Crystal Palace - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg BoBle » 18 Jan 2014, 18:55

Nei, folkens. Noen var skeptiske til MH allerede fra starten, og flere er det nok nå.

Hvor er motivasjonen? Hvor er gnisten? Hvor er viljen?

TP tok over CP allerede i November, og han har ALLEREDE gjort CP til et bedre lag defensivt enn hva Stoke er. Og MH kom til Stoke før sesongen, og kom til et godt defensivt orientert lag.

Og etter min mening er det viktigst å få det defensive på plass først. Du bygger ikke et hus med en elendig grunnmur.

MH må gå etter min mening. Vi rykker nok dessverre ned i år.
GOOAAAAARN STOKE!
BoBle
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 108
Registrert: 31 Jan 2013, 03:38

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg BoBle » 18 Jan 2014, 19:01

-Tottal- skrev:
BoBle skrev:Hvem er denne Guidetti?

Her går vi nok uansett på et tap. Er villig til å sette mange høvdinger på at TPs menn kjemper oss i senk og ror i land en 1-0 seier.



Jeg vedder imot :-)


:D
GOOAAAAARN STOKE!
BoBle
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 108
Registrert: 31 Jan 2013, 03:38

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg ReidarSCFC » 18 Jan 2014, 19:06

Trist dag! Meeeen vi har ballbesittelsen! (Lite til hjelp) :oops:
ReidarSCFC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 10
Registrert: 04 Jan 2014, 18:28

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg ToGra » 18 Jan 2014, 19:08

BoBle skrev:
-Tottal- skrev:
BoBle skrev:Hvem er denne Guidetti?

Her går vi nok uansett på et tap. Er villig til å sette mange høvdinger på at TPs menn kjemper oss i senk og ror i land en 1-0 seier.



Jeg vedder imot :-)


:D

Jeg fikk 8 poeng i tippekonkurransen idag, men det er en mager trøst - de skulle jeg mer enn gjerne byttet mot 3 (eller 1) poeng i Premier League!
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg -Tottal- » 18 Jan 2014, 20:05

BoBle skrev:
MH må gå etter min mening. Vi rykker nok dessverre ned i år.



Det kan hende...vi får se, vi får se.
Den som ler sist, ler gjerne best. Jeg tror vi holder oss over streken i år.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg Sven-Erik » 18 Jan 2014, 20:16

-Tottal- skrev:
BoBle skrev:
MH må gå etter min mening. Vi rykker nok dessverre ned i år.



Det kan hende...vi får se, vi får se.
Den som ler sist, ler gjerne best. Jeg tror vi holder oss over streken i år.

Er ganske sikker på at vi klarer oss, nedrykk snakker vi ikke om.
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1624
Registrert: 08 Aug 2010, 12:03
Bosted: Jarlsø, Tønsberg

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg gmel » 19 Jan 2014, 01:29

Vi er et bånnlag....
Dette var sorgens greier.
Butland var den eneste som holdt mål ( vel....ikke helt)
Ireland har fått fast kontrakt, kan slappe av
Adam er på vei ut
Det samme gjelder Crouch
Walters, Wilson og Whelan er ikke bedre
Kick and run
Det skulle Assaidi gjort, fin assist
Makan!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg Morten T. » 19 Jan 2014, 01:45

Tja, hva skal man si?
Ett lag spilte smart ut i fra forutsetningene( kart og terreng stemte overens ), det andre laget gjorde det ikke.

Spillerne hadde en slett innstilling og da går det ikke mot lag som kjemper og gjør det vanskelig for motstanderen gjennom å ligge kompakt, være aggressive og presse Stoke ut i ufarlige soner eller å få de til å gjøre feil.

Så lurer jeg på: Hva er egentlig Mark Hughes sin plan? Palace spiller med en tydelig plan og med stor entusiasme, men Stoke virker å falle mellom to stoler. Det er dårlig organisert defensivt og det er absolutt ingen plan offensivt. Okei, det er litt trilling av ball sidelengs, fremover og bakover, og noen mener muligens at det er en flott form for fotball, men det skjer uten at spillerne UTEN ball beveger seg og da blir det ingen fremdrift. Spillerne virker usikre og desorienterte og fullstendig blottet for samhandling. Temposvake lag spiller dessverre ofte på den måten når de forsøker seg på possession-spill.

Stoke er i trøbbel nå og jeg håper inderlig det ordner seg snart slik at jeg slipper å skrive at det klubben foretok seg 21. Mai 2013 vil bli stående igjen som en like stor tabbe i klubbens historie som å la Stanley Matthews gå i 1947, å selge John Ritchie i 1966 og å unnlate å forsikre taket som blåste ned på Victoria Ground i 1976.

Mark Hughes har bare halvannen uke på seg til å "sort it out" og jeg begynner å bli veldig i tvil om den dresskledde er rett mann på rett sted til rett tid, men venter ut januar før jeg evt. sabler ned.

Og som en kuriositet til slutt: For første gang er jeg enig med alle dem som støtt og stadig hevder at det er Pulis sin feil når Stoke taper eller spiller dårlig, på tross av at mannen ikke lenger er i klubben.
I dag var det faktisk mannens feil at Stoke tapte.
Fordi han er smart og hadde en gameplan som fungerte slik at laget han trener fikk, det som er viktigst i fotball når alt fjolleriet og staffasjen er klipt bort, tre poeng.

Butland var Stoke sin beste i denne kampen. Utover det var det ikke mye positivt å spore fra noen av de andre, dessverre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 19 Jan 2014, 02:57

Jeg er slett ikke enig med de som nå maler fanden på veggen. ;) Joda, vi gjør en meget svak kamp i dag, og vi taper også denne gangen på personlige feil i forsvaret (skylddeling mellom Assaidi og Wilson). Men det er ikke forsvaret som er problemet vårt, selv om de ikke har vært like stødige dette året som i tidligere år. Problemet er - som det har vært de siste sesongene - at vi skaper altfor lite fremover. Det er som Hughes selv sier, i "the final third" det skorter. :?

Mange fokuserer på at vi har sluppet inn så mange mål. Jo, vi har det, men husk at 10 av disse kom mot Newcastle og Liverpool. Mot Newcastle ledet vi 1-0 så lenge vi spilte 11 mot 11, men slapp inn fem da vi spilte 9 mot 11. Mot Liverpool rant målene inn som følge av en blanding av ren uflaks, personlige feil og dommertabbe(r). Disse to kampene er ikke typiske for det vi har prestert i år, men slår voldsomt ut på statistikken og er gull verdt for de som ønsker å bruke statistikk som bevis på at vi er så ekstremt mye svakere forsvarsmessig i år. :twisted: Det gir likevel ikke nødvendigvis noe riktig bilde.... 8-)

Hva hvis vi holder vi disse to "ekstremkampene" - som overhodet ikke er representative for hva vi har prestert resten av sesongen - utenom ? Min påstand er at en rekke på 20 kamper, som er relativ konsistente når det gjelder antall innslupne, er langt mer egnet til å vise en tendens, enn to helt spesielle kamper hvor måla renner inn av helt spesielle årsaker.

På de resterende 20 kampene har vi 26 baklengs, som gir et snitt på ca. 1,3 baklengs per kamp, som igjen indikerer ca. 49-50 baklengs utmålt på en hel sesong. De siste fire årene under Pulis hadde vi rekken 48-48-53-45, altså tilnærmet det samme. Når Newcastle- og Liverpoolkampen holdes utenom, så ligger vi altså på et snitt på baklengs per kamp omtrent på nivå med det vi hadde de siste årene under Pulis. Og under Pulis var det jo opplest og vedtatt at vi var veldig sterke defensivt, og han hylles jo på alle bauger og kanter for sin organisering av forsvarsarbeidet ! 8-)

Og som et apropos til svartmalingen av forsvarsarbeidet.....Man.C. har sluppet inn 25 mål på 22 kamper, mens Liverpool har 28 baklengs på 22 kamper. Tottenham har 25 baklengs og Man.U 24 baklengs på 21 kamper. Med våre 26 baklengs på de 20 kampene - når vi unntar Newcastle- og Liverpoolkampen - så er vi altså nesten på nivå med flere av "de store" lagene. Den store forskjellen her er ikke det defensive, men at disse lagene har scoret adskillig mer enn oss. Liverpool og Man.C hhv hele 53 og 63, men også de andre topplagene scorer langt mer enn oss, mens forskjellen mellom oss og de er langt mindre når vi ser på det defensive. :ugeek:

Forsvaret er derfor - etter mitt syn - ikke problemet, det er det offensive spillet vårt som er det ! Og som har vært det i mange år ! Jeg er derfor redd at vi setter helt feil fokus om vi nå begynner å fremstille det som at det er forsvaret som er blitt vår achilleshæl. Det som må rettes opp i forsvaret er å få bort de personlige feilene, det er det som gir baklengs, ikke svak defensiv organisering som sådan. Så må vi få fokus på det som virkelig er problemet - det at vi scorer for lite mål ! :?

For vi scorer utvilsomt for lite mål. Dette skyldes både at vi kommer til for få sjanser, og at vi er for lite flinke til å ta vare på sjansene vi får. Jeg ser også at det påpekes at vi scorer veldig lite på dødball, sammenlignet med tidligere. Og det er riktig. Om det har med spillestil å gjøre eller om det har med marginer å gjøre vet jeg derimot ikke. Men at vi har en del å gå på når det gjelder utnyttelse av offensive dødballer - både cornere og frispark - er helt utvilsomt. Jeg skal ikke påstå at det er det som er grunnen, men jeg registrerer at mange av "servene" både fra corner og frispark er svake, og ofte stopper i førsteforsvarer fordi de ikke slås høyt nok. Adam er ofte synderen. Første bud for å score på offensive dødballer er at "legget" er bra, slik at sjansen ikke renner ut i sanden før den i det hele tatt settes i gang. Der har vi mye å gå på ! :roll:

En annen sak - og som kan rettes på selv med dagens spillere - er at midtbanen må bli mye flinkere til å flytte etter når vi går i angrep. Et av våre største offensive problemer - slik jeg ser det - er at disse kommer for sent etter, og at vi ofte er bare èn eller to spillere i boksen når innlegget kommer. Da er vi dømt til å tape. Vi må ha mye større bevegelse i laget - både rundt ballfører - og mer kollektiv forskyvning i sin helhet når vi går i angrep. Det nytter ikke å sende frem et par-tre mann, og håpe at de skal ordne biffen, mens resten av laget blir stående igjen rundt midtsirkelen for å betrakte hva de to-tre der fremme kan få til på egen hånd.... :?

På den annen side så leste jeg nylig at vi så langt denne sesongen har scoret like mange mål fra "åpent spill" (som vel er det motsatte av dødball, hvis jeg har forstått terminologien riktig) som vi gjorde i hele fjorårssesongen. Det er jo også noe positivt å ta med seg, og et skritt i riktig retning ! :)

Det mest positive i dag synest jeg var å se Butland gjøre flere fremragende redninger. Det var utrolig betryggende med tanke på arven etter Begovic, som nokså sikkert forsvinner etter VM. Joda, Butland er ennå ung og litt uferdig. Men han er allerede veldig god - det viste han i dag - og kommer nok bare til å bli bedre og bedre etter hvert som han opparbeider seg rutine. :)

Guidetti fikk ikke lang nok tid til å markere seg i dag, men de få gangene han fikk ballen så vi konturene av kvaliteter som vi ikke har bortskjemte med de siste årene. Han kan nok bli veldig, veldig god, og kommer nok til å bli å se i helt andre trøyer enn i Stoke-trøya etter denne sesongen, men det er lov å håpe at han allerede denne sesongen blir såpass bra at vi kan se tilbake på han som en meget vellykket lånesignering. :)

Helt til slutt så må jeg si meg sterkt uenig med dere som allerede nå begynner å rasle med sablene og snakke om Hughes avgang. For det første vil det ikke tjene til noe å avsette Hughes nå midt i sesongen. For det andre har han fått alt for kort tid til å sette sitt preg på laget. Og for det tredje må dere huske på at han overtok et lag som nærmest var i "fritt fall", og som vårsesongen 2013 plukket 14 poeng på de siste 19 kampene. 8-)

Det er ikke bare bare å snu en slik tendens over natten, og Hughes vil trenge tid. Det var vel de fleste enige om da han overtok, og det er ingenting som tilsier at dette skulle være noe annerledes nå. Pulis fikk 10 år og masse midler til å bygge opp det laget han gav fra seg sist sommer. Da bør i anstendighetens navn Hughes få mer enn et drøyt halvår før knivene slipes...... :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Crystal Palace - Stoke

Innlegg ilovasen » 19 Jan 2014, 11:07

Her er de neste kampene:

Jan:
28. Sunderland - Stoke City

Februar:
1. Stoke City - Man. Utd
8. Southampton - Stoke City
12. Stoke City - Swansea
22. Man. City - Stoke City

Mars:
1. Stoke City - Arsenal

Bør ta poeng mot Sunderland og Swansea men de andre er vanskelige. Er redd vi er under streken 1. Mars. Etter det har vi 10 kamper hvor vi kan ta åtte 3 poengere; bare Chelsea (B) og Tottenham (H) er kamper hvor vi ikke kan forvente noe. Men da er det nedrykkstrid og bikkjeslagsmål i hver kamp. Dersom gutta viser innsatsen de hadde mot Chelsea og Livepool går dette bra. Men så langt har vi bare vist vår fighting spirit mot de gode laga - ikke mot de dårlige.

Trur Guidetti blir bra - burde fått mer tid igår. Vi trenger imidlertid en angriper til og kanskje en stødig back-up i forsvar.

Vårt store problem er at "angripsspillere" som Wankers får tillit kamp etter kamp. Han og Wheelan er og forblir Championship spillere. Disse gutta tar bare opp plass. Arnie har også vært en skuffelse (bortsett fra det frisparket).

Dessuten synes jeg skaden til Huth har kostet oss dyrt - Bego's ikke så mye men har nok kostet noen poeng hans skade også. Wilson gjør for mange feil i midtforsvaret og den pasningspolitikken i forsvaret kostet oss poeng igår og ved flere andre situasjoner i år. Synes ikke vi kan trekke ut LPool kampen ut av statistikken når vi sammenlikner med tidligere år - den viste betydelige svakheter i forsvaret. Newcastle kampen var imidlertid en "freaky" kamp.

Og så har vi hatt mye utur med dømminga i det siste. Skrtel og Suarez får holde på som de vil - det er tydelig forskjellsbehandling mellom de "store" og oss andre.
ilovasen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 156
Registrert: 01 Apr 2011, 14:58

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 191 gjester