Birmingham City vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2011, 13:06

JonC skrev:apropos fair play: Her er en mann som kjører begge filer:
Fil 1 (ikke fair play)
http://www.youtube.com/watch?v=9TFVuHrwgyY
PS! Dommeren kommer vel i en klasse for seg!
Fil 2 (Veeeldig fair play):
http://www.youtube.com/watch?v=EWdf5ZLbtYo

Den siste der fikk han vel en pris for?
En merkelig fyr som også gjorde en gammel romersk hilsen til publikum da han spilte for Lazio. Problemet er jo bare at en romersk hilsen er til forveksling lik hilsinga som Hitler & co. holdt på med.

Den første er absurd. Jeg tipper han ble sterkt provosert av det småbrutale laget Arsenal hadde på den tida, men det han gjør mot dommeren er det selvsagt ingen unnskyldning for.

Her er en annen fra en cupkamp i Holland på høyt nivå( Ajax er det ene laget ).
En spiller fra Ajax scorer et "feil" mål. Dernest lar de motstanderen få lov til utligne.:
http://www.youtube.com/watch?v=ALn7zNL_6nY

Et eksempel til etterfølgelse, spørru meg! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2011, 13:13

Og enda en fra PL mellom Forest og Leicester:
http://www.youtube.com/watch?v=i26S430NcZE&NR=1
Her er forklaringa på hvorfor:
What happened was the game got abandoned at half time with nottingham forest leading 1-0 due to a player collapsing( Clive Clarke, ex-Stokie ), so they had to replay the game at a later date and because forest were 1-0 up in the abandened game, leicester decided it would only be fair to let them have their the 1-0 advantage in this game and fair play to them for it.

DERFOR elsker jeg engelsk fotball og andre lignende fotballkulturer, og DERFOR ble jeg så skuffa når jeg ser en helt og Stokes beste spiller jukse slik han gjorde i går.
Skjønner at det er andre tider nå, men de prinsippene der slipper jeg ikke, uansett hvor bakpå og gammaldags det anses å være! :x
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg -Tottal- » 13 Feb 2011, 14:08

Robbie Fowler hos Liverpool hadde en gang en episode der han ble taklet og fikk tildelt straffespark, men forsøkte å få dommeren til forstå at det var en feil avgjørelse. Det syntes jeg er veldig respektabelt. I en perfekt verden, ville alle spillere vært opptatt av fair play. Problemet er at det altfor ofte gir fordeler å jukse, slik at "fair-play" holdninger fører til urettferdige tap. Da er det lett å glede seg over at feildømming også vipper i egen favør, og at det jevner seg ut i lengden.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2011, 16:44

-Tottal- skrev:Robbie Fowler hos Liverpool hadde en gang en episode der han ble taklet og fikk tildelt straffespark, men forsøkte å få dommeren til forstå at det var en feil avgjørelse. Det syntes jeg er veldig respektabelt. I en perfekt verden, ville alle spillere vært opptatt av fair play. Problemet er at det altfor ofte gir fordeler å jukse, slik at "fair-play" holdninger fører til urettferdige tap. Da er det lett å glede seg over at feildømming også vipper i egen favør, og at det jevner seg ut i lengden.

Kanskje en idè kan være å la nasjonale forbund gå inn i etterkant for å studere videoer av diverse hendelser?
Kanskje bør poengtrekk/bøter/utestengelse innføres i større grad?
Kanskje bør slike handlinger som Fowler og Di Canio gjorde belønnes med f.eks. ett ekstra poeng eller noe i den duren?

Ingenting bør egentlig være uprøvd for å få bort juks.

Klubber som driver økonomisk uforsvarlig jukser jo også på et vis. Fordi de opptar plassen til klubber som forsøker å drive ærlig. Her kan nevnes klubber som Portsmouth, Lyn og Juventus. Andre klubber KAN ha gått glipp av relativ suksess fordi de nevnte klubbene har juksa seg til en tilværelse i toppen. Også på den økonomiske biten må forbundene ta på hårdhanskene når det kreves, og jeg synes å ha observert at de har gjort det de siste åra også. Så hvorfor ikke begynne å slå beinhardt ned på det jukset som skjer PÅ banen også?

Å dope seg blir jo ansett som juks og prestasjonsfremmende, men det å bedrive skuespill på en fotballbane er jo også juks og prestasjonsfremmende. Det ene er uakseptalt, mens det andre er akseptabelt, ja det beskrives nesten som "genialt" og "flott" i enkelte kretser. Forstå det den som kan... :roll:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 13 Feb 2011, 21:26

Jeg liker ikke å si det, men jeg mener nok at Huth burde fått en kamps karantene for skuespillet i går. Nå hadde kanskje ikke dommeren blåst straffe uansett, men det blir for dumt måten han reagerte på - med et lite forbehold om at "noe" traff han i ansiktet?
Det jeg synes er fotballens største problem er de dårlige arbeidsvilkårene spillerene gir dommerne. Hvert eneste innkast, corner og duell er diskutabelt - for spillerne. Selv når et lag blir tildelt et helt opplagt innkast vil garantert motstanderens spiller som er nærmest rekke opp armen for å påvirke dommeren - det er patetisk og han burde fått gult kort for å forsøke på opplagt juks! For ikke å snakke om all holdning i feltet ved dødballer. Her må dommeren være tøff og blåse straffespark og gi røde kort HVER gang forsvaret forbryter seg. Når et lag mister 2-3 spillere med rødt i hver kamp og i serierunde 3 må de stille med delvis B-lag så lærer de kanskje og vi blir kvitt dritten!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2011, 22:08

Svein Nilsen skrev:Jeg liker ikke å si det, men jeg mener nok at Huth burde fått en kamps karantene for skuespillet i går. Nå hadde kanskje ikke dommeren blåst straffe uansett, men det blir for dumt måten han reagerte på - med et lite forbehold om at "noe" traff han i ansiktet?
Det jeg synes er fotballens største problem er de dårlige arbeidsvilkårene spillerene gir dommerne. Hvert eneste innkast, corner og duell er diskutabelt - for spillerne. Selv når et lag blir tildelt et helt opplagt innkast vil garantert motstanderens spiller som er nærmest rekke opp armen for å påvirke dommeren - det er patetisk og han burde fått gult kort for å forsøke på opplagt juks! For ikke å snakke om all holdning i feltet ved dødballer. Her må dommeren være tøff og blåse straffespark og gi røde kort HVER gang forsvaret forbryter seg. Når et lag mister 2-3 spillere med rødt i hver kamp og i serierunde 3 må de stille med delvis B-lag så lærer de kanskje og vi blir kvitt dritten!

100% enig, Svein.
Den derre håndsopprekninga spillerene ustanselig driver med må vel snart begynne å virke mot sin hensikt? Det blir som gutten som ropte "ulv, ulv!", dommerene blir skeptiske og leie av et slikt agerende og til slutt kan det skje at de faktisk gjør feil fordi skepsisen tar overhånd også. Hvorfor skal en dommer stole på en spillers reaksjonsmønster når brorparten av dem er villige til å selge mora si eller juge så det renner for å vinne en enkeltstående kamp?

Er også enig i at dommere må la det gå inflasjon i kort og straffespark for å få bukt med regelbrudd og juks. Det vil bli en overgangsperiode med noen vanvittige resultater og mye rør, men til slutt vil alt bli mye bedre. Så vidt jeg husker er det en regel i fotball at intet lag kan ha mindre enn 8 spillere på banen eller 4 spillere mindre enn motstanderen, men det er jo en regel som det kan lempes på, evt. at ett lag som får mange utvisninger i en kamp taper 3-0( som allerede i dag kan brukes hvis det f.eks. er bråk på tribunen ).
Sanksjonsmulighetene er mange allerede i dag for å forhindre juks. Bruk dem!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg mahoney » 13 Feb 2011, 22:21

Har ikke sett episoden med Huth tilstrekkelig antall ganger, men ved første og andre øyekast virket det på meg som om hånden traff ansiktet.
Hvis det er skuespill Huth har drevet med så applauderer jeg absolutt ikke det. Det bør han holde seg for god til. Stoke opptrer erkeengelsk i spillemåte og da passer det dårlig med slike takter. Uansett så synes jeg ikke det var noe straffespark. Dommeren skal ha honnør for at han tross alt var konsekvent de gangene ballen traff hånden uten at det virket tilsiktet. Og det var episoder av lignende art på begge sider.
mahoney
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 130
Registrert: 12 Aug 2010, 22:22

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg mfkpotter » 14 Feb 2011, 11:41

Svein Nilsen skrev:Jeg liker ikke å si det, men jeg mener nok at Huth burde fått en kamps karantene for skuespillet i går. Nå hadde kanskje ikke dommeren blåst straffe uansett, men det blir for dumt måten han reagerte på - med et lite forbehold om at "noe" traff han i ansiktet?
Det jeg synes er fotballens største problem er de dårlige arbeidsvilkårene spillerene gir dommerne. Hvert eneste innkast, corner og duell er diskutabelt - for spillerne. Selv når et lag blir tildelt et helt opplagt innkast vil garantert motstanderens spiller som er nærmest rekke opp armen for å påvirke dommeren - det er patetisk og han burde fått gult kort for å forsøke på opplagt juks! For ikke å snakke om all holdning i feltet ved dødballer. Her må dommeren være tøff og blåse straffespark og gi røde kort HVER gang forsvaret forbryter seg. Når et lag mister 2-3 spillere med rødt i hver kamp og i serierunde 3 må de stille med delvis B-lag så lærer de kanskje og vi blir kvitt dritten!


Ikke enig med deg her Svein, synes ikke den form for "skuespill" skal straffes med karantene. Det som man skal straffes for er å filme seg til frispark/straffespark, det er den verste formen av dette.
Det med å rekke opp hånden for å påvirke dommeren er en uting, det eneste man kan gjøre med det, er å gi gult kort for usportslig opptreden.
Rødt kort for holding i feltet kan man ikke gi, men at det ikke er innført gult kort er for meg et mysterium. Jeg mener at det kun er mulig å få bukt med holding med gult kort.
Dommere er jo generelt feige med at de kun blåser frispark utover, og aldri straffespark for holding i feltet.

Morten T. skrev:Så vidt jeg husker er det en regel i fotball at intet lag kan ha mindre enn 8 spillere på banen

Man kan starte eller avslutte en kamp med minimum 7 spillere.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 14 Feb 2011, 14:07

mfkpotter skrev:Ikke enig med deg her Svein, synes ikke den form for "skuespill" skal straffes med karantene. Det som man skal straffes for er å filme seg til frispark/straffespark, det er den verste formen av dette.

Men hvis man filmer for å UNNGÅ straffe eller andre hendelser på banen, er ikke det i prinsippet like ille?

Man kan starte eller avslutte en kamp med minimum 7 spillere.
Da har jeg et spørsmål. Hvis begge lag får 4 spillere hver utvist og det ene laget får sin 5. spiller utvist i f.eks. det 80. minutt, avbrytes da kampen og resultatet settes til 3-0 seier for det laget med flest spillere igjen på banen?
Blir jo veldig teoretisk og jeg mener jeg var borti et slikt spørsmål for mange år siden, men har glemt svaret.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg mfkpotter » 14 Feb 2011, 16:24

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Ikke enig med deg her Svein, synes ikke den form for "skuespill" skal straffes med karantene. Det som man skal straffes for er å filme seg til frispark/straffespark, det er den verste formen av dette.

Men hvis man filmer for å UNNGÅ straffe eller andre hendelser på banen, er ikke det i prinsippet like ille?

Man kan starte eller avslutte en kamp med minimum 7 spillere.
Da har jeg et spørsmål. Hvis begge lag får 4 spillere hver utvist og det ene laget får sin 5. spiller utvist i f.eks. det 80. minutt, avbrytes da kampen og resultatet settes til 3-0 seier for det laget med flest spillere igjen på banen?
Blir jo veldig teoretisk og jeg mener jeg var borti et slikt spørsmål for mange år siden, men har glemt svaret.


Jeg mener ikke forseelsen til Huth er det samme som å forsøke å filme seg til straffe, mulig det er et litt dobbelmoralistisk utsagn, men jeg står fortsatt for det.
Hvis dommeren ser at ballen treffer hånden, men mener at det ikke er straffbar hands ,så kunne han ha gitt gult kort til Huth for usportslig opptreden. Men en karantene i ettertid blir strengt.
Når det gjelder det man antall spillere, så skal du som dommer avbryte kampen hvis et lag blir stående igjen med 6 spillere. Overordnet myndighet vil ta en avgjørelse, men i 98% av tilfellene så vil det laget med nok spillere på banen bli tilkjent seieren.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 174 gjester