Stoke - West Ham

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - West Ham

Innlegg torage » 15 Mar 2014, 19:28

En fantastisk 2. omgang som vel hadde alt en fotballkamp skal ha. Stor underholdning, flotte mål, herlig pasningsspill og hvor en satser på mye ballinnehav de siste 10 min av kampen, og hvor de lykkes, enn å legge seg bakpå og sparke ut ballen på måfå.. Vi vinner alt i dag, har flest pasningsforsøk og flest vellykkede pasninger, flest skudd på mål, og scorer flest mål og vinner så fortjent. Det er nesten ikke til å tro at dette er statistikk til vårt Stoke-lag. Takk Coates, for at du hentet Mark Hughes. Og jeg føler at dette bare vil bli bedre og bedre. Slike kamper over tid vil gjøre oss attaktive igjen. Slike øyeblikk har jeg ventet på i så mange år. En vidunderlig følelse :D :D :D
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Stoke - West Ham

Innlegg -Tottal- » 15 Mar 2014, 19:33

Knut Ole skrev:
-Tottal- skrev:Dette kan bli bra! En solid benk vaffal.
Jeg vet ikke hvorfor vi har slitt mot antatt dårligere motstand hjemme denne sesongen,
men to seiere over WH i løpet av 2013/13 burde absolutt ikke være helt umuligus.....

PS! når det er nevnt at vi fikk tre poeng borte tidligere i fjor, så var det den utskjelte Pennant det lille
ekstra som ga oss tre points den gangen og kan være det helt avgjørende om nedrykk vs overlevelse til neste sesong.
Det var ikke så mange som ville ha denne kroppen bort fra klubben da ;)

Deilig 6-poenger Tottal, både på den ene og andre måten. Dobbel mot WH og mot et lag i utsatt posisjon.
''

Vi kan endelig begynne å senke skuldre en smule, og nyte øyeblikket....vi rykker faktisk IKKE ned.
Mr Sparky har min tillit. Endelig begynner vi å skape noe fremover - og samtidig holde på lærkula _.
Det har vært lenge et ektremt fremmedord etter opprykket til PL, men du store alpakka...vi er faktisk nå etablert i PL.
Congratz Stokies!
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke - West Ham

Innlegg bjørn123 » 15 Mar 2014, 23:41

Deilig og fullt fortjent serier. Beste jeg har sett av Stoke på aldri så lenge. Så kampen i reprise kl 20:30 uten å vite resultat. Merkelig å høre på engesk kommentar som mente West Ham burde føle seg skuffet over resultatet basert på den gode 2. omgangen deres... :?
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke - West Ham

Innlegg Lilledino » 16 Mar 2014, 03:59

torage skrev:En fantastisk 2. omgang som vel hadde alt en fotballkamp skal ha. Stor underholdning, flotte mål, herlig pasningsspill og hvor en satser på mye ballinnehav de siste 10 min av kampen, og hvor de lykkes, enn å legge seg bakpå og sparke ut ballen på måfå.. Vi vinner alt i dag, har flest pasningsforsøk og flest vellykkede pasninger, flest skudd på mål, og scorer flest mål og vinner så fortjent. Det er nesten ikke til å tro at dette er statistikk til vårt Stoke-lag. Takk Coates, for at du hentet Mark Hughes. Og jeg føler at dette bare vil bli bedre og bedre. Slike kamper over tid vil gjøre oss attaktive igjen. Slike øyeblikk har jeg ventet på i så mange år. En vidunderlig følelse :D :D :D


Hør Hør !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - West Ham

Innlegg Morten T. » 16 Mar 2014, 13:49

En meget bra gjennomført kamp i går og organiseringen i de bakre rekker begynner nå å anta former som jeg har sett før i tidligere sesonger. Det betyr at en fyr som Muniesa ganske greit kan komme inn og erstatte en meget god Pieters og likevel gjøre en bra jobb. Hvis systemet og organiseringen er god, så kan flere spillere gå inn å løse oppgavene som blir gitt av trenerne.
Angrepsmessig var det også bra. Det tredje målet til Stoke var meget bra og akkurat en slik type fotball jeg digger( og har gjort det helt siden Arsenal på 90-tallet ). Først Shawcross som klarerer( og når sant skal sies så gjør han det helt uten mål og mening ), ballen faller heldigvis ned til Ireland som vender opp og i stor fart tar med seg ballen mot mål og det briljante er jo at Arnautovic og Odemwingie er med på å skape overtall mot et West Ham helt ute av balanse. Det er, etter mitt syn, bra fotball. Det hele starter med en klarering( på måfå ) framover i banen( og ikke sideveis ) og deretter går det slag i slag før ballen ligger i nota.
Begovic var klart under normal standard og var usikker i feltarbeidet, men resten var gode. En spiller som Glenn Whelan får mye ufortjent kjeft til vanlig, men gjør så utrolig mye viktig i løpet av en sånn kamp som dette og da spesielt defensivt hvor han i mange tilfeller er den direkte( og indirekte ) årsaken til at West Ham hindres i å skape sjanser. Arnautovic er på oppadgående, men fortsatt litt for variabel selv om han får godkjent for gårsdagen. Utskjelte Crouch veldig god igjen og det samme kan sies om Stephen Ireland, Ryan Shawcross og Peter Odemwingie. Jeg er imponert over de sugende defensive løpene som Odemwingie tar og at han deretter har ork til å bidra offensivt.

For øvrig alltid artig å lese hvor forskjellig syn fotballfolk har på kamper. Hughes selvfølgelig strålende fornøyd og nevnte vel ikke handsen med ett ord etter kampen, mens en av de aller beste i klassen( like god som Pulis ) til å organisere lag defensivt, Sam Allardyce, var svært misfornøyd med dommeren og defensive feil i West Ham-forsvaret og sa vel med det at West Ham var svake og ikke nødvendigvis Stoke som var gode. Fotball er, uten et snev av tvil, spill og motspill og for de som sysler med det til hverdags så tror jeg det lønner seg å være "level-headed"...

Jeg tipper Stoke vil behøve 5-8 poeng til for å være helt sikre og det bør gå nå, spenningen nå blir vel egentlig om klubben blir dårligere eller bedre plassert enn plasseringene 11-14, som jo var det klubben lå på under Pulis, og om poengsummen etter 38 serierunder går opp, ned eller holder seg på snittet fra tidligere sesonger.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - West Ham

Innlegg Richard Prestegård » 16 Mar 2014, 16:07

Og på Britannia Stadium sang Stoke-fansen så hårene reiste seg i nakken! The Bear Pit Britannia viste seg frem igjen! Gratulerer alle Stokies! Dette var et langt steg mot sikker plass!
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Stoke - West Ham

Innlegg Knut Ole » 16 Mar 2014, 21:23

Richard Prestegård skrev:Og på Britannia Stadium sang Stoke-fansen så hårene reiste seg i nakken! The Bear Pit Britannia viste seg frem igjen! Gratulerer alle Stokies! Dette var et langt steg mot sikker plass!

Herlig Richard! Den opplevelsen fortjente du.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - West Ham

Innlegg Torstein Norevik » 17 Mar 2014, 01:51

En veldig bra kamp av Stoke både offensivt og defensivt, og et flott resultat :D

Etter mitt syn en fullt fortjent seier - som gjerne kunne ha vært større - med tanke på de to store sjansene Ireland brente. 9-2 i vår favør - når det gjelder skudd på mål - sier også sitt. ;)

Jeg synest vi ser mer og mer hvor Hughes ønsker å føre oss, når det kommer til spillestil. Det virker som spillerne er blitt tryggere på den nye måten å spille på, og vi har nå spilt bra fotball i flere kamper. Den defensive organiseringen er langt strammere, og vi ser mindre av de formålsløse tvers- og bakoverpasningene - som vi så i starten av sesongen - og vi ser oftere hurtig spill langs bakken, og i lengderetningen. Vi greier nå fra tid til annen å spille oss gjennom motstandernes forsvar - ved kjapt èn-touch spill - og vi greier å komme oss i bakrom. Utenkelig for ikke så altfor lenge siden. Samtidig som vi fortsatt innimellom slår langt fra eget forsvar.

I sum en stil hvor vi varierer mer mellom kort og langt, og vi blir mindre forutsigbare. På mange måter har vi tatt med oss det gode fra Pulis-tiden, og kombinerer dette med en mer spillende stil, som Hughes sverger til. Og det ser ut til å funke. Vi fremstår nå langt mer giftige fremover enn det vi har vært vant til, og det er nå moro å se Stoke spille, selv på bortebane.

En viktig forutsetning for dette er at vi nå har fått inn spillere med fart, i Odemwingie, Ireland og Arnautovic. Og når så vi sist Stoke vise en kontring som den som førte til 3-1 målet mot West Ham ? Full rulle fremover med nettopp disse tre spillerne, noe som skapte stor ubalanse i West Ham-forsvaret og kulminerte med en klasseavslutning av Odemwingie som selve prikken over i-en ! Jeg kan ikke huske sist jeg så det i alle fall... ;)

Når det gjelder de enkelte spillerne, synes jeg Bego var uvanlig usikker denne gangen, og han må selvsagt ta West Ham's mål fullt og helt på egen kappe. Utrusningen i forkant av Nolans annulerte scoring var heller ikke bra, selv om annuleringen var helt korrekt. Men det er vel slikt som kan skje av og til. Bego er vanligvis stødig i feltet, men alle keepere har situasjoner hvor de feilberegner, og denne gang var det Begos tur. Han rettet for øvrig opp igjen en del av inntrykket med den flotte benparaden da Carroll var igjennom.

Forsvaret veldig solid, med ekstra pluss til kaptein Shawcross. Også Muniesa gjorde en god figur i sitt innhopp, selv om han var heldig som ikke pådro seg straffe da han handset i duellen med Carroll. Cameron virket litt "shaky" de første minuttene etter hodeskaden, men hentet seg bra inn igjen og avsluttet bra. Wilson også bra, uten de store bommertene denne gang.

På midtbanen synes jeg Ireland var utrolig bra, som link opp mot Crouch, og langt bedre enn Walters i den rollen. Arnautovic blir også bedre og bedre, etter en skuffende start på sesongen, og han og Odemwingie har gitt oss nye strenger å spille på i vårt offensive spill, med sin fart og kreativitet. Og begge er nå blitt veldig flinke til å jobbe hjemover, noe som er veldig viktig i de rollene de har.

Så skal jeg selvsagt ikke glemme N'Zonzi og Whelan, som begge spilte veldig bra. Jeg har ikke vært Whelans største fan, men jeg må si at han har hevet seg mye de siste ukene. Han gjør en kjempejobb både i denne kampen - og i flere andre kamper i det siste - som ballvinner og "bølgebryter", og dekker store rom med sin løpskapasitet. Han har vært bedre enn på lenge, og har en vesentlig del av æren for at vi nå fremstår langt tryggere defensivt enn vi gjorde før årsskiftet.

Og Crouch ser ut til å ha fått "en ny vår", og er også bedre enn på lenge. 1-1 scoringen var en stor prestasjon, og jeg synes nesten synd på "langemann" om det skal bli Odemwingie som får den kreditert. Sistnevnte hadde sin fulle hyre med ikke å stå i veien for ballen, og i mine øyne blir det litt feil at en spiller som står på streken - og nesten hindrer scoringen - skal få den kreditert, når 99, 9 % av jobben gjøres av Crouch. Men det er vel visse kriterier for slikt, og til syvende og sist er det viktigste at Stoke scorer, og ikke hvem som scorer.

Det nesten aller beste er at vi vinner såpass greitt, uten sentrale spillere som Adam, Huth, Pieters (spilte kun 15 minutter) og Assaidi på banen. Det vitner om en jevn stall, hvor vi ikke virker vesentlig svekket selv om nøkkelspillere er ute. Det er viktig mot slutten av en lang og tøff sesong, hvor skader, formsvikt og suspensjoner gjerne har en tendens til å "balle på seg".

Jeg er nå rimelig trygg på at plassen er sikret. Jeg tror ikke Cardiff og Fulham henter inn henholdsvis 9 og 10 poeng på oss på de siste 8 kampene. Og jeg tror Norwich skal få det tøft. Vi har 5 poeng å gå på til de, og de skal møte Liverpool, Manchester United, Chelsea og Arsenal i de fire siste kampene. Hvilket neppe vil gi mange Norwich-poeng, og som igjen betyr at de bør kapre mange poeng på de fire kommende kampene. Og det kan bli tøft nok for et lag som er i elendig form, med kun 1 poeng på de tre siste kampene og kun 8 poeng på de 11 PL-kampene de har spilt siden årsskiftet. Det betyr at vi nok vil ha minst disse tre bak oss, selv om vi skulle få en downperiode på oppløpet.

Det tror jeg ikke vi får. Det vi har sett i det siste har vært oppløftende, og vi fremstår som et lag som har blitt bedre og bedre utover i sesongen. Det skaper tro og håp om fremtiden, og om vi også får et par-tre bra signeringer til sommeren så synes jeg fremtiden ser lys ut for oss Stoke-fans.

Hughes var ikke min favoritt som ny Stoke-manager. Men han har overrasket meg positivt, og jeg har likt det han har sagt, og det jeg har sett at han prøver å få til. Det skal bli spennende å se om han greier å utvikle laget videre. Det vi har sett i det siste svekker i alle fall ikke min tro på at Hughes vil være i stand til å greie det, og etablere oss som et lag som regelmessig vil være å finne i topp 10, med gode cup-runs innimellom. ;)
Sist endret av Torstein Norevik den 17 Mar 2014, 11:29, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - West Ham

Innlegg Torstein Norevik » 17 Mar 2014, 11:22

Her er den anerkjente Teamtalk-journalisten - og ihuga Stoke-supporteren - Mark Holmes' oppsummering etter kampen mot West Ham.

http://www.teamtalk.com/stoke-city/yoursay

Jeg synest det er en veldig god oppsummering på situasjonen i øyeblikket. Ikke minst det han skriver om Mark Hughes' innsats for å utvikle spillestilen vår. Jeg er veldig, veldig enig i det han skriver, og synes Hughes fortjener masse skryt for at han utvilsomt har utviklet vårt offensive spill stort etter at han overtok i fjor sommer, samtidig som han nå i større grad også greier å balansere dette med god defensiv organisering.

Vi er så absolutt på vei fremover ! :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - West Ham

Innlegg geddi » 17 Mar 2014, 13:42

Richard Prestegård skrev:Og på Britannia Stadium sang Stoke-fansen så hårene reiste seg i nakken! The Bear Pit Britannia viste seg frem igjen! Gratulerer alle Stokies! Dette var et langt steg mot sikker plass!


Regner med at du var på Boothen End og søg til deg stemningen derfra.
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 219
Registrert: 21 Apr 2012, 13:03

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 205 gjester