Tottenham vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2014, 08:48

Strålende, absolutt strålende!
Jeg var bekymra etter to skader så tidlig fordi mulighetene da blir færre til å gjøre forandringer underveis, men det gikk jo veldig bra til slutt.
1. omgang var jo briljant, men jeg ble egentlig like imponert over 2. omgang hvor Stoke var flinke til å kontrollere kampen og lå helt riktig defensivt.
Det er klart, det første målet til Stoke og Diouf var en klokkeklar offside og skulle aldri ha vært godkjent, men det jevner seg ut over en lang sesong og er vel verdt å huske på til senere for evt. konspirasjonsteoretikere.
Uansett, dette sto til laug mot et Tottenham-lag som var overraskende bleike. Jeg mener at den bleikheten i stor grad skyldtes Stoke sitt gode og tidvis smarte spill.

Stoke sine tre beste:
Shawcross
Walters
Bojan
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 10 Nov 2014, 10:29

Ikke sant Morten, Stoke gjorde Spurs dårlig.

Men, det ser dessverre ikke få journalister og mangse skriver at Spurs var dårlige og ikke gir kudos til Stoke, som var gode.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 10 Nov 2014, 10:41

Fantastisk god kamp av Stoke og et fantastisk bra resultat, i en kamp hvor de fleste av oss nok hadde vært meget godt fornøyd med ett poeng. :)

Vi skaper bra trøkk fremover, samtidig som vi spiller klokt defensivt, og vi ender opp med en seier på White Hart Lane som er fullt fortjent. :D

En del av grunnen til at vi gjør det så bra, tror jeg ligger i at vi i dag har en langt bredere og sterkere stall enn før, noe som gjør at vi takler skader og suspensjoner langt bedre enn før. Det er ikke lenger slik at laget nødvendigvis svekkes om en spiller blir satt ut av spill for kortere eller lengre tid, og det er reell konkurranse om plassen i hver eneste posisjon, med unntak av keeper-plassen. Se bare på benken vår mot Tottenham: Sørensen, Muniesa, Ireland, Arnautovic, Adam, Cameron og Crouch.

Og i tillegg til disse har vi spillere som Huth, Odemwingie og Whelan ute med skade og Butland på lån. For få sesonger siden ville nok nesten samtlige av disse ha gått rett inn i første-elleveren.

Bojan begynner virkelig å komme til sin rett, og viser også i denne kampen hvilken eminent spiller han kan være, selv om han falt litt av utover i annen omgang. Shawcross igjen en klippe i midtforsvaret, og for meg er det en stor gåte at han ikke får prøve seg igjen i landslagstrøya, spesielt når en ser på noen av de andre stopperne som foretrekkes. :o

Moses har gitt angrepsspillet vårt en helt ny dimensjon, og det er farlig nesten hver eneste gang han får ballen på venstresiden. Håper inderlig at vi får sjansen til å signere han når låneperioden er ute ! Og også Diouf viser hvilken trussel han er mot motstandernes forsvar. Og Sidwell synest jeg nå har gjort to meget gode kamper, og ser ut til å fungere bra i spann med N'Zonzi.

Til slutt skal jeg heller ikke glemme Walters, som igjen gjør en meget god kamp. Det vi har sett av Walters i de siste kampene bringer tankene tilbake til cupfinalevåren 2011, da Walters var meget god. Og han har gitt sine kritikere - inkludert meg selv - svar på tiltale. Slik han spiller nå er han en meget nyttig brikke i Hughes' mannskap. I tillegg til en fantastisk innstilling og innsats synest jeg han er veldig flink til å komme seg i farlige posisjoner, noe vi fikk eksempel på ved scoringen. Walters er utvilsomt i form, og viser takter som han ikke har vist på mange år. Det er gledelig ! :)

Alt i alt veldig moro å være Stoke-supporter for tiden. Og for egen del må jeg si at jeg gleder meg stort til å sitte "ringside" når vi tar imot Burnley på Britannia om knappe to uker. Det håper og tror jeg skal gå bra, for en av gutta i reisefølget har sett 7 Stoke-kamper "live" og har på disse bokført 6 seire og 1 uavgjort. :D Jeg stoler på at hans nærvær vil gjøre susen også denne gang ! ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2014, 10:41

Lilledino skrev:Ikke sant Morten, Stoke gjorde Spurs dårlig.

Men, det ser dessverre ikke få journalister og mangse skriver at Spurs var dårlige og ikke gir kudos til Stoke, som var gode.

Ingen vits i å gi journalister injurierende kraft. Etter at internett kom så har det de skriver i dag blitt glemt i morra uansett...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 13 Nov 2014, 00:51

Potterhead; du var jo blant Stoke fansen på WHL på søndag. Brukbar stemning blant våre?
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg potterhead » 14 Nov 2014, 01:06

Ja det stemmer det Svein!

Vi, min bedre halvdel og jeg, tok tuben opp fra Tottenham Court road til Seven sisters ved 11 tiden.
Seven sisters er nærmeste tube stasjon, derfra er det ca. 20.min å gå, når man skal se kamp på
White Hart Lane.
Vi gjorde en solid pub stopp ca. halvveis, og fylte opp kropp og skjel med fludium, slik at hverken
spurs fansen eller hjernen skulle være alene.
Ca. en halv time før kick off, gikk vi den siste biten opp langs Tottenham high road til The Lane.
Dette var min andre tur her, og igjen ble jeg imponert, White Hart Lane er en utrolig fin bane.

Ja hva skal jeg si, kampen så vel de fleste av dere her inne på forumet.

En genial gjennomført bortekamp, der det meste gikk vår vei.

Når det gjelder stemning, var vi Stoke supportere på vårt beste.
Vi sang stort sett hele kampen!
3-4 solide Delilah,er,when the reds come marching inn, Shawcross for England, sanger til Walthers,Bergo,Nzonzi og Moses.

Spurs fansen var elendige, de er inne i en tung periode med mange tapte hjemmepoeng, og fikk høre det av oss.

Et stort Øyeblikk var når vi sang "It`s quiet in the Library" Spot on, man skulle tro at spursfansen var på bibloteket!
Den ene gangen de fikk til en sang godt ut i annen omgang,fikk de massiv applaus av oss.

En mega lykklig Potterhead med frue, tusla ned til tube`n sammen med deppa spursfans(en god del nordmenn også).
En topp 10 plass på lista over gode Stoke opplevelser, i et langt liv som Stoke supporter var spikra.

Vel nede i sentrale London, bar det inn en rask tur på hotellet, før pub,en igjen ble besøkt.
Derfra videre til Palace Theatre for å se "The Commitments the saviours of soul" sammen med "Mustang Sally"
Prøvde "Try a little tenderness" for spursfansen, men fikk det ikke til :D .

Etterpå var det middag på Leicester Square, da var vi kommet "In the midnight hour" og det ble mere og mere
"I heard it through the grabewine"

Når vi traff puta var hjernen igjen alene :roll:

Alt i alt, A really Nice day(and night) out.

Potterhead.
potterhead
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 333
Registrert: 09 Aug 2010, 23:51

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 14 Nov 2014, 14:35

Herlig Kjell! :-)
Det er flere låter du kunne brukt fra The Commitments( har bare sett filmen og den er Irland på sitt beste ) for å beskrive Spursfansen.
Otis Redding sin "Mr. Pitiful" er selvskreven.
"At The Dark End Of The Street" er en annen.( Hvem hadde orginalen på den? )
Og så avslutte med verdenshistoriens beste kvinnelige soulsanger Aretha Franklin og "Chain of Fools" på full guffe...

London er vel en av de kuleste byene i verden( hårfint bak Stoke-on-Trent :mrgreen: ) og jeg håper å få med meg en bortekamp der snart igjen. Det er tross alt litt lettere å lokke med seg de bedre halvdelene dit og kombinere det hele med en dag med footie... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 14 Nov 2014, 14:42

Hmmm Kjell, jeg liker ikke at du har det så morro uten oss andre "gutta på tur" gjengen. Men, Elisabeth fortjente vel også en fin tur :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg potterhead » 15 Nov 2014, 19:33

Hei Morten og Svein

Når det gjelder gode soul låter Morten,er mulighetene mange, for å ga langt ned i kjellern,men den gir også
mulighet for heis tur opp igjen.
Når det gjelder "At the dark end of the street"er jeg usikker hvem som har opphavet,men min absolutte favorittversjon
av den låta er med en countryrock gruppe fra 60 tallet som heter The Flying Burrito Brothers.
Gram Parsons var the main man i det bandet,han regnes som en av pionerene innen countryrock sjangeren,en mann med mye soul,
han var også Emmylou Harris sin mentor inn i musikkbransjen sjekk ut deres versjon av Love Hurts.
Svein,skal vi på all inclusive tur neste år,må vi skjerpe oss,vi har jo starta oddsspillinga like dårlig som jeg var gjennom hele fjoråret. :D

Potterhead
potterhead
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 333
Registrert: 09 Aug 2010, 23:51

Re: Tottenham vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 16 Nov 2014, 01:29

potterhead skrev:Hei Morten og Svein

Når det gjelder gode soul låter Morten,er mulighetene mange, for å ga langt ned i kjellern,men den gir også
mulighet for heis tur opp igjen.
Når det gjelder "At the dark end of the street"er jeg usikker hvem som har opphavet,men min absolutte favorittversjon
av den låta er med en countryrock gruppe fra 60 tallet som heter The Flying Burrito Brothers.
Gram Parsons var the main man i det bandet,han regnes som en av pionerene innen countryrock sjangeren,en mann med mye soul,
han var også Emmylou Harris sin mentor inn i musikkbransjen sjekk ut deres versjon av Love Hurts.
Svein,skal vi på all inclusive tur neste år,må vi skjerpe oss,vi har jo starta oddsspillinga like dårlig som jeg var gjennom hele fjoråret. :D

Potterhead


For å hive meg inn i musikk-debatten her, så må jeg innrømme at jeg ikke visste svaret, annet enn at jeg vet at den sangen er spilt inn av veldig mange.

Men etter litt googling viser det seg at det er en kar som heter James Carr som har originalversjonen på "At the dark end of the street", for øvrig en versjon med fem tonn med tremolo på gitaren i åpnings-sekvensen. En effekt som for øvrig var veldig i skuddet på seksti-tallet..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 187 gjester

cron