Aston Villa - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg gmel » 23 Mar 2014, 20:33

Dette var kjekt!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Morten T. » 23 Mar 2014, 20:44

Torleif skrev:
Morten T. skrev:ALLE fortjener plusser i dag - fra bane til benk.
Mine tre beste:
Arnautovic
Odemwingie
Crouch[/quote

Enig med deg der Morten. Fantastisk :D Når det gjelder Odemwingie, så må det være årets scoop. Jobber fantastisk bakover, er meget god med ballen, har blikk for spillet, er rask og ikke minst scorer mål.
I tillegg så liker han seg i klubben.
Dette er bra !!!!!!!!!

Helt enig, Torleif.
Jeg er egentlig mest imponert over at han orker å bidra både offensivt og defensivt. Han er ofte dypt nede i banen og hindrer motstanderen i å skape overtall på kanten, men evner allikevel å skape noe offensivt også.
Odemwingie har vært veldig god og av og til treffer man godt med kjøp av spillere som tilsynelatende har vært på retur. For Stoke sin del kan jo nevnes noen etter opprykket: Sørensen, Etherington, Beattie, Pennant( den første tiden ), Crouch( til dels ), Adam, Ireland og nå Odemwingie. Av og til bommes det med innkjøp også, men det gjøres i alle klubber og Stoke er ikke, og har ikke vært, spesielle på den biten.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Ovis » 23 Mar 2014, 20:45

Fantastisk deilig med seier i dag. 4 - 1 borte er jo bare heilt konge. :D :D :D
Come on Stoke City
Ovis
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 442
Registrert: 22 Aug 2010, 13:08
Bosted: Vestre Jakobselv Finnmark

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Knut Ole » 23 Mar 2014, 21:23

Makan! Som en våt drøm ;)
ca 15 supportere samlet på Two Dogs er nesten i sjokktilstand enda. Med unntak av første 15 minutter var dette ganske ekstremt. Ekstremt bra! Vi lykkes da over hele banen. Langs bakken, i lufta, i begge bokser og gjorde skåringer ut av læreboka. Arnautovic og Odemwingie framstår nå som klassespillere som løfter fotballkvaliteten mange hakk. Håper og tror at det er dette nivået vi kan forvente av dem (jeg var selv positiv til signeringen av Odemwingie fordi mannen har vist store kvaliteter tilbake i tid). Odemwingie er forresten vår mest effektive spiller med skåring per 173 minutt. Når vi har kvalitet på backene hvor begge to har offensive fibere som gjør kantspillerne våre bedre og angrepsspillet flere alternativer og dimensjoner. Crouch faller fint inn i rollen og er fortiden i godt slag. Oppspillpunkt, klok i avgjørelsene og stadig gøy å se kontrollen han har med ballen føttene.
Men viktigst, i dag fungerte vel alle 12 og Mark Hughes opplever fortjent suksess.
:)

PS Fire mål på bortebane....så jævla enkelt, for det er så jævla enkelt (takk til rufsete AV-lag som er en takknemmelig motstander når det butter i mot)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg torage » 23 Mar 2014, 22:42

En ny fantastisk kamp av Stoke. Kan nesten ikke tro at vi har knust laget som sist helg imponerte stort ved å slå ligalederen Chelsea. Morsomt også å høre analysene i TV studio fra Thorstvedt og co som roser nye Stoke og den forvandlingen Mark Hughes har klart å få til. Det oser spillerglede av hele laget og det er bare å glede seg til fortsettelsen :D :D :D
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 23 Mar 2014, 23:44

Fantastisk moro, og litt uvirkelig at vi skal gå av banen med 4-1 "i banken", borte mot et Aston Villa-lag som sist helg imponerte stort ved å slå ligaleder Chelsea samme sted :D

I dag er det utrolig bra jobb over hele linja, og det er til tider en fryd å se Stokes angrepsspill, og utrolig moro at vi fortsetter å angripe også etter å ha kommet foran. :D Samtidig som vi også gjør en kjempekamp forsvarsmessig, med unntak av scoringen der vi ikke var "nok på". 8-)

Det er mye kvalitet i dette laget nå, og vi begynner etter hvert å virke sterke på alle punkter. Vi har fått nødvendig fart inn i laget, og den biten skal ikke undervurderes 8-)

Og husk at vi vinner 4-1 borte på en dag der vi spiller uten spillere som Adam (en av våre beste spillere denne sesongen før suspensjonen), Ireland (Man of the Match sist helg), Huth (betongvegg i forsvaret) og Assaidi (kreativ og god på sitt beste, og med noen av de flotteste Stoke-scoringene denne sesongen i bagasjen). Kanskje litt ufint å ikke nevne Walters i samme åndedrag, han som er selve symbolet på innsats, offervilje og den som virkelig blør for drakta. Men de to siste kampene viser vel - det som mange har hevdet tidligere - at vi har bedre alternativer enn Walters på midtbanen. (burde kanskje ikke dra frem det på en slik flott kveld....) :oops:

Så kan vi selvsagt diskutere spillestil opp og ned, og jeg skal ikke kjede noen med å gå inn på den debatten igjen. :roll: Jeg nøyer meg med å si at Pulis utvilsomt har gitt Hughes et meget godt fundament å jobbe videre med. Og det ser ut til at Hughes gjør en meget god jobb med å videreforedle det han overtok, og er i ferd med å ta oss et steg videre, slik tanken var da han overtok. ;)

I kveld er det virkelig moro å være Stoke-supporter, og slike kamper er det vi drømmer om. Da er det hyggelig også å få oppleve slike kvelder en gang i blant. :)

For meg var nok kanskje Arnautovic den aller beste, utrolig kreativ og leken spiller, og jobber faktisk også bra hjemover. Odemwingie har vært en åpenbaring, og fremstår mer og mer som et skikkelig scoop. :D Jeg var skeptisk til signeringen av han, men innrømmer glatt - og med stor glede - at jeg tok feil. 8-) Han har vært virkelig bra ! Og Crouch har fått "en ny vår", og trives utvilsomt bedre med flere spillere med kreative gener rundt seg, enn når han må ligge alene på topp og hamle opp med forsvaret nærmest på egen hånd. ;)

En annen spiller jeg har gitt en del pepper er Whelan. Men han har hevet seg voldsomt etter nyttår, og fremstår i dag som en meget viktig spiller for oss, som "skjold" foran stopperne. Whelan skal ha en betydelig del av æren for at vi har hevet oss så kraftig etter årsskiftet ! :)

Litt lei meg for at jeg har ikke anledning til å bli med over for å se Hull-kampen neste helg, men riktig god tur til dere som drar over. :) Veldig moro å reise på tur med supporterklubben og treffe hyggelige likesinnede. :) Så får jeg heller satse på å bli med ved neste korsvei ;)

Jeg ser ikke bort fra at dere faktisk kan komme til å se kampen som kan være med å sende Hughes helt oppi toppsjiktet når det kommer til "Manager of the Month". Med seier mot Hull vil Hughes kunne bokføre 4 seire og en uavgjort på fem kamper i mars måned. :) Og det er det vel ikke så fryktelig mange i PL som matcher denne måneden ? ;)
Sist endret av Torstein Norevik den 24 Mar 2014, 00:52, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Oddvin » 24 Mar 2014, 00:41

Meget oppløftende de siste kampene av vårt internasjonale lag, i dag hadde vi 12 spillere utpå fra til sammen 10 forskjellige nasjoner i tillegg 1 danske og 1 svenske på benken. Må vel nesten være rekord, uten at eg på noen måte har sjekket.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg -Tottal- » 24 Mar 2014, 01:08

En av sesongens beste matcher for Stoke!!!
Herlig at vi kan leke oss til seier og ikke har noe problemer med å totalt snu kampen etter at Villa dominerte de 15 første minutter.
Er vanskelig å trekke frem den beste for City idag, men syntes at Shawcross, Arnautovic, Crouch og Odemwingle alle fortjener Men Of The Match.
De to sistnevnte samarbeider utrolig bra, og aldri siden opprykk har vel vårt angrep vært bedre enn i de siste kamper. Spillegleden er nesten
utenpå drakta for laget i øyeblikket, og endelig har Crouch fått en takknemlig oppgave som spiss. Jeg var også blandt de med små forventninger
til Odemwingle, men han har vist seg frem som nøkkelspiller etter noen kamper.....og utrolig nok så har vi mange flere nøkkelspillere ute på
suspensjon. Dette kan gi MH et luksusproblem fremover ;) Jeg håper dette er et tydelig signal til Hughes at sliteren Walters må få hvile på benken
på ubestemt tid, og la våre nye angrepsvåpen få mange flere muligheter! Den flyten vi har nå er ikke tilfeldig, og det ser faktisk ut som at vår manager
har klart å løse koden med å skape underholdene og leken foppall ut av gråstein.....Grattis Stokies !!
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg TrondG » 24 Mar 2014, 01:35

Dette var DIGG! Det ser ut til at ting endelig begynner å løsne for Sparkys gutter. Jeg har i grunn hele sesongen hatt følelsen av at vi har blitt litt underbetalt med poeng i forhold til hvordan vi har prestert i de tidligere kampene. Når vi i tillegg er inne i en så god form som vi er nå, så går denne sesongen (som antatt) veldig, veldig bra. Forhåpentligvis slår vi til neste helg også med 3 poeng hjemme mot Hull. Er det noen hvor lenge siden det er vi tok tre på rappen i PL?

All ære til Tony Pulis for den jobben han har gjort for klubben vår, men jeg syntes likevel det er deilig at mange av dem som tidligere i sesongen konstant følte en trang til å svartmale Hughes og det arbeidet han driver med, nå må bite i det "sure" (men dog så søte) eplet. Sakser denne fra Oatcake:



Do you know what, I really wish we were still:-

-seeing players selected out of position.
-shitting ourselves if we went a goal up and piling everybody behind the ball to invite an equaliser.
-launching the ball up to an isolated Crouch.
-terrified of clubs like Aston Villa because they won the European Cup once
-watching dour binary-score games away from home.
-only playing one tactic and sticking with it whether it worked or not
-seeing players selected on favoritism not form

I just can't cope with:-

-seeing everyone line-up in their proper positions.
-winning 3-1 away from home and trying to score more goals
-watching Crouchy thrive as we get pace in and around him.
-turning up and believing we can beat anyone
-watching the ball hit the back of the net 4 times in one game
-having a number of different systems to choose from dependent on the situation
-players being picked on merit.

UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Aston Villa - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 24 Mar 2014, 02:02

TrondG skrev:Dette var DIGG! Det ser ut til at ting endelig begynner å løsne for Sparkys gutter. Jeg har i grunn hele sesongen hatt følelsen av at vi har blitt litt underbetalt med poeng i forhold til hvordan vi har prestert i de tidligere kampene. Når vi i tillegg er inne i en så god form som vi er nå, så går denne sesongen (som antatt) veldig, veldig bra. Forhåpentligvis slår vi til neste helg også med 3 poeng hjemme mot Hull. Er det noen hvor lenge siden det er vi tok tre på rappen i PL?

All ære til Tony Pulis for den jobben han har gjort for klubben vår, men jeg syntes likevel det er deilig at mange av dem som tidligere i sesongen konstant følte en trang til å svartmale Hughes og det arbeidet han driver med, nå må bite i det "sure" (men dog så søte) eplet. Sakser denne fra Oatcake:



Do you know what, I really wish we were still:-

-seeing players selected out of position.
-shitting ourselves if we went a goal up and piling everybody behind the ball to invite an equaliser.
-launching the ball up to an isolated Crouch.
-terrified of clubs like Aston Villa because they won the European Cup once
-watching dour binary-score games away from home.
-only playing one tactic and sticking with it whether it worked or not
-seeing players selected on favoritism not form

I just can't cope with:-

-seeing everyone line-up in their proper positions.
-winning 3-1 away from home and trying to score more goals
-watching Crouchy thrive as we get pace in and around him.
-turning up and believing we can beat anyone
-watching the ball hit the back of the net 4 times in one game
-having a number of different systems to choose from dependent on the situation
-players being picked on merit.


Spot on ! :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 204 gjester