Stoke City - Swansea

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - Swansea

Innlegg ilovasen » 02 Des 2017, 19:07

Scrappy win. Vi spiller bedre mot Liverpool hvor vi taper. Godt at vi fortsetter å score. Dobbelt så mange mål som Hudd men slept inn 30!! Foran sesongen trudde jeg at vi hadde tiårets beste forsvar med 3 senter backer inn. Men på Stoke vis så tok jeg feil. Elendig koordinering backene imellom. Klareringer og mannsoppdekning er under pari. Håper at Sparky har lært at 3 bak har vi ikke mannskap til. Verken Pieters eller Diouf har side back kvalitet på det nivået. Uenig med Sparkys bytter. Ser at han vil sikre bak med Affelay men Ramadona må vi jo bare kvitte oss med. Synes han bare opptar en plass. Potensiale ja - men ikke på dette nivået.
Glad for seier. Målet må være å holde seg med den starten vi har fått.
ilovasen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 156
Registrert: 01 Apr 2011, 14:58

Re: Stoke City - Swansea

Innlegg onside » 02 Des 2017, 19:25

Butland 7 - Slakk på 0-1. redder Shawcross, bra utkast og utspark.
Zouma 5 - Ujevn igjen, rare manøvreringer (les finter) som det blir lite ut av. Ikke evnen til å passere en mann. Defensivt bedre.
Shawcross 6 - Rydder opp bra i ett par kritiske situasjoner, bedre pasninger fremover også, men neste selvmål. God kamp.
Martins Indi 5 - Litt rufsete inngripner, klarerer ofte til motspiller, litt uvanlig å spille i en back-firer igjen?
Diouf 6 - Jobber for penga, scorer men burder scort en til.
Pieters 5 - Mannen med skjegget, farten,tilslaget og hår på kassa - ikke banens dårligste i dag. Jeg river meg i håret hver gang han spiller alle disse lange baller bakover, hvorfor????? Bedre fremover, men hjelpeløs når det gjelder :(
Fletcher 5 - Tregt igjen i dag også, to farlige tversover og for seint inn ved et par anledninger, men bra ro med ballen ellers.
Allen 7 - Sliter seg inn i kampen med gode og sugende løp, litt lite fremfor motstanders må i dag, herlig stikker til 1-1.
Shaqiri 7 - Lekker scoring, gode crossere og innlegg, sliter av og til med undervurdering av motspillere?
Super Mouting 5 - Nedlegger store områder med løping, skaper ikke mye, men litt sviktende ball-form.
Crouch 7 - Vinner utrolig mange hodeballer, og får mer hjelp i dag enn på onsdag. God kam bra assist.

Sobhi 6 - Hadde muligheten til å vise seg frem, men bare glimtvis, blir litt usikker fremover.
Affelay 5 - løper og løper, god med ball - men ufarlig fremover.

Uansett- 4-4-2 bar frukter og Sparky kan forderede seg for et skadeskutt Tottenham-lag i neste kamp
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke City - Swansea

Innlegg Rune » 02 Des 2017, 22:31

Bra resultat, kanskje var det at Butland er inne igjen som skapte litt trygghet og ro i laget. :)
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Stoke City - Swansea

Innlegg gmel » 02 Des 2017, 23:18

Trist at vi er så avhengig av en gammel mann som Crouch. Over the top og vel så det.
Men for meg dagens mann sammen med Shaqiri.
Men vi skaper for lite og bommer for mye.
Blir nok bank å få på Wembley
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Stoke City - Swansea

Innlegg Torstein Norevik » 03 Des 2017, 01:40

Veldig positivt med tre poeng, det skal vi ta med oss, for de trengte vi ! :) Samtidig en livline og et lite pusterom for Hughes.

Samtidig er det ingen grunn til å tro at vi er over kneiken, for vi må også ta med oss at vi sliter oss til seier på hjemmebane over det som trolig er PL`s svakeste lag i øyeblikket. Det blir noe helt annet å møte Tottenham på Wembley. :?

Det mest positive idag, i tillegg til poengene, er at jeg synest gutta viser langt mer guts enn i de foregående kampene og vinner dueller - og ikke minst andreballer - det har vi ikke vært bortskjemt med tidligere denne sesongen.

Det er fortsatt mye å jobbe med, tre poeng til tross. Pieters har fått mye kjeft, også av meg, og gjør noen feil i dag også. Men han viser en veldig vilje, og gir alt i alle dueller, det skal han ha ros for.

Flotte scoringer av Shaqiri og Diouf, selv om begge riktig nok kommer etter forsvarsfeil av Swansea. Shaqiri er i øyeblikket vår viktigste spiller, og står bak veldig mye av det vi produserer, herunder mål og assister. Samtidig litt skummelt å bli så avhengig av en enkelt spiller, spesielt en spiller som har vært såpass mye skadeutsatt som Shaq.

Så håper jeg at Hughes vil fortsette med 4-4-2, og skrinlegge det mislykkede 3-4-3 systemet som han har prøvd tidligere i sesongen.

Så kommer jeg fortsatt ikke over at vi lot Bojan gå. Kanskje vår aller beste spiller, og den mest kreative, sammen med Arnie og Shaq. Men utpekt til syndebukk da det begynte å butte imot, selv om det i realiteten var hele laget som var dårlig. For poengfangsten har vel såvisst ikke blitt noe bedre etter at kataloneren forsvant, snarere tvert imot ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City - Swansea

Innlegg onside » 03 Des 2017, 15:04

gmel skrev:Trist at vi er så avhengig av en gammel mann som Crouch. Over the top og vel så det.
Men for meg dagens mann sammen med Shaqiri.
Men vi skaper for lite og bommer for mye.
Blir nok bank å få på Wembley

Jo det er trist at vi må børste støv av Crouch uke etter uke, og er vel tidsbegrenset hvor mange kamper han orker å starte, men han var god i går! Og da er vi tilbake til det største problemet, en manglende og stabil spiss. Egentlig ble Wingback problemet løst med å gå tilbake til 4-4-2, og det er Sparky som var den aller siste til å inne at prosjekt 3-4-3 ikke fungerer med DAGENS spillermateriell.
Sist endret av onside den 03 Des 2017, 18:34, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke City - Swansea

Innlegg Svein Nilsen » 03 Des 2017, 17:46

Langemann klarte seg vel ok, men litt trist at en spiller som ble "avskiltet" for over 5 år siden starter for oss! Ellers, 3 poeng det aller viktigste og godt at vi er tilbake til 4-4-2. Nå tar vi Spurs også!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke City - Swansea

Innlegg mfkpotter » 04 Des 2017, 12:12

La det være sagt med en gang, 3 poeng i denne kampen var kanskje de viktigste 3 poengene på et par år. Nå er ikke laget friskmeldt på noen som helst måte, for dette var ingen bra kamp av Stoke. Mark Hughes kommer ikke til å klare å snu dette, og fikk dessverre utsatt sparken noen uker med det resultatet. Nå skjønte til og med Mark Hughes at 4-4-2 skulle benyttes i denne kampen, og jeg håper at han aldri går tilbake til 3-4-3 i juleprogrammet.
Diouf viste hvorfor han er en spiss og kun skal brukes der, Crouch var en av Stoke beste i denne kampen sammen med Shaqiri og Allen. Butland med en fantomredning på headingen fra Shawcross reddet 3 poeng til Stoke.

Når laget presterer så dårlig over tid, hvor er alternativene? Hughes fortsetter med de som spiller dårlig i kamp etter kamp, og bruker ikke stallen. Blir spennende å se hva han gjør i juleprogrammet, hvor kampene kommer tett som hagl.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron