Arsenal - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Arsenal - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 01 Apr 2018, 21:45

Svein Nilsen skrev:Tja, en meget svak dommer ødela dessverre for et godt kjempende lag. Straffe nr 1 var en katastrofe, straffe nr 2 er forsåvidt grei men hadde selvfølgelig ALDRI blitt dømt i vår favør. Og en stempling på midtbanen som burde vært gult kort klarte han å gi en 50/50 dropp!
Synes vi lenge fremstod brukbare mot et svakt Arsenal lag, selv om det ble tyngre og tyngre. De to sjansene til Shaqiri var få cm i fra å gå inn. Skuddet etter 3 minutter og corneren på innsiden av stanga.
Men, kjære Lambert, skal du også legge et målscorer ansvar på Sahido Berahino? Verdens dårligste og minst målfarlige spiss? Helt ufattelig at han skal få spille så mye som et minutt før han banker inn noen mål på U23 laget. Utrolig dårlig coaching.
Med noen skader så er vi jo syltynne, benken i dag sier det meste. Fortsatt mener jeg at vi har mange nok matchballer til å klare oss; West Ham borte, Burnley hjemme, Palace hjemme og Swansea borte, KAN gi mange poeng, men blir det nok?

En veldig bra oppsummering, Svein, der jeg er enig i det aller meste. Det er ørsmå marginer før Shaq har to mål, og den første straffen er jo en regelrett dommertabbe. Dommeren skal ikke blåse straffe hvis han ikke er helt sikker, og hvordan kan han være helt sikker når reprisen viser at Indi tok ballen først ? Faktisk er det Arsenal-spilleren som sparker Indi på bakleggen, og deretter faller, altså var selve episoden i seg selv selvforskyldt, og i tillegg var dette altså etter at Indi hadde fått bort ballen.

Ved mål nummer to og tre er det svakt forsvarsspill og en spiller - igjen - som mister hodet, som fører til målene. På mål nummer to går alle Stoke-forsvarerne etter ball, og ingen passer på Aubameyang, som får stå muttens alene på 10-12 meter. Og så koker det over for Badou på straffe nummer to, der han opererer som "brøytebil" i et relativt ufarlig område. Fullstendig unødvendig, men symptomatisk for et lag i motgang.

Men Onside, jeg har fortsatt troen, selv etter dagens kamp. ;) Kanskje er den endog styrket ? 8-) Urealistisk ? Mulig det, men oppriktig... ;)

Hvorfor har jeg fortsatt troen ? Fordi vi frem til kvarteret gjenstod faktisk hang godt med i kampen på The Emirates, et sted der de fleste lag sliter, inntil dommeren ødela kampen for oss med den feildømte straffen. Hadde vi unngått den er det ikke godt å si hvordan det hadde gått, og jeg er i alle fall relativt sikker på at vi ikke hadde tapt med tre. Resultatet gir heller ikke i det hele tatt noe riktig bilde av kampen.

Nå stilte riktig nok Arsenal ikke med sitt sterkeste mannskap, men de har et sterkt lag uansett.

Vi holdt på å vinne borte mot Leicester, og hadde gjort det om ikke Butland hadde vært så uheldig. Og poenget mitt ? Jo...hvis det er mulig å ta poeng borte mot Arsenal, og tre mot Leicester (som det fort kunne ha blitt), så er det - med en skikkelig sluttspurt - fullt mulig å greie det samme mot West Ham og Swansea, som i utgangspunktet er svakere lag enn Arsenal og Leicester.

Og det er fullt mulig å ta tre poeng hjemme mot både Burnley og Crystal Palace. Jeg tror disse fire kampene blir helt avgjørende. For slår vi Palace og Swansea så fratar vi jo også disse - som nok blir blant våre argeste konkurrenter i nedrykkskampen - viktige poeng.

WBA er nok nede. Da tror jeg vi vil kjempe mot Southampton, Crystal Palace, Swansea og Huddersfield om å unngå de to neste plassene. Selv om vi har tøffe kamper igjen mot Tottenham og Liverpool, der vi må forvente få (ingen?) poeng har vi fortsatt dette i egne hender. Vi kan fort greie 8-10 poeng fra disse kampene, og det kan vise seg å være nok. Det gjelder å få litt stang inn, i stedet for stang ut, som det har vært mye av i det siste.

Ankepunktet er hvem som skal score målene, den ser jeg. Jeg tror kanskje Jese er den som har det største potensialet for det, selv om han ikke har vært veldig imponerende han heller. Men han viser i glimt at han er en veldig bra spiller, og er ikke noe dårligere enn de andre som har fått prøvd seg (Diouf, Berahino, Campbell, Choupo-Moting, Crouch). Og han har ikke fått mange sjanser, men har stor sett vært innbytter, og da er det ofte vanskelig å sette sitt preg på kampen.

Og han er nok også kanskje den - utenom Shaqiri - som har det beste "fotballhodet", og derfor best kan lese Shaqiri, og utnytte sveitserens offensive egenskaper.

Keep the faith ;) Det gjør i alle fall jeg, inntil alle matematiske beregninger slår fast det motsatte... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Arsenal - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 02 Apr 2018, 15:44

Keep the faith Det gjør i alle fall jeg, inntil alle matematiske beregninger slår fast det motsatte...

- Det gjør jeg også Torstein, håpet lever. Det som bekymrer meg mest er at det er absolutt ingenting som tyder på at Stoke skal vinne en eneste kamp fremover! Vi har ikke vunnet to kamper på rad på godt over et år (!), vi har vel knapt nok vunnet kamper og står nå med 8 kamper på rad uten seier, flere av kampene mot det som tidligere kunne anses som lag vi burde slå!
Men, mitt håp er følgende; Southampton har fryktelig tøff motstand fremover og de har Mark Hughes som sjef. Også West Ham har et tøft program, Palace litt enklere (på papiret), men Huddersfield er såpass dårlige at de ikke skal ta så mange poeng. Så Southampton og Huddersfield er lagene vi skal foran. Men, uansett hva disse finner på, vi må prestere, vi må score mål. Og score mål er jo en stor utfordring, når vi fortsatt bruker Berahino som spiss. Og at Lambert har vist seg som taktisk helt udugelig! Vi holder Arsenal relativt enkelt til 0-0 etter en times spill, så må Diouf ut, vi bør vinne kampen (iallefall score) så setter klovnen inn den spilleren som vi alle vet IKKE vil score mål. I det øyeblikket forstod jeg at vi gikk mot et tap i går, dessverre. At den største klovnen var dommer hjalp jo da heller ikke.........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 32 gjester

cron