Stoke City vs West Ham United

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs West Ham United

Innlegg Knut Ole » 16 Des 2017, 21:50

Arnulf1 skrev:Synes spillerne la ned en solid arbeidsinnsats, men uten noen som helst plan blir det ikke lett å få poeng. I tillegg så får lag som sliter dommeren sjelden med seg. 0-1 målet preger vel sånn sett kampen i dag.

Uten at det nødvendigvis hadde reddet oss fra et tap, så var situasjonene før 0-1 av typen "brødskive lander ALLTID, med pålegget og smørsida ned». Headingen fra Shawx er smart - ned i bakken og så klart bare cm fra å gå inn. Shaqiri vinner ball i etterpresset 4 sekunder etter og blir så åpenbart hundret når han skal ta med seg ball framover. Klartfrispark! Dommer og linjedommer overser - skjebnesvangert. Fordi WH bruker nettopp den overgangen til å storme inn på vår banehalvdel og inn i straffefeltet hvor Pieters unødvendig kommer i kroppen på deres angriper. Straffe? Kanskje / kanskje ikke. Pieters burde naturligvis avskjermet innlegg og fulgt mannen til dødlinja- ikke gått tett på en fyr som faller lettere enn bestemora....
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City vs West Ham United

Innlegg Torstein Norevik » 18 Des 2017, 02:25

Fikk ikke sett kampen, men har sett høydepunktene (?)... Resultatet taler imidlertid for seg, og etter det jeg har skjønt kunne seieren gjerne ha vært større. Så av de få klippene at Arnie fort kunne hatt et par til, herunder at han hadde skudd i tverrliggeren.

Jeg synest det er veldig tungt og trist å se hvordan vi sliter, der det ene begredelige resultatet avløses av det andre. Stoke er ikke til å kjenne igjen sammenlignet med slik vi fremstod på samme tid for to år siden.

Forsvarsspillet er under enhver kritikk, og det er svakt forsvarsspill ved alle tre scoringene. Greitt nok at det ikke var straffe, men det var store rom å løpe i for West Ham spillerne i kontringen som førte frem mot straffen, og lite sikring.

På mål to legger jeg merke til at Wimmer, som er den som følger Arnie inn i feltet, slipper Arnie straks han legger an til veggspill. Så i stedet for å følge Arnie, snur Wimmer seg utover og orienterer seg mot ball, der det allerede er to andre Stoke-spillere, noe som gjør at Arnie er helt fri når han får ballen tilbake. Et taktisk feilvalg av Wimmer, spør du meg, og ikke det man forventer av en spiller som er kjøpt for 18m pund.

Og på mål nummer tre er det jo fullstendig låvedør i midtforsvaret, der West Ham-spissene får store rom å boltre seg i. Muligens stod Cameron altfor høyt, for han kommer stormende inn i bildet langt på etterskudd, for å prøve å tette luken, men altfor sent.

Nei, vi er skikkelig på hæla, og dette ser mørkt ut om vi ikke greier å snu skuta. Og det ser i øyeblikket ikke ut til at Hughes er mannen som kan klare det.

Jeg mener han gjorde en stor tabbe da han - straks han møtte litt motgang - forlot kursen han hadde staket ut. I stedet for å jobbe seg gjennom motgangen fikk han panikk, endret stil, kvittet seg med spillere som Bojan, Imbula og Muniesa, og begynte å spille langt mer fysisk og direkte, og med flere lange baller opp mot spiss. Selv om noen den gangen gav uttrykk for tilfredshet med at Hughes "endelig hadde skjønt" at den stilen hadde innført da han kom til klubben ikke fungerte (et utsagn jeg forøvrig aldri forstod, ettersom den stilen hadde gitt oss våre beste plasseringer i PL noensinne), mener jeg at ettertiden har vist det motsatte.

Vi har aldri vært bedre i PL enn de første to og en halv sesongene under Hughes, der han kjørte den nye og langt mer offensive og spillende stilen med stor vekt på kreativitet og teknikk, og greidde tre 9. plasser - våre tre beste plasseringer i PL. Dette har blitt avløst av masse frustrasjon, etter mange stortap, et forsvar som lekker som en sil, stadig svakere poengsummer og plasseringer, og nå også nedrykksstrid, etter å ha lagt seg til en spillestil som gir langt mer assosiasjoner til TP enn til Hughes, de to første sesongene han var i klubben. Jeg for min del skulle ønske at Hughes "endelig hadde skjønt" at det han har gjort de siste par årene ikke er veien å gå.

Eller at Coates hadde skjønt at Hughes ikke lenger er rett man til å ta oss videre... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City vs West Ham United

Innlegg onside » 18 Des 2017, 15:33

Lenzini får sine to kampers karantene for «dive» ved siden av en nokså forbauset Eric Pieters. Som alle så på TV var altså det ingen kontakt dem imellom, ei heller en situasjon hvor Lenzini prøver å komme seg unna en farlig takling, så da blir han satt i karantene :D , men hva hjelper det Stoke? Ikke særlig mye.

En liten kommentar til deg også Torstein, jeg blir skikkelig imponert over å synse så mye uten å ha sett kampen ;)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke City vs West Ham United

Innlegg Torstein Norevik » 18 Des 2017, 16:18

onside skrev:En liten kommentar til deg også Torstein, jeg blir skikkelig imponert over å synse så mye uten å ha sett kampen ;)

Nå var vel "synsingen" min - hva gjelder West Ham-kampen - i all hovedsak knyttet til situasjonene rundt de tre scoringene, og disse situasjonene har jeg jo faktisk sett gjennom et fem minutters opptak med "høydepunkter" fra kampen (selv om dette nok kan sies å være et noe misvisende begrep akkurat i denne settingen...) ;) Jeg så også en rekke andre store West Ham-sjanser, som da Arnie kom alene med Butland, som da han skjøt i tverrliggeren, eller da han heada på oversiden av tverrliggeren, og da han skjøt like over og til siden fra 10-12 meter, etter først å ha lurt av en Stoke-forsvarer. Så jeg så vel nok til å kunne konstatere at West Ham fort kunne hatt mer enn tre mål, og at forsvarsspillet var alt annet enn patent... 8-)

Og når det gjelder de mer generelle betraktningene rundt Hughes, stilskifte, m.m., så er utgangspunktet for disse betraktningene erfaringer fra å ha sett anslagsvis 90 prosent av Stoke sine kamper de siste 10 årene i sin helhet. Så "synsingen" var nok ikke tatt helt fra løse luften... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 33 gjester

cron