Chelsea vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Knut Ole » 30 Des 2017, 18:48

Au au
Swansea leder 2-1
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 30 Des 2017, 18:49

Uten at jeg har sett matchen, er det slik at Chelsea faktisk fikk til alt i dag, at alt gikk inn fordi de overpresterte ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 30 Des 2017, 18:51

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor MH får lov til å fortsette, når alle ser at Stoke er i total oppløsning, ingen tillit til system, manager, eller annet...

fy faen !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 30 Des 2017, 18:52

Nå må grasrota gjøre opprør !

Lag verdens største tifo med :

Mark Hughes out !!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 30 Des 2017, 20:33

Jævlig flaut, mest at vi stiller med et B-lag! Vi har en manager som GIR OPP før kampen starter. Han har nå lagt alle eggene i kurven med hensyn til Newcastle kampen. Vinner vi ikke den er det fånyttes, og vinner vi den....hva så? Skal Hughes gjøre mer ugang? Selge våre beste spillere i januar og gjøre flere bomkjøp? Nei, nå er det på tide at klovnen fra Wales slipper. Det er KUN familien Coates som ikke ser at dette bærer strake veien ned i Championsship, uansett resultat mot Newcastle! Det er ingenting, absolutt INGENTING som tyder på at dette skal snu - tendensen har vært der i 2 år!! Det at flere lag har vært elendig denne sesongen gjør at vi ikke ligger sementert i bunnen, 10 poeng bak sikker plass!
Det var også flere nordmenn som var over for å se kampen i dag, vedder på at de var fornøyd med å se B-laget vårt få grisebank.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 30 Des 2017, 20:51

Svein Nilsen skrev:Jævlig flaut, mest at vi stiller med et B-lag! Vi har en manager som GIR OPP før kampen starter. Han har nå lagt alle eggene i kurven med hensyn til Newcastle kampen. Vinner vi ikke den er det fånyttes, og vinner vi den....hva så? Skal Hughes gjøre mer ugang? Selge våre beste spillere i januar og gjøre flere bomkjøp? Nei, nå er det på tide at klovnen fra Wales slipper. Det er KUN familien Coates som ikke ser at dette bærer strake veien ned i Championsship, uansett resultat mot Newcastle! Det er ingenting, absolutt INGENTING som tyder på at dette skal snu - tendensen har vært der i 2 år!! Det at flere lag har vært elendig denne sesongen gjør at vi ikke ligger sementert i bunnen, 10 poeng bak sikker plass!
Det var også flere nordmenn som var over for å se kampen i dag, vedder på at de var fornøyd med å se B-laget vårt få grisebank.

Enig, men han hadde ikke noe valg med tanke på skader

Uansett, MH har ikke tillit noe sted, bare hos PC, som er konfliktsky og ikke tør ta kampen med å kvitte seg med Mark.
Konseptet hans har ikke fungert og det er på tide at begge skjønner det.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg onside » 30 Des 2017, 20:53

Butland 6 - 5 i sekken, men redder også 5 100% sjanser, god trening detta, men jeg må si han har noen merkelig lave klareringer innimellom, dessverre
Edwards 5 - Gutten får kjørt seg, får virkelig smake nivået i dag, det holder ikke helt dessverre
Cameron - 5 Blir endel på etterskudd, Morata er igjennom mange ganger, men at han ikke scorer er ikke Cameron eller Wimmers fortjeneste, dessverre
Wimmer - 3 - Blir merkelig enkel i avgjørende situasjoner, mann eller ball? That's the Question! (Håper han ikke er en ny Imbula :shock: ) men nå ser det ikke pent ut, dessverre!
Tymon 4 -Vilje kan av og til overvinne evne, men her blir for tynt og gjør produserer avgjørende tabber....., dessverre.
Adam 7 - Skummer i taklingene men innafor, fremover har han ikke bare blikket, men også evnen til å legge lekre lissepasninger. Men de blir sløst bort. Mer enn godkjent, dessverre :?
Fletcher 4 - Fremover noen brukbare med-dragninger og finter - bakover, hengende håpløst etter. Begynner å likne Imbula dette her også dessverre...
Diouf 4 -Jobber tilsynelatende bra, men får dommeravgjørelser, offsider og marginer mot seg. Motstander alltid på leggen - hele tiden. Da grier han ikke skape seg rom, dessverre!
Sobhi - 6 Mange gode involveringer med ball, glir forbi innimelom, men så blir det litt lett og tynt igjen, dessverre
Affelay- 5 Vi liket fotrappe og raske bein og et kvikt hode! Gode kombinasjoner men stort sett på tvers, lite fremdrift, best i å opprettholde Status Quo, men ikke på 0-4? dessverre....
Berahino 4 - Ikke de beste forutsetningene å bli kastet ut på, men jobber bra defensivt, fikk sjansen ett par ganger, tok den ikke, ny psykologisk nedtur for denne karen, dessverre.

Ngoy - 4 Må kunne forvente litte mer av en sulten benkesliter, ble løpende mer enn spillende...
Super-Mouting- 5 Litt småsjef når han kommer inn og holder ballen unna enhver Chelsea-spiller. Skulle han blitt spart i dag?

Hyssingen er i ferd med å slites helt av Mr. Hughes! Mot Newcastle begynner øksa å svinge mot blokka!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Rune » 30 Des 2017, 21:46

Har sittet å sett Man U - Southampton ...en kjempekamp av Shampton som jobbet seg til 0-0.. en kamp som MH og spillerne burde se for å LÆRE hvordan man organiserer seg når man møter de store...forøvrig tror jeg ikke vi rykker ned...ref siste seson så endte de tre siste på hhv 34, 28 og 24 poeng... tror med seier mot NC og noen hederlige seire i resten av sesongen så berger vi plassen med grei margin, men så må,Peter C ta grep å sette inne en ny manager...Koeman tror jeg vil være en bra mann foran neste sesong....håper og ønsker et godt nyttår for oss og Stoke :)
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 30 Des 2017, 23:08

Vi blir rundspilt i 90 minutter av Chelsea, og det var - som den engelske kommentatoren sa - "one way traffic" kampen igjennom.

Vi visste dette ville bli tøft, med en helt nykomponert forsvarsfirer, og med Shawcross, Zouma og Indi utilgjengelige til kampen. Og etter å ha sett denne kampen styrkes i alle fall mitt inntrykk av at kjøpet av Wimmer, for 18m pund, er et veritabelt bomkjøp. Han greier i liten grad å rydde unna, og står på ingen måte frem som den som kan bidra til å skape trygghet og ro i forsvaret, slik man kanskje kunne forvente av en spiller med den prislappen.

Så kan det selvsagt stilles et stort spørsmål - som mange også gjorde da Wimmer ble kjøpt - hvorvidt det var smart å betale nærmere 20m pund for en spiller som gjennom to-tre sesonger bare hadde spilt et lite fåtall kamper for Tottenham, og derfor i svært liten grad hadde greidd å sette noe avtrykk etter seg i PL før han skiftet beite og kom på lønningslista til Stoke.

Men, nå var det ikke bare Wimmers feil at det gikk som det gikk, men når en spiller kjøpes for 18m pund blir det stilt forventninger til vedkommende, og så langt virker dessverre de pengene relativt bortkastet. Og når Hughes har brukt nær 50m pund de tre siste sesongene på to spillere som ikke presterer (Berahino og Wimmer) og èn som presterte ujevnt og derfor mistet managerens tillit (Imbula), så er det med en betydelig skepsis jeg imøteser det kommende transfervinduet i januar. Coates sier det er penger tilgjengelig, men Hughes signaliserer at han vil bruke de på benkeslitere heller enn på spillere som kan styrke førsteelleveren, ettersom han sier at vi trenger to-tre nye spillere som kan steppe inn når andre er ute med skader eller suspensjoner.

Og da er det jo et veldig betimelig spørsmål om hvorvidt Hughes fortsatt skal få lov å styre skuta - mot det som mer og mer minner om et havari - i stedet for å overlate roret til andre, som kanskje har andre idèer om hvor kursen bør stakes ut.

Nå blir Newcastle-kampen utrolig viktig, og noe annet enn tre poeng der er jevngodt med tap. I kampen deretter venter Man.U. på Old Trafford og der vil det i alle fall ikke bli noe enklere å kapre poeng. Ett poeng, eller i verste fall poengløse etter disse to kampene, bør være dråpen som får begeret til å flyte over - også for Coates. For da vil inntrykket av at Hughes ikke makter å snu dette bare bli ytterligere understreket, og da bør det være duket for et skifte, slik at pengene Coates vil stille til rådighet kan benyttes av en ny manager med nye idèer.

Eneste lyspunkt idag synest jeg var Adam, som gjør en bra kamp og serverer flere strøkne lissepasninger, som blant annet Berahino burde ha utnyttet bedre. Som en av de andre alt har sagt, så kunne Adam idag hatt to eller tre målgivende, om fremspillene hans hadde blitt tatt bedre vare på. En meget god søknad om å få starte Newcastle-kampen, etter mitt syn.

Butland slipper inn fem, men redder to ganger da Morata kom alene, og kan vel heller ikke lastes for noen av målene. Ramadan også en av våre bedre på en svart dag.

En ting som slo meg tidlig i kampen, og som jeg synest vedvarte fra start til slutt, er at Stoke for tiden synest å spille totalt uten selvtillit. Dette blir spesielt synlig når vi er på vei fremover, gjerne på motstanderens banehalvdel. For nesten hver eneste gang en Stoke-spiller får ballen, når vi er på vei fremover, så stopper han, eller snur seg, og slår en pasning til side - i beste fall - men oftest bakover. Det vitner om spillere som ikke tør å utfordre, og er livredde for å gjøre feil, og som derfor søker den trygge - men akk så lite produktive - løsningen å spille ballen bakover til nærmeste Stoke-spiller. Da skaper vi selvsagt heller ingen verdens ting fremover. En avslutning (tror jeg det var) og 0 cornere sier vel også alt om det i denne kampen.

En svale gjør ingen sommer, og seieren mot WBA fremstår som en seier som kom som følge av at vi møtte et minst like dårlig lag. Dessverre er det ingenting nå som tyder på at dette var et vendepunkt, og jeg er redd vi kan gå i møte en vår med mye neglebiting. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg essaen » 31 Des 2017, 00:46

Ønsker dere alle et riktig godt nytt år ,dessverre tror jeg ikke det blir et godt Stoke City år....Til det har Mr.Sparky ødelagt for mye ,ikke mulig med noe quick fix her. Håper bare at mannen som overtar skuten etter Newcastle kampen får både tid og penger til å bygge opp en helt nytt lag og spillerstall,om vedkommende ikke får det er veien videre nedover i divisjonssystemet ikke lang. Største problemet for klubben akkurat nå er Mr. Coates ,at han ikke har evnet å se hva som har foregått de siste 50-60 kampene er for meg en stor gåte...Politikere har rådgivere,virker dessverre ikke som alle klubbeiere i Premier League har slike støttespillere...men derfra til å være så egenrådig som Mr Coates er, det er faktisk i ferd å bli en tragedie for Stoke City...

Litt statistikk
Siste 38 kamper ...............; 9-9-20 = 36 poeng ...37 minusmål
Siste 30 kamper ................; 7-6-17 = 27 poeng ...31 minusmål
Siste 21 kamper ................; 5-5-11= 20 poeng ...23 minusmål

Er vel bare Mr Coates og hans dårlige rådgivere som ikke har evnet å se den negative utviklingen klubben i våre hjerter har hatt de siste to årene... Sparky har fått styre på med uforståelige salg og dårlige spillerkjøp . Når han i tillegg ikke evner å få guttene sine til å blø for drakten ,skjønner man at det er lenge siden Sparky "mistet garderoben" Og makan til mangel på strategi og vingling når det gjelder spillesystem og spillertyper han ønsker å bruke ,har vel ikke Pl sett siden han ødela QPR for noen år tilbake.

Ønsker alle Potters fans et fantastisk godt nytt år, og håper at alle mine negative betraktninger og konklusjoner blir gjort til skamme på nyåret....Be Loal..Be Proud...Be Stoke!!!
Sist endret av essaen den 31 Des 2017, 01:57, endret 1 gang
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron