Chelsea vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 06 Apr 2014, 00:10

Torstein Norevik skrev:Skuffende kamp av våre i dag, selv om det skal sies at vi møtte et veldig godt lag. Vi er ikke skikkelig på hogget, lykkes med lite, og blir løpende mye imellom. Synes heller ikke det var samme innsatsen og gutsen over gutta i dag, som det har vært i det siste, og mange spillere leverer langt under pari.

Både Odemwingie, Arnie og Crouch - som alle har vært veldig bra i det siste - var skuffende svake i dag. Bego som vanlig meget god, det samme var Shawcross og til dels Wilson, ellers ikke så veldig mye å skryte av.

Synes - i likhet med det en del andre har sagt - at det også gjøres en del rare valg fra benken i dag. Wilko er en tikkende bombe - opplest og vedtatt - og man sitter med hjertet i halsen hver eneste gang han går inn i en duell. Han er ikke i nærheten av å holde PL-nivå, og knapt nok Championship-nivå, og at han fikk fornyet kontrakt er for meg en gåte. :? På etterskudd igjen i straffesituasjonen - som så mange ganger før - og hadde to fine innleggsmuligheter, hvor den ene endte opp ved motsatt cornerflagg og den andre ble slått flatt rett i bena på førsteforsvarer. Han er rett og slett ikke god nok - sorry Wilko - og burde ikke ha spilt, og heller ikke vært på benken. :?

Et annet innbytte jeg stusset på var Walters inn for Crouch. Når Crouch først skal ut skjønner jeg ikke hvorfor ikke Guidetti kunne få en sjanse på stillingen 0-3 med 10-12 minutter igjen. Skjønner etter hvert i det hele tatt ikke hvorfor vi hentet Guidetti på lån, ettersom han har fått minimalt med sjanser og ser ut til å være langt bak i rekken blant våre offensive spillere.

Men dette var likevel ikke en kamp hvor jeg hadde budsjettert med poeng, de neste kampene er langt viktigere i så måte. Og en litt skuffende forestilling i kveld fratar meg ikke inntrykket av vi har hatt en solid opptur denne sesongen, og at Hughes har gjort veldig mye bra som fortjener mye skryt.

Skjenker også en tanke til vår gamle venn Pulis i kveld, som gjør en veldig god jobb med Crystal Palace, som i ettermiddag tok et langt steg i retning av ny kontrakt. Sterk prestasjon av Pulis, som er i ferd med å redde et Palace-lag som - før Pulis overtok - nærmest var avskrevet som dømt til en direkte retur til Championship.

Pulis' filosofi, med sterkt fokus på disiplin, defensiv organisering, innsats og fysikk kan fungere veldig bra for lag med begrenset spillermateriell, slik som Palace, og som må kompensere for manglende ferdigheter med nettopp slike egenskaper. Og der er Pulis veldig flink, kanskje en av de beste, og karrer til seg poeng gjennom bra forsvarsspill og god defensiv organisering. Det er ikke tilfeldig at Palace - før kveldens kamp - hadde scoret skarve 20 mål på 31 kamper, mens de hadde sluppet inn samme antall mål som Liverpool... 8-)

Derfor kan Pulis være et veldig bra valg for et lag som kjemper for sin eksistens med begrenset spillermateriale - som Palace, og i sin tid Stoke - selv om han ikke nødvendigvis vil være et like naturlig valg når man skal prøve å ta klubben et steg eller to videre.... Men i Palace er Pulis igjen kommet på riktig hylle, og det er veldig hyggelig.... ;)

Hughes har gjort en bra jobb i Stoke hittils, men hvis jeg skulle ha delt ut en pris til Årets Manager i PL så hadde det stått mellom Brendan Rodgers og Tony Pulis. Disse to har i særklasse stått for de beste managerprestasjonene i hver sin ende av tabellen. Min ironiske side ville riktignok ha foreslått David Moyes, men man skal jo ikke være slem... :twisted: :lol:

De mest uforståelige sparkingene av managere har Cardiff, WBA og Swansea stått for. Alle tre er i trøbbel nå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg gmel » 06 Apr 2014, 10:51

Intet tre vokser inn i himmelen, og vips så var vi nede på bakken igjen. Vi møtte rett og slett en motstander som var en klasse over oss, minst.
Nytter ikke å skylde på Wilko, hele laget sviktet, og både Shawcross og Odemwingie har noe skyld i det første målet.
Odemwingie har ennå ikke skjønt at dribling i eget felt er livsfarlig, det holder han på med i hver kamp.
Ellers er det på tide å fortelle Guidetti at han bare kan pakke seg hjem. Han skal ikke spille uansett.
Det irriterer meg grenseløst .
Samt at jeg begynner å bli lei grisespillet til Adam , nok er nok!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 06 Apr 2014, 15:14

gmel skrev:Intet tre vokser inn i himmelen, og vips så var vi nede på bakken igjen. Vi møtte rett og slett en motstander som var en klasse over oss, minst.
Nytter ikke å skylde på Wilko, hele laget sviktet, og både Shawcross og Odemwingie har noe skyld i det første målet.
Odemwingie har ennå ikke skjønt at dribling i eget felt er livsfarlig, det holder han på med i hver kamp.
Ellers er det på tide å fortelle Guidetti at han bare kan pakke seg hjem. Han skal ikke spille uansett.
Det irriterer meg grenseløst .
Samt at jeg begynner å bli lei grisespillet til Adam , nok er nok!


Adam etterforskes av FA på nytt...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Knut Ole » 06 Apr 2014, 17:06

Skjenker også en tanke til vår gamle venn Pulis i kveld, som gjør en veldig god jobb med Crystal Palace, som i ettermiddag tok et langt steg i retning av ny kontrakt. Sterk prestasjon av Pulis, som er i ferd med å redde et Palace-lag som - før Pulis overtok - nærmest var avskrevet som dømt til en direkte retur til Championship.

Fantastisk det Pulis gjør i Palace ja. Mens vi taper 0-3 for blærete chelski kommer de rett fra tap mot nettopp Palace / TP.
Enig med Morten, Rodgers bør ligge an til årets manager tett fulgt av Pulis (i alle fall så langt i sesongen).
Og samtidig er jeg godt innafor fornøyd med Det Mark Hughes gjør for Stoke - hvor ting virkelig har begynt å blomstre i vinter. Det sløve tapet i går har jeg lagt bak meg, og er heller veldig forventningsfull til om vi kan banke tabellnabo på lørdag.
Goaaarnnnn!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 06 Apr 2014, 21:20

Knut Ole skrev:
Skjenker også en tanke til vår gamle venn Pulis i kveld, som gjør en veldig god jobb med Crystal Palace, som i ettermiddag tok et langt steg i retning av ny kontrakt. Sterk prestasjon av Pulis, som er i ferd med å redde et Palace-lag som - før Pulis overtok - nærmest var avskrevet som dømt til en direkte retur til Championship.

Fantastisk det Pulis gjør i Palace ja. Mens vi taper 0-3 for blærete chelski kommer de rett fra tap mot nettopp Palace / TP.
Enig med Morten, Rodgers bør ligge an til årets manager tett fulgt av Pulis (i alle fall så langt i sesongen).
Og samtidig er jeg godt innafor fornøyd med Det Mark Hughes gjør for Stoke - hvor ting virkelig har begynt å blomstre i vinter. Det sløve tapet i går har jeg lagt bak meg, og er heller veldig forventningsfull til om vi kan banke tabellnabo på lørdag.
Goaaarnnnn!

Vi skal hevne ALT fra forrige møte med Newcastle ....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Chelsea vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 07 Apr 2014, 11:36

Morten T. skrev:De mest uforståelige sparkingene av managere har Cardiff, WBA og Swansea stått for. Alle tre er i trøbbel nå.

....og nå også Norwich. Det betyr at sjansen for et nedrykk nå blir enda større for kanarifuglene.
Det virker ikke som om eiere av fotballklubber er spesielt interessert i den ganske massive forskningen som er foretatt i forhold til å tuppe ut ledere og managere. Den forskningen som ganske klart konkluderer med at skifte av trener/leder/manager i de aller fleste tilfeller fører til stillstand eller forverring...
Dette vitner om panikk( som så ofte før ). Mon tro om fansen også i dette tilfellet har hatt sitt å si i en avgjørelse som fort kan bli kontraproduktiv?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 199 gjester

cron