Sothampton vs. Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg centauri » 21 Mai 2017, 18:24

... og 2 poeng fra 8. plass, (men dårligere målforskjell)
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg Rune » 21 Mai 2017, 19:06

Bra med 3 poeng i siste kamp :D. Godt å se Ramadan på banen igjen, og Jack B i storform. Håper vi får beholde ham...Tror MH beholder jobben, denne seiren ga forhåpentligvis en liten "boost" på selvtilliten i laget og ro i i det kommende arbeidet med å bygge seg opp til 17/18 sesongen.
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2017, 19:46

13. plass og 44 poeng med de ressursene Stoke har i 2017 er relativt sett svakt og underkjent, men det er ingen "krise" eller "katastrofe" - to ord som ofte misbrukes av flere fotballsupportere world wide. Det er skuffende, men likefult kanskje det en klubb som Stoke må regne med dann og vann hvis man orker å gå ned på kne å stikke finger`n i jorda.

Jeg er usikker på om Hughes beholder jobben, det kan hende at Coates vil gi han flere sjanser, men det kan også hende at han velger å sparke Hughes. Sett i lys av hva han for eksempel gjorde etter 12/13-sesongen så burde jo Hughes nesten få sparken tvert( i hvertfall hvis vi skal følge tankesettet til de som brukte ordet "tendens" mye den gangen ), allikevel går jo signalene på at Hughes får fortsette, men mer interessant så snakkes det også om forandring av spillestil før neste sesong.

Jeg er svært spent på hva den evt. forandringen vil bestå av. Jeg håper Stoke går bort fra spillestilen som forutsigbart nok førte klubben inn i en slags blindvei og gjør noe helt annerledes neste sesong. Skal de gjøre det så betyr det at noen spillere må ut og nye med andre kvaliteter må inn. Jeg håper at Hughes( hvis han blir værende ) før neste sesong ser etter noe mer enn drible-tre-mann-i-en-telefonkiosk kvaliteter og først og fremst tenker på hvordan han skal sy i sammen et godt Lag - med stor L.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg Lilledino » 21 Mai 2017, 20:21

MH har ikke gitt oss de resultatene vi har ønsket, dessuten har han vinglet i laguttak, oppstillinger og strategi.

Det er trist, for han har hatt en bra stall synes jeg.
Min tillit til MH begynner å bli frynsete og jeg er spent hva gutta i garderoben sier..

MH virker ubesluttsom og mangler alternative planer når hans taktikk ikke funker, og det er ikke bra.
Vi får vente og se hva som skjer..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 22 Mai 2017, 01:01

En skuffende sesong på mange måter, etter mitt syn. 13. plass er nedtur, sammenlignet med de foregående sesongene. Desidert magreste både poengfangst og plassering under Hughes, og spillet har gjennom store deler av sesongen også vært svakt.

Joda, vi manglet bare to poeng på å ta 8. plassen, men det er vel mange sesonger siden noen har greidd å kapre 8. plassen med bare 46 poeng, slik dagens motstander Southampton gjorde denne sesongen. Da vi tok våre tre 9. plasser i de tre foregående sesongene hadde vi til sammenligning 50 poeng eller mer. Og det skilte denne sesongen hele 15 poeng mellom 7. og 8. plass, hvilket sier noe om at de syv øverste lagene var i en egen klasse denne gangen.

Når det gjelder dagens kamp så viste Butland at han er tilbake for fullt, med flere glitrende redninger i andre omgang, etter at han fort kunne blitt syndebukk etter at han nesten forærte Southampton et mål på tampen av første omgang, etter et håpløst forsøk på klarering da han ble presset av en Soton-spiller idet han skulle sparke ballen ut.

Så viste kampen også at de av oss som har ønsket oss Shaqiri i en 10-er rolle, i stedet for på ving, kanskje har vært inne på noe. Shaq var i alle fall meget god i den rollen i andre omgang, da han regisserte det ene angrepet etter det andre,som ballfordeler, med smarte og presise pasninger som skapte farligheter gang på gang.

Jeg synest også Ramadan var frisk, og viser at han har veldig mye å fare med, sin unge alder til tross. Han er ikke redd for å utfordre, og det virker alltid farlig når Ramadan setter fart fremover.

I de bakre rekker synest jeg Martins Indi var best, og det er bare å krysse fingre og tært for at klubbene kommer til enighet, slik at Martins Indi er Stoke-spiller også neste sesong, men da på permanent basis.

Alt i alt likevel en skuffende sesong, målt ut fra forventinger og ut fra spillertroppen Hughes har til rådighet.

Jeg ser det nevnes endring av spillestil og håp om at Hughes forlater det som omtales som en blindvei. Etter mitt syn forlot Hughes denne stilen langt på vei denne sesongen, så kanskje hadde vi en svakere sesong ikke på grunn av at vi hadde denne stilen, men på grunn av at vi mer eller mindre forlot den ?

Hughes selv er i alle fall inne på noe av det samme i denne artikkelen, der han innrømmer at vi har manglet noe av det vi viste de første sesongene, og hinter om at vi igjen skal prøve å spille mer underholdende fotball i den kommende sesongen.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... eason.html

Det er i alle fall musikk i mine ører. Engelskmennene har vel et ordtak som heter "don`t fix it if it`s not broken". Det var kanskje den feilen Hughes gjorde denne sesongen, at han prøvde å forandre noe som hadde fungert bra i de tre foregående sesongene ?

Jeg mener at han bør bygge laget sitt rundt spillere som Butland, Martins Indi, Allen, Imbula, Arnie, Ramadan, Shaqiri og Bojan, og supplere med noen nyervervelser. Og så gi disse tillit over tid, og muligheter for å spille seg skikkelig sammen, i stedet for å begynne å hive folk på benken etter 3-4 kamper.

Da tror jeg fort det kan bli enda mer moro å være Stoke-supporter i tiden som kommer. :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2017, 09:40

Torstein Norevik skrev:Hughes selv er i alle fall inne på noe av det samme i denne artikkelen, der han innrømmer at vi har manglet noe av det vi viste de første sesongene, og hinter om at vi igjen skal prøve å spille mer underholdende fotball i den kommende sesongen.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... eason.html

Det er i alle fall musikk i mine ører. Engelskmennene har vel et ordtak som heter "don`t fix it if it`s not broken". Det var kanskje den feilen Hughes gjorde denne sesongen, at han prøvde å forandre noe som hadde fungert bra i de tre foregående sesongene ?

Jeg anser engelsken min for å være rimelig god, ja faktisk over gjennomsnittet god for en nordmann, og jeg kan ikke finne at Hughes i denne artikkelen innrømmer at Stoke mangler noe særlig annet enn begeistring fra tidligere sesonger og at han vil forsøke å adressere problemet. Han nevner ingenting konkret om hvordan han skal gjøre det eller hva det evt. problemet består av. Han nevner riktignok noe om spillere inn og ut, men nevner ikke navn på disse. For alt vi vet kan det være snakk om Imbula, Shaqiri og Krkic. Han hinter heller ikke noe om "å spille mer underholdene fotball"( hva nå enn det må bety?) i det han siteres på. Må hende det kan oppfattes slik fordi skribenten i artikkelen tar seg friheten til å tolke fritt med utsagn som "sexy fotball" osv., men i disse tider hvor såkalte "fake news" har blitt et ganske stort problem på flere felt, så synes i hvertfall jeg at det er greit å ettergå hva såkalte "journalister" og andre lirer av seg...

Og så lurer jeg helt konkret på, hva har Hughes forandret på? La oss da holde kjæledeggen Krkic og vrakingen av Imbula utenfor, jeg tenker mer på selve spillesystemet og taktikk: Hva, helt, helt konkret, har han forandret på og evt. gjort veldig forskjellig de siste 12-24 månedene?

Og til slutt: Tendensen i PL siden Januar 2016 er: 17 seire, 11 uavgjort og 24 tap. Det betyr at 47% av kampene i den perioden har endt med tap. I denne sesongen endte 43% av kampene med tap. I den mye omtalte "katastrofesesongen" 12/13 så tapte Stoke 37% av kampene i PL. Den gangen ble ordene "negativ tendens" benyttet ekstremt flittig som et slags argument av de som ville fjerne daværende manager. Skal vi benytte det samme parameteret på Mark Hughes som ble brukt den gang, og det skal vi vel i rettferdighetens navn gjøre?, så burde vel den dresskledde waliseren få sparken i morra den dag?

Eller hva?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg mfkpotter » 22 Mai 2017, 11:26

Mark Hughes bør få sparken denne uken, men signalene er dessverre at han får bli. Signalene nå er de samme som de siste to sesongene med Pulis, laget spiller stort sett dårlig i hver eneste kamp og det har holdt på i lang tid. Når ting får lov til å utvikle seg negativt over så lang tid, så tror jeg ikke den godeste Hughes har noen svar på hvordan man skal komme seg ut av den spiralen. Man kan ikke friskmelde Hughes ut i fra seieren i Southampton, som ble reddet av Butland.

Når jeg først er inne på Tony Pulis, så er det ganske morsomt å se hvordan hans WBA har falt som en stein det siste halvåret. Etter nytt år så er det vel bare Sunderland og Middlesbrough som har tatt færre poeng enn WBA. Til og med Hull og et lag alle trodde var ferdig Swansea, har tatt flere poeng. Stoke har spillemessig kanskje hatt sin svakeste sesong i PL, men endte til slutt opp et poeng bak magikeren og Englands beste manager Tony Pulis.

Nå er heldigvis denne traurige sesongen over, jeg håper fortsatt på et regime bytte i pottemakerbyen. Blir det ikke et managerbytte, så er spillerlogistikk denne sommeren viktigere enn noen gang.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2017, 11:49

mfkpotter skrev:Når jeg først er inne på Tony Pulis, så er det ganske morsomt å se hvordan hans WBA har falt som en stein det siste halvåret. Etter nytt år så er det vel bare Sunderland og Middlesbrough som har tatt færre poeng enn WBA. Til og med Hull og et lag alle trodde var ferdig Swansea, har tatt flere poeng. Stoke har spillemessig kanskje hatt sin svakeste sesong i PL, men endte til slutt opp et poeng bak magikeren og Englands beste manager Tony Pulis.

Tja, laget hans ble vel tippet på nedrykksplass eller i nedrykksstriden FØR sesongen. Så laget hans må sies å ha overpresetert sett over 38 kamper. Jeg synes en lignende type kudos bør deles ut til Bournemouths Eddie Howe og Burnleys Sean Dyche som, relativt sett, utførte gode jobber med sine respektive lag og fikk de til å overprestere. En manager som Howe får mye skryt nå, men i perioden Januar til og med Februar så spilte Bournemouth 8 kamper hvorav hele 6 endte med tap og 2 uavgjort. Og slik kan man holde på å dissekrere sesongen.

Bottom line: Synd at den type managere ikke alltid får den kudosen de fortjener, men that`s life...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg mfkpotter » 22 Mai 2017, 12:04

Jeg synes ikke WBA har overprestert, de har kinesiske eiere med lomma full av penger, og har svidd av en del kroner i likhet med flere. Tony Pulis har vel aldri fått over 47 poeng i PL, og kommer nok heller aldri til å klare det.

Denne sesongen er den tetteste på mange år når det gjelder midtsjiktet, fra Southampton på 8 plass til Watford på 17 plass så skiller det 8 poeng. Hvilken plassering du får mellom her, er litt bingo. De 7 øverste lagene var i en klasse for seg og både Pulis og Hughes var aldri i nærheten av disse lagene.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Sothampton vs. Stoke City

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2017, 12:53

mfkpotter skrev:Jeg synes ikke WBA har overprestert, de har kinesiske eiere med lomma full av penger, og har svidd av en del kroner i likhet med flere.

Da har vi nok forskjellig syn på hva ordet "overprestere" innebærer. Jeg mener at et lag som blir tippet langt ned på tabellen av en god del såkalte "eksperter", ja en del av disse igjen tippet de på nedrykksplass også, overpresterer hvis de blir nr. 10. Da har de gjort alle forhåndstips og dommedagsprofetier til skamme - noe som forøvrig ikke er et helt ukjent fenomen hva betreffer hva den godeste Tony Pulis gjennomgående har prestert med diverse klubber i årenes løp. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron