Stoke City - Manchester United

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Sven-Erik » 01 Feb 2014, 19:31

Aldri har en øl smakt så godt som nå!!
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1624
Registrert: 08 Aug 2010, 12:03
Bosted: Jarlsø, Tønsberg

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Josef » 01 Feb 2014, 19:31

Sven-Erik skrev:Aldri har en øl smakt så godt som nå!!


100% enig!
Josef
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 917
Registrert: 06 Aug 2010, 23:01
Bosted: Arendal

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Ulf » 01 Feb 2014, 19:33

Dønn sliten, og har ikke spilt engang :D
Ulf
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 509
Registrert: 21 Aug 2010, 15:03
Bosted: Fredrikstad

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg gmel » 01 Feb 2014, 19:34

Dette var saker!
Fortet gjenreises.
Kunne vi bare slå bånnlaga.......
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Josef » 01 Feb 2014, 19:35

Du syke verden for en kamp.
Dette var mildt sagt stressende, og fantastisk deilig mtp den noe trauste tiden vi Stoke supportere har vært igjennom. På 11 forsøk før denne var fasit 1 uavgjort, 10 tap. Å hvis 3 poeng kunne trenges var det akkurat idag. Herlig sistemål av Charlie Adam. Syntes faktisk ikke vi ble for baktunge imot slutten heller. (Men føttefaen for en redning av Bego på frisparket til Man U)

Gratulerer alle sammen, Viva Stoke!
Josef
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 917
Registrert: 06 Aug 2010, 23:01
Bosted: Arendal

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg gmel » 01 Feb 2014, 19:47

Begovic er mannen!
Han er nr 10 på en liste jeg så, men nr 1'på min!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Bjarne » 01 Feb 2014, 20:01

Men føttefaen for en redning av Bego på frisparket til Man U)


IMPONERENDE!
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg TrondG » 01 Feb 2014, 20:26

Slapper vi litt mer av nå? Savner vi TP litt mindre? Klarer vi å holde oss oppe med et nødskrik? Kanskje?

Skål!
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2014, 22:16

En meget god kamp av Stoke under svært vanskelige spilleforhold. Jeg ble rett og slett imponert! :D
Det som gledet meg aller mest var det soleklare stilbruddet fra det vi ofte har sett tidligere denne sesongen.
Forsvarsspillet satt igjen og selv om et lag av Manchester United sitt kaliber alltid vil skape farligheter, så mener jeg at den gode organiseringen defensivt også hindret ManU i å komme til sjanser. Det ble litt svett på slutten, men annet er nesten ikke å regne med mot et lag med så mye kvalitet. Intensiteten var også tilbake og det var herlig å se den offerviljen spillerne utviste. Jeg aner ikke hva hodeskallen til Jon Walters er laget av, men mitt råtips er kevlar eller titan. Man kan si hva man vil om mannen, men en androgyn ballettdanser som bruker timer foran speilet hver dag er han definitivt ikke. Han tar mange smeller og han gjør det for laget. I dag synes jeg også de andre gutta på laget sto fram og ga alt.
Angrepsspillet var det også helt andre takter over. Borte var fjolleriet med tversover-og tilbakepass( i hvertfall i større grad en tidligere ), nå gikk heller laget og først og fremst ballen oftere i lengderetningen. Det var fint å se.

Mange spillere var gode i dag, men for meg var Charlie Adam banens beste. Ikke så mye for målet( som var en fantastisk prestasjon ), men fordi han jobbet steinhardt defensivt og slo forløsende pasninger offensivt. Jeg synes også Walters var svært god den tiden han spilte. Crouch var god til han ikke orket mer og backene Pieters og Cameron var strålende mot tøff motstand. De to var også gode offensivt. Shawcross var solid og Begovic er en matchvinner av rang. Den han slo i stolpen var det Gordon Banks-takter over.
Nå gjelder det å fortsette mot de "grå" lagene, eller så vil jo slike seire som dette på mange måter bli "nullet ut".

Alle kjenner vel noen fortapte sjeler der ute som er "supportere" av Manchester United? Jeg har sendt en sms til alle av dem i kveld hvor jeg har fortalt hvor fint det er at reale fotballklubber vinner over multinasjonale konsern. Har fortsatt ikke fått svar... :mrgreen:

Egentlig så sitter jeg bare igjen med ett eneste spørsmål etter denne kampen: Er Stoke bedre uten Steven N`Zonzi?
Det kan virke rart, men jeg synes Stoke var bedre etter at han ble utvist mot Sunderland og mye bedre enn på lenge i dag. Det kan jo selvfølgelig være tilfeldig, men køyr debatt! ;)

Grattis alle Stokies! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2014, 22:36

TrondG skrev:Slapper vi litt mer av nå?

I kveld, ja. På mandag er det hverdag igjen.

Savner vi TP litt mindre?

Hvis laget fortsetter med mye av det de gjorde i dag, så vil det være liten grunn til å savne Pulis. Hvis laget derimot faller tilbake til det de har holdt på med i store deler av sesongen så vil den capskledde bli dypt savnet.

Klarer vi å holde oss oppe med et nødskrik?

Jeg håper vi slipper det scenarioet.

Kanskje?

Ja, men da er det viktig å "nullstille" etter slike opplevelser som dette. Etter kampen mot Chelsea hvor mange tok helt av( og med rette så ), så sanket Stoke 5 poeng på de neste 8 kampene. Det forteller meg at managementet må jobbe knallhardt slik at spillerne har fokus og "stay levelheaded"( som en klok fyr sa en gang ). Supportere SKAL ta av og deppe om hverandre, men spillerne må fokusere på neste oppgave.

Skål!
Likeså! ;) Jeg kjører på med italienske pølser og noen veldige gode engelske ale i kveld.


Grattis til styremedlem Knut Ole også( og øvrige nordmenn på plass ). Må ha vært en kjempeopplevelse selv om været så ut til å være noe som kjentes inn i margen! Britannia er ikke en plass for pyser som rynker på nesa over orkankast og vannrett regn som kjennes ut som piskeslag.

Sist vi vant over ManU var i 84/85. Den sesongen var sannsynligvis verdenshistoriens værste for Stoke. Jeg husker godt jeg sneik meg unna juleselskapet hjemme hos foreldrene mine for å høre på en skurrete radio BBC. Laget var jo håpløst fortapt allerede på det tidspunktet i sesongen, men resultatet måtte på et eller annet vis "feires" og jeg tror det var første gang i livet jeg smakte vin( siden har det blitt ganske mange flere flasker ). :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 210 gjester

cron