Før Spurs - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Før Spurs - Stoke

Innlegg onside » 05 Des 2017, 21:24

Da har vi fått seieren over Swansea litt på avstand, og vi imponerte ikke veldig mange ved å knuse det kanskje dårligste laget i the League akkurat nå. Så en litt sidelengs prestasjon i forhold til Liverpool-kampen som jo var flatterende resultatmessig. Sparky reddet seg selv ved å endelig gi opp 3-4-3, og gå tilbake til en firer bakerst. Da blir ikke enkle spillere som Pieters avslørt så lett, selv om han var offensiv og ganske så villig til å gå på løp, men viljen er stort sett mye større enn evnen.

Jeg forventer en jevn kamp med 40-60 posession, det passer oss bra, men med giftige angrep ved med lange baller på Crouch ( åj - jadda vi er tilbake der altså) og gode sugende løp på både Shaqiri og ikke minst Diouf. Choupo har hatt ett par middel kamper nå, og jeg håper han hever seg igjen på Wembley 8-) Fletcher har vært stabiliteten og balansen på midtbanen, men i de to-tre siste kampene har han sett litt sliten og treig ut, så her bør vi vel benytte oss av friske bein fra benken. Jeg går for denne lagoppstillingen med de begrensede kunnskapene om dagsform og trening i denne uka jeg besitter.....

...............Butland
Zouma - ShawX - Wimmer - Pieters
......Shaqiri - Allen - Sobhi.......
.............Choupo...........
.........Crouch - Diouf.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Spurs - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 06 Des 2017, 00:09

onside skrev:Jeg går for denne lagoppstillingen med de begrensede kunnskapene om dagsform og trening i denne uka jeg besitter.....

...............Butland
Zouma - ShawX - Wimmer - Pieters
......Shaqiri - Allen - Sobhi.......
.............Choupo...........
.........Crouch - Diouf.....

Jeg er ikke så uenig i denne oppstillingen, med ett unntak. Jeg mener at Zouma bør benyttes i midtforsvaret, og ikke på høyre back. Han har vært meget god som stopper, men langt ifra like overbevisende i back-rollen. Kanskje unge Edwards skulle få prøve seg igjen der, så plasserer vi Zouma i midtforsvaret - der han hører hjemme - sammen med skipper Shawcross.

Enig i at Choupo-Moting ikke har vært like frisk i de siste kampene, og heller ikke Fletcher, som har gjort noen stygge feil som har - eller kunne ha - kostet oss. Kanskje på tide at Jese igjen får sjansen fra start ? Greitt nok at han ikke har vært veldig imponerende, men han blir neppe bedre av å bli sittende på benken, og er i utgangspunktet en veldig bra spiller som har potensial til å kunne bli en nøkkelspiller om han får spille mer enn noen minutter her og der.

Afellay kan også være et alternativ til Choupo-Moting.

Kan det være tid for at Berahino får prøve seg i to-spann, i stedet for som enslig spiss ? Men da må Crouch eller Diouf virke, og i øyeblikket ser det jo ut til at det er de to - i tillegg til Shaqiri da, selvsagt - som er de som er mest kapable til å putte ballen i nota.

Det er ikke så helt enkelt dette med laguttak, nei... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Før Spurs - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 06 Des 2017, 10:33

onside skrev:Da har vi fått seieren over Swansea litt på avstand, og vi imponerte ikke veldig mange ved å knuse det kanskje dårligste laget i the League akkurat nå. Så en litt sidelengs prestasjon i forhold til Liverpool-kampen som jo var flatterende resultatmessig. Sparky reddet seg selv ved å endelig gi opp 3-4-3, og gå tilbake til en firer bakerst. Da blir ikke enkle spillere som Pieters avslørt så lett, selv om han var offensiv og ganske så villig til å gå på løp, men viljen er stort sett mye større enn evnen.

Jeg forventer en jevn kamp med 40-60 posession, det passer oss bra, men med giftige angrep ved med lange baller på Crouch ( åj - jadda vi er tilbake der altså) og gode sugende løp på både Shaqiri og ikke minst Diouf. Choupo har hatt ett par middel kamper nå, og jeg håper han hever seg igjen på Wembley 8-) Fletcher har vært stabiliteten og balansen på midtbanen, men i de to-tre siste kampene har han sett litt sliten og treig ut, så her bør vi vel benytte oss av friske bein fra benken. Jeg går for denne lagoppstillingen med de begrensede kunnskapene om dagsform og trening i denne uka jeg besitter.....

...............Butland
Zouma - ShawX - Wimmer - Pieters
......Shaqiri - Allen - Sobhi.......
.............Choupo...........
.........Crouch - Diouf.....


Nope, denne oppstillingen kommer nok ikke Mark Hughes til å starte kampen på Wembley med. Det er jo nesten ingen defensive fibre på midtbanen og fremover! Dette er selvfølgelig et av de mange problemer som MH har lagd for seg selv. Han har ikke erstattet en spiller som N'Zonzi. Fletcher er vel en oppgradering av Whelan - så vidt, men han har vært svak i de siste kampene. Allen gjør jo en stor jobb sentralt og er også god defensiv, heldigvis, men han trenger jo litt hjelp. I en kamp borte mot Spurs vil vi ligge dypt i banen og ha lite ball, da trenger vi spillere som vet hva vi skal gjøre defensivt; dekke rom, riktig presshøyde etc. Sobhi, Shaqiri, Choupo, Crouch.....nope. Det er helt sikkert at Fletcher starter i denne kampen, hvis ikke MH kjører Zouma frem som sentral midtbane - det er det vel ingen som har tro på? Og unge Edwards burde absolutt fått sjansen på høyrebacken, men burde først fått sjansen hjemme mot lag som Swansea før han igjen skal kastes inn i løvens hule (ref. Man City borte). Og Josh Tyman på venstrebacken....hvor er det blitt av han?
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Før Spurs - Stoke

Innlegg onside » 06 Des 2017, 23:12

Svein Nilsen skrev:Nope, denne oppstillingen kommer nok ikke Mark Hughes til å starte kampen på Wembley med. Det er jo nesten ingen defensive fibre på midtbanen og fremover!

Selvsagt stiller vi ikke med denne lagoppstillingen, det er Sparkey som tar ut laget, og da blir det jo ikke slik. Du snakker om defensive fibre, og hvis det er ensbetydende med det å ikke ha fart i kroppen og det å spille bakoverpasninger har du nok rett i at Fletcher blir å finne på midtbanen igjen, men jeg tror at fart er en undervurdert egenskap på dette Stoke-laget anno 2017/18, selv med Adam på benken :oops: Derfor setter jeg lit til de offensive kreftene, og å satse offensivt mot et Spurs-lag som sliter om dagen, og som er ganske så rufsete bakover. Også derfor - langball på Crouch og stor bevegelse rundt andreballene. Der har vi da mange offensive og raske spiller som vinner andreballer og score flere mål enn det Spurs greier mot oss.

Dette er kun positive betraktninger rundt en bergenset , men etterhvert så dyr spillerstall hvor vi mangler det viktigst av alt i fotball, en spiss som kan score mål. Så akkurat nå tror jeg at denne lagoppstillingen kan by Spurs på motstand, dvs scorer minst ett par mål. Så Svein , hadde jeg tippet hva Sparky setter opp så blir det litt annerledes ja :lol:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23


Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron