Sunderland - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 04 Okt 2014, 23:03

Har nettopp sett kampen i opptak, og er skuffet. Vi har ballen mye, men det går for mye på tvers og bakover, og vi har altfor dårlig bevegelse fremover. Derfor skaper vi heller ikke de store sjansene, men må nøye oss med noen halvsjanser.

Kontringene er heller ikke helhjertede og stanser altfor ofte opp før de kommer skikkelig i gang. Det skyldes nok noe at vi er uten sterke kontringsspillere som Odemwingie, Diouf og Moses (største delen av kampen), at normalt en sterk kontringsspiler som Arnautovic virker helt ute av form og at Assaidi også virker litt rusten. Det blir ikke samme "schwungen" når Adam og Crouch skal kjøre kontringene, og det hjelper heller ikke at N'Zonzi og Whelan heller ikke har det veldig travelt når vi erobrer ballen. :twisted:

Mye å ta tak i, for selv om vi har mye ball så blir det for tannløst fremover. Det går for seint, og det er ikke nok gjennombruddskraft.

Også bekymringsverdig at forsvaret ikke er patent, og alle tre Sunderland-målene var vel av den lettvinte sorten, selv om vi nok ville hyllet Wickhams prestasjon på tredjemålet om f.eks. Diouf hadde gjort det samme, jf. Manchester City-kampen.... 8-) Som Knut Ole er inne på synes også jeg at det er urovekkende at vi slipper en del mål etter crossere, og som følge av markeringssvikt og Wilson er ofte synderen. Det spørs om ikke det er dags for gode gamle Huth igjen, som er en bedre hodespiller enn Wilson. Sistnevnte har vært bra - men ikke fantastisk - i Huths skadefravær, men jeg holder likevel en knapp på en "fit" Huth foran Wilson. Muniesa overbeviste heller ikke på noen måte i dag, var lite med fremover og var ikke patent bakover. Det virker - i mine øyne - noe tryggere med Pieters der bak, selv om jeg på mange måter har sansen for Muniesa, som nok er bedre offensivt enn defensivt.

Bojan gjorde heller ikke noe stort innhopp, og han virker å slite litt med manglende selvtillit. Man kan se at han "har mye fotball i seg", men dytter litt for ofte ballen til en medspiller i situasjoner der en spiller med selvtillit ville ha prøvd seg sjøl, typisk når han befinner seg i - eller like utenfor - sekstenmeteren.

Største skuffelsen for meg i dag var nok likevel Arnautovic, med tanke på hvor god han var i vår. Han gjorde et positivt innhopp mot Newcastle, og virket litt på gang, men var ikke i nærheten av noe lignende i dag. Han virker rett og slett til å være helt ute av form. :?

Nei, vi har mye å gå på, og vi mangler stabilitet, der vi svinger stort fra den ene kampen til den andre. Hadde nok både håpet og trodd at vi skulle stå med mer enn 8 poeng etter 7 kamper.... :? På den annen side er jo tabellen utrolig tett, hvor vi faktisk bare har tre poeng opp til Manchester United på fjerdeplass, med like mange kamper spilt.... ;) Så selv om vi bare har Everton mellom oss og nedrykksstreken er vi i poeng faktisk nærmere Man U på fjerde enn Newcastle under streken.... :o

Men skal vi få sving på sakene må vi score flere mål. Vi er - nær sagt som vanlig - blant lagene som scorer minst mål i PL, mens bare lagene i topp tre og et par lag til har sluppet inn færre enn oss. Vi har eksempelvis sluppet inn færre mål enn både Arsenal, Liverpool og Manchester United, så man trenger ikke være rakettforsker for å se hvor hovedproblemet ligger....Og det vet også Hughes....heldigvis.... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 214 gjester

cron