Stoke City vs Burnley

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Burnley

Innlegg vegar56 » 22 Apr 2018, 16:22

Flott kontring av Burnley, like utenfor !
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Stoke City vs Burnley

Innlegg vegar56 » 22 Apr 2018, 16:22

Slutt. 1 - 1.

Championship er uunngåelig nå :(
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Stoke City vs Burnley

Innlegg Lilledino » 22 Apr 2018, 16:23

vegar56 skrev:Slutt. 1 - 1.

Championship er uunngåelig nå :(


Vært det siden Februar...
kanskje vi kan glede oss over at Stoke vinner flere kamper neste år ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke City vs Burnley

Innlegg Knut Ole » 22 Apr 2018, 17:17

Trist alt sammen!
I praksis nedrykk.
Uten seier på 11 kamper i en periode av moderne Stoke-historie når det gjelder som mest.
Med unntak av Irelands gode forsøk er vi ynkelige utover i 2.omg.
Mål i mot var et tidsspørsmål ettersom vi synker dypere og dypere. Og klareringene fra forsvaret nesten unntak havner hos motspiller og ny angrepsbølge følger.
Diouf som spiss er katastrofe. Shaqiri som har kvaliteter inne ser ut å gi blaffen. Uproft og usolidarisk!
Idet hele tatt har vi som alltid dette halvåret lite å stille opp med utover 2.omg. Uten Butland hadde det vært enda dårligere stelt.
Trist!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City vs Burnley

Innlegg Torstein Norevik » 22 Apr 2018, 23:32

Trist, og selv jeg må innse at å berge plassen nå nesten bare er teori, selv om et snev av håp fortsatt lever hos meg... ;)

Det er ingenting å si på innsatsen og viljen til gutta, men spesielt i siste halvdel av andre omgang ble det veldig mye spark og spenn og dueller, og lite konstruktivt spill. 1-1 er vel ikke noe å si på, sett hen til spill og sjanser, men igjen er det en kamp jeg sitter igjen med følelsen av vi kunne ha vunnet.

Diouf viser igjen at han ikke er en klinisk avslutter, han mangler rett og slett roen i de avgjørende øyeblikkene, og har vel nå brent fire 100%-sjanser på de tre siste kampene. Det er ikke tilfeldig at vi scorer lite, selv om det ikke bare er Diouf sin skyld... :?

Og jeg mener at Butland må ta en god del av skylda for målet. For det avslørte det som (jeg mener) er Butlands største svakhet - og som jeg tror jeg har påpekt også tidligere - at han er for passiv i feltarbeidet på innlegg, og for ofte blir stående på streken i stedet for å gå ut i feltet og prøve å fange innleggene, slik vi så Pope gjøre i dag ved en rekke anledninger. Scoringen til Burnley kom etter et innlegg som kom inn i området rundt fem-meteren, og det er et område jeg mener en god keeper - som Butland vitterlig er - "skal eie", når det er snakk om innlegg fra siden. Om ikke han tar sjansen på å holde, så bør han i det minste bokse, i stedet for å bli stående på strek. Butlands største styrke er reaksjonsevnen, han er utrolig bra på strek, og han er veldig god i situasjoner èn mot èn. Men han har en del å gå på i feltarbeidet før han er komplett keeper helt i det øverste sjiktet.

Men bevares, det er ikke Butlands feil at det nå ser ut til å gå mot Championship, for han er alt i alt en strålende keeper, og han har reddet oss mang en gang. Men denne sesongen synest jeg likevel at han har hatt en langt høyere feilprosent enn vanlig. Det hjelper oss ikke, i en situasjon der heller ikke resten av laget har levert.

Lambert har utvilsomt tilført laget energi, vilje og guts, han har fått langt bedre orden på det defensive, og han har - åpenbart helt nødvendig - fått strammet inn på disiplinen. Det skal han ha ros for.

Når jeg likevel ikke er overbevist om han er rett mann for oss, så går det litt på det taktiske, der jeg synest han gjør en del merkelige valg. Som å velge Johnson fra start, foran en Bauer som har vært meget god etter at han kom til Stoke. Og som å la Zouma - som trolig alt i alt har vært vår beste forsvarer denne sesongen - sitte på benken. Eller som idag, da han plasserte nevnte Bauer på venstre kant, etter at han har gjort en rekke gode kamper på høyre kant.

Nei, det ser veldig stygt ut. Og håpet er nok større enn troen i øyeblikket. Men håpet lever, inntil matematikken eventuelt sier noe annet... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City vs Burnley

Innlegg Svein Nilsen » 23 Apr 2018, 08:33

Torstein Norevik skrev:Trist, og selv jeg må innse at å berge plassen nå nesten bare er teori, selv om et snev av håp fortsatt lever hos meg... ;)

Det er ingenting å si på innsatsen og viljen til gutta, men spesielt i siste halvdel av andre omgang ble det veldig mye spark og spenn og dueller, og lite konstruktivt spill. 1-1 er vel ikke noe å si på, sett hen til spill og sjanser, men igjen er det en kamp jeg sitter igjen med følelsen av vi kunne ha vunnet.

Diouf viser igjen at han ikke er en klinisk avslutter, han mangler rett og slett roen i de avgjørende øyeblikkene, og har vel nå brent fire 100%-sjanser på de tre siste kampene. Det er ikke tilfeldig at vi scorer lite, selv om det ikke bare er Diouf sin skyld... :?

Og jeg mener at Butland må ta en god del av skylda for målet. For det avslørte det som (jeg mener) er Butlands største svakhet - og som jeg tror jeg har påpekt også tidligere - at han er for passiv i feltarbeidet på innlegg, og for ofte blir stående på streken i stedet for å gå ut i feltet og prøve å fange innleggene, slik vi så Pope gjøre i dag ved en rekke anledninger. Scoringen til Burnley kom etter et innlegg som kom inn i området rundt fem-meteren, og det er et område jeg mener en god keeper - som Butland vitterlig er - "skal eie", når det er snakk om innlegg fra siden. Om ikke han tar sjansen på å holde, så bør han i det minste bokse, i stedet for å bli stående på strek. Butlands største styrke er reaksjonsevnen, han er utrolig bra på strek, og han er veldig god i situasjoner èn mot èn. Men han har en del å gå på i feltarbeidet før han er komplett keeper helt i det øverste sjiktet.

Men bevares, det er ikke Butlands feil at det nå ser ut til å gå mot Championship, for han er alt i alt en strålende keeper, og han har reddet oss mang en gang. Men denne sesongen synest jeg likevel at han har hatt en langt høyere feilprosent enn vanlig. Det hjelper oss ikke, i en situasjon der heller ikke resten av laget har levert.

Lambert har utvilsomt tilført laget energi, vilje og guts, han har fått langt bedre orden på det defensive, og han har - åpenbart helt nødvendig - fått strammet inn på disiplinen. Det skal han ha ros for.

Når jeg likevel ikke er overbevist om han er rett mann for oss, så går det litt på det taktiske, der jeg synest han gjør en del merkelige valg. Som å velge Johnson fra start, foran en Bauer som har vært meget god etter at han kom til Stoke. Og som å la Zouma - som trolig alt i alt har vært vår beste forsvarer denne sesongen - sitte på benken. Eller som idag, da han plasserte nevnte Bauer på venstre kant, etter at han har gjort en rekke gode kamper på høyre kant.

Nei, det ser veldig stygt ut. Og håpet er nok større enn troen i øyeblikket. Men håpet lever, inntil matematikken eventuelt sier noe annet... ;)


Tja, jeg vil vel ikke gi Butland skyld for målet i går da tre - 3 - Burnley spillere fikk gå opp upresset 5 meter fra mål! Han har vel også kun vært på det jevne denne sesongen. Det er vel ikke helt tilfeldig at han har hatt flest redninger av alle keepere i PL men at vi allikevel har sluppet inn flest mål. Vi er et bunnlag, basta! Jeg valgte å sove en natt før jeg skrev mer om kampen i går, men jeg er fortsatt forbanna og skuffa! Som sagt, vi er et bunnlag, selv om jeg fortsatt lever i håpet og er håpløst optimistisk men lite realistisk! Det vi leverte i går, i en kamp mot et middels dårlig Burnley lag, i en kamp som vi måtte vinne - hele vår PL eksistens var avhengig av 3 poeng. Så leverer gutta en elendig kamp, uten passion og respekt for klubben og oss supportere. Jeg blir forbanna! Ok, Mark Hughes har etterlatt et vrak av et lag, med en spillergruppe som ikke fungerer sammen på banen, men Paul Lambert er jaggu ikke bedre. Kampen i går et godt eksempel. Når vi starter en viktig PL kamp med spillere som Johnson, Diouf, Pieters og Crouch for å nevne noen, så er det game over. Dette er spillere som ikke ville vært i nærheten av å få startet for noen andre PL lag, knapt nok i Championsship - det får vi kanskje snart sjekket! Og en av våre beste spillere i vinter, som høyreback, havnet som venstrekant/ving. Når gutta ble slitne utover i kampen, Crouch f.eks. klarte så vidt å gå, så tok han ut han som løper mest og satte inn en utrent Ireland.
En forsiktig optimistisk spillerbørs vil være slik;

Butland 5 - har flere gode redninger, kanskje litt passiv på scoringen.
Johnson 2 - elendig, som en hodeløs kylling. Når vi endelig fikk et frispark på 20 meter og Shaq kunne avgjort kampen så presterer idioten å surre bort ballen i en kort variant. Faen, da sprakk jeg!
Shawcross 4 - en ok kamp i tøffe dueller med spisser som har evner, styrke langt over hva vi har.
Indi 4 - på det jevne, vinner dueller men surrer det litt til noen ganger.
Pieters 3 - to av poengene for god innsats, et poeng for at han møter opp til kamp, null for fotballen. Lager frispark absolutt hele tiden og har fortsatt verdens dårligste innleggsfot.
Shaqiri 2 - elendig kamp, gud jeg angrer på at jeg var med på å stemme han frem som årets spiller! Hvis du er stor i kjeften og klager på medspillere så må du jaggu være litt god selv. Shaqiri har dessverre i de siste kampene vært ræva, ferdig snakka!
Badou 5 - ivrig, står på og viser litt fighting spirit. Scorer også et fint mål. Mulig han spiller for å få slippe Championsship, men han viser iallefall at han vil noe utpå der.
Allen 5 - løper mye, dekker store rom. Må også presse høyt fordi vi har udugelige spisser.
Bauer 5 - ble satt på venstrekant, det fungerte ikke all verden. Ble dratt over til høyre og gjorde noen fine ting der, vil mye og orker mye, men er klart best som høyreback.
Crouch 1 - taper mange hodedueller, prøver å happe ballen noen ganger, men det skjer jo ingen ting. Bidrar med nothing og burde vært byttet ut til pause.
Diouf 1 - burde vært byttet ut før pause. Forferdelig kamp, bidro med absolutt ingenting, og bommet selvfølgelig på den relativt store sjansen han fikk servert av Bauer.
Lambert 2 - Bommet med taktikken og klarer ikke å få laget til å fungere, særlig offensivt. Innbytter som vanlig uten påvirking av kampen. Rykker vi ned, håper jeg vi ikke har Lambert som sjef - det vil ikke gå bra!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke City vs Burnley

Innlegg mfkpotter » 23 Apr 2018, 16:12

Jeg var i Stoke i helgen og fikk sett årets første kamp live. Denne hjemmekampen føyer seg bare inn i rekken av dårlige kamper av Stoke denne sesongen, og det går mot et meget fortjent nedrykk. Man kan prøve å være positiv med at laget bedre organisert, kjemper bedre osv, men sannheten er at laget spiller meget svakt. Offensivt så skapes det minimalt, selv på hjemmebane mot antatt dårligere lag. Det er meget rufsete bakover, og benken holder et greit nivå for Eliteserien i Norge. Paul Lambert har ikke evnet å få stort mer ut av laget enn Hughes, og etter at Burnley utlignet så hadde Stoke ingen plan B, og var heldig som ikke tapte. Jeg har sagt ganske lenge at dette laget rykker ned, og det er dessverre fortjent.

Det er uansett moro å være i Stoke, og med syden vær og 25 grader fredag og lørdag, så var det en god opplevelse. Hanley har blitt pusset opp noe, og det var koselig å tusle rundt i byen. Aberet er at mange ikke bryr seg så mye om fotballen, og mange jeg snakket med visste ikke hvem Stoke skulle spille i mot, eller hvilken dag kampen skulle gå. Totalt en god opplevelse i Stoke, selv om kampen var av den meget begredelige sorten.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron