Stoke - Liverpool

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Liverpool

Innlegg Torstein Norevik » 30 Nov 2017, 00:43

Fikk ikke sett kampen, bare scoringene, og noen høydepunkter (?)...

Tap 0-3 hjemme sier likevel sitt, og etter det jeg forstår på kommentarene fra studio var det ikke noe å si på resultatet. At Hughes fortsatt sverger til tre-backslinjen sin er uforståelig. Når vi slipper inn over to mål per kamp i snitt, og det bare er ett lag i hele PL som har sluppet inn flere mål enn Stoke, trenger man ikke akkurat å være rakettforsker for å innse at eksperimentet med tre sentralt back og to ving-backer ikke fungerer i det hele tatt. Med antatt sterke stoppere i troppen som Zouma, Indi, Shawcross og Wimmer hadde jeg for så vidt tro på at dette kunne fungere, men har for lengst innsett at det gjør det ikke. Dessverre har Hughes ennå ikke innsett det samme.

Dumskap er ikke å gjøre feil, det gjør vi alle, men det er dumskap å fortsette å gjøre den samme feilen og tro at ting likevel vil endre seg.

Hughes bør henge i en tynn tråd. Jeg var blant hans største fans de første par sesongene, men det siste halvannet året han har skuffet meg stort. Han virker å famle i blinde, finner ikke sin beste ellever, gir enkelte klippekort på laget nesten uansett hvor svakt de presterer, kjøper den ene spilleren etter den andre for store summer, som deretter flopper, og sender noen av våre beste spillere av gårde på lån. Jeg finner det vanskelig å tro at han fortsatt "har garderoben", når såpass mange bra fotballspillere presterer såpass svakt over så lang tid. Utspillet fra Shaqiri bør tas på alvor, for han blir ikke værende veldig lenge om ikke skuta snus.

Og i øyeblikket ser ikke Hughes ut til å være den som kan snu den.

Noe annet enn seier hjemme mot tabelljumbo Swansea på lørdag vil være uakseptabelt, og endog med seier bør ikke Hughes sitte altfor trygt. Stemningen rundt klubben er i øyeblikket laber, resultatene uteblir, fansen er frustrert og troen på Hughes er i ferd med å fordunste blant lagets supportere.

Situasjonen skriker om endring...på en eller annen måte... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Liverpool

Innlegg bjørn123 » 30 Nov 2017, 09:33

[quote="Torstein Norevik"]Fikk ikke sett kampen, bare scoringene, og noen høydepunkter (?)...

Tap 0-3 hjemme sier likevel sitt, og etter det jeg forstår på kommentarene fra studio var det ikke noe å si på resultatet. At Hughes fortsatt sverger til tre-backslinjen sin er uforståelig. Når vi slipper inn over to mål per kamp i snitt, og det bare er ett lag i hele PL som har sluppet inn flere mål enn Stoke, trenger man ikke akkurat å være rakettforsker for å innse at eksperimentet med tre sentralt back og to ving-backer ikke fungerer i det hele tatt. Med antatt sterke stoppere i troppen som Zouma, Indi, Shawcross og Wimmer hadde jeg for så vidt tro på at dette kunne fungere, men har for lengst innsett at det gjør det ikke. Dessverre har Hughes ennå ikke innsett det samme.

quote]
Det er det jeg er forundret på her inne. Hvem av alle som kommenterer som faktisk ser kampen. Jeg gjorde - opptak og jeg visste ikke resultat. Og jo - resultatet var flatterende. Stoke var det beste laget fra 0-1 Liverpool og helt til 0-2 Liverpool. Derimellom var det soleklart rødt kort i slutten av 1. omg. vi gikk "glipp" av. Synes faktisk dette, så utrolig som det kan høres, var et skritt i rett retning for Stoke.
Et lite juleønske til slutt - kan de som ikke ser kampen nevne det i kommentarfeltet. Ellers blir dette forumet litt mindre interessant ...
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - Liverpool

Innlegg Svein Nilsen » 30 Nov 2017, 11:15

Jeg så kampen i opptak sent i går kveld og merket meg følgende; etter 0-1 gikk vi over til en 4-4-2 formasjon(?), Pieters og Zouma som backer og Diouf frem som spiss sammen med Crouch. Og det fungerte.....det vil si, etter at Liverpool hadde full kontroll frem til 0-1 overtok vi mer og mer og hadde momentumet i kampen. Vi spiste oss inn i kampen, ble bedre og bedre, Liverpool ble dypere (og farligere på kontringer!) mens vi fikk spille litt ball på deres banehalvdel. Så kommer situasjonen som "ødelegger" kampen for oss. Mignolet feller Diouf som bakerste mann på 17 meter. Kun en person vurderte dette til gult og ikke rødt kort, synd at det var han som bestemmer, dommeren. Det er en kjempetabbe som dessverre ikke får noen konsekvenser for dommeren eller kampen. MEN, hadde det endt i rødt kort måtte Liverpool ha lagt om til en mer defensiv stil, og vi hadde kommet enda mer inn i kampen. Jeg er sikker på at vi ikke hadde tapt hvis dommeren hadde gjort jobben sin, men dessverre er dommere alt for redde til å dømme mot såkalte storlag i slike kamper. Møkkadommer! Etter dette mistet vi litt av momentumet igjen og med klønete forsvarsspill og dårlige avslutninger gikk det dessverre som det gjorde. Jeg har nevnt det før og sier det gjerne igjen, vi kan ikke vinne kamper med en spiller som Pieters på venstre kant/back, han er for enkel og gammeldags i spillestilen og gjør for mange tabber. Ikke bare hans feil, men alle 3 målene kom fra hans side i går! Tyrkia neste, jo før jo bedre!
Nå er det å brette opp ermene og la Swansea få kjenne på frustrasjonen på lørdag. 4-4-2 takk, og full pupp! Alt annet enn seier vil ende Mark Hughes sin manager karriere i Stoke City, tror alle, men det er familien Coates som bestemmer!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Liverpool

Innlegg Bjarne » 30 Nov 2017, 14:20

Jeg så kampen. Vi skaper ikke en skikkelig målsjanse før Diouf bommer fra offside posisjon. I tillegg til målene Lpool scorer har de flere kjempesjanser. Selv om vi har mye spill etter 0-1 skaper vi så godt som ingenting. I tillegg er det jo smått utrolig at vi lar Lpool føre kampen med press først langt inne på egen halvdel helt til de scorer. Først da står vi litt høyere.
Bortsett fra Allen er det ingen lyspunkt fra kampen i går. Hvordan noen kan hevde at dette var fremgang forstår jeg ikke. Vi var ufarlige foran mål!
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Stoke - Liverpool

Innlegg Svein Nilsen » 30 Nov 2017, 15:55

Bjarne skrev:Jeg så kampen. Vi skaper ikke en skikkelig målsjanse før Diouf bommer fra offside posisjon. I tillegg til målene Lpool scorer har de flere kjempesjanser. Selv om vi har mye spill etter 0-1 skaper vi så godt som ingenting. I tillegg er det jo smått utrolig at vi lar Lpool føre kampen med press først langt inne på egen halvdel helt til de scorer. Først da står vi litt høyere.
Bortsett fra Allen er det ingen lyspunkt fra kampen i går. Hvordan noen kan hevde at dette var fremgang forstår jeg ikke. Vi var ufarlige foran mål!



Det er vel en overdrivelse å si at kampen i går var "fremgang". MEN nå er jo Liverpool av en annen kaliber enn f.eks. Crystal Palace, som var utrolig svake på lørdag. Bare synd at de også møtte et svakt lag da! Vi var fortsatt svake i går, men jeg synes vi spillemessig var brukbare siste 20 av første omgangen da vi etter 0-1 la om til en tydeligere 4-4-2. At vi fra avspark legger oss bakpå og nesten venter på 0-1 er utrolig. I andre omgang hadde vi ikke kvalitet eller evner til å utfordre Liverpool i særlig stor grad. Her skulle vi hatt "hjelp" av en dommer som utrolig nok ikke ga Mignolet rødt kort. Dommerskandale! Det er på tide at Mr. Hughes kaster 3-4-3 systemet langt vekk FØR vi får spillere som kan kle de usedvanlig viktige vingback rollene. Diouf og Pieters behersker de definitivt ikke. Ikke i nærheten!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Liverpool

Innlegg bjørn123 » 30 Nov 2017, 16:30

Det er et godt poeng at man må se hvilken motstander vi møter for å bedømme prestasjonen.
Men denne guttsen mot CP f. eks hadde vi vunnet. En kamp som også gav ett flatterende resultat(vi var et klart bedre lag enn CP og burde vunnet kampen).
Også enig med dere at vi bør legge om systemet til 4 mann bak (her tror jeg vår fantastiske (klomsete) kaptain har hatt påvirkning på Hughes. Hørte/leste en plass at Mr ShawX er stor tilhenger av systemet.
Ellers er savnet av Cameron og førstekeeper stort.
En annen ting - På dette nivået er det ørsmå forskjeller på kvalitet som utgjør forskjellen. Ta Fletcher f. eks - han gjør mye bra og kan se ut som en veldig god spiller (noe som han også er, men sammenlignet mot hvem.. ). Problemet er at han blir for treg i enkelte situasjoner (merk 2. målet til Liverpool) noe som igjen utgjør forskjellen mellom vinn og tap
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - Liverpool

Innlegg Torstein Norevik » 30 Nov 2017, 20:59

Hughes har det siste halvannet året brukt nær 50m pund på tre spillere der en (Imbula, 18,5m pund) er på utlån, og ikke får spille (så et sted at han visstnok hadde fått sparken), og to (Berahino 12m pund og Wimmer 18m pund) sliter benken.

Hughes var mye flinkere da han hadde mindre penger mellom hendene og signerte spillere som Arnie, Bojan, Pieters (han var faktisk en bra signering den gang sett hen til kjøpesummen), Diouf, Afellay og Grant for - i denne sammenhengen - slikk og ingenting. Også av de nyere signeringene er det vel de vi har brukt minst penger på, som Choupo-Moting, Fletcher og Martins-Indi som - relativt sett - har fremstått som de mest vellykkede signeringene, sammenlignet med eksemplevis de tre "store" signeringene jeg nevnte innledninsgvis, der Hughes virkelig har "splashed the cash", uten at det har gitt særlig valuta for pengene.

Jeg er redd Hughes har gjort sitt som Stoke-manager... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron