Crewe - Stoke 3-1

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Crewe - Stoke 3-1

Innlegg Knut Ole » 30 Jul 2017, 19:17

Svake resulterer fortsetter inn mot alvoret. 3-1 tap mot bittelille Crewe må jo stille hele prosjektet til MH i et svært kritisk søkelys.
Vi skåret forøvrig trøstemål helt på tampen (lå altså under 3-0) v/Waddington.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Crewe - Stoke 3-1

Innlegg Lilledino » 30 Jul 2017, 19:24

Knut Ole skrev:Svake resulterer fortsetter inn mot alvoret. 3-1 tap mot bittelille Crewe må jo stille hele prosjektet til MH i et svært kritisk søkelys.
Vi skåret forøvrig trøstemål helt på tampen (lå altså under 3-0) v/Waddington.


auau, gir meg ikke akkurat godfølelsen.. Hvem spilte ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Crewe - Stoke 3-1

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jul 2017, 19:29

Knut Ole skrev:Svake resulterer fortsetter inn mot alvoret. 3-1 tap mot bittelille Crewe må jo stille hele prosjektet til MH i et svært kritisk søkelys.
Vi skåret forøvrig trøstemål helt på tampen (lå altså under 3-0) v/Waddington.

Men nå hører det vel med til historien, Knut Ole, at dette i realiteten var vårt U23-lag, og da er det kanskje ikke like ille... ;)

Når det er sagt så er også jeg bekymret over manglende signeringer. Vi har fått Zouma og Tymon inn, der vel bare Zouma blir å finne i startelleveren, i stedet for Martins Indi. Når vi da i tillegg har mistet Arnie, samt Whelan, Walters og Bardsley, uten at det er kommet inn noen erstattere, så er vi - i alle fall på papiret - svekket foran årets sesong. Det er ikke noe godt utgangspunkt når vi ser at mange andre klubber styrker seg. Det burde vel også vi gjøre... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Crewe - Stoke 3-1

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jul 2017, 19:30

Lilledino skrev:
Knut Ole skrev:Svake resulterer fortsetter inn mot alvoret. 3-1 tap mot bittelille Crewe må jo stille hele prosjektet til MH i et svært kritisk søkelys.
Vi skåret forøvrig trøstemål helt på tampen (lå altså under 3-0) v/Waddington.


auau, gir meg ikke akkurat godfølelsen.. Hvem spilte ?

Her er de som spilte dagens kamp mot Crewe... ;)

Stoke City: Haugaard, Banks, Da Silva, Dunwoody, Wara, Sweeney (Souttar, 45), Hill (El Ouaricchi, 65), Waddington, Campbell (Devlin, 83), Shenton (Jarvis, 45), McJannet. Unused Subs: Bursik, Pemberton, Abdallah, Cherdieu.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Crewe - Stoke 3-1

Innlegg Lilledino » 30 Jul 2017, 19:39

Haugaard ja, da er det ikke rart det gikk i dass...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Crewe - Stoke 3-1

Innlegg Knut Ole » 30 Jul 2017, 22:12

Torstein Norevik skrev:
Knut Ole skrev:Svake resulterer fortsetter inn mot alvoret. 3-1 tap mot bittelille Crewe må jo stille hele prosjektet til MH i et svært kritisk søkelys.
Vi skåret forøvrig trøstemål helt på tampen (lå altså under 3-0) v/Waddington.

Men nå hører det vel med til historien, Knut Ole, at dette i realiteten var vårt U23-lag, og da er det kanskje ikke like ille... ;)

Når det er sagt så er også jeg bekymret over manglende signeringer. Vi har fått Zouma og Tymon inn, der vel bare Zouma blir å finne i startelleveren, i stedet for Martins Indi. Når vi da i tillegg har mistet Arnie, samt Whelan, Walters og Bardsley, uten at det er kommet inn noen erstattere, så er vi - i alle fall på papiret - svekket foran årets sesong. Det er ikke noe godt utgangspunkt når vi ser at mange andre klubber styrker seg. Det burde vel også vi gjøre... :?


Heldigvis var det rent u-lag. Jeg hadde forståelse at det skulle være mer innslag av seniorspillere. Da får resultatet bare gå over i statistikken og jeg trekker dels min surmagede kommentar. Jeg mener allikevel at vi står dårlig rustet til seriestart og vi har tøff motstand de første rundene. Vi er ganske moderat forspent på backplass, mangler stadig en solid målskårer og har ingen fullgod erstatter for Arnie. Jeg tror desverre ikke Ramadan vil prestere jevnt på Marco A sitt nivå enda. Hadde blitt kjempeglad om jeg tok feil. Som du skriver gjør andre klubber på vårt nivå solide forsterkninger for tiden mens vi Pt. har svakere tropp enn ved serieavslutningen , og den var jo ingen ting å trakte etter heller.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Crewe - Stoke 3-1

Innlegg Torstein Norevik » 31 Jul 2017, 15:21

Knut Ole skrev:
Torstein Norevik skrev:
Knut Ole skrev:Svake resulterer fortsetter inn mot alvoret. 3-1 tap mot bittelille Crewe må jo stille hele prosjektet til MH i et svært kritisk søkelys.
Vi skåret forøvrig trøstemål helt på tampen (lå altså under 3-0) v/Waddington.

Men nå hører det vel med til historien, Knut Ole, at dette i realiteten var vårt U23-lag, og da er det kanskje ikke like ille... ;)

Når det er sagt så er også jeg bekymret over manglende signeringer. Vi har fått Zouma og Tymon inn, der vel bare Zouma blir å finne i startelleveren, i stedet for Martins Indi. Når vi da i tillegg har mistet Arnie, samt Whelan, Walters og Bardsley, uten at det er kommet inn noen erstattere, så er vi - i alle fall på papiret - svekket foran årets sesong. Det er ikke noe godt utgangspunkt når vi ser at mange andre klubber styrker seg. Det burde vel også vi gjøre... :?


Heldigvis var det rent u-lag. Jeg hadde forståelse at det skulle være mer innslag av seniorspillere. Da får resultatet bare gå over i statistikken og jeg trekker dels min surmagede kommentar. Jeg mener allikevel at vi står dårlig rustet til seriestart og vi har tøff motstand de første rundene. Vi er ganske moderat forspent på backplass, mangler stadig en solid målskårer og har ingen fullgod erstatter for Arnie. Jeg tror desverre ikke Ramadan vil prestere jevnt på Marco A sitt nivå enda. Hadde blitt kjempeglad om jeg tok feil. Som du skriver gjør andre klubber på vårt nivå solide forsterkninger for tiden mens vi Pt. har svakere tropp enn ved serieavslutningen , og den var jo ingen ting å trakte etter heller.

Deler din bekymring Knut Ole, og er enig i vurderingene dine. Jeg synest vi så langt har gjort et skuffende transfer-vindu, selv om Zouma nok er en bra lånesignering (hvis han holder seg skadefri) og Tymon utvilsomt et talent, men kanskje ennå litt uferdig ?

Nå jobbes det nok mye i kulissene, som vi ikke ser eller vet om, men jeg stiller spørsmål ved hvorfor vi år etter år på død og liv skal vente inn mot deadline-day før det begynner å skje noe på transfer-fronten. Det handler nok sikkert om flere ting, vanskelig tilgjengelighet på aktuelle spillere, og at disse ikke frigis før deres respektive klubber har sikret seg erstattere, slik at det oppstår en transfer-karusell når en spiller forsvinner fra en klubb.

Men man får også inntrykk av at Stoke er veldig påholdne med pengene. I og for seg ikke noen dårlig egenskap i seg selv, men jeg mener man må erkjenne at skal man henge med i PL så koster det penger. Det er fort å "spare seg til fant". Man risikerer at de mest aktuelle spillerne allerede har signert for andre, og at man står igjen med spillere som andre klubber ikke "vil ha". Og så vil det alltid være en risiko at manglende signeringer kan trigge "panikkjøp", fordi man blir stadig mer desperat for å få inn i alle fall noen spillere når deadline nærmer seg uten at det er gjort noe særlig av signeringer.

Endelig vil kjøp sent i transfervinduet føre til at de nye spillerene ikke får tid til å spille seg inn med lagkameratene før sesongen allerede er godt i gang.

Sikkert en forenkling dette, men jeg synest det er påfallende at vi har vært såpass lite aktive når det gjelder nysigneringer når det bare er to uker igjen til seriestart, og spesielt siden vi har sendt mange spillere ut av porten som var mer eller mindre faste i første-elleveren forrige sesong.

I mine øyne er vi - så langt - svekket foran den kommende sesongen heller enn styrket. Og det bekymrer meg. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Crewe - Stoke 3-1

Innlegg onside » 31 Jul 2017, 18:48

Torstein Norevik skrev:Men man får også inntrykk av at Stoke er veldig påholdne med pengene. Man risikerer at de mest aktuelle spillerne allerede har signert for andre, og at man står igjen med spillere som andre klubber ikke "vil ha". Og så vil det alltid være en risiko at manglende signeringer kan trigge "panikkjøp", fordi man blir stadig mer desperat for å få inn i alle fall noen spillere når deadline nærmer seg uten at det er gjort noe særlig av signeringer.
I mine øyne er vi - så langt - svekket foran den kommende sesongen heller enn styrket. Og det bekymrer meg. :?


Godt at salget av Whelan/Walters/Bardsley/Arnautovic bekymrer deg ;) , men vi har da fått vidunderet ditt Bojan tilbake og ikke minst Joselu :shock: og Wollscheid :roll: :roll: :roll:

vel spøk til side, jeg er enig i at pt. er svekket, og at f.eks Everton og West Ham har vart veldig proaktive i dette overgangsvinduet og gjort på papiret veldig gode signeringer, og lalle roser de for det, men det koster, og Bilić MÅ ha suksess denne sesongen! Vi har ca.£30mill på bok og bør gjøre smarte kjøp dersom dette ikke skal bli fiasko. Som du sier, blir det fort litt venting jo lengre ut i vinduet vi kommer, fordi "brikkene" skal falle på plass for mange. Dette gjelder osgå på stopperplassen hvor dette skjer http://sportwitness.co.uk/defender-refu ... toke-city/ og BMI tror jeg kanskje vi kan glemme ettersom Zouma vikarierer dette året så kommer han gratis neste sesong - eller vi får han relativt billigere i Januar :?

Men ja, dette er et spill som tilsynelatende Stokeikke vil bruke mye penger på......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23


Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron