Stoke Vs. West Bromwich

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke Vs. West Bromwich

Innlegg vegar56 » 23 Des 2017, 19:12

Lilledino skrev:vi må sloss dere nede i år...

Det må vi, det føltes trygt ved pause, men måten vi ble kjørt på i 2. omgang gjør at jeg stiller meg tvilende tross et bra resultat.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Stoke Vs. West Bromwich

Innlegg onside » 23 Des 2017, 19:17

Butland 8 - Jeg teller 5 avgjørende inngripner. Meget god kamp.
Edwards 7 - Stor kamp mot jegnbyrdig motstand. Not City nor Spurs. Vinner mange baller, kloke avleveringer. Par småfeil dog.
Zouma 6 - Løper, løper, løper. Forrest Gump may I say. Hindrer mye bakover, usikker fremover.
Shawcross 4,5 - Jeg er streng, dårlig involvering på 1-2, totalt feilberegning. Dårlige avleveringre fremover som vanlig. God i duellspillet når vi står rolig og header ut.
Wimmer - 5 - Faktisk solid bakoverspill, litt tafatt fremover, men dette kommer seg. Ikke tapt bak en vogn denna karen, jeg har tru!
Shaqiri 4 - Små bein til tross, jobber greit, men ikke i NÆRHETEN på hva han kan.
Cameron 6 -Treg, men han vet det, jobber på det han kan, presser, stresser, holder ball, spiller fram. Grei kamp.
Fletcher 5 - Enda tregere - og vet det, faktisk brukbare fremspill, men blir løpende etter på midbanen.
Allen 7 -Jobber frenetisk i 95 minutter. Vil mye i dag, vinner mange baller, taper få. Pent mål (gambling), nydelig gjennomspill(kunne ikke annet)
Super-Mouting 9 - Benket i forrige kamp. Storspiller i dag. Holder, finter, drar forbi, leverer og scorer. Fantastisk kamp! MOM 8-)
Crouch 6 - Litt alene i mange tilfeller, finner sjelden medspillere, MEN da det gjaldt fant han de. Godkjent ++ :)

Sobhi - 7 Oppofrende spill med gode taklinger til å begynne med, som ble toppet med sugende løp og scoring.
Diouf - 5 Fant seg ikke tilrette, ble løpende tilfeldig. Hindret noen fremspill,

Ikke stilkarakter i fotball folkens, ei heller antall cornere. Cornere har vi stort sett kontroll på med ShawX, Cameron og Zouma. Possesion er perfekt. Vi scorer og de spiller, eller rettere sagt de må spille, de må! De ligger under oss på tabellen og måtte heller ikke tape kampen, men jeg så de mot ManU forrige runde, og WBA imponerte overhode ikke tross 1-2 hjemme. Jeg føler vi har grei kontroll på kampen og ler de komme litt vel nerme på slutten, men vi tar det. Dette freder ikke Sparky, men han er oppe og snapper etter luft :)
Sist endret av onside den 23 Des 2017, 21:59, endret 2 ganger.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke Vs. West Bromwich

Innlegg Bjarne » 23 Des 2017, 21:34

Hughes mener vi var "strålende" i dag. Vel, vi fikk tre viktige poeng, men var vel heldige. Spillet er skuffende!
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Stoke Vs. West Bromwich

Innlegg -Tottal- » 23 Des 2017, 22:11

Vil ikke dempe gleden av å suge på denne karamellen, men det var mer hell enn dyktighet at det ble tre poeng i dag.
Nå har det også vært mye utur i mange andre kamper, da er det jo bra at det endelig kan jevne seg litt ut.

Stoke har lenge hatt det dårligste forsvaret i PL. Da er det ikke så rart at vi må kjempe mot nedrykk. Spillerstallen er trolig
ikke så dårlig som målforskjellen tilsier, men organiseringen bakover er en lidelse og tragedie. Der har dessverre Hughes veldig
mye å lære, men det er noe som han fortsatt nekter å gjøre noe med. Og da blir også resultatene på samme nivå i fremtiden.
Han må dessverre ut hvis det skal være et realistisk håp for å berge plassen i PL denne gang.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke Vs. West Bromwich

Innlegg Kjell Ola » 23 Des 2017, 23:56

Da har eg sett dagens kamp i reprise, i fred og ro og med kvilepuls når eg visste resultatet. Eg er kanskje litt sær slik, men eg kan verkeleg kose meg med eit opptak av ein kamp der Stoke får/tek tre poeng.

Men er situasjonen så dårleg som mange vil ha det til? Ja, dessverre er den det, og slik eg såg det i dag, er det to grunnar til det. For det fyrste har ikkje MH peiling på å organisere eit forsvar. Og han har i alle fall ikkje pr i dag eit mannskap til det systemet han på død og lov skal halde på. Heldigvis har vi Zouma og delsvis også Shawcross og Wimmer til å dunke ballen ut. Men mangelen på kunnskap om organisering av forsvar er også hovedgrunnen til også eg meiner MH bør gå. Og eg må vedgå at det kan sjå ut som om det Wilson sa for nokre år sidan, at det ikkje blir trent på forsvarsspel, kan sjå ut til å stemme.

For det andre kan det sjå ut som om Stoke-spelarane rett og slett ikkje har kondis til å halde oppe intensiteten ein heil kamp. I dag tykte eg også det var merkbart. Og intensitet blir berre meir og meir viktig i dagens fotball. Med det i tankane, tykte eg fyrste omgangen i dag slett ikkje var så verst, men andre omgang var dårleg.

Eg skal ikkje gje meg ut på ei djupare analyse av kamp og einskildspelarar, men for meg var Choupo-Moting den beste i dag. Han var bra framover og arbeidde også godt bakover. Allen var også god, særleg i fyrste omgang, og Butland spelte ein særs bra kamp.

Men er det nokre ljospunkt for vårt kjære Stoke nå? Ja, faktisk er det det. Vi har i alle sesongane i PL klaga over at dei (Stoke altså) scorar altfor lite. Det gjer dei forsåvidt framleis. Men eg har sett litt på det og faktisk er det 10 lag i PL som har scora mindre enn Stoke så langt denne sesongen (om eg ikkje har rekna feil, sjølvsagt). Og med PL-historikken Stoke har, er jo det nesten sensasjonelt. Så får dei (framleis Stoke, altså) skikk på forsvaret, kan det bli rett bra. Men det har eg altså ikkje trua på så lenge MH sit i manager-stolen.

Er det fleire ljospunkt? Tja, vi får halde tak i dei vi kan. Av dei seks laga som ligg bak Stoke på tabellen, er det berre Crystal Palace som har teke fleire poeng enn Stoke dei siste 10 kampane. Og av dei over oss (dvs Stoke her også), har vi i den same perioden teke fleire poeng enn Watford, Huddersfield, Brighton og Southampton (med atterhald om at eg har rekna rett, sjølvsagt). Uansett fryktar eg at resten av sesongen blir ein kamp med «ryggen mot veggen» og at kvar kamp blir som ei finale som må vinnast. Men det er heldigvis «von i hengjande snøre», eller «hope in the hanging snore» som ein legendarisk trenar sa ein gong. Men laget (og nå er det vel ikkje tvil om at eg meiner Stoke?) må sleppe inn færre mål, sjølv om mange av måla har kome mot det som liksom er «vedteke» er betre lag, slik som ManC, Tottenham, Liverpool og Chelsea. Men Guddbedre, td er tre baklengs mot West Ham skikkeleg dårleg.

Eg er ikkje den rette til å analysere ein kamp ut og inn, det har eg ikkje bakgrunn til, og det er sikkert mange av døkk som kan «ta» meg på noko her, og gjer nå endeleg det. Men kan i alle fall kose meg med ein fortballkamp, og når Stoke vinn, er det rett og slett kjempestas.

God Jul til døkk alle. Og la oss håpe det blir ei jule- og nyttårshelg med mange poeng til vårt kjære lag (og DA veit alle at eg meiner Stoke).
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: Stoke Vs. West Bromwich

Innlegg kjell-etne » 24 Des 2017, 00:43

Veldig bra skrevet Kjell Ola, har ikkje sett kampen, men dine refleksjonar over sesongen og Stoke`s situasjon føl eg deg veldig på. Treng ikkje vera så veldig fotball kyndig, sjølv om du sikkert e det ;) for å skriva på dette forumet, gode argumenter og grunnar for det du skriv, som oss vanlige Stokeintereserte fans deler. Me får gleda oss øve 3 viktige idag og satsa på tre nye i neste kamp, synes forresten det e mange gode så skriv her på forumet og så eg føl med på når eg ikkje ser kamp. Hvis gråluggen disponerer mannskapet han har på rett måte så reddar me nok plassen, gutta e gode nok t det, ser ut så han blir sitjande, han er dessverre heilt avgjerande.
Ønsker ei flott Stoke-jul t alle. jule helsing fra Etne ; Stoke tilhengar i 40 år :P
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Stoke Vs. West Bromwich

Innlegg Lilledino » 24 Des 2017, 14:26

kjell-etne skrev:Veldig bra skrevet Kjell Ola, har ikkje sett kampen, men dine refleksjonar over sesongen og Stoke`s situasjon føl eg deg veldig på. Treng ikkje vera så veldig fotball kyndig, sjølv om du sikkert e det ;) for å skriva på dette forumet, gode argumenter og grunnar for det du skriv, som oss vanlige Stokeintereserte fans deler. Me får gleda oss øve 3 viktige idag og satsa på tre nye i neste kamp, synes forresten det e mange gode så skriv her på forumet og så eg føl med på når eg ikkje ser kamp. Hvis gråluggen disponerer mannskapet han har på rett måte så reddar me nok plassen, gutta e gode nok t det, ser ut så han blir sitjande, han er dessverre heilt avgjerande.
Ønsker ei flott Stoke-jul t alle. jule helsing fra Etne ; Stoke tilhengar i 40 år :P


Velkommen Etne...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke Vs. West Bromwich

Innlegg Lilledino » 24 Des 2017, 14:38

Kjell Ola skrev:Da har eg sett dagens kamp i reprise, i fred og ro og med kvilepuls når eg visste resultatet. Eg er kanskje litt sær slik, men eg kan verkeleg kose meg med eit opptak av ein kamp der Stoke får/tek tre poeng.

.

Mange gode poeng her og du ser det positive bedre enn meg.

Jeg vil også påpeke at mange av målene mot oss har kommet sent i kampen, Senest mot CP og Burnley...

Om vi kanskje har lært litt av tap, så kanhende vi kan smelle til med 3 poeng boxing day også....

God jul !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 37 gjester

cron