Stoke - Blackburn

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Knut Ole » 23 Sep 2018, 09:21

Torstein Norevik skrev:
ToGra skrev:Hvor mange straffer har vi bomma på de siste 2-3 sesongene?

Siste straffescoring i ligasammenheng kom 18. mars 2017, da Jon Walters scoret mot Chelsea. Deretter er det blitt seks !!! strake bom fra 11-meteren. Kanskje på tide å trene litt på dette ? ;)

Takk for avklaring. Dette er jo ekstremt...dette også! Ufattelig at ikke trenerne tar ansvar her. Stoke er jo et lag i konstant poengnød. Straffe skal være goal - bare unntaksvis ikke. Når vi får straffe i mot, tusler spillerne fram til nytt avspark minuttet etterpå når Butland har blitt fintet ut. Alltid! Får vi straffe er det altså som regel motsatt. Noe er pill råttent!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Torstein Norevik » 23 Sep 2018, 14:27

Knut Ole skrev:
Torstein Norevik skrev:
ToGra skrev:Hvor mange straffer har vi bomma på de siste 2-3 sesongene?

Siste straffescoring i ligasammenheng kom 18. mars 2017, da Jon Walters scoret mot Chelsea. Deretter er det blitt seks !!! strake bom fra 11-meteren. Kanskje på tide å trene litt på dette ? ;)

Takk for avklaring. Dette er jo ekstremt...dette også! Ufattelig at ikke trenerne tar ansvar her. Stoke er jo et lag i konstant poengnød. Straffe skal være goal - bare unntaksvis ikke. Når vi får straffe i mot, tusler spillerne fram til nytt avspark minuttet etterpå når Butland har blitt fintet ut. Alltid! Får vi straffe er det altså som regel motsatt. Noe er pill råttent!

Må korrigere meg selv, litt her...Hadde glemt at Adobe faktisk scoret på straffe i åpningskampen mot Leeds, for det gjorde han jo...Men det er da altså eneste straffescoring på de 7 siste forsøkene, i ligasammenheng...Så straffeskytingen står jo uansett til stryk... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Svein Nilsen » 23 Sep 2018, 17:02

Det er en veldig spesiell situasjon. MEN, vi må tåle at en fast straffesparkskytter bommer en gang i blant, skal treffe på 8-9 av 10. Afobe kan muligens klare det, men mistet jobben etter en treff og en bom. Berahino har vistnok misset de siste 5 i ligasammenheng, da skal han ALDRI ta flere for Stoke City - uansett! Fotball er et lagspill, det er ikke slik at førstemann til å ta ballen skal ta straffen (Adam, Berahino). Men som dere er inne på, vi slipper inn straffer - hver gang! Mye fordi Butland "selger" seg, dvs. velger side alt for tidlig og ballen kan trilles i motsatt hjørne. For meg vil Woods, Ince eller Etebo være klare valg til å ta straffer, selvfølgelig også Bojan selv om han misset den siste for oss - men han spiller jo knapt. Jeg tror ikke det hjelper å trene på straffespark, dette har mest med psyken å gjøre. Har du psyken i orden scorer du 8-9 av 10 ganger. Ballen ligger død 11 meter fra et mål som er 7,32 x 2,44 meter (mener jeg å huske) og tjener du en halv million i uka skal du score, basta!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Torstein Norevik » 23 Sep 2018, 19:20

Svein Nilsen skrev:Det er en veldig spesiell situasjon. MEN, vi må tåle at en fast straffesparkskytter bommer en gang i blant, skal treffe på 8-9 av 10. Afobe kan muligens klare det, men mistet jobben etter en treff og en bom. Berahino har vistnok misset de siste 5 i ligasammenheng, da skal han ALDRI ta flere for Stoke City - uansett! Fotball er et lagspill, det er ikke slik at førstemann til å ta ballen skal ta straffen (Adam, Berahino). Men som dere er inne på, vi slipper inn straffer - hver gang! Mye fordi Butland "selger" seg, dvs. velger side alt for tidlig og ballen kan trilles i motsatt hjørne. For meg vil Woods, Ince eller Etebo være klare valg til å ta straffer, selvfølgelig også Bojan selv om han misset den siste for oss - men han spiller jo knapt. Jeg tror ikke det hjelper å trene på straffespark, dette har mest med psyken å gjøre. Har du psyken i orden scorer du 8-9 av 10 ganger. Ballen ligger død 11 meter fra et mål som er 7,32 x 2,44 meter (mener jeg å huske) og tjener du en halv million i uka skal du score, basta!

Gode poenger her, Svein :) Selvsagt må vi tåle at en straffeskytter bommer en gang innimellom, men stort sett skal straffe være mål. Så har du nok også rett i at straffe handler veldig mye om det mentale. Men betyr det at det er bortkastet å øve også på straffer ?

Det kan øves på frispark, og noen blir ekstremt flinke til det. Hvorfor ikke også på straffespark ? Det handler også der om å få ballen akkurat der man vil, og det kan vel også øves på ? Men det er selvsagt et veldig godt poeng med det mentale, fordi grunnen til at det svikter i de fleste tilfeller nok er presset og stresset i situasjonen, der ALLE forventer at du scorer. Og særlig i tilfeller som i går, der vi kan hente ett poeng etter en kjempespurt, og får straffe på overtid. Det legger stort press på straffeskytteren. Samtidig tydet Berahinos opptreden i går på at han virkelig ønsket å ta straffen, og når han ønsker det så sterkt skulle det vel egentlig være en positiv opplevelse og ikke en stresset negativ opplevelse ?

Veldig enig også i det du sier om Butland på straffer. Jeg har selv også lagt merke til at Butland nesten alltid går for tidlig på straffer. Som regel ender det med at skytteren setter ballen rolig i motsatt hjørne, fordi han ser hvilken vei Butland kaster seg. Det er i alle fall slik jeg husker de fleste straffene imot, og kan knapt nok huske noen der Butland har gått til riktig hjørne, men ikke har rukket frem.

Bojan er straffeskytteren for meg om han får spille, og har scoret på fem av seks etter at han kom til Stoke. Adobe har vel 8 av 11 de siste årene, så han har vel også en ok statistikk, om enn en bom eller to for mye til å få topp karakter på det området.

Godt mulig at Woods, Etebo og Ince også er ok alternativer. Man bør i alle fall ha en plan for dette, slik at det ikke blir stolleken hver gang vi får straffe, eller slik at den som roper høyest får ta den, slik det virker som praksis har vært den siste tiden.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg Oddvin » 23 Sep 2018, 22:15

Tenker tilbake på den tid me hadde Sørensen i mål, han redda vel 7-8 av 11 straffer som Stoke fikk mot seg den tida han sto i mål for oss. Tatt litt ut av rusten hukommelse, men ikkje langt unna sannheten trur eg.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Stoke - Blackburn

Innlegg onside » 24 Sep 2018, 06:10

Oddvin skrev:Tenker tilbake på den tid me hadde Sørensen i mål, han redda vel 7-8 av 11 straffer som Stoke fikk mot seg den tida han sto i mål for oss. Tatt litt ut av rusten hukommelse, men ikkje langt unna sannheten trur eg.


https://www.transfermarkt.co.uk/thomas- ... ieler/3473
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron