Chelsea - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg gmel » 26 Jan 2014, 23:01

Greit tap
Synes det er godt med Bego i mål
Men vi må bli skarpere framme.
Skjønner ikke hvorfor Assaidi ikke starter kampen.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg gmel » 26 Jan 2014, 23:15

En ting til:
Sunderland blir en helt annen kamp.
Men: Overkommelig ?
JA!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 27 Jan 2014, 00:40

I dag tapte vi mot et mye bedre lag, og noe annet ville vel ha vært en stor overraskelse. Derfor deler jeg heller ikke den skuffelsen som en del av dere gir uttrykk for nå etter kampen. ;)

Vi taper kun 0-1 på bortebane mot et av Englands beste lag i øyeblikket. Da er det vel ikke annet å vente enn at vi blir løpende litt i mellom. Greitt, 0-1 var vel kanskje litt flatterende, for Chelsea kunne fort ha puttet et par til. Men vi greier oss likevel OK mot et stjernegalleri av et mannskap. ;)

Vi er fortsatt litt for omstendelige, og ett av de områdene der vi åpenbart ennå har mest å hente er området bevegelse uten ball. Jeg la merke til det mange ganger i dag, at spillerne som ikke har ballen gjerne vil ha ballen på fot når vi går fremover, og blir stående og vente på å få pasningen. Der er vi nødt til å bli mye bedre. Det må være konstant bevegelse rundt ballfører, slik at han har mest mulig pasningsalternativer. Det har vi for sjelden nå, og det er også grunnen til at mange angrep stopper opp, og man begynner å spille tilbake - kanskje til og med til egen keeper - når man i utgangspunktet har ballen i god posisjon i angrepsfase.

Dette må det jobbes knallhardt med fremover, for bevegelse er alfa og omega for å lykkes med den stilen som Hughes legger opp til.

Synest likevel vi gjør en helt alright kamp i dag mot en veldig tøff motstander. Shawcross gjør en kjempekamp, og er etter min mening vår beste i dag. Men også Bego er bra, og jeg synest også at Palacios gjør en bra kamp.

Walters får som vanlig utrettet lite og gjør veldig mange tekniske feil i løpet av en kamp. Han er rett og slett ikke god nok, selv om han er et eksempel til etterfølgelse når det gjelder innsats. Jeg håper at Hughes også snart innser det !

Arno skuffer meg igjen, og jeg forventer mye mer av han. Småfikse finesser, men det blir litt "spill for galleriet" uten at det blir så veldig effektivt.

Synest også Hughes gjør noen rare bytter i dag. Mulig det var noe jeg ikke fikk med meg, men jeg synest det er merkelig å bytte inn en forsvarsspiller (Muniesa) når det er fem minutter igjen og vi ligger under med ett mål.... :o Og jeg synes - i likhet med det en del andre har nevnt - at det var rart at Guidetti ikke fikk slippe til. Han har riktignok vært syk, men hvis Hughes ikke hadde til hensikt å bruke han av den grunn synes jeg det var rart at Guidetti i det hele tatt ble tatt med på benken.

Kanskje like greitt - når alt kommer til alt - at vi er ute av cupen og kan konsentrerer oss om PL. I alle fall når vi nå vet at Man.C. borte ville ha blitt utfordringen i neste runde. En oppgave som neppe hadde blitt noe enklere enn dagens kamp.

Sett i perspektiv fremstår vel derfor nå den kommende kampen mot Sunderland på onsdag som langt viktigere enn videre avansement i FA-cupen ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Chelsea - Stoke

Innlegg TrondG » 27 Jan 2014, 16:22

Torstein Norevik skrev:
Walters får som vanlig utrettet lite og gjør veldig mange tekniske feil i løpet av en kamp. Han er rett og slett ikke god nok, selv om han er et eksempel til etterfølgelse når det gjelder innsats. Jeg håper at Hughes også snart innser det !



Kan Odemwingie komme inn for Walters her? Nigerianeren trives vel helst helt på topp, men kan han ikke spille på vingen også?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 187 gjester

cron