Sunderland vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg JonC » 14 Jan 2017, 18:53

Seier og 9.plass. Den er vi jo kjent med :D
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg vegar56 » 14 Jan 2017, 18:53

Yes, 3 poeng :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 14 Jan 2017, 18:58

Jadda!
En real og ærlig fotballKAMP med en gnistrende 1. omgang og en 2. omgang med god kontroll.
Meget god gjennomføring, fin kampplan, god balanse i laget, aggressivitet og en god laginnsats.

Ekstra plusser til Arnautovic, Crouch, Allen, Whelan, Pieters, Indi og Shaqiri.
Fint innhopp av unge N`Goy som virker som en spennende spiller.

Hughes er like ustabil som spillerne i prestasjonene, men jeg håper at han ser at han er inne på noe nå og at denne måten å spille på i det store og det hele er veien å gå. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg onside » 14 Jan 2017, 20:27

Toppnivået til Arnautovic er høyt! For første gang denne sesongen får han vist potensialet sitt igjen fordi det er scoringer og målgivende som teller. Han har gjort veldig gode kamper før i år også men det blir så altfor ofte NESTEN. Så dette var utrolig bra. Jeg så dessverre bare bruddstykker av kampen i dag (fam. middag) De lurte vel på om jeg hadde fått anorexia så ofte jeg sprang til og fra 2. etasje........ men maten smakte den, sammen med kampen!

0-2 målet til Arnie beskrives av Nettavisens reporter Jonas El Moutaouakil på følgende måte:

"Kantspilleren får ballen ute til venstre og setter først opp en vegg med Xherdan Shaqiri før han gjør det samme med Peter Crouch. Hele Sunderland-forsvaret er statister og alene med keeper plasserer Arnautovic ballen i det nærmeste hjørnet. Dette er Stokealona i praksis!" :D
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 14 Jan 2017, 21:08

onside skrev:Toppnivået til Arnautovic er høyt! For første gang denne sesongen får han vist potensialet sitt igjen fordi det er scoringer og målgivende som teller. Han har gjort veldig gode kamper før i år også men det blir så altfor ofte NESTEN. Så dette var utrolig bra. Jeg så dessverre bare bruddstykker av kampen i dag (fam. middag) De lurte vel på om jeg hadde fått anorexia så ofte jeg sprang til og fra 2. etasje........ men maten smakte den, sammen med kampen!

0-2 målet til Arnie beskrives av Nettavisens reporter Jonas El Moutaouakil på følgende måte:

"Kantspilleren får ballen ute til venstre og setter først opp en vegg med Xherdan Shaqiri før han gjør det samme med Peter Crouch. Hele Sunderland-forsvaret er statister og alene med keeper plasserer Arnautovic ballen i det nærmeste hjørnet. Dette er Stokealona i praksis!" :D

Enig her i forhold til Arnautovic. Han har potensial, men varierer veldig i prestasjonene.
I og med at jeg har fulgt Skeid i så mange år så kjenner jeg igjen spillertypen i form av Daniel Braaten. Han hadde mange kamper hvor han herja vilt med motstanderne, men også en del matcher hvor han bare hang og slang rundt, var ute på sidelinja og drakk litt, stilte seg opp med hoftefest og småjogga litt.
Jeg husker at tidligere Stokespiller Anders Jacobsen en gang kalte Braaten for "fotballens freelancer" og det er litt sånn jeg føler Arnautovic er også.
Dilemmaet i forhold til slike spillere blir om man skal gi de full frihet eller forlange et mer stabilt lynne og humør. Jeg synes det er vanskelig fordi det nesten er umulig å si hva som vil føre til de beste prestasjonene fra den type spillere. Skal man la de få "kjøre sitt eget løp" og dermed få slike prestasjoner dann og vann som Arnautovic kom med i dag men også en del svake prestasjoner, eller skal man satse på å disiplinere dem, få en jevnere prestasjonskurve, men samtidig kanskje også gå glipp av virkelig gode prestasjoner?
Jeg synes det er vanskelig å svare helt bastant på og det må være et vanskelig valg for trenere også. Det finnes ikke mange slike spillere, og Stoke har jo bare en av den typen, men de er ikke lette å bli kloke på. Ricardo Fuller hadde for øvrig noe av de samme genene i seg.

Og mål nr. 2 var virkelig flott med gode bevegelser av flere spillere og det er jo nettopp på den siste tredjedelen av banen det er så riktig å spille sånn også. Delvis innøvd, delvis presist, delvis utfordrende og i tillegg så var det også slik at spillerne i det angrepet hadde motsatte bevegelser. Og det er ikke delvis smart, det er veldig smart.


Utfordringa for Stoke nå blir å gjenskape slike prestasjoner som dette oftere og da aller helst mot bedre lag enn Sunderland. Jeg tror også at vi må fortsette å spille noe tilnærmet slik vi gjorde i dag, med en balansert lagoppstilling, med energi, med lange baller mot etablert forsvar, med innlegg fra kant og med et solid og godt organisert forsvar.

This is England og ikke alle spillere og spillestiler passer i fotballen der, så i stedet for å forsøke å la seg inspirere av fotballen fra sydligere breddegrader så vil det nå være bra hvis Hughes fortsetter å børste støv av gammel lærdom som fortsatt ikke har gått ut på dato... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg onside » 14 Jan 2017, 22:50

Veldig enig Morten T, tror faktisk jeg har sammenligna Arnie med Daniel Braaten før på forumet her... Søk så får du se....
viewtopic.php?f=19&t=4081&p=42343&hilit=daniel#p42343

Dette var en viktig kamp å vinne (når vi ikke slår hverken ManC, Manu, Pool eller Cheski), da må vi slå Watford, Sunderland, WBA, Bournmuth osv....)
https://www.youtube.com/watch?v=2VFGLbT ... e=youtu.be Arnie har blitt lagspiller - også utenfor banen. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Gjenskape det vi fikk til ja.... Det er det som er så fryktelig vanskelig, fordi man må må fortsette å videreutvikle det man har i dag til noe bedre......

-onside
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg Knut Ole » 14 Jan 2017, 23:26

onside skrev:0-2 målet til Arnie beskrives av Nettavisens reporter Jonas El Moutaouakil på følgende måte:

"Kantspilleren får ballen ute til venstre og setter først opp en vegg med Xherdan Shaqiri før han gjør det samme med Peter Crouch. Hele Sunderland-forsvaret er statister og alene med keeper plasserer Arnautovic ballen i det nærmeste hjørnet. Dette er Stokealona i praksis!" :D

He he!
Min tidligere nabo Jonas (23) lar ikke anledningen gå fra seg, med å kile inn litt ekstra ros til Stoke. Han ble i oppveksten foret opp med Stokereferanser og har definitivt litt av hjertet sitt bankende for SCFC. Noen døgn på Tollgate på cv'n og besøk på Claytons Wood inkl møte med Pulis sammen med meg og sønnen hjalp også på.
Bra Jonas !
Sist endret av Knut Ole den 15 Jan 2017, 10:28, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg Knut Ole » 14 Jan 2017, 23:35

onside skrev:Veldig enig Morten T, tror faktisk jeg har sammenligna Arnie med Daniel Braaten før på forumet her... Søk så får du se....
viewtopic.php?f=19&t=4081&p=42343&hilit=daniel#p42343

Dette var en viktig kamp å vinne (når vi ikke slår hverken ManC, Manu, Pool eller Cheski), da må vi slå Watford, Sunderland, WBA, Bournmuth osv....)
https://www.youtube.com/watch?v=2VFGLbT ... e=youtu.be Arnie har blitt lagspiller - også utenfor banen. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Gjenskape det vi fikk til ja.... Det er det som er så fryktelig vanskelig, fordi man må må fortsette å videreutvikle det man har i dag til noe bedre......

-onside

Sympatiske svar av Arnie. Deilig han skårer, og åpenbart viktig for vår mest robuste offensive spiller. En annen egenskap jeg har stor sans for er at han er god til å finne spillere i boksen i stedet for på liv å død alltid avslutte selv. Han har flere geniale assist i å, enten stikkere eller 45-graders pass. Bra kombi: avslutteregenskaper samt tilrettelegger.
Sist endret av Knut Ole den 14 Jan 2017, 23:50, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg Knut Ole » 14 Jan 2017, 23:49

onside skrev:Dette var en viktig kamp å vinne (når vi ikke slår hverken ManC, Manu, Pool eller Cheski), da må vi slå Watford, Sunderland, WBA, Bournmuth osv....)
-onside

7 seiere så langt i sesongen. Du verden så viktig de to siste har vært. I snitt er det nå seier per 3.kamp.
Godt poeng, onside. I år slår vi kun de "enklere" lagene. Dobbeltseiere (hjemme og borte) mot hhv Sunderland og Watford. I tillegg har vi knust...Swansea, Hull og Burnley. Ingen store skalper akkurat. Men tre poeng er tre poeng, og bra og viktig egenskap og slå + holde fokus mot nevnte lag.
Forøvrig var det andre gang i år vi skårer tte. Swansea i oktober har tidligere måttet unngjelde...
Sist endret av Knut Ole den 15 Jan 2017, 10:35, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Sunderland vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 15 Jan 2017, 00:53

Knut Ole skrev:
onside skrev:Veldig enig Morten T, tror faktisk jeg har sammenligna Arnie med Daniel Braaten før på forumet her... Søk så får du se....
viewtopic.php?f=19&t=4081&p=42343&hilit=daniel#p42343

Dette var en viktig kamp å vinne (når vi ikke slår hverken ManC, Manu, Pool eller Cheski), da må vi slå Watford, Sunderland, WBA, Bournmuth osv....)
https://www.youtube.com/watch?v=2VFGLbT ... e=youtu.be Arnie har blitt lagspiller - også utenfor banen. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Gjenskape det vi fikk til ja.... Det er det som er så fryktelig vanskelig, fordi man må må fortsette å videreutvikle det man har i dag til noe bedre......

-onside

Sympatiske svar av Arnie. Deilig han skårer, og åpenbart viktig for vår mest robuste offensive spiller. En annen egenskap jeg har stor sans for er at han er god til å finne spillere i boksen i stedet for på liv å død alltid avslutte selv. Han har flere geniale assist i å, enten stikkere eller 45-graders pass. Bra kombi: avslutteregenskaper samt tilrettelegger.

Enig Knut Ole, Arnautovic er veldig flink til å "sette opp" medspillerne med gode og smarte pass. Jeg skulle likevel ønske at han kunne skjære litt oftere inn fra kanten og avslutte selv, han gjorde det periodevis forrige sesong, og har vist at han har bra med krutt i støvlene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 203 gjester