Stoke City - Manchester United

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Torstein Norevik » 01 Feb 2014, 23:15

Morten T. skrev:En meget god kamp av Stoke under svært vanskelige spilleforhold. Jeg ble rett og slett imponert! :D
Det som gledet meg aller mest var det soleklare stilbruddet fra det vi ofte har sett tidligere denne sesongen.
Forsvarsspillet satt igjen og selv om et lag av Manchester United sitt kaliber alltid vil skape farligheter, så mener jeg at den gode organiseringen defensivt også hindret ManU i å komme til sjanser. Det ble litt svett på slutten, men annet er nesten ikke å regne med mot et lag med så mye kvalitet. Intensiteten var også tilbake og det var herlig å se den offerviljen spillerne utviste. Jeg aner ikke hva hodeskallen til Jon Walters er laget av, men mitt råtips er kevlar eller titan. Man kan si hva man vil om mannen, men en androgyn ballettdanser som bruker timer foran speilet hver dag er han definitivt ikke. Han tar mange smeller og han gjør det for laget. I dag synes jeg også de andre gutta på laget sto fram og ga alt.
Angrepsspillet var det også helt andre takter over. Borte var fjolleriet med tversover-og tilbakepass( i hvertfall i større grad en tidligere ), nå gikk heller laget og først og fremst ballen oftere i lengderetningen. Det var fint å se.

Mange spillere var gode i dag, men for meg var Charlie Adam banens beste. Ikke så mye for målet( som var en fantastisk prestasjon ), men fordi han jobbet steinhardt defensivt og slo forløsende pasninger offensivt. Jeg synes også Walters var svært god den tiden han spilte. Crouch var god til han ikke orket mer og backene Pieters og Cameron var strålende mot tøff motstand. De to var også gode offensivt. Shawcross var solid og Begovic er en matchvinner av rang. Den han slo i stolpen var det Gordon Banks-takter over.
Nå gjelder det å fortsette mot de "grå" lagene, eller så vil jo slike seire som dette på mange måter bli "nullet ut".

Alle kjenner vel noen fortapte sjeler der ute som er "supportere" av Manchester United? Jeg har sendt en sms til alle av dem i kveld hvor jeg har fortalt hvor fint det er at reale fotballklubber vinner over multinasjonale konsern. Har fortsatt ikke fått svar... :mrgreen:

Egentlig så sitter jeg bare igjen med ett eneste spørsmål etter denne kampen: Er Stoke bedre uten Steven N`Zonzi?
Det kan virke rart, men jeg synes Stoke var bedre etter at han ble utvist mot Sunderland og mye bedre enn på lenge i dag. Det kan jo selvfølgelig være tilfeldig, men køyr debatt! ;)

Grattis alle Stokies! :)

En veldig bra oppsummering, Morten, selv om jeg kanskje ikke så et så markant stilbrudd som deg, hvis du med det mener at vi langt på vei var tilbake til basic-Pulis ;) Vi spiller fortsatt mye mer langs bakken enn før, og bruker midtbanen mye mer med i det oppbyggende spillet, i stedet for bare å slå langt. Men du har helt rett i at vi i dag spilte mye mer i lengderetningen, og da blir spillet også langt mer effektivt. :) Og ikke minst så vi en fantastisk innsats som er lenge siden vi har sett. :)

Jeg tror også at vi i dag så et Stoke-lag spille mer slik både Hughes - og vi andre som har vært positive til den "nye stilen" - vil vi skal spille. For jeg tror vi alle - også Hughes - har vært enige om at vi tidligere har spilt altfor mye på tvers og bakover. Og det blir ofte slik hvis vi ikke finner pasningsalternativer, da har man ikke så mye annet å gjøre enn å spille på tvers eller bakover. Og som vi har snakket om mange ganger, den "nye stilen" krever masse - og samtidige - bevegelser for å funke. Det har vi ikke vært flinke nok på tidligere.

Det var mye bedre i dag, og derfor fungerte også spillet langt bedre enn tidligere. ;)

Forsvarsspillet var også fantastisk i dag, det samme var innsats og offervilje, og Adam var gigantisk og vår ener ute på banen :) Han har ikke alltid vært den som har løpt mest, men han virker langt mer "fit" nå enn før, og jobber og kjemper mye bedre. Og han er også etter hvert - endelig - begynt å treffe med skuddene. Alle visste at han har et veldig bra venstrebein, og nå har han endelig fått innstilt det. Adam har denne sesongen utviklet seg til å bli en meget viktig spiller for oss, etter å ha vært litt skuffende og ujevn i prestasjonene i fjorårssesongen.

Begovic har også utviklet seg til - på relativt kort tid - å bli PL's beste keeper, og trolig blant de 10 beste i verden. Uvurderlig å ha en slik sisteskanse. :)

Det eneste jeg stusset over i dag var at Guidetti - heller ikke i dag - fikk sjansen. Jeg greier ikke å se hvorfor Hughes har hentet han inn dersom han ikke er tenkt å bruke han. :? I dag synes jeg han burde ha fått de siste 15-20 minuttene. En utvhilt Guidetti hadde nok på det stadiet vært en langt større trussel og uromoment for United-forsvaret enn en sliten og langt tregere - og helt isolert - Crouch. Dette måtte United ha tatt hensyn til i langt større grad enn tilfellet var med Crouch på slutten, og de kunne ikke ha sendt alle mann i angrep slik de nærmest gjorde på slutten. Pluss at Guidetti nok hadde vært et langt farligere kontringsvåpen for oss enn Crouch når vi først fikk ballen fremover.

Interessant spørsmål når det gjelder N'Zonzi. Han var fantastisk i sin første sesong i Stoke, og var vår dedidert beste utespiller da. Men jeg synes ikke han har vært like dominerende denne sesongen, selv om han har vært relativt bra i år også. Men han er vel også blant de som gjerne liker å slå ballen på tvers og bakover, noe som gir laget lite fremdrift. Så spørsmålet er helt betimelig. Det er jo også noe med at det ikke nødvendigvis er slik at det er de 11 beste spillerne individuelt som alltid utgjør det beste laget. Det handler vel så mye om balanse i laget, og det å ha spillere med egenskaper som utfyller hverandre. Det er nok også mye av grunnen til at en spiller som Walters starter igjen og igjen, selv om de fleste er veldig enige om at han har sine klare begrensninger og egentlig ikke holder PL-nivå når det kommer til individuelle ferdigheter.

Men jeg er helt enig, Morten, i dag spilte vi en av våre aller beste kamper på lang tid - uten at N'Zonzi var med. Og jeg er også enig i at vi heller ikke virket vesentlig svekket da han ble sendt av banen mot Sunderland, snarere tvert i mot. Kan det også tenkes at N'Zonzi heller ikke er blant de mest populære spillerne i spillergruppa på grunn av sin litt grinete væremåte, og hans uttrykte ønske om å forlate klubben før han hadde vært her et år ?

Umulig å si selvsagt, og bare spekulasjoner. Men kanskje den godeste N'Zonzi kan ha godt av noen kamper på benken ? Både fordi vi - som du helt riktig påpeker - har spilt bra når han ikke har vært med. Men også som en påminnelse til N'Zonzi at heller ikke han kan spasere inn på laget til hver eneste kamp, men må prestere, innrette seg og være en lagspiller - både på den ene og andre måten.

Men, men....i dag er ikke tiden for oppgulp. I dag skal vi glede oss over en vanvittig deilig og viktig seier ! :D Etter flere uker med slett spill, dårlige resultater og mye frustrasjon - etterfulgt av et skuffende transfervindu - var seieren i dag akkurat det vi trengte for å gi fornyet optimisme og en ny giv i kampen om utrolig viktige poeng i ukene og månedene som kommer. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2014, 23:27

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Det eneste jeg stusset over i dag var at Guidetti - heller ikke i dag - fikk sjansen. Jeg greier ikke å se hvorfor Hughes har hentet han inn dersom han ikke er tenkt å bruke han. :? I dag synes jeg han burde ha fått de siste 15-20 minuttene. En utvhilt Guidetti hadde nok på det stadiet vært en langt større trussel og uromoment for United-forsvaret enn en sliten og langt tregere - og helt isolert - Crouch. Dette måtte United ha tatt hensyn til i langt større grad enn tilfellet var med Crouch på slutten, og de kunne ikke ha sendt alle mann i angrep slik de nærmest gjorde på slutten. Pluss at Guidetti nok hadde vært et langt farligere kontringsvåpen for oss enn Crouch når vi først fikk ballen fremover.

Jeg stusset over det selv, men jeg tror faktisk Hughes ville ha brukt han med et annet kampforløp og uten skadene på Arnautovic og Walters. Han valgte å sette inn Palacios for Whelan for å ha defensiv løpskraft de siste minuttene og det synes jeg var et riktig valg, men jeg er enig i at Crouch ble veldig sliten på slutten og at ManU så det og dermed turte å dytte flere folk opp som følge av det.
Det er vanskelige avveininger og spesielt når to bytter er gjort og man bare står igjen med ett. Men i dag funka det godt selv om det ble svett på slutten. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Morten T. » 02 Feb 2014, 00:02

Torstein Norevik skrev:Men jeg er helt enig, Morten, i dag spilte vi en av våre aller beste kamper på lang tid - uten at N'Zonzi var med. Og jeg er også enig i at vi heller ikke virket vesentlig svekket da han ble sendt av banen mot Sunderland, snarere tvert i mot. Kan det også tenkes at N'Zonzi heller ikke er blant de mest populære spillerne i spillergruppa på grunn av sin litt grinete væremåte, og hans uttrykte ønske om å forlate klubben før han hadde vært her et år ?

Han virker ikke akkurat som en av "livets glade gutter", nei.
Jeg aner ikke hvordan resten av spillergruppen ser på det og om det har noen som helst slags innvirkning.
Det jeg funderer mest på er om hans deltagelse senker tempoet og fremdriften i angrepsspillet til Stoke. Jeg har alltid sett på Whelan som den store synderen der, tett fulgt av Adam, men Whelans oppgave er først og fremst det defensive, mens Adam er flink på fremoverrettede pasninger. N`Zonzi er ballsikker, men kanskje( og bare kanskje ) er hans trang til å holde litt for lenge på ballen av og til årsaken til at noen angrep stopper opp eller renner ut i sanden? Det ender ofte med en tversover eller bakover i stedet for det vi så mer av i dag, fremover. Kanskje kan Arnautovic etter hvert bli en god indreløper som kan løse de oppgavene bedre.
Misforstå meg rett, N`Zonzi er en meget god spiller, men som du er inne på her, så er det ikke nødvendigvis slik at de løser oppgavene i et gitt system bedre enn en som på papiret er dårligere.
Det blir spennende å se hva Hughes gjør i neste kamp i forhold til dette, som for øvrig er borte mot et meget godt Southampton.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Torstein Norevik » 02 Feb 2014, 00:35

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Men jeg er helt enig, Morten, i dag spilte vi en av våre aller beste kamper på lang tid - uten at N'Zonzi var med. Og jeg er også enig i at vi heller ikke virket vesentlig svekket da han ble sendt av banen mot Sunderland, snarere tvert i mot. Kan det også tenkes at N'Zonzi heller ikke er blant de mest populære spillerne i spillergruppa på grunn av sin litt grinete væremåte, og hans uttrykte ønske om å forlate klubben før han hadde vært her et år ?

Han virker ikke akkurat som en av "livets glade gutter", nei.
Jeg aner ikke hvordan resten av spillergruppen ser på det og om det har noen som helst slags innvirkning.
Det jeg funderer mest på er om hans deltagelse senker tempoet og fremdriften i angrepsspillet til Stoke. Jeg har alltid sett på Whelan som den store synderen der, tett fulgt av Adam, men Whelans oppgave er først og fremst det defensive, mens Adam er flink på fremoverrettede pasninger. N`Zonzi er ballsikker, men kanskje( og bare kanskje ) er hans trang til å holde litt for lenge på ballen av og til årsaken til at noen angrep stopper opp eller renner ut i sanden? Det ender ofte med en tversover eller bakover i stedet for det vi så mer av i dag, fremover. Kanskje kan Arnautovic etter hvert bli en god indreløper som kan løse de oppgavene bedre.
Misforstå meg rett, N`Zonzi er en meget god spiller, men som du er inne på her, så er det ikke nødvendigvis slik at de løser oppgavene i et gitt system bedre enn en som på papiret er dårligere.
Det blir spennende å se hva Hughes gjør i neste kamp i forhold til dette, som for øvrig er borte mot et meget godt Southampton.

Veldig gode poenger, Morten :) Det med hans status i spillergruppa har jeg egentlig ikke overhodet noe grunnlag for å si, jeg tenkte vel bare litt høyt... :roll:

Det viktigste er nok likevel det du nevner om at han har en spillestil hvor han - ballsikker og god med ballen i beina som han er - gjerne har en tendens til å holde litt for lenge på den. Jeg har - i likhet med deg - sett Whelan som den største synderen når det gjelder å sinke spillet. Ikke fordi han holder så lenge på ballen, men fordi han konsekvent sender den bakover eller på tvers.

Men jeg synest det er en interessant diskusjon med N'Zonzi. Fordi det omtrent har vært oppplest og vedtatt at han MÅ være på banen, fordi han - som du sier - er en meget bra spiller. Men jeg er likevel usikker på svaret på spørsmålet ditt. Tidligere ville jeg ha sagt at N'Zonzi opplagt måtte starte, men det er ikke sikkert det er så opplagt likevel ? :?

Synest midtbanen vår fungerte meget bra i dag, så kanskje det er riktig å la den samme gjengen få sjansen borte mot Soton' ? Under forutsetning av at Arno og Walters er skadefrie. Ett poeng mot Soton' vil være meget bra og bety at vi har fått en veldig god start på februar. Nå handler alt om å sanke nok poeng i de nærmeste kampene til at vi kan unngå neglebiting når vi kommer til "mai du skjønne milde...." ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Svein Nilsen » 02 Feb 2014, 02:21

Fantastisk kamp i dag. Honnør til hele laget. Spådom for februar; MH blir månedens manager og Kenwyn Jones blir en helt i Cardiff!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg -Tottal- » 02 Feb 2014, 05:32

Og vips var på 11. plass ;) Men det kan være en falsk trygghet, for det skiller bare tre poeng til under nedrykkstreken.
Og endelig var det vår tur til å ha marginene på vår siden, og det var så fortjent så fortjent. Herlig å se at vi kan spille god
fotball og være det farligste laget mot en stormakt som United. All grunn til å være stolt av laget i dag :D

Adam og Bego dagens menn, selvfølgelig, og jeg tror bestemt av vi spiller bedre uten N'Zonzi. Han har en fin ro over spillet sitt,
men bremser våre offensive krefter og skaper ingenting fremover. Whelen er en mer figher og Ireland velger bedre løsninger,
håper derfor at Hughes satser mer på disse fremfor N'Zonzi.

Det var en del fine takter til direkte spill mot motstanderens 16 meter denne gang, og dermed ble vi et mye farligere lag!
Det er vel det jeg har savnet mest denne sesongen. Å ta det beste fra Pulis, med samtidig være venn med ballen :-)

Denne oppturen trengte vi mer enn på lenge, så da er det store spørsmålet om vi klarer å være stabile og ta nok poeng ut sesongen.
Hvis vi satser på samme spillestil de gjenstående kampene, så vil det trolig gå veldig bra. Håper bare at vi ikke faller tilbake til gamle synder.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg TrondG » 02 Feb 2014, 13:24

Våknet først nå av gårsdagens feiring. Det å få med seg denne kampen på en stappfull pub i Bergen sentrum, full av "Mænsjestar-suppårtaræ" var rett og slett fantastisk artig! "Jeg hater Stoke! Drep han! Jævla huleboer-lag! STRAFFE! STRAFFE! FRISPARK FOR F*EN! DOMMEREN ER JO DRITINGS! DRITTKLUBB!" var typiske utbrudd som med jevne mellomrom ble kastet ut i lokalet. Jeg terget selvfølgelig tilbake, og skapte kanonstemning. :mrgreen:

Dette var så fortjent - å endelig få vinne over United - og måten vi gjennomførte kampen på var knallbra. Mark Hughes skal ha honnør for å ha piffet opp guttene; vi måtte ha poeng, og kunne bare få det ved å kjempe knallhardt. Det gjorde vi, og burde ha vunnet kampen med flere mål i mine øyne. Jeg skal ikke si så mye mer enn at jeg er i himmelen, og det skal bli artig å briske seg i Stoke-drakt i offentligheten i den kommende uken. :D
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Morten T. » 02 Feb 2014, 14:44

TrondG skrev:Våknet først nå av gårsdagens feiring. Det å få med seg denne kampen på en stappfull pub i Bergen sentrum, full av "Mænsjestar-suppårtaræ" var rett og slett fantastisk artig! "Jeg hater Stoke! Drep han! Jævla huleboer-lag! STRAFFE! STRAFFE! FRISPARK FOR F*EN! DOMMEREN ER JO DRITINGS! DRITTKLUBB!" var typiske utbrudd som med jevne mellomrom ble kastet ut i lokalet. Jeg terget selvfølgelig tilbake, og skapte kanonstemning. :mrgreen:

Det værste med de folka der er at vi andre, som er supportere av anstendige fotballkubber, nå skal gå rundt å vise forståelse, medfølelse og empati fordi de "lider" så mye for tida.
Det blir som å høre på en multimilliardær som gråter bitre tårer fordi han måtte kvitte seg med en av sine 16 fritidsboliger i Toscana fordi han gjorde en dårlig investering på børs...
Ingen liker bortskjemte barn som sutrer fordi de ikke får alt de peker på og ingen liker heller den type "fotballsupportere" som sutrer fordi de er inne i en "dårlig" periode etter flere år med suksess.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Svein Nilsen » 05 Feb 2014, 15:30

Helt uenig med dere når det gjelder N'Zonzi. Han er IKKE problemet. Problemet er å bruke to defensive midtbanespillere (N'Zonzi og Whelan). Når vi bruker kun 1, som mot United, og frigjør plass til en sentral midtbanespiller med offensive fibre og som får lov/tør å gå offensivt, DA blir vi mye bedre. Adam er perfekt i en sentral midtbane rolle så lenge han har en spiller som N'Zonzi (eller Whelan som er et dårligere alternativ) bak seg.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke City - Manchester United

Innlegg Morten T. » 05 Feb 2014, 23:44

Jeg digger jo både fotball og ishockey, og når disse to idrettene kombineres, vel....da blir det....vakkert! :


Bilde

Way to go, Glenn Whelan! 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 170 gjester

cron