Stoke - Brighton (FA-Cup) 19-02-11

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Brighton (FA-Cup) 19-02-11

Innlegg Svein Nilsen » 19 Feb 2011, 21:35

Grattis alle sammen. Som alltid en "scrappy game" men det spiller liten rolle, vi er nærmere Wembley. Og, nå spilles vel også semifinalene på Wembley så seier i neste kamp så blir det tur til Wembley en, kanskje to ganger........ Hjemmekamp i kvart'n er selvfølgelig det aller viktigste!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Brighton (FA-Cup) 19-02-11

Innlegg Morten T. » 20 Feb 2011, 00:03

En bra gjennomført kamp av Stoke med bra intensitet.
Jeg ble litt skuffa over Brighton og trodde de hadde mer å komme med, men forskjellen mellom divisjonene har neppe blitt mindre de siste åra, tydeligvis. Sannsynligvis var tempoet Stoke hadde fra start( på Tordenskiold fikk vi ikke med oss de første minuttene pga. straffekonk i Chelsea-Everton ) en viktig årsak til at kampen ble drept tidlig.
Det jeg synes var litt artig i dag var at vi viste at vi faktisk har folk som kan trille ball og holde ballen i laget. Selvfølgelig er det langt vanskeligere å få til det mot PL-lag hvor tempo og press på ballfører er mye høyere, men tenk om Stoke i det minste kunne forsøkt litt oftere? Rett og slett vært litt kaldere i behandlinga av ballen mot antatt bedre lag også. Da kunne vi virkelig ha sjokkert, overraska og variert.

Jeg lurer også på: Er Wilson og Pugh et signal fra Pulis om at han vil ha inn folk på backplass som er litt bedre med ballen i beina enn de som er prøvd ut tidligere i sesongen, mon tro?

I 1. omgang ble matchen drept. 2. omgang dreide seg kun om kontroll og det er egentlig det hele.

Ingen får stryk av meg i dag( kanskje med unntak av Jones, som kommer inn og gjør...ingenting riktig ), men ekstra plusser til Walters,Carew, Pugh, og Wilson.
Allikevel synes jeg våre tre beste var:
Pennant
Delap
Whelan

PS! Synd for folket som hadde tenkt seg over til WBA, men det er det lite å gjøre noe med nå. Uansett grattis med kvartfinale til alle Stokies og håp om aller, aller enkleste motstand i kvart`n!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Brighton (FA-Cup) 19-02-11

Innlegg Knut H » 20 Feb 2011, 14:31

Morten T. skrev:En bra gjennomført kamp av Stoke med bra intensitet.
Jeg ble litt skuffa over Brighton og trodde de hadde mer å komme med, men forskjellen mellom divisjonene har neppe blitt mindre de siste åra, tydeligvis. Sannsynligvis var tempoet Stoke hadde fra start( på Tordenskiold fikk vi ikke med oss de første minuttene pga. straffekonk i Chelsea-Everton ) en viktig årsak til at kampen ble drept tidlig.
Det jeg synes var litt artig i dag var at vi viste at vi faktisk har folk som kan trille ball og holde ballen i laget. Selvfølgelig er det langt vanskeligere å få til det mot PL-lag hvor tempo og press på ballfører er mye høyere, men tenk om Stoke i det minste kunne forsøkt litt oftere? Rett og slett vært litt kaldere i behandlinga av ballen mot antatt bedre lag også. Da kunne vi virkelig ha sjokkert, overraska og variert.

Jeg lurer også på: Er Wilson og Pugh et signal fra Pulis om at han vil ha inn folk på backplass som er litt bedre med ballen i beina enn de som er prøvd ut tidligere i sesongen, mon tro?

I 1. omgang ble matchen drept. 2. omgang dreide seg kun om kontroll og det er egentlig det hele.

Ingen får stryk av meg i dag( kanskje med unntak av Jones, som kommer inn og gjør...ingenting riktig ), men ekstra plusser til Walters,Carew, Pugh, og Wilson.
Allikevel synes jeg våre tre beste var:
Pennant
Delap
Whelan

PS! Synd for folket som hadde tenkt seg over til WBA, men det er det lite å gjøre noe med nå. Uansett grattis med kvartfinale til alle Stokies og håp om aller, aller enkleste motstand i kvart`n!



En grei oppsummering som jeg er enig i. Synd med jons som er totalt ute av for. Et poen i denne kampen er også tempo. Delap kommer til rette mot sånne lag. I PJM blir han avkledd på fart. Her funker det. Mulig det er på tide med et verdig farvell til Rory. Han fortjener det. Vil hate å se at han blir for lenge på laget og dermed upopulær.
Knut H
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 50
Registrert: 18 Jan 2011, 22:16

Re: Stoke - Brighton (FA-Cup) 19-02-11

Innlegg Svein Nilsen » 20 Feb 2011, 15:53

Ikke helt enig. Vi vinner klart og er det beste laget. Men at vi triller ball er i beste fall en overdrivelse! Pugh er jeg usikker på men Wilson har jo tekniske kvaliteter og to gode ben som gjør han til et spennende back valg. Og innlegget til 2-0 målet var det klasse over. Whelan hadde jeg håpet skulle ta skikkelig ak i kampen, han er jo vår mest kreative midtbanespiller, tross alt. Dessverre klarte han ikke å prege kampen. Jeg synes Huth er vår klart beste spiller.
Bring on Arsenal.........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Brighton (FA-Cup) 19-02-11

Innlegg bjørn123 » 20 Feb 2011, 17:54

Det er bare 3 fosrkjellige lag som har vunnet tildigere liga - og FA - cupen de siste 15 ÅRENE. Det er ganske så oppsiktsvekkende. Håper for all del det blir noen andre lag dette året - kommer vi til semifinalen kan jo alt skje.. :)
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - Brighton (FA-Cup) 19-02-11

Innlegg Morten T. » 20 Feb 2011, 18:53

Svein Nilsen skrev:Ikke helt enig. Vi vinner klart og er det beste laget. Men at vi triller ball er i beste fall en overdrivelse! Pugh er jeg usikker på men Wilson har jo tekniske kvaliteter og to gode ben som gjør han til et spennende back valg. Og innlegget til 2-0 målet var det klasse over. Whelan hadde jeg håpet skulle ta skikkelig ak i kampen, han er jo vår mest kreative midtbanespiller, tross alt. Dessverre klarte han ikke å prege kampen. Jeg synes Huth er vår klart beste spiller.
Bring on Arsenal.........

Nja...Til og med publikum satte jo i gang med unisone rop etterhvert når Stoke hadde massevis av trekk uten å miste ballen( som Barcelona :mrgreen: ). Jeg forventer dog ikke at det er en trend som kommer til å vedvare når vi møter et lag fra høyeste nivå igjen, men i denne spesifikke kampen mot et temposvakt Brighton så hadde vi sannsynligvis flere pasninger med rett adresse enn vi har hatt de fem siste kampene totalt sett.

Huth( og Shawcross ) var gode, Men de hadde jo nesten ingenting å gjøre i denne matchen, så det skulle nesten bare mangle at det ikke var prikkfritt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Brighton (FA-Cup) 19-02-11

Innlegg bjørn123 » 26 Feb 2011, 10:13

bjørn123 skrev:Det er bare 3 fosrkjellige lag som har vunnet tildigere liga - og FA - cupen de siste 15 ÅRENE. Det er ganske så oppsiktsvekkende. Håper for all del det blir noen andre lag dette året - kommer vi til semifinalen kan jo alt skje.. :)

Beklager - så på feil statestikk. Fem forskjellinge klubber har vunnet FA cupen de siste 15 årene, liga cupen derimot er det mange flere forskjellinge vinnere..
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 168 gjester

cron