Stoke City - West Ham United

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - West Ham United

Innlegg Morten T. » 13 Mar 2011, 22:15

Ooh-la-la! :D
Fortjent seier og veldig godt spill den første halvtimen i hver omgang.
Fortsatt er disse kastene til Delap giftige og de vil være det helt til han legger opp. At aldri treffer med en pasning lar jeg ligge i kveld...Herlig heading av Huth, og utrolig at West Ham lot akkurat han stige til værs i ensom majestet.
Vi kjørte første omgangen, men Green var utrolig i WH-målet. Like utrolig var det at West Ham scora på sin eneste sjanse. Var det hands? Jeg er ikke 100% sikker...

2. omgang starta også bra med fint spill og igjen: var det straffe? Jeg er ikke 100% sikker der heller..
Herlig frispark av Higginbotham som bare kliner til!

I dag synes jeg alle løfta seg, vi greide tidvis å spille gjennom midten, men først og fremst hadde vi et fantastisk bra vingspill. Både Pennant og Etherington har herlige innleggsføtter og serverte i stor stil. Hvorfor kan vi ikke spille med et slikt driv og et slik mot mye oftere? Da hadde vi vært Topp 6 for lenge siden...

Forsvaret var godt i dag, midtbanen var også bra. Leste før i uka at Whelan er den mest pasningssikre spilleren i Stoke med en treffprosent på 79. Jeg synes han beviste det i dag. Jones og Walters begynte bra og spesielt Jones var mye bedre i dag enn han har vært de siste månedene, selv om han slokna i 2. omgang.

Alle får skryt i dag( kanskje et ørlite minus til Delap ),
men våre tre beste var:
Etherington
Pennant
Whelan

Grattis!
PS! Knallbra stemning blant 20-30 Stokies på Tordenskiold også! :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - West Ham United

Innlegg Morten T. » 13 Mar 2011, 22:31

Apropos West Hams mål, jeg ble egentlig ikke noe klokere da jeg leste dette:
http://www.dagbladet.no/2010/04/13/spor ... /11265649/

Da jeg dømte sjøl var det noe som het "aktiv skulder", men det er det ikke lenger. Eller...?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - West Ham United

Innlegg Knut Ole » 13 Mar 2011, 23:43

Jepp, jeg mener det var klar forseelse, og linjedommer skulle grepet slik at skåringen ble annulert. Men i et fullt Tordenskioldlokale hvor jeg hadde ståplass et stykke unna skjermen (og jeg bruker briller som i kampens hete kan dugge) så jeg kanskje ikke dette nøyaktig nok og tar feil. Synes også vi fikk et billig straffespark (kompenserte dommern der?) og sånn i ettertid var det greit at det ikke ble avgjørende. Husk Ethers....det er sjeldent lurt å ta straffa når det er du som er involvert.
UANSETT! Dette var en så deilig seier av et lag som kollektivt løftet seg til de grader. Tilbake til de beste tendenser fra i høst, og som Morten skriver er det pussig at vi ikke justerer oss til slikt spill oftere. Kvaliteten ble hovedsakelig ivaretatt på kantene av eminente vinger. Og i dag oppfattet jeg bedre back-spill så mitt ønske er å fortsette med Wilson + Higgi. Whealan hadde muligens sin beste match i Stoke trøya?? Vi treffer langt bedre med pasninger, presser i perioder høyt og har variasjon i angrepsspillet. Og viktig, vi møter ikke et hvilket som helst lag. WH, spekket med kvalitetsspillere og 6-1 i målforskjell på siste to matcher. Vi detter bakpå siste 15 og det ER surt og kunne helt sikkert vært begrenset, men egentlig ikke underlig at det andre laget (jfr. kvalitet) setter en sluttspurt.
En vesentlig medspiller i dag MÅ jo være hjemmefansen som etter en svakere periode HELDIGVIS IKKE går i et sutremodus, men støtter på tribunen: Be Proud! Be Loyal! Be Stoke! BE LOUD!!!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City - West Ham United

Innlegg Svein Nilsen » 13 Mar 2011, 23:46

Grattis alle Stokies! Dette var morro! Endelig turte vi å ligge høyt og spille litt fotball, og herlig innsats fra alle mann.

Sørensen hadde lite å gjøre men ryddet mesterlig unna et par farligheter. Litt på mellomdistanse på målet, men det var jo hands......
Wilson hadde full kontroll på backen, det samme med Higgy - som også feiret returen til A-laget med å bli matchvinner! Huth solid som alltid og vår toppscorer fornekter seg ikke! Shawx bedre enn sist, men ikke helt i toppform.
Ethers og Pennant strålende på kantene. Vi blir et helt annet lag når vi tør å bruke to så gode vingspillere, da har vi ballen mer i laget og skaper mye flere sjanser. Straffemissen trekker ned men ble heldigvis ikke avgjørende.
Delap med en målgivende, innkast selvfølgelig, ellers arbeidssom men dårlig med ball. Whelans beste kamp på svært lenge, noe så sjelden som en sentral midtbanespiller på Stoke med pasningsfot!
Jones og Walters med fantastisk arbeidsmoral, begge spiller bedre enn på svært lenge.

Deilig!!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke City - West Ham United

Innlegg Morten T. » 14 Mar 2011, 15:06

Også frisparket i forkant av 2-1 målet til Stoke reagerte West Ham på:
http://www.guardian-series.co.uk/sport/ ... _decision/

Akkurat det frisparket synes jeg var greit idømt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - West Ham United

Innlegg bjørn123 » 14 Mar 2011, 19:35

Morten T. skrev:Også frisparket i forkant av 2-1 målet til Stoke reagerte West Ham på:
http://www.guardian-series.co.uk/sport/ ... _decision/

Akkurat det frisparket synes jeg var greit idømt.

Det var en klar hands. Hadde det vært skudd fra et par meters hold opp i ansiktet kunne det vel forsvares som en refleks handling/beskyttelse av ansiktet. Her kom ball 9 meter fra spillern som gjør en unarturlig bevegelse av arm samt han hadde fordel av at ball treffer armen - altså frispark Stoke.
Når det gjelder West Ham scoringen var det også en soleklar hands. West Ham spiller bruker skulder/øvre arm til å få kontroll/ta ballen ned og selvfølgelig er ikke det tillatt.
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke City - West Ham United

Innlegg Morten T. » 16 Mar 2011, 20:09

Kanskje får West Ham-manager Grant straff som følge av uttalesene etter kampslutt?:
http://www.teamtalk.com/west-ham-united ... f-comments
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 147 gjester

cron