West BA - STOKE CITY

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: West BA - STOKE CITY

Innlegg Lilledino » 01 Sep 2018, 19:41

#rowettout
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: West BA - STOKE CITY

Innlegg Svein Nilsen » 01 Sep 2018, 19:53

mfkpotter skrev:Butland - 2 Skal redde 2-0 målet, ferdig snakka.
Martina - 1 Hvis han er bedre enn Bauer, så lykke til Rowett
Indi - 2 En skygge av seg selv.
Shawcross - 1 Burde ha lagt opp, er ikke god nok lenger.
Pieters - 1 Hva skal man si, ræva men klippekort hos Rowett.
Diouf -2 Blir brukt helt feil av en uduglig manager.
Etebo - 1 Hvor er den Etebo vi så i VM?
Allen - 2 Har gått på en mental smell, som egentlig hele laget.
Mclean - 3 Stokes beste, og hadde ikke fått spille på mitt lag i 4.div i Norge
Berahino -1 Har ikke scoret siden forrige århundre, men spille spiss på Stoke skal han.
Crouch - 1 Skulle ha lagt opp sammen med Shawcross for et år siden.

Rowett - 0 Ansatt av et uduglig styre, og viser seg som en komplett amatør.

Coates klanen - -1 Håper de satt å så på, og koste seg masse...


Tja, i overkant strengt Rune, men det er grunn til å stille store spørsmålstegn ved Rowetts laguttak. Di Uff og Crouch SKAL ikke starte kamper for Stoke City i 2018. Berahino er betydelig dårligere i 10-er rollen enn Bojan. Woods virket som en ok spiller, og jeg synes Etebo var mye bedre enn 1. Og at McClean er vår bestemann....tja det var han vel ikke! Vi har et veldig frynsete forsvar, ingen av de 4 foran Butland er i nærheten dessverre. Vi taper ALLE dueller foran eget mål. Og Butland, han var vel god, hadde et par klasseredninger men burde tatt 2-0 målet.
På 6 kamper har vi nå 1-2-3, lukter definitivt ikke opprykk. Det gjør vondt i hjertet å se hvor hjelpeløse vi er, noe må skje....NÅ!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: West BA - STOKE CITY

Innlegg Torstein Norevik » 02 Sep 2018, 20:29

Sen kommentar denne gang, da helgen har vært rimelig travel... ;)

Men, dette var nedtur etter gryende optimisme som følge av to strake 2-0 seire. Hadde håpet på i alle fall ett poeng i dag, og kanskje tre. Spillemessig er det sånn noenlunde, egentlig fullt på høyde med WBA, men når sant skal sies så var de ikke veldig imponerende de heller. Snarere imponerte både Leeds og Brentford meg mer enn det WBA gjorde. Men vi svikter igjen på de viktigste områdene på banen - den siste tredjedelen - og det gjelder både offensivt og defensivt.

Og etter å ha vært veldig fornøyd med ansettelsen av Rowett, må jeg - dessverre - innrømme at jeg allerede er begynt å bli litt tvilende til om det var et riktig valg. Nå er det selvsagt altfor tidlig å avsi noen fellende dom over Rowett etter så få kamper - han må få mer tid - men det jeg har sett så langt har åpnet for langt flere spørsmål enn svar når det kommer til de taktiske valgene han gjør.

Jeg skal ikke mase mer om Bojan, for "alle" har nok fått med seg at jeg mener at det er ufattelig at vår mest kreative spiller knapt nok får spilletid. For meg blir dette litt Tuncay på nytt, han var vel også vår mest kreative og uforutsigbare spiller, men fikk sjelden sjansen til å vise hva han var god for.

Og jeg fatter ikke at Bauer vrakes etter to kamper, og henvises til å spille med U-23, etter å ha vært en av våre beste spillere i vårsesongen, og et veldig friskt pust etter at han ankom i januar. Greitt nok at han var rufsete i begge de to kampene, men det gjaldt vel de fleste, og "alle" vet at han har kapasitet til veldig mye bedre. En kamp eller to under pari bør ikke være nok til å bli skjøvet ut i kulden, når man vet hvilke kvaliteter han vanligvis har.

Og hvorfor i all verden foretrekkes Crouch stadig vekk fra start, når all erfaring viser at han er langt farligere når han kommer inn mot slutten av kampene, enn når han starter ? Spesielt synest jeg det var et merkelig valg i denne kampen, når vi vet at WBA har hodesterke, men relativt langsomme stoppere. Vi vet at når Crouch spiller, så blir det slått mye høyt og langt, og en slik taktikk var vel en ønskedrøm for WBA, i stedet for å måtte hanskes med en kjapp Afobe liggende å vake på offside-grensa for å komme bak WBA-forsvaret.

Jeg mener at dette var en taktisk bommert fra Rowett, og ganske forutsigbart at dette ikke ville fungere særlig mot et WBA-forsvar med stor luftstyrke. Spesielt ikke med en enslig spiss, selv om også Crouch er en bra hodespiller. Derfor blir det litt merkelig å høre Rowett beklage seg over at vi ikke greidde å ta vare på eller omsette alle innleggene. For hodesterke stoppere er vel høye baller inn i midten noe av det enkleste å håndtere, og ditto vanskelig for en enslig spiss som er ment å være adressat for mange av innleggene.

Og hvor smart var det å ta av Berahino, og således signalisere at han ikke hadde vært bra nok ? Etter først å ha brukt månedsvis på å jobbe opp igjen en selvtillit som åpenbart hadde vært helt fraværende, og tilsynelatende lykkes, ved at han i det siste har prestert bedre i Stoke-trøya enn noensinne, så sparker man litt bein under denne "boosten" ved å signalisere at han ikke hadde vært bra nok, og derfor blir tatt av. Er det god psykologi ?

Kampen viser igjen med tydelighet det som jeg likevel synest er vårt største problem i øyeblikk, et forsvar som overhodet ikke henger sammen. Gang på gang blir det for store avstander både internt i lagdelen, og opp til midtbanen. Og midtforsvaret blir ofte liggende for bredt, noe som gjør at det blir stort rom i midten, mellom stopperne. Om jeg ikke husker helt feil har veldig mange av baklengsmålene denne sesongen kommet ved at motstanderen har kommet seg gjennom i midten, mellom stopperne, ikke fordi de har kommet rundt på kant.

Jeg trodde aldri jeg skulle komme til å si det, men jeg mener nok at en spiller som Shawcross ikke lenger er god nok. Etter ryggskaden har han bare vært en skygge av seg selv. Knallbra stopper i sine stormaktsdager, men det begynner å bli noen år siden nå.

Og hvor er balansen ? Vi har en skokk med sentrale midtbanespillere, Fletcher, Adam, Woods, Allen, Etebo og Clucas. Sannsynligvis vil bare to av disse spille.

Rowett snakket om at han ville ha en midtstopper, for å ha litt å gå på der (Williams). Men sender så fleksible Cameron ut porten. En inn, en ut. Er det en styrking ?

Og vi hentet Afobe for 15m pund. Han scorer i de to første kampene (riktig nok billige mål, men på rett plass til rett tid). En kamp uten scoring, og så er det benken, og 37-årige Crouch foretrekkes. Samtidig viser kampen med all tydelighet hvor viktig det
er med gode spisser, ved at Gayle avgjør kampen nærmest på egen hånd, med fine enkeltprestasjoner. Kanskje vi skulle ha lagt mer i potten for enda en god spiss, heller enn alle midtbanespillerne ?

Jeg har hele tiden sagt at det er tidlig, og at Rowett må få tid. Det mener jeg fortsatt. Men han har sendt en rekke signaler som jeg overhodet ikke liker, og som altså har gjort at jeg allerede er begynt å få en nagende tvil om han likevel er rett mann. Oppi det hele må vi heller ikke glemme at både Rowett selv, og de styrende nivåer i klubben, hele tiden har gått hardt ut og vært klokkeklare på at direkte retur til Premier League var det soleklare målet.

Så langt er det overhodet ingenting som tyder på at vi vil greie det, men at vi tvert imot vil bli en "middelhavsfarer". Det vil være en gedigen nedtur, sett opp mot de høye forventningene som ble stilt til laget på forhånd.

For vi har et mannskap som burde være kapabelt til prestere så mye, mye bedre... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: West BA - STOKE CITY

Innlegg Lilledino » 09 Sep 2018, 19:08

#rowettout
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron