Leicester City vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg ilovasen » 17 Jan 2015, 19:28

Knut Ole skrev:Bra laginnsats! Og brilliant momentum av vår stjerne!
Men hva er det Wilson driver med 2 min på overtid? Kunne fort blitt straffe


Wilson er en "liability" i forsvaret. Håper ikke det er langvarig med Shawcross. Blir et fantastisk stopper par med ny-tysker'n!
ilovasen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 156
Registrert: 01 Apr 2011, 14:58

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 17 Jan 2015, 19:29

ilovasen skrev:Ifjor etter 22 kamper hadde vi 22 poeng - nå 7 poeng foran. OG, vi har vært gjennom en veldig tøff periode med tøff motstand.


Og, uansett, det er delig å vinne borte, spesielt mot lag som ligger under oss..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 17 Jan 2015, 19:30

Jeg klarer ikke helt å slippe det at vi har GITT bort så ufattelig mange tåpelige og til dels ufortjente poeng denne sesongen; Hjemme mot Burnley, Aston Villa, West Ham og Leicester. 10 poeng i dass, og vi burde hatt 3 borte mot QPR og Hull. Da snakker vi om 14 poeng, la oss si at vi iallefall skulle hatt 8 av disse; da hadde vi hatt 37 poeng og luktet på Champions League. Og at vi bare har 1 poeng i kampene mot ManU er også dårlig betalt. OK, jeg tar litt i nå, men poenget er at vi er et bra lag som tilhører det øverste sjiktet i PL. Grattis med en god kamp og velfortjente poeng i dag.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg torage » 17 Jan 2015, 19:53

Fantastisk. :D :D Jeg fikk dessverre ikke sett kampen, men du verden så herlig at Bojan scorer. Må nesten klype seg i armen over at han er en Stoke spiller :D :D. Det er på tide at han får all den ære han fortjener!
Med Moses tilbake så ser dette lovende ut, og kampprogrammet ser ut til at vi kan plukke mange poeng framover. Vi får håpe at dagens seier mot et antatt svakere lag, gjør at vi har snudd trenden med å tape for disse lagene. Drømmen nå er at vi får inn en spiss av toppklasse før vinduet stenger. Det har vært spekulert i Dzeko og jeg tror Bojan også kan spille en viktig rolle her. Han kan fort være tungen på vektskåla for å få andre klassespillere hit. Derfor er det så viktig at de ser Bojan briljerer og viser at det er mulig å lykkes også i en litt mindre klubb som Stoke. Vi har plutselig blitt fra å være PL desidert kjedeligste lag for få år tilbake, til å bli et lag som mange snakker mye positivt om, vi har jo begynt å spille fotball og vi er underholdende og morsomme å se på. Det eneste er at vi scorer litt for lite mål. Årsaken er ganske enkel. Vi mangler en skikkelig målscorer. Men alt det positive som nå skjer, tror jeg også kan gjøre oss mer attraktive for klassespillere til å spille for oss, hvis det ikke er bare penger og storbyer som er avgjørende for klubbvalg. En virkelig goalgetter kan fort se at han kan bli en hit i Stoke :)
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 17 Jan 2015, 20:11

Svein Nilsen skrev:Jeg klarer ikke helt å slippe det at vi har GITT bort så ufattelig mange tåpelige og til dels ufortjente poeng denne sesongen; Hjemme mot Burnley, Aston Villa, West Ham og Leicester. 10 poeng i dass, og vi burde hatt 3 borte mot QPR og Hull. Da snakker vi om 14 poeng, la oss si at vi iallefall skulle hatt 8 av disse; da hadde vi hatt 37 poeng og luktet på Champions League. Og at vi bare har 1 poeng i kampene mot ManU er også dårlig betalt. OK, jeg tar litt i nå, men poenget er at vi er et bra lag som tilhører det øverste sjiktet i PL. Grattis med en god kamp og velfortjente poeng i dag.

Jeg griner også over det Svein... Har gitt bort noen sure poeng, husker spesielt mot QPR og Hammers... Men, vi er på 10 plass og ser nå oppover på tabellen, og ikke bakover.. Det er positivt..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg geddi » 17 Jan 2015, 20:26

Lilledino skrev:
Svein Nilsen skrev:Jeg klarer ikke helt å slippe det at vi har GITT bort så ufattelig mange tåpelige og til dels ufortjente poeng denne sesongen; Hjemme mot Burnley, Aston Villa, West Ham og Leicester. 10 poeng i dass, og vi burde hatt 3 borte mot QPR og Hull. Da snakker vi om 14 poeng, la oss si at vi iallefall skulle hatt 8 av disse; da hadde vi hatt 37 poeng og luktet på Champions League. Og at vi bare har 1 poeng i kampene mot ManU er også dårlig betalt. OK, jeg tar litt i nå, men poenget er at vi er et bra lag som tilhører det øverste sjiktet i PL. Grattis med en god kamp og velfortjente poeng i dag.

Jeg griner også over det Svein... Har gitt bort noen sure poeng, husker spesielt mot QPR og Hammers... Men, vi er på 10 plass og ser nå oppover på tabellen, og ikke bakover.. Det er positivt..


Jeg spådde for noen år siden at vi skal kjempe om CL-plass senest i 2018. Det står jeg fortsatt fast ved. Fjorårssesongen var vår beste i PL og årets sesong viser vel at vi ligger foran fjoråret. Jeg er optimist jeg.
Og Svein har helt rett. IDIOTISKE poengtapkan koste oss flere plasser allerede i år.
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 219
Registrert: 21 Apr 2012, 13:03

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 17 Jan 2015, 22:13

Vet ikke om vi har gjort dette før, Knut Ole - du har oversikten? Men, i dag startet vi med null - 0 - engelske spillere i start elveren. Deilig med 3 poeng, men dette er jeg dessverre ikke så veldig glad for..........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 18 Jan 2015, 15:41

Her var det vel egentlig bare tre viktige poeng som gledet, for spillet var omstendelig og det ble produsert svært få clear-cut sjanser. Det er vanskelig å bryte ned lag som Leicester som ligger så lavt, men heldigvis klarte Bojan det etter et fint angrep og en god enkeltprestasjon. Bra gjort å vende på femøringen og plassere den i hjørnet.
Nå var ikke akkurat Leicester noe å hoppe i taket over, de var beint ut svake og fremstår pr. dato som en krystallklar dumpekandidat. Stoke gjorde vel akkurat det som behøvdes for å ta tre poeng, men uten å briljere. Uansett er tre poeng det viktigste. De fleste spillerne var okei og gjorde en grei jobb, men Wïlson pekte seg ut i negativ retning med mange feil som kunne ha kosta laget poeng.
Mine tre beste:
N`Zonzi
Wollscheid
Bojan
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 18 Jan 2015, 15:55

Svein Nilsen skrev:Vet ikke om vi har gjort dette før, Knut Ole - du har oversikten? Men, i dag startet vi med null - 0 - engelske spillere i start elveren. Deilig med 3 poeng, men dette er jeg dessverre ikke så veldig glad for..........

Husker at Arsenal ble massivt kritisert for det samme da de vel var første klubb ut som valgte å benytte null engelske spillere i en match for noen år siden. Nå er altså Stoke der selv....

Dette kan løses på to måter:
1. Regelendring
Det kan reguleres hvor mange utenlandske( herunder nord-irske, irske, skotske og walisiske ) spillere som kan benyttes i en kamp. Problemet med å få til noe sånt er at man også må forandre en rekke lover utenfor fotballen. For eksempel lovene i EU som regulerer fri flyt av arbeidskraft. Jeg tror det hadde vært en vanskelig prossess.

2. Holdningsendring.
Lettere å gjennomføre, MEN jeg er HELT sikker på at veldig mange fans heller vil bli værende i PL med Cameron, Muniesa og Bojan enn å ha ett lag med f.eks. Andy Wilkinson, Ryan Shotton og Steve Sidwell og rykket ned.
Mange supportere er lite konsekvente, vi ser det i debatter om for eksempel juks, og vil nok heller se sportslig fremgang/"underholdning" på bekostning av å benytte engelskmenn.
Jeg tror tiden for hvor det bare var lokale eller nasjonale spillere på ett lag er over. Personlig synes jeg det er helt greit fordi fotballen er grenseoverskridene og binder folk fra forskjellige nasjoner og kulturer sammen. Jeg synes det er bra og den holdninga har jeg uavhengig av hva Stoke gjør eller ikke gjør.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Leicester City vs Stoke City

Innlegg -Tottal- » 18 Jan 2015, 17:55

Litt tur at det ikke ble dømt straffe da Wilson soleklart holder Leicester spiller helt på slutten.
Der var dommerstanden gavmilde i Stoke sin favør. Ellers så styrte vi kampen helt greit, og hadde det lille
ekstra med Bojan sin lekkerbisk av et mål.

Ang engelske spillere på laget, så er det en trist utvikling som bare har blitt værre i PL.
Etter min mening bør alle land ha restriksjoner/regler ang hvor mange med utenlandsk pass som bør få være
med i stallen. Hvis den er på f.eks 25 spillere, bør det være et flertall (13 eller mer) som ikke er utenlandske.
Har ikke trua på at det vil skje, men det hadde fått tilbake mye av sjarmen som har blitt borte med engelsk
fotball på øverste nivå.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 198 gjester