Birmingham City vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 12 Feb 2011, 20:21

mfkpotter skrev:
Morten T. skrev:Mot Sunderland hadde vi Giga-flaks og noen og enhver lot seg sikkert lure, men faktum er at vi er inne i en svært dårlig periode nå. Vi må virkelig begynne å passe oss.


Helt riktig Morten, Stoke står i fare for å rykke ned,og når du ser på hvordan de spiller om dagen så er det like greit.
Jeg er Pulis sin sterkeste kritiker på forumet, og jeg håper snart at Coates ser det samme.
Stoke trenger 9 poeng til for å klare seg, jeg tviler på om de klarer det.

Jeg er 98% sikker på at Pulis IKKE får fyken så lenge Coates eier klubben.

Neste lørdag er det Brighton og legger vi inn enda et hvileskjær der, så kan vi fort slite. De kommer med masse entusiasme og kommer til å okkupere hele bortetribunen. Vi må passe oss der så vi ikke ryker ut.

Etter det venter Arsenal...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 12 Feb 2011, 21:20

Ser at Pulis går ut og forteller at det var håpløst å forsøke å spille fotball på den dårlige matta på St.Andrews.

Akkurat...

Det skulle vel bety at vi får se et velspillende Stoke med krempasninger langs gresset når de entrer den strøkne matta på Emirates on halvannen uke? Eller at de i hvertfall forsøker....

Jeg tror at Stoke og Pulis er de som minst berøres av dårlige baneforhold av alle de 20 klubbene i Premier League og at det er det reineste vissvass å prøve å løfte fram en slik faktor som forklaring på noe som helst.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Knut Ole » 12 Feb 2011, 22:06

Morten T. skrev:Nok en skremmende svak PRESTASJON, dessverre. Nå har vi spilt svakt en god stund og nå må vel snart de fleste med et snev av kunnskap om idretten fotball se at dette ikke er en riktig vei å gå?
UUUUUUUUUUUUUTROLIG dårlig kamp, blotta for sjanser, KREATIVITET og annet som normalt sett forbindes med en fotballkamp.
Begovic god, men glipper på målet.
Pugh okei, men er ikke bedre enn alternativene på benken.
Huth solid, men la seg ned å bedrev skuespill da han fikk ballen i hånda og det skulle vært straffe. Regner det som sikkert at de fleste med rettferdighetssans tar avstand fra den handlingen?.
Shawcross var god.
Wilson - fullstendig håpløs. En av banens dårligste( og det sier ikke så fint lite ).
Pennant - brukbar i første. Forsvant i andre.
Delap - opp og ned. Mest ned.
Whitehead - grei defensiv jobb - dårlig offensivt.
Walters - heva seg litt i 2.omg., men gjennomgående svak.
Jones - en eneste stor vits.
Carew - bra, men alene.

Mot Sunderland hadde vi Giga-flaks og noen og enhver lot seg sikkert lure, men faktum er at vi er inne i en svært dårlig periode nå. Vi må virkelig begynne å passe oss.

Våre tre beste:
Shawcross
Carew
Whitehead

Stort sett enig her.
Flaksen vi hadde mot Sunderland, hvor vi forøvrig satt inn et ekstra offensivt gir mot slutten, jevnet seg ut med uflaks idag og redusert offensiv kraft mot slutten med dette merkelige bytte av Pennant fordel Whelan. Synd og uheldig at Bego når det andre innlegget med hånda som da ender opp med en ball som lander rett på deres angriper. Små / uheldige marginer. Shit shit shit :evil: Situasjonen med hånda til Huth, javel....men det var vel noe som lignet minutter før av en Brum forsvarer, så alt i alt greit nok begge veier? Men Huth's teater kan vi slippe å se igjen.
Vi spiller scrappy / crappy, men ligger i større perioder høyere på banen enn vi er vnant til på bortebane, enn til vanlig. Uten at vi denne gang produserer noe spesielle farligheter. Gjorde vi Birmingham dårlige (de har en OK record i det siste - noe som vel også er omtalt her)? Største savn var null*null kreativitet og framdrift på Walters-kanten, i tillegg til den vanlige generelle mangelvaren av ballbesittelse sentralt, da.
Jeg skuler ned mot streken. I dag vant heldigvis ikke bunnlagene , men marginene er som alle vet svært små nedover. Dette kan bli krevende framover og neste ut er Arsenal ...borte :o
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg pål - lillehammer » 12 Feb 2011, 23:57

Både håpløst og uflaks i dag synes jeg. Utrolig svakt spill av Bego tok fra oss 1 poeng i dag. Synes i utgangspunktet at det var spennende med Pugh og og Wilson på back i dag men det ble ikke spesielt vellykket desverre. Offensivt gir jeg kun godkjent til Pennant. Jones var svak i dag også og Carew hadde svake avslutninger og fikk ellers ikke til noe som helst synes jeg. Fuller bør starte mot Arsenal synes jeg. Når det gjelder Huth sitt skuespill så får ikke jeg økt blodtrykk av det synes det var ganske rutinert og det var ikke mer straffe enn den vi ikke fikk i 1 omg etter en ganske klar hands fra dem. Men alt i alt en trist dag i Birmingham
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 340
Registrert: 06 Aug 2010, 18:49

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2011, 00:13

pål - lillehammer skrev:Når det gjelder Huth sitt skuespill så får ikke jeg økt blodtrykk av det synes det var ganske rutinert og det var ikke mer straffe enn den vi ikke fikk i 1 omg etter en ganske klar hands fra dem.

Det var ikke straffene jeg reagerte på. Stoke ble snytt for en og Birmingham for to i løpet av kampen.

Det var SKUESPILLET i etterkant jeg reagerte på. Jeg skjønner at jeg etterhvert begynner å bli ganske alene når det gjelder å hegne om verdier som gjorde at i hvertfall jeg ble bondefanga av engelsk fotball. Dvs. ærlighet, sportsmanship, reale spillere osv. Mulig det er en annen tid nå og at alle pengene i fotballen gjør at noen er villige til hva som helst for å få et resultat?
For meg blir det helt, helt feil å kalle juks for "rutinert". Jeg er 110% sikker på at ingen Stoke-supportere ville ha drømt om å kalle det for "rutinert" hvis en fra motstanderlaget hadde gjort noe tilsvarende. Da hadde konspirasjonsteoriene flydd vegg-i-mellom.

Huth gjorde i dette tilfellet en avskyelig og bevisst handling og jeg tar det for gitt at Pulis( som jo tidligere i sesongen har foreslått 3 kampers karantene for "divers" ) gir tyskeren en real skrape. I det minste internt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg mahoney » 13 Feb 2011, 00:39

[quote="Morten T."] Nå har vi spilt svakt en god stund og nå må vel snart de fleste med et snev av Huth solid, men la seg ned å bedrev skuespill da han fikk ballen i hånda og det skulle vært straffe. Regner det som sikkert at de fleste med rettferdighetssans tar avstand fra den handlingen?.

Vet ikke om jeg er helt enig med deg der. For meg så det ut som om ballen traff hånden (ja) og dermed slo hånden i ansiktet. Utilsiktet selvskading kan man kanskje kalle det. Selv om det ikke var noe alvorlig så tar de fleste seg til ansiktet og klager litt kort før det går over. Har ikke inntrykk av at Huth er den som overspiller i tide og utide.
Når det er sagt, så var det mye "ræva fotball" som en tidligere tippeligatrener har sagt. Og det er vel mye slikt Stoke spiller for tiden.
Har tidligere uttrykt min misnøye med salget av Tuncay. Men aller mest er jeg skuffet over hvilket signal salget av den type spiller gir generelt.
Føler mer vi har tatt et steg tilbake enn fremover. Slik som jeg hadde forstått så var Pulis sin kongstanke å bruke alle midler for å etablere seg i PL i løpet av 3 år for så å utvikle spillet og tiltrekke seg kvalitetspillere i hvert ledd. Slik som det er nå så er det ganske ensporet og forutsigbart. Endringene i backleddet og på midtbanen tilsier også at han selv også er usikker.

Slik som det er nå så er det bare å få resten av de poenegen vi trenger for å holde oss i PL for så å planlegge spillergruppen for neste sesong. Har i likhet med andre ingen tro på at Pulis vil overraske på det området i så måte, men håpet er der.
Cupen er bonus og vi skal slite hardt mot Brighton, men de skal vi klare..

P.S Så kampen sammen med min sønn på 9 år og hans fetter på 10 år. Begge i fullt utstyr og med for fullt. Skuffelsen var stor etter kampen, men de ristet det fint av seg. Så det spirer og gror...
mahoney
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 130
Registrert: 12 Aug 2010, 22:22

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2011, 00:59

mahoney skrev:
Morten T. skrev:Vet ikke om jeg er helt enig med deg der. For meg så det ut som om ballen traff hånden (ja) og dermed slo hånden i ansiktet. Utilsiktet selvskading kan man kanskje kalle det. Selv om det ikke var noe alvorlig så tar de fleste seg til ansiktet og klager litt kort før det går over. Har ikke inntrykk av at Huth er den som overspiller i tide og utide.

Da er vi dypt uenig. Jeg har sett episoden i slow-motion og reprise flere ganger i kveld. Huth får ballen i hånda, står oppreist et lite sekund, før han plutselig bestemmer seg for å legge seg ned. Sikkert smart for å lure dommeren til å tro at ballen traff ansiktet, men likevel en situasjon som vil være vel verdt å legge på minnet neste gang vi klager over at en fra motstanderlaget gjør noe tilsvarende.

Huth er vår beste spiller og jeg digger han, men det han gjorde der var ikke bra og uvant til han å være. På den annen side behøver ikke et reint rulleblad fram til dags dato bety at man for evig og alltid ikke er kapabel til å gjøre noe galt.
Eller hva?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg jørgen » 13 Feb 2011, 04:20

Jeg er sjeleglad for at Huth lurte seg unna straffesparket! Det er dommeren som dømmer, og om vi sniker oss unna slike situasjoner, så er det motstanderenes problem! Spillere på lag vi spiller mot kan fort finne på å gjøre det samme! Hvorfor skal vi være så naive? Huth viste hvor viktig han synes det er å unngå å få et mål mot oss, noe vi skal være sjeleglade for!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 403
Registrert: 18 Aug 2010, 16:18

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 13 Feb 2011, 11:30

jørgen skrev:Jeg er sjeleglad for at Huth lurte seg unna straffesparket! Det er dommeren som dømmer, og om vi sniker oss unna slike situasjoner, så er det motstanderenes problem! Spillere på lag vi spiller mot kan fort finne på å gjøre det samme! Hvorfor skal vi være så naive? Huth viste hvor viktig han synes det er å unngå å få et mål mot oss, noe vi skal være sjeleglade for!

Så moralen er: Juks i vei, fordi alle andre gjør det samme.???

Det betyr altså at juks aksepteres som en viktig bestanddel i idretten fotball( av noen av dere ) og at dere også vil ha forståelse for hvis f.eks. Stoke vil være et lag som i fremtiden vil lide under avgjørelser fordi motstanderene jukser og bedrar?

I England er det fortsatt en god del folk som misliker f.eks. Maradona sterkt og kaller han for "cheater" for det han gjorde tilbake i 1986. Engelsk fotball er rett og slett tufta på ærlighet og fair play. Det har gått som en rød tråd gjennom fotballen i England siden den ble trilla i gang på diverse kostskoler for godt over 150 år siden. Det har stort sett alltid vært et klart skille mellom fans av engelsk fotball og spansk/italiensk/sør-amerikansk der sistnevnte gruppe har vært "sjeleglade for at det jukses", mens britiske supportere heller har bitt det i seg og hatt tro på verdiene fordi det finnes noe mer og viktigere enn et enkeltstående resultat.

Sannsynligvis er det noen av dere som f.eks. er "sjeleglade", og har forståelse, for at Thierry Henry juksa mot Irland i VM-kval og slo ballen i mål med hånda( det er jo en del av "spillet", må vite). Jeg og millioner av irer er det ikke. Henry er forøvrig fortsatt et forhatt objekt i Irland . Dessverre ser det ut til at flere og flere såkalte "fans" aksepterer faenskapet og det er en veldig trist utvikling. En mulig årsak KAN være at den oppvoksende generasjonen har blitt så forblindet av hyping og kommersialisering innen fotballen at de helt uten motforestillinger bare godtar at det er slik( ??? ).

Nei, det er prinsippløst å ikke kritisere egne spillere for juks den ene dagen, for dernest å rope om at vi f.eks. må få slutt på trøyeholding og skuespill den neste. Spillerene har også et ansvar og det ansvaret består i å følge regler, vise fair-play( ikke jukse ) og være ærlig. Jeg tror mest på at det lønner seg i det lange løp. Både for klubb, supportere og de fleste andre mennesker.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg JonC » 13 Feb 2011, 12:51

apropos fair play: Her er en mann som kjører begge filer:
Fil 1 (ikke fair play)
http://www.youtube.com/watch?v=9TFVuHrwgyY
PS! Dommeren kommer vel i en klasse for seg!
Fil 2 (Veeeldig fair play):
http://www.youtube.com/watch?v=EWdf5ZLbtYo
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 150 gjester