Stoke City - Sunderland

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - Sunderland

Innlegg Knut Ole » 05 Feb 2011, 18:21

Fotball er en herlig hobby, eller skal vi si livsstil. Og det er magisk å oppleve en offensiv Stoke-innspurt. Minnet om den uforglemmelige Villa-matchen i august 08. Vinner fortjent etter å ha trøkket på og skapt mange muligheter, men har samtidig marginene med oss (dommer + overtidsmål).
Enig i at dette var en solid lagseier, men trekker fram:
Carew, Whitehead, Pennant, Ethrington og..... Pulis!
Jones derimot bør virkelig ha mer å gå på
Sist endret av Knut Ole den 05 Feb 2011, 20:17, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City - Sunderland

Innlegg Knut Ole » 05 Feb 2011, 18:36

Bra innstilling dette (intervju i VG):
"Carew har funnet seg godt til rette i Stoke-leiren og har spilt 90 minutter i alle de tre siste kampene fordelt på seks dager.
- Det føles godt å spille tre hele kamper med slik intensitet på så kort tid uten å merke noen problemer. Det er lenge siden det har gått så bra. Jeg føler meg pigg, sier Carew"
Ikke noe sutring om for tett kampprogram fra vikingen.
Sist endret av Knut Ole den 05 Feb 2011, 19:43, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City - Sunderland

Innlegg gunny » 05 Feb 2011, 18:45

Lilledino skrev:
Bjarne skrev:Topp! Heldig med dommeren, endelig!


Vi ble jo rana når vi spilte mot Sunderland borte, hvor det var redning på strek med hånden-..


Helt sant!
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Stoke City - Sunderland

Innlegg mfkpotter » 05 Feb 2011, 19:23

Det var kanskje en av de mest absurde kampene for Stoke i premier league noen gang, akkurat i kveld så var det poengene som gledet meg mest.
Synes igjen at vi spiller til tider dårlig, men når innstillingen er som i dag så går marginene vår vei.
Dette var vel også en av mørkeste kapitlene for en engelsk dommer trio, men jeg føler bare at rettferdighet fyllest etter kampen i Sunderland tidligere i år.

Higginbotham er 50 ganger bedre enn Collins på venstre back, Jones kan vel rett og benkes fremover, makan til dårlig kamp skal du lete lenge etter.
Jeg vil ikke friskmelde dette laget enda, men vil trekke frem Carew, Pennant, Etherington og Huth som de beste i dag...
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke City - Sunderland

Innlegg Ovis » 05 Feb 2011, 19:34

Utrolig deilig seier i dag. Dem gutsa på i 2 omgang. Herlig at Tony Pulis vågde å tenke offansivt og det lønte seg jo godt. :D :D
Come on Stoke City
Ovis
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 442
Registrert: 22 Aug 2010, 13:08
Bosted: Vestre Jakobselv Finnmark

Re: Stoke City - Sunderland

Innlegg Oddvin » 05 Feb 2011, 20:30

lsveen skrev:Nå er det på med Stoke-trøya, så roer vi hjertet med Newcastle-Arsenal...

Ble ikkje så rolig som det såg ut til etter halvtimen spilt. Newcastle viser at det går an å ta kampen opp mot de "store". For sikkerhets skyld har Wolves snudd kampen mot Man U. Alle kan slå alle i PL i år, og derfor er det ekstra bittert når vi ikkje har grepet sjangsen i de kampene som har vert jevne.
Ros til TP for at han turde i dag, og ros til laget for at de sto på til slutt.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Stoke City - Sunderland

Innlegg Foffern » 06 Feb 2011, 01:18

Var på kampen i dag. Startet jo fryktelig dårlig, og stemningen på tribunene gjennom hele kampen nesten bar mye preg av frustasjon. Syns vi var heldige i dag. Kunne fort ha tapt hadde det ikke vært for at Sunderland sleit mye de også i det jeg vil kalle skikkelig Bodø-vær fra min egen hjemby; kraftig vind og regn fra alle kanter! Stoke fortsetter å spille sitt vanlige en-dimensjonale spill, og det er jo bare så vidt det holder inn (hvor lenge kan det holde?). Poengene er vel viktigst når vi oppsumerer dagens kamp, og det er godt at fvi fortsatt klarer å pirke inn baller på dødball :) Til tider var det veldig "sloppy" spill med mange elendige avleveringer. Jones virket veldig lat og uinteressert, og fikk høre det kraftig av hjemmefansen gjennom kampen. Positivt innhopp av Walters som viste litt guts og kjempet etter hver eneste ball. Ellers var vel ikke benken mye å skryte av. Vi får ta vare på det positive fra kampen, og håpe at Stoke klarer å samle tilfredstillende nok poeng til sesongslutt. Til tider blir vi utspilt, men henter oss inn igjen, spent på om vi kan fortsette slik...
Foffern
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 43
Registrert: 06 Aug 2010, 23:29

Re: Stoke City - Sunderland

Innlegg Morten T. » 06 Feb 2011, 16:22

Dårlig spill, men tre viktige poeng forært oss av en meget svak dommertrio( det jevner seg , som sagt tidligere i sesongen, ut ) og kriging på dødball. Venter i spenning på om Pulis vil kommentere den svake dommerinnsatsen... :mrgreen:

2. omgang var bedre, og spesielt slutten var god. Jeg synes Etherington og Carew var gode. John C. fortsetter jo tradisjonen med å være veldig god når han kommer til en ny klubb, så jeg ble ikke akkurat overraska over gårsdagens meget gode prestasjon. Han er veldig god til å holde ballen oppe, men sliter jo teknisk og drar aldri av en mann. Han kompenserer med muskler i stedenfor. Jones var svak og lat igjen og dette begynner nå å nærme seg 8 millioner pund ned i sluket. Tipper at Steve Bruce gliste godt over det salget i går. Han har jo sett at det er slik han har fungert i Sunderland når han var der. Wilkinson var heller ikke god og gjør masse rare ting med og uten ball. Higginbotham litt bedre, med det blir utrolig mye "hoofing" fra den kanten. Pennant er en okei dribbler, men det kommer liksom så lite ut av det han gjør. Huth var solid som vanlig bortsett fra ved 1-2. Whitehead gjorde en veldig god jobb igjen - defensivt.
Sunderland har et bra lag og spilte til tider godt. Jeg tipper de kommer på Topp 8 til slutt.

Jeg er nok ikke helt enig med dem som sier at vi stort sett har dommerene mot oss. Forklaringa er nok at vi ikke er like flinke til å legge vekt på avgjørelser som går med oss, men desto flinkere til å hausse opp avgjørelser i mot oss. Som supporter er det lov å tenke slik. Faren er hvis de som skal prestere henger seg for mye opp i den faktoren.

Et annet aspekt: Hvorfor MÅ Stoke på død og liv bruke så himla lang tid på å komme i gang i matchene? Det er vel det eneste laget i PL som ikke har scora i løpet av kampens 25 første minutter hittils i sesongen(?).

Våre tre beste:
Carew
Huth
Etherington
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Sunderland

Innlegg Morten T. » 06 Feb 2011, 17:33

Slik som dette mener jeg er riktig måte å kommentere dommerfeil på:
Bruce said: “The referee and his linesman needed to be strong and I don’t think they were – that’s cost us too.

“But I can’t affect the refereeing; I can affect how we play – and the way we played defensively wasn’t good enough.

“If the officials had done their jobs properly, we wouldn’t have conceded two goals.

“But then if we’d done our jobs properly we wouldn’t have conceded two goals either!”

Synes Bruce viser en bedre innstilling enn Pulis på den biten.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron