Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Innlegg Morten T. » 19 Jan 2011, 00:32

Knut Ole skrev:Litt uklar stream her, men nå så jeg det endelig på reprisen. Det er faktisk Whelan som legger den perfekte offensive pasningen til Walters for 2-0.
(legg det på minnet.....)

Det skal jeg legge på minnet, for jeg tviler på at det blir repetert for ofte... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Innlegg Knut Ole » 19 Jan 2011, 00:37

Det skal jeg legge på minnet, for jeg tviler på at det blir repetert for ofte... 8-)


Nettopp! Vi får ta med oss de positive tingene også. Uten at vi av den grunn blir for "blaute".
Ikke typisk Glenn W. (og han gjør det nok ikke til en vane) , men så flott at nettopp han åpnet forsvaret deres i kombinasjon med trauste Walters. De satte strek og sende oss videre der.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 19 Jan 2011, 00:43

Deilig med seier og bra og se at vi ble bedre og bedre ut i kampen. Cardiff var utrolig svake, merkelig at de ikke tar dette mer alvorlig! Håper å se et toppet lag mot Wolves, på vei mot Wembley. Den eneste bekymringen jeg har nå er å få tak i finale billetter i mai for å se Stoke hente bøtta 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Innlegg Knut Ole » 19 Jan 2011, 00:50

Lett å være høyt oppe nå og la lystgassflaska stå på full åpning, men ser man bak resultatet og trekker lange linjer så var dette skremmende dårlig. Veldig slett spill og illevarslende at ikke flere sto fram mot et meget svakt Cardiff.

Mye svake prestasjoner av kveldens to fysiske lag. Vårt lag prioriterte å hvile de fleste av de beste... Det har vi (inkl.jeg) skrevet om på rekordmange sider i kveld.
Men det kan neste virke som om det er "feil" å være happy for seier og avansement i kveld.
I følge noen av mine venner som IKKE er fotballfans er det en kjip trend blandt fotballsupportere at de i all hovedsak er sure og grinete.
Har de rett?
(nei, håper jeg)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Innlegg Morten T. » 19 Jan 2011, 01:12

Knut Ole skrev:
Lett å være høyt oppe nå og la lystgassflaska stå på full åpning, men ser man bak resultatet og trekker lange linjer så var dette skremmende dårlig. Veldig slett spill og illevarslende at ikke flere sto fram mot et meget svakt Cardiff.

Mye svake prestasjoner av kveldens to fysiske lag. Vårt lag prioriterte å hvile de fleste av de beste... Det har vi (inkl.jeg) skrevet om på rekordmange sider i kveld.
Men det kan neste virke som om det er "feil" å være happy for seier og avansement i kveld.
I følge noen av mine venner som IKKE er fotballfans er det en kjip trend blandt fotballsupportere at de i all hovedsak er sure og grinete.
Har de rett?
(nei, håper jeg)

Synes ikke det er så farlig hva folk som ikke bryr seg om fotball mener. Jeg bryr meg mere om hva folk som er GENUINT opptatt av fotball mener. Som f.eks. den glimrende forfatteren Nick Hornby( "Fever Pitch", High Fidelety" osv. ) som jo er fanatisk Arsenal-supporter. Han har sagt: “The natural state of the football fan is bitter disappointment, no matter what the score.” Jeg tror mange føler seg hjemme i et slikt utsagn.

Jeg tror dessverre at kulturen er annerledes i Norge. Her skal alt være kos, morro, ballonger og hipp hipp hurra! I England( og de fleste andre land med fotballKULTUR ), så går det faktisk an å være negativ, sur og forbanna uten at noen vurderer det som en "kjip trend" og ser på deg som et tilfelle som trenger psykiatrisk behandling.

Nei, det er ikke "feil" å være happy, men hva i allverden er "feil" med å gi berettiga kritikk. I 90 minutter var det trøstesløst og Cardiff ble attpåtil snytt for straffe på overtid. Mulig noen finner slike ting for positivt, men det gla`gutt-genet der har i hvertfall ikke jeg( heldigvis ) fått.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Innlegg Knut Ole » 19 Jan 2011, 08:31

I 90 minutter var det trøstesløst og Cardiff ble attpåtil snytt for straffe på overtid. Mulig noen finner slike ting for positivt, men det gla`gutt-genet der har i hvertfall ikke jeg( heldigvis ) fått.

En svak kamp ja, det er helt klart. En smule positvt at vi endelig tok grep i ekstraomgangene, og at det var tendenser til angrepsspill og sjansjer, samtidig som Cardiff ble nektet å komme tilbake. Men totalt sett (spes. første 90 min) var veldig svak av et B-preget lag. Aller viktigst var seier og avansement :) Yes!!
Cardiff manageren var helt klar på at det ikke var straffe i intervju etter matchen.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Innlegg theKanel » 19 Jan 2011, 10:21

Var ein drittkamp ja.
Men har vel egentlig ikkje så mykje å sei.
TP er jo ganske så klar på at han ikkje prioriterer FA-cupen,
og med kamp mot l'pool (2 febr.) og Sunderland (5 febr.) så skal det vel mykje til at me får sjå eit mindre reserveprega Stoke mot Wolves.
Trur nok desverre at cup-eventyret er over litt utpå ettermiddagen 29 januar.
Men selvfølgelig. Eg kan ta feil!
Kan ikkje berre ha da kjekt, må ha da litt gøy og!
theKanel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 326
Registrert: 08 Aug 2010, 01:10
Bosted: Osterøy

Re: Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Innlegg JonC » 19 Jan 2011, 10:22

Svein Nilsen skrev:Deilig med seier og bra og se at vi ble bedre og bedre ut i kampen. Cardiff var utrolig svake, merkelig at de ikke tar dette mer alvorlig! Håper å se et toppet lag mot Wolves, på vei mot Wembley. Den eneste bekymringen jeg har nå er å få tak i finale billetter i mai for å se Stoke hente bøtta 8-)

Du slipper nok den bekymringen hvis Pulis gjør som i går.
Pulis : "I will use the squad again at Wolves, very much so. It was a tough game, both sides made loads of changes, and we are pleased to have come out with a win.

"I don't have to justify (selection) to anyone apart from my chairman. We've got a 25-man squad and we pay players good money whether they are in the team or out of the team.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Omkamp 3.runde Cardiff-Stoke

Innlegg Knut Ole » 19 Jan 2011, 10:25

Jeg bryr meg mere om hva folk som er GENUINT opptatt av fotball mener. Som f.eks. den glimrende forfatteren Nick Hornby( "Fever Pitch", High Fidelety" osv. ) som jo er fanatisk Arsenal-supporter. Han har sagt: “The natural state of the football fan is bitter disappointment, no matter what the score.” Jeg tror mange føler seg hjemme i et slikt utsagn.

Så enig så enig, Nick Hornby er helt glitrende, og "tribunefeber" er på 5 på topp lista mi. Den er bare sååå treffende og allerede etter de 2-3 første sidene sitter boka og sjangeren som et skudd. Boka speiler hvordan "vi" lever og ånder. Bruken hans av ironi/selvironi fenger. F.eks. når han beskriver de mest absurde rutiner og gjøremål før laget ditt spiller match. Her kjenner jeg meg igjen. De merkeligste gjøremål fungerer nesten som en tvangstrøye, som jeg selv sliter med å komme meg ut av.
Bitterhet og sutring. OK, det er nok mange som føler seg hjemme. Fotball som terapi i hverdagen? Er vel der selv også i ny og ne, samtidig har jeg sans for å se etter ting som funker og gledes over et mål som nås. Gårsdagens målsetting var å avansere til 4.runde, og tilslutt klarte vi det. Etter svake og grå 90 min.
High fidelety er naturligvis også en strålende bok. Musikk + fotball, JATAKK!
Snakkes :)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron