Birmingham City vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 14 Feb 2011, 17:05

mfkpotter skrev:Jeg mener ikke forseelsen til Huth er det samme som å forsøke å filme seg til straffe, mulig det er et litt dobbelmoralistisk utsagn, men jeg står fortsatt for det.
Hvis dommeren ser at ballen treffer hånden, men mener at det ikke er straffbar hands ,så kunne han ha gitt gult kort til Huth for usportslig opptreden. Men en karantene i ettertid blir strengt.

Joda, dommeren har pr. i dag muligheten til å ilegge kort for handlinger som strider mot spillets idè og er usportslige, det er bare å slå opp i boka. Men min agenda her var at det tydeligvis må sterkere lut til for å få bukt med problemet kalt juks. Derfor er forslaget til Svein bra og vil virke preventivt.
Veit man at man får en tier i bot for å kjøre i 200 km/t i 60-sone så feier mange på og gir f..., men får du 3 år bak murene, 1 000 piskeslag, 1 mill i bot, og en aldri så liten kastrering på kjøpet for å gjøre det samme, så vil du sannsynligvis tenke deg om et par ganger før du tråkker ned pedalen.

I fotball VIL lovnaden om en hard straff for juks garantert virke preventivt. Derfor må snart forbundene endre de delene av regelverket som gjør at spillerene har fritt spillerom til å forsøple verdens flotteste, og i utgangspunktet edleste, idrett med juks og faenskap.

Til slutt: Den evige diskusjonen om å benytte seg av video. Hva med at en komitè går igjennom tvilsomme situasjoner etter hver runde og dømmer, evt. frikjenner, spillere som kan ha begått regelbrudd? Vet at det kanskje kunne ha ødelagt litt av sjarmen og tatt bort litt av den menneskelige faktoren, men...?
Personlig hadde jeg elska å stå opp hver morra hvis jeg hadde hatt jobb i en slik type komitè. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg mfkpotter » 14 Feb 2011, 18:20

Morten T. skrev:I fotball VIL lovnaden om en hard straff for juks garantert virke preventivt. Derfor må snart forbundene endre de delene av regelverket som gjør at spillerene har fritt spillerom til å forsøple verdens flotteste, og i utgangspunktet edleste, idrett med juks og faenskap.


Lovverket er tilstede, det bare for dommerne å slå ned på all skitten. Det dummeste jeg ser av en dommer i dag, er når de snakker til alle spillerne ved holdinger i feltet på dødballer. 10 sekunder etterpå holder de like mye.
Spillerne skjønner kun en ting og det er kort, disse engelske dommerne holder jo foredrag på en halv time i hver kamp.
Tror vi tar en diskusjon på neste kamp vi er tilstede jeg Morten, nå har Bham-Stoke tråden blitt en regel/dommer tråd :lol:
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Birmingham City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 14 Feb 2011, 19:14

mfkpotter skrev:
Morten T. skrev:I fotball VIL lovnaden om en hard straff for juks garantert virke preventivt. Derfor må snart forbundene endre de delene av regelverket som gjør at spillerene har fritt spillerom til å forsøple verdens flotteste, og i utgangspunktet edleste, idrett med juks og faenskap.


Lovverket er tilstede, det bare for dommerne å slå ned på all skitten. Det dummeste jeg ser av en dommer i dag, er når de snakker til alle spillerne ved holdinger i feltet på dødballer. 10 sekunder etterpå holder de like mye.
Spillerne skjønner kun en ting og det er kort, disse engelske dommerne holder jo foredrag på en halv time i hver kamp.
Tror vi tar en diskusjon på neste kamp vi er tilstede jeg Morten, nå har Bham-Stoke tråden blitt en regel/dommer tråd :lol:

Okei. Jeg er tilhenger av preik både på og av banen, så jeg fortsetter gjerne. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 181 gjester