Sunderland - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg mfkpotter » 29 Jan 2014, 23:57

Stoke spiller en av sin beste bortekamper på lang tid, ser vi bort fra de første 25 så var det veldig mye bra i denne kampen. Det hjelper selvfølgelig veldig lite når fasiten i gjen er 0 poeng.

Det som stinker i denne kampen er at engelske dommere viser seg å være på linje med de som dømmer bedrift på grusbanen på Voldsløkka, og Mark Hughes sine elendige bytter.
Jeg tenker ikke bare på det røde kortet som er brutal feil dømming, stort sett alt denne nissen gjorde var feil. Hvis dette er det beste PL kan hente inn av nye dommere, så er det bedre å hyre inn noen fra norsk adecco liga.
Glenn Whelan stinket hele kampen og skulle aldri ha spilt, å bytte inn på Walters er et hån mot alle supportere. Å leie inn Guidetti for å bruke han i 20 sekunder er natta.
Når du skal kjøpe inn nye spillere, så vær snill og hent noe som er bedre enn de som er der fra før. Ireland angrer nok allerede på at han valgte Stoke-On -Trent, Marko skulle fortsatt spilt for Werder Bremen.
Begovic var klart hemmet av sin fingerskade og skulle aldri ha spilt, og hva gjør Sørensen på benken foran Butland?

Nå må du hente inn ytterligere forsterkninger før fredag klokka 24.00 Mark Hughes, ellers så blir det en lidelse som vanlig mot slutten her.

Det som er krise nå er at neste kamp er mot United med Mata, Van Persie og Rooney klare for dyst. Er stor sjanse for at Stoke detter under strken til helgen, dessverre.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Knut Ole » 29 Jan 2014, 23:59

Nok en match uten mål. Helt enkelt vårt hovedproblem. Fem av seks kamper uten poeng.
Nå må gutta vise hva som bor i dem. Veldig tøft program de nærmeste ukene.
Tar turen til Brit lørdag med hår om fandenivoldsk innstilling, og begrenset med balltrilling der på midten.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 29 Jan 2014, 23:59

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Her er lokalavisa The Sentinel sin ytring om det røde kortet:
) STEVEN NZONZI LET STOKE DOWN

Nzonzi’s first yellow card was harsh and Jose Altidore was pretty keen to hit the deck fast for the second … but some would argue it was a straight red and, either way, it was a completely stupid way to try to defend especially when you’re already on a booking.

There was no debate that the midfielder put a hand over Altidore’s shoulder and left his side with a mountain to climb when it should have been a hill.

It was another lack of discipline in Stoke’s midfield, just like when Glenn Whelan picked up a second yellow on last month’s trip to the North East.


Read more: http://www.stokesentinel.co.uk/Sunderla ... z2rpIST000


VG-live omtaler episoden slik:

53 "Rødt kort Stoke (to gule): NZONZI. Ny situasjon mellom Nzonzi og Altidore. Fjærlett kontakt mellom de to, og Sunderland-spissen går rett i bakken. Så ut som et teatralsk fall. Nzonzi straffes imidlertid med sitt andre gule."

Poenget mitt var at vi ikke var så alene om å oppfatte det slik, uten at det betyr noe som helst for om man har rett eller feil.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2014, 00:04

Knut Ole skrev:Nok en match uten mål. Helt enkelt vårt hovedproblem. Fem av seks kamper uten poeng.
Nå må gutta vise hva som bor i dem. Veldig tøft program de nærmeste ukene.
Tar turen til Brit lørdag med hår om fandenivoldsk innstilling, og begrenset med balltrilling der på midten.

Håper du får en god opplevelse, Knut Ole.
Ett poeng er bonus i den kampen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Per Magne » 30 Jan 2014, 00:05

mfkpotter skrev:Stoke spiller en av sin beste bortekamper på lang tid, ser vi bort fra de første 25 så var det veldig mye bra i denne kampen. Det hjelper selvfølgelig veldig lite når fasiten i gjen er 0 poeng.

Det som stinker i denne kampen er at engelske dommere viser seg å være på linje med de som dømmer bedrift på grusbanen på Voldsløkka, og Mark Hughes sine elendige bytter.
Jeg tenker ikke bare på det røde kortet som er brutal feil dømming, stort sett alt denne nissen gjorde var feil. Hvis dette er det beste PL kan hente inn av nye dommere, så er det bedre å hyre inn noen fra norsk adecco liga.
Glenn Whelan stinket hele kampen og skulle aldri ha spilt, å bytte inn på Walters er et hån mot alle supportere. Å leie inn Guidetti for å bruke han i 20 sekunder er natta.
Når du skal kjøpe inn nye spillere, så vær snill og hent noe som er bedre enn de som er der fra før. Ireland angrer nok allerede på at han valgte Stoke-On -Trent, Marko skulle fortsatt spilt for Werder Bremen.
Begovic var klart hemmet av sin fingerskade og skulle aldri ha spilt, og hva gjør Sørensen på benken foran Butland?

Nå må du hente inn ytterligere forsterkninger før fredag klokka 24.00 Mark Hughes, ellers så blir det en lidelse som vanlig mot slutten her.

Det som er krise nå er at neste kamp er mot United med Mata, Van Persie og Rooney klare for dyst. Er stor sjanse for at Stoke detter under strken til helgen, dessverre.


Det er enkelt å skylde på dommeren, men man må ta følgende i betraktning. Sunderland spilleren var forbi N'Zonzi, som dekket for hva dommeren kunne se. Hånden N'Zonzi i alle fall beveger foran Sunderland spilleren er på den siden linjedommeren er. Det har vært mange horrible dommeravgjørelser MOT Stoke i de siste kampene, jeg klarer ikke å se at denne er blant de største.
Brukerens avatar
Per Magne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 237
Registrert: 08 Aug 2010, 21:34
Bosted: Stekervika 23, 5353 Straume

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 30 Jan 2014, 00:15

Flere spillere var gode i dag! Bortsett fra tabben til Bego (matchavgjørende) var forsvaret bra. Pieters litt rufsete i starten, men hadde full kontroll på Johnsen den siste timen. Shawx god og veldig uheldig med sine to megasjanser. Cameron vår beste, stoppet alt og god fremover. Adam mer bevegelig enn på lenge med godt driv og gode pasninger. Odemwingie dårlig i begynnelsen men bedre og bedre og veldig god som spiss. Flere klasser bedre enn Crouch på topp og kanskje vi snart blir kvitt den forutsigbarheten som følger med Crouch på topp. Klønete og litt uheldig på begge sine gule kort N'Zonzi. Mark Hughes satte opp et offensivt og godt lag, men dessverre stod vi med lua i hånda den første halvtimen, men så løsnet det og vi var gode i resten av kampen. Det som ødela mest for Hughes og oss, foruten tapet, var de håpløse byttene. Vi trenger mål, vi har ballen hele tiden og pusher på, da setter du ikke inn Walters og Arnie!!!!! Herrejesus for noe idioti! Og hvis ikke Guidetti skal inn i slike kamper, hvorfor har vi han i klubben i det hele tatt! Kommer inn i det 90. minutt, latterlig!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2014, 00:26

Svein Nilsen skrev:Flere spillere var gode i dag! Bortsett fra tabben til Bego (matchavgjørende) var forsvaret bra. Pieters litt rufsete i starten, men hadde full kontroll på Johnsen den siste timen. Shawx god og veldig uheldig med sine to megasjanser. Cameron vår beste, stoppet alt og god fremover. Adam mer bevegelig enn på lenge med godt driv og gode pasninger. Odemwingie dårlig i begynnelsen men bedre og bedre og veldig god som spiss. Flere klasser bedre enn Crouch på topp og kanskje vi snart blir kvitt den forutsigbarheten som følger med Crouch på topp. Klønete og litt uheldig på begge sine gule kort N'Zonzi. Mark Hughes satte opp et offensivt og godt lag, men dessverre stod vi med lua i hånda den første halvtimen, men så løsnet det og vi var gode i resten av kampen. Det som ødela mest for Hughes og oss, foruten tapet, var de håpløse byttene. Vi trenger mål, vi har ballen hele tiden og pusher på, da setter du ikke inn Walters og Arnie!!!!! Herrejesus for noe idioti! Og hvis ikke Guidetti skal inn i slike kamper, hvorfor har vi han i klubben i det hele tatt! Kommer inn i det 90. minutt, latterlig!!!

Kanskje, men Sunderland hadde også flere muligheter som de misbrukte til å drepe kampen. Heldigvis var de svake i angrepsfasen de også, mot et bedre lag kunne det fort ha sett mye styggere ut.
Stoke gjør fortsatt for mange kritiske feil i oppbyggingen av angrepsspillet og etter mitt syn er det ofte motstandernes uduglighet som gjør at de ikke utnytter det. Stoke må begynne å spille mer på det sikre på egen halvdel ellers så kommer de til å blø ofte de siste 15 kampene.

Trur eg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2014, 00:31

Per Magne skrev:
mfkpotter skrev:Stoke spiller en av sin beste bortekamper på lang tid, ser vi bort fra de første 25 så var det veldig mye bra i denne kampen. Det hjelper selvfølgelig veldig lite når fasiten i gjen er 0 poeng.

Det som stinker i denne kampen er at engelske dommere viser seg å være på linje med de som dømmer bedrift på grusbanen på Voldsløkka, og Mark Hughes sine elendige bytter.
Jeg tenker ikke bare på det røde kortet som er brutal feil dømming, stort sett alt denne nissen gjorde var feil. Hvis dette er det beste PL kan hente inn av nye dommere, så er det bedre å hyre inn noen fra norsk adecco liga.
Glenn Whelan stinket hele kampen og skulle aldri ha spilt, å bytte inn på Walters er et hån mot alle supportere. Å leie inn Guidetti for å bruke han i 20 sekunder er natta.
Når du skal kjøpe inn nye spillere, så vær snill og hent noe som er bedre enn de som er der fra før. Ireland angrer nok allerede på at han valgte Stoke-On -Trent, Marko skulle fortsatt spilt for Werder Bremen.
Begovic var klart hemmet av sin fingerskade og skulle aldri ha spilt, og hva gjør Sørensen på benken foran Butland?

Nå må du hente inn ytterligere forsterkninger før fredag klokka 24.00 Mark Hughes, ellers så blir det en lidelse som vanlig mot slutten her.

Det som er krise nå er at neste kamp er mot United med Mata, Van Persie og Rooney klare for dyst. Er stor sjanse for at Stoke detter under strken til helgen, dessverre.


Det er enkelt å skylde på dommeren, men man må ta følgende i betraktning. Sunderland spilleren var forbi N'Zonzi, som dekket for hva dommeren kunne se. Hånden N'Zonzi i alle fall beveger foran Sunderland spilleren er på den siden linjedommeren er. Det har vært mange horrible dommeravgjørelser MOT Stoke i de siste kampene, jeg klarer ikke å se at denne er blant de største.

Jeg faller ned på at den var tvilsom, men definitivt ikke krystallklar den ene eller andre veien. Hva et flertall evt. måtte mene påvirker uansett ikke meg i det synet, Janteloven er jeg ikke noe glad i. ;)
Jeg er ingen kroppsspråkekspert, men N`Zonzi så i hvertfall ut som en angrende synder når han tuslet duknakket av banen...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jan 2014, 00:44

Vel, vel, vel..... ;) Etter at det har kokt ganske bra under topplokket den siste timen er det tid for å sette seg ned med en varm kopp te (burde vært kamillete) ;) og prøve å fordøye kampen, med litt avstand og kjølig ro..... :roll:
Det er mulig mange vil være uenig med meg, men jeg synes faktisk vi gjør en bra match i dag. ;) Vi er svake første halvtimen, men vi styrer i stor grad resten av kampen, til og med store deler av andre omgang hvor vi spiller med en mann mindre. Vi taper med ett mål, som kommer som følge av en skikkelig - men heldigvis sjelden - blemme av Begovic som gir en helt unødvendig retur. :? Men vi har sjanser nok til å punktere kampen likevel, med heading i tverrligger, Shawcross som bommer på blank goal, og flere andre brukbare sjanser som ikke utnyttes. Og det hjelper oss ikke å spille mesteparten av andre omgang med en spiller mindre på banen.

Jeg har sagt hva jeg synes om utvisningen. Selv med litt avstand og kjølig ro.... :roll: mener jeg at den var helt feilaktig, og filming fra ende til annen fra Altidore. Riktig nok har N'Zonzi en lett hånd over amerikanerens skulder, men han faller jo som en potetsekk kun med ett eneste formål - å få N'Zonzi utvist. Meget svakt dømt, og jeg vil bli lettere sjokkert om N'Zonzi skulle få noen karantene på grunn av den episoden. Mitt tips er at avgjørelsen klages inn for FA, og at det røde kortet strykes når FA har fått sett på videobildene.... :ugeek:

Så har selvsagt Per Magne og Morten et poeng når dere påpeker at vi aldri skulle ha satt oss i den situasjonen i utgangspunktet, hvor duellen oppstod. ;)

Problemet vårt ligger likevel klart i dagen. Det er det samme problemet vi har hatt i flere år, og er ikke et problem som er oppstått nå. Vi scorer ikke mål. Vi spiller alright frem til de siste 30 meterne, så stopper det helt opp. :? Det er det viktigste av alt å få bøte på, for det er kanskje den mest kritiske av alle spillets faser, for scorer vi ikke mål så blir det også veldig smått med poeng. Jeg synest jeg leste et sted at dette var vår 11. kamp denne sesongen hvor vi går av banen uten å score.

Jeg var meget godt fornøyd med startoppstillingen til Hughes i dag, selv om jeg gjerne skulle ha sett Guidetti starte. Men å sette svensken inn i det 90. minutt, ja, det synest jeg er fullstendig poengløst og en latterlig avgjørelse av Hughes. Hadde han ikke satt han inn før, så kunne han like godt spare seg. Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Guidetti ikke får prøve seg. Han scoret masse mål i Nederland, og var frisk i innhoppet mot Crystal Palace. Hadde vi hatt spisser som pøste inn mål kunne jeg ha skjønt det, men når vi nesten ikke scorer mål skjønner jeg ikke hvorfor det sitter så fryktelig langt inne å bruke Guidetti. Jeg antar at Hughes hadde en plan med å hente han til klubben ? :?

Og jeg ble ikke noe mindre forundret når Crouch går ut og erstattes av.....Walters !!! Jo, da jeg ser hva Hughes prøvde på, for Walters ble ikke brukt som spiss, men som kant, og så ble Odemwingie dyttet frem på topp. Men likevel..... :? Det hjalp jo ikke akkurat så mye det heller... :(

Nå har vi i langt tid kjørt en 4-5-1 formasjon, som tradisjonelt har holdt oss solide bakover, men som har medført at vi har blitt veldig lette fremover. Crouch (eller Jones) har som regel blitt altfor alene, og vi har skapt lite. Kanskje tiden nå er overmoden for å prøve med to spisser ? Jeg tror faktisk at dette også ville vær mer riktig i forhold til den såkalte "nye stilen". En ting er lange oppspill på en enslig møtende spiss, som skal holde på ballen til de andre kommer etter. Noe helt annet når vi nå spiller langt mer gjennom midtbaneleddet. Kanskje det da er mer riktig å ha flere oppspillspunkter for midtbanespillerne, både sentralt fremover og vinklet til kant ? Spesielt når vi når har spisser som også kan være i stand til å true bakrom (Guidetti/Odemwingie). Har vi så mye å tape på å prøve ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2014, 00:57

Torstein Norevik skrev:Nå har vi i langt tid kjørt en 4-5-1 formasjon, som tradisjonelt har holdt oss solide bakover, men som har medført at vi har blitt veldig lette fremover. Crouch (eller Jones) har som regel blitt altfor alene, og vi har skapt lite. Kanskje tiden nå er overmoden for å prøve med to spisser ? Jeg tror faktisk at dette også ville vær mer riktig i forhold til den såkalte "nye stilen". En ting er lange oppspill på en enslig møtende spiss, som skal holde på ballen til de andre kommer etter. Noe helt annet når vi nå spiller langt mer gjennom midtbaneleddet. Kanskje det da er mer riktig å ha flere oppspillspunkter for midtbanespillerne, både sentralt fremover og vinklet til kant ? Spesielt når vi når har spisser som også kan være i stand til å true bakrom (Guidetti/Odemwingie). Har vi så mye å tape på å prøve ? :?

Det er jeg enig i. Det kan umulig skade å prøve noe nytt( i hvertfall i en kamp ). Det laget holder på med nå funker ikke og gir ikke poeng.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 201 gjester

cron