Stoke City vs Southampton

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Southampton

Innlegg centauri » 30 Sep 2017, 18:51

= ca 26 poeng totalt :shock:
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Stoke City vs Southampton

Innlegg onside » 30 Sep 2017, 18:53

centauri skrev:= ca 26 poeng totalt :shock:

Stoke tar en kamp ad gangen. Plutselig stiller vi med 10 skadefrie stoppere vettu.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke City vs Southampton

Innlegg bjørn123 » 30 Sep 2017, 20:07

Kanskje dårligste kampen av Stoke denne sesongen. Men driter det i kveld- herlige 3 poeng :D
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke City vs Southampton

Innlegg Knut Ole » 30 Sep 2017, 21:02

Vanvittig deilig og viktig seier! Gøy at det klaffet når det måtte klaffe poengmessig.
Opplevelsen min var radio Stoke (merkelig nok tilgang på fjellet med skrall Internett dekning).
Virket som en jevn 1.omgang hvor vi såklart burde ha ranet en 2-0 ledelse. Vilt nervepirrende innspurt , spesielt eter 2-1 og matchen ble jo aldri blåst av.
Svakt at vi ble trykket så hardt på hjemmebane, men sånn lever jo enkelte kamper. Mye skryt til Diouf som har vært flott lagspiller i det siste. Veldig hyggelig! Shaq. fikk mye kred på eteren , Kurt Z og Allen (for utrettelig innsats). Pieters som yndes å være kritisk til oppfattet jeg å ha viktig bidrag til seiersmålet, eller...?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City vs Southampton

Innlegg Torstein Norevik » 30 Sep 2017, 21:03

Vi vinner tre viktige poeng, det er beholdningen fra denne kampen, en kamp hvor jeg synest vi gjennom store deler av kampen blir for baktunge.

På slutten skal vi - igjen - prøve å sikre oss tre poeng, og tar ut vår mest kreative spiller, for her skal det forsvares for alle penga. Og det går nesten som det ofte gjør, vi blir så presset de siste minuttene at det bare er hell og lykke som gjør at vi ikke mister to poeng.

Jeg har aldri skjønt meg på den taktikken at man skal legge seg bakpå for å forsvare ett - eller tre - poeng. Da overlater man hele initiativet til motstanderen, som kommer og setter oss under press igjen og igjen. Fordi ballen kommer tilbake straks vi har klarert, fordi vi har få eller ingen der fremme som kan ta imot klareringen.

Og motstanderen trenger nesten ikke å tenke forsvar, men kan bruke nesten alt fokus på sitt offensive spill. Da gjør vi det langt enklere for motstanderen enn nødvendig.

Vi har tapt så mange poeng på dette opp gjennom årene, at jeg skjønner ikke hvorfor dette prøves igjen og igjen. Det går veldig ofte galt. Man greier å holde unna en stund, men bukker som regel under til slutt.

Men, ok, det er ikke tiden for å være frustrert når vi vinner tre viktige poeng. ;) Poenget mitt er at det så fort kunne ha gått galt når vi blir så baktunge og inviterer motstanderen til å sette oss under press. Det er sjelden en vellykket taktikk.

Synd at Berahino brenner straffen. Jeg skjønner for så vidt tankegangen bak at han skulle ta den, fordi han så sårt trenger en scoring og hadde alle muligheter til å få dette der og da. Så slår dette selvsagt dobbelt tilbake når han mislykkes, men jeg har likevel forståelse for valget av straffeskytter. Hadde vi fått 2-0 der så hadde det kunne ha blitt en helt annen kamp, og en del av presset ville vært tatt av Berahinos skuldre.

Southampton imponerte heller ikke, og skapte lite bortsett fra i sluttminuttene da vi ble så veldig baktunge.

Shaqiri er vårt store aktivum fremover, selv om marginene gikk litt imot i dag. Ny bra kamp også av Choupo-Moting, selv om heller ikke han lykkes like bra med alt i dag.

Vi har åtte poeng etter syv kamper. Det tror jeg vi skal være godt fornøyd med, tatt i betraktning hvilke lag vi har spilt mot. Nå venter Man.C på Etihad, og noe annet enn tap der vil nok gi høye odds. Deretter kommer imidlertid en rekke kamper der vi har alle muligheter for tre poeng. Og noen slike bør det bli, om vi skal ta sikte på en ny plassering på øverste halvdel når status gjøres opp i mai.

Og det skal vi vel ta sikte på...? 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City vs Southampton

Innlegg Lilledino » 01 Okt 2017, 11:05

centauri skrev:= ca 26 poeng totalt :shock:


Forsiktig optimistisk vil jeg tro at vi har 19 poeng etter Crystal Palace matchen,,,

Men, for første gang er jeg glad for at det er landskampause, slik at vi kan restituere oss og få reparert alle skadede spillere,,,,
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron