Stoke - Crystal Palace

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Crystal Palace

Innlegg Lilledino » 05 Mai 2018, 15:18

Da ble det 1-2 og ikke 2-1

Kanskje vi skal vinne kamper i championship
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Crystal Palace

Innlegg power » 05 Mai 2018, 15:19

Championship neste år og slutt på denne lidelsen som har pågått hele denne sesongen.
Brukerens avatar
power
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 125
Registrert: 04 Aug 2011, 21:01

Re: Stoke - Crystal Palace

Innlegg Lilledino » 05 Mai 2018, 15:23

power skrev:Championship neste år og slutt på denne lidelsen som har pågått hele denne sesongen.

Enig, men er redd lidelsene vil fortsette...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Crystal Palace

Innlegg mfkpotter » 05 Mai 2018, 15:24

Patetisk og det klart dårligste laget i PL. Fortjent nedrykk til tidenes tidenes dårligste Stoke lag. Spark Paul Lambert samtidig som alle de "beste" spilelrne forsvinner. Og Peter Coates, tidenes amatør som ikke skjønte hvorfor fansen var bekymret for noen måneder siden.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke - Crystal Palace

Innlegg power » 05 Mai 2018, 15:25

Lilledino skrev:Da ble det 1-2 og ikke 2-1

Kanskje vi skal vinne kamper i championship


Vi får satse på det og at et nytt lag bygges opp fra grunn. Dagens mannskap holder ikke PL nivå med et par unntak + en syltynn stall. Ser fram til en forsommer og sommer med normal puls.

God sommer, vi sees til høsten!
Brukerens avatar
power
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 125
Registrert: 04 Aug 2011, 21:01

Re: Stoke - Crystal Palace

Innlegg Alfie » 05 Mai 2018, 15:49

Nedturen har vel vart i et par år egentlig. Er redd dette fortsetter til neste sesong. Har inntrykk av at ledelsen ikke ser veien ut av krisa. Hadde de gjort det hadde de tatt grep i fjor sommer. De fikk tips om at det kunne være lurt.
Sist endret av Alfie den 05 Mai 2018, 19:45, endret 1 gang
Alfie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 89
Registrert: 16 Aug 2010, 09:08

Re: Stoke - Crystal Palace

Innlegg Torstein Norevik » 05 Mai 2018, 17:49

Veldig, veldig skuffet, og ikke minst overrasket over at sesongen skulle ende i nedrykk. Jeg er ikke blant de som mener at spillerstallen er så svak at det i seg selv skulle tilsi nedrykk, og før sesongstart var da Stoke heller ikke blant kandidatene til nedrykk, mellom de såkalte "ekspertene".

Riktig nok har vi sett en nedadgående spiral over lengre tid, men for egen del - og jeg vet mange var enige i det - så jeg et lag som underpresterte, sett opp mot potensial, heller enn en svak spillergruppe i seg selv. Vi har en rekke gode fotballspillere i førsteelleveren, som Butland, Zouma (riktig nok på lån, men dog), Martins Indi, Allen, Shaqiri, og fra januar også Bauer og Badou. Mange av disse (de fleste?) vil nok gå rett inn i første-elleveren til de fleste PL-lag utenfor topp 6.

Det er selvsagt ikke tiden for de store analysene for hvorfor det gikk som det gikk, til det er kampen for tett innpå og skuffelsen for stor. Noe er likevel mer iøynefallende enn andre ting.

For det første mener jeg Hughes forsøk på en tre-backs linje var en katastrofe, som kostet oss veldig mange baklengs og gjorde at vi kom bakpå nesten fra starten. Både fordi tankene om en tre-backs linje sentralt også førte til at det ble brukt store penger på å kjøpe inn en ekstra midtstopper (Wimmer), penger som burde ha vært brukt til å kjøpe en målfarlig spiss, noe vi hadde manglet i flere sesonger. Og fordi et slikt system forutsetter gode ving-backer, noe vi ikke hadde. Vi brukte en spiss på høyre ving-back, og en full-back på den andre siden, som greier seg brukbart bakover, men har en altfor dårlig pasningsfot til å utgjøre noen trussel fremover, fordi det veldig ofte ender opp i elendige innlegg og feilpasninger.

Det verste var likevel at Hughes selv var den siste til å innse at dette "prosjektet" var feilslått, og avsluttet det. Akkurat det kostet oss mange verdifulle poeng.

Dernest har vi ikke hatt noen målscorer i dette laget, og det har også kostet oss dyrt. Den eneste som har fremstått som en trussel fremover er Shaqiri, ellers har det vært syltynt. Vi greidde heller ikke å erstatte Arnie. Og selv om han ble veldig upopulær på grunn av uttalelser han kom med da han forlot klubben, så er det ikke til å stikke under en stol at Arnie har vært dypt savnet. Choupo-Moting har aldri greidd å erstatte Arnie, og Jese - som muligens var den som var påtenkt som erstatter - ble det jo etter hvert bare tull med. Tar vi da også med at Berahino - som nok var påtenkt som den som skulle score mål - også floppet fullstendig, så satt vi stort sett igjen med en 37-åring langt forbi toppen, en Diouf som har scoret 6 ganger på 57 forsøk, og en ung spiss - Campbell - som er veldig lovende, og som kan bli en viktig spiller i fremtiden, men som per i dag er for uferdig til å markere seg i en så sterk liga som PL. Og da kan man spørre seg hvem som skulle score målene ?

Etter det som har kommet frem i det siste er det også åpenbart at det under Hughes ble for slappt, både med hensyn til disiplin og når det kom til innsats på banen, det å blø for drakta. Det virket som heller ikke spillerne selv innså at vi var i trøbbel, men trodde det ville gå over. Du skal ikke slakke for mye av på kravene i PL før man får problemer.

Klubbledelsen innså for sent at vi var i skikkelig trøbbel og syntes å tro at problemene ville gå over, og ventet følgelig for lenge med å gi Hughes fyken. Om Lambert var rett mann til å overta diskuterer jeg fortsatt med meg selv. Han har fått strammet opp det defensive, og vi har fremstått langt bedre organisert under han. Fra et snitt på 2,17 baklengs per kamp under Hughes, har Lambert fått redusert dette til 1,21 baklengs per kamp, som slett ikke er ille. På den annen side score vi mindre under Lambert. Under Hughes scoret vi i snitt ett mål per kamp, under Lambert har vi scoret 0,71 mål per kamp. Gapet mellom innslupne og scorede mål under Lambert er likevel redusert til 0,5 per kamp, mens det under Hughes var 1,17 per kamp. Under Lambert har vi også unngått mange av de store "skrellene" vi opplevde under Hughes tidligere i sesongen, med 4 og 5-målstap mot lag innenfor topp 6. Lambert har også hatt vanskelige arbeidsforhold ved at han ikke har hatt gode nok spisser til disposisjon, uten at han kan klandres for det, da han har måtte greie seg med det han overtok etter Hughes.

Samtidig synes jeg at (også) han har hatt noen merkelige laguttak og bytter, som jeg - og tilsynelatende mange av supporterene - har skjønt lite av. Men som sagt, han har fått strammet opp defensivt, og han har fått en helt annen vilje inn i laget, og det er positivt.

Nå er det viktig at vi kommer raskt tilbake, for tilskuddene fra TV-avtaler m.m. reduseres betydelig for hvert år som går etter nedrykk, og bortfaller vel mer eller mindre helt etter tre år. Om det er vanskelig å rykke direkte opp igjen, blir det ikke enklere etter hvert som årene går, fordi vi da har mindre penger til å kjøpe de rette spillerne.

Så kan jeg jo ikke avslutte uten å nevne noe helt essensielt, at vi har håndtert de siste transfer-vinduene særdeles dårlig. Vi har brukt store penger i overgangssummer/lånesummer og lønn på spillere som har floppet, som Berahino, Jese og Wimmer. Imbula kan også nevnes, ettersom han ble kjøpt for store penger, men spilte så lite før han forsvant.

Når det er sagt, så har jeg hele tiden ment - og også gitt direkte uttrykk for - at jeg mener at klubben gjorde en stor tabbe ved å låne ut spillere som Bojan, Imbula og Muniesa. Det var tvert imot disse laget burde ha vært bygget rundt. Da vi var på vårt beste, var det mye takket være storspill fra trioen Arnie, Bojan og Shaqiri. Nå er både Bojan og Arnie borte, og det har vært merkbart. Imbula spilte ikke mer enn noen og tjue kamper, men var Man of The Match i 4 eller 5 av de, hvilket betyr at der er mye kvalitet, selv om han var litt ujevn i prestasjonene.

Nå blir det spennende hvem som blir med videre og hvem som forsvinner. Det er vel nesten sikkert at Butland og Shaqiri ikke blir med til Championship. Jeg er redd det samme vil være tilfellet med Allen og kanskje også Badou, som visst nok skal ha en klausul i kontrakten om at han kan bryte denne ved et eventuelt nedrykk. Han har vel imponert nok til at andre PL-klubber - kanskje spesielt de mindre PL-klubbene - vil kunne være interesserte i å hente han.

Så blir det også spennende å se hvem vi får inn. En ting er om Coates stiller tilstrekkelig med midler til disposisjon. Det må han om vi skal ha håp om å gå rett opp igjen. En annen sak er hvilke kvalitetsspillere det er mulig å hente som er interesserte i å spille i Championship. Jeg håper i alle fall at Bojan, Imbula og Muniesa hentes tilbake. Men med Lambert som manager er jeg vel litt skeptisk til om det skjer. Han vil nok heller ha typer av samme støpning som Walters og Whelan, snarere enn en lettbent tekniker som Bojan. :?

Det ligger vel også i kortene at Grant overtar keeper-trøya når Butland forsvinner. Jeg tror Grant vil kunne gjøre en veldig god jobb, såfremt han holder seg skadefri. Spillere som Bauer, Shawcross, Pieters, og Cameron blir nok også værende.

Mye å ta tak, og mye å tenke over. Klubben står ved et viktig veikryss. Nå er det utrolig viktig at klubben velger den riktige veien videre fra dette veikrysset. 8-)
Sist endret av Torstein Norevik den 05 Mai 2018, 19:56, endret 2 ganger.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Crystal Palace

Innlegg essaen » 05 Mai 2018, 18:47

Dett var dett,dessverre. Nå er lidelsen over for denne gangen,men skal vi stoppe nedturen må klubben begynne å ta grep umiddelbart. ;) Blir utrolig vanskelig å snu den negative trenden . At vi kommer til å miste 5-6 av de beste spillerne i en allerede lite homogen tropp,er helt sikkert. Håper ledelsen nå virkelig fatter at klubben står ved et veiskille og om det ikke gjøres drastiske tiltak vil nedturen bare fortsette..Ledelsen har jo vist til fulle at de ikke har så mye kunnskap om fotball. Ref; den sene avgangen til Mark Hughes. Og at klubben til slutt havnet på Lambert ,som i utgangspunktet knapt nok var et fjerdevalg.Grunnen til det var en dårlig og lite gjennomtenkt forhandlingsteknikk med de aktuelle kandidatene som var foran Lambert på listen... At de heller ikke evnet å se at en eller to spisser var et must å hente i januarvinduet for å overleve, er for meg en gåte. :roll: Det blir nå utrolig viktig å få inn en manager med et godt rykte og som har gode kontakter. Dette for å få muligheten til å hente gode, sultne spillere som virkelig er villig til å blø for The Potters. En ting er sikkert,det blir ikke enkelt å få inn gode, etablerte spillere som vil spille på nivå to.. En skal heller ikke glemme at en manager er helt avhengig å ha et speiderkorps som kan faget sitt, jeg er ikke tvil om at her har Stoke City vært desidert dårligst i klassen de siste sesongene. Konklusjon; er ikke veldig optimistisk om eierne fortsatt skal blande seg inn i det sportslige,og om Lambert får fortsette som manager.. I tillegg må hele apparatet med speidere kastes umiddelbart!! Men det er jo lov å håpe at det taes riktige grep og at vårt kjære Stoke City vil være med å prege engelsk fotball også i årene som kommer!! Be loyal ,be proud ,be Stoke !! :D
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron