Everton vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Everton vs Stoke City

Innlegg centauri » 12 Aug 2017, 17:59

Ja, ja - det var jo ikke slakt.
Æverton hadde vel egentlig bare en god sjanse - målet?

For meg er det mysterium at MH venter til 65 min før bytter.
Da våknet kampen :shock:
Berahino har NULL ballvinninger på topp - han er feil plassert,
for sen, for tidlig, offside - alle steder han ikke bør være:(
De nye gutta ser bra ut, men det ble ikke moro før byttene kom.
MH er vårt kanskje svakeste ledd :(
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Everton vs Stoke City

Innlegg centauri » 12 Aug 2017, 18:02

JonC skrev:9 ut 25 inn.
27 ut 10 inn

Differansen blir vel -16 og 17 da
:lol: :lol: :lol:
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Everton vs Stoke City

Innlegg bjørn123 » 12 Aug 2017, 20:22

Dette var et jæ.. surt tap. Mener bestemt vi var et bedre lag enn Everton i dag. Og det er jo egentlig veldig positivt. Tror dette kan bli en interessant sesong. Depper derfor ikke for lenge i kveld.
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Everton vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 12 Aug 2017, 20:23

Ikke så galt dette, selv om vi taper. Everton på Goodison Park er alltid vanskelig, og poeng derfra kommer nesten i kategorien bonuspoeng.

Positivt at vi er fullt på høyde med Everton gjennom store deler av kampen, og de skaper ikke mange farlighetene bortsett fra den de scorer på. Scoringen viser vel derimot også litt av risikoen med å spille med tre bak + vingbacker, når motstanderen kommer seg i rommet bak vingbacken. Samtidig synest jeg at de tre sentralt bak for det meste har god kontroll, og spesielt Zouma er veldig god, og Shawcross er også veldig bra i dag. Cameron gjør seg heller ikke bort.

Fremover synest jeg Shaqiri er vår desidert beste, og skaper det meste av de få farlighetene vi har. Berahino skuffer litt igjen, han er for så vidt bevegelig, men skaper likevel lite farligheter. Synest også Bojan skuffer litt idag, begynner bra men faller av utover i kampen.

Synest Choupo-Moting gjør et bra innhopp, og viser mange fine ting. Han kan komme til å bli en positiv overraskelse, med tanke på at han var såpass positiv uten noen skikkelig pre-season bak seg.

Kanskje er det duket for at Joselu bør få prøve seg på spissplass når han er tilbake etter "fødselspermisjonen" ? Og jeg synest fremdeles Pieters er et litt svakt punkt, likte faktisk Muniesa bedre på den plassen, men han er jo historie...Kan unge Tymon være et alternativ allerede ? Han viste bra takter i Pre-season og gjorde noen kamper for Hull i fjor, så han er slett ikke ueffen. Kan Ramadan eventuelt være et alternativ som vingback ? God fremover, men også bra bakover og han har stor løpsstyrke.

Ingen åpningskamp å bli skremt over. Vi virker langt skarpere idag enn på samme tid ifjor, selv om vi ikke skaper så mye fremover, men det er det mange lag som ikke gjør på Goodison.

På plussiden : At vi det meste av kampen har god kontroll bakover og at Butland ikke settes på de store prøvene, unntatt ved scoringen.
På minussiden: At vi selv skaper få sjanser fremover og at vi også derfor sjelden setter Pickford på prøve.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester

cron