Stoke-Liverpool

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Knut Ole » 13 Jan 2014, 00:05

Å overse handsen sekunder før straffen var nesten like grov dommerfeil som situasjonen i Newcastle. Begge dessverre rimelig matchavgjørende. Straffen i dag var såååå billig....sier Liverpool fansen.
Well, Stoke i ny støpning. Kreativitet og trøkk framover. Ja takk! Men mye rufs og slurv hjemover(auda Wilson) og enig med Morten at førsteforsvarslinja var ganske fraværende i dag også. Kjenner at jeg ikke er helt dus med kombinasjonen Hawai og Stoke.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg gmel » 13 Jan 2014, 00:14

Jo jo...jeg syntes nå beveren brukte armene aktivt .

Shawcross er jo fæl til å holde, men det vi så i dag var verre.
Håper inderlig vi kan vise samme innsatsen framover, da blir det poeng!
Og da er Assaidi og med.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Torstein Norevik » 13 Jan 2014, 01:39

Jeg synest faktisk vi gjør en god kamp i dag, tross tapet. ;) Vi er fullt på høyde med Liverpool - rent spillemessig - men vi taper på grunn av personlige feil, feilaktige dommeravgjørelser, og en liten smule ren uflaks.

Jeg er ikke enig i at forsvarsspillet - m.t.p. organisering - var så dårlig som det fremstilles. OK, Liverpool scorer fem mål, og det høres VELDIG ille ut ! Men hvordan kom målene ?

Første målet var av det veldig heldige slaget. Cissokho skyter et skudd som har retning mot cornerflagget, men som uheldigvis for oss treffer Shawcross, forandrer retning og setter Butland helt ut av spill. REN UFLAKS.

Andre målet kommer som følge av personlige feil fra to til tre spillere. Wilson har tilsynelatende full kontroll, men treffer ikke skikkelig på headingen tilbake. Shawcross prøver å klarere men bommer delvis, og ballen faller i beina på Suarez. Butland rykker ut, men kommer litt på mellomdistanse. PERSONLIGE FEIL

Tredje målet kommer som følge av en - i beste fall - billig straffe. Minimal kontakt, og både "ekspertene" i TV-2 studio, og de engelske kommentatorene var enige om at dette var svært billig og trolig feilaktig idømt. Til og med Brendan Rogers innrømmet at straffen var "soft" som han sa i intervjuet etter kampen. En annen sak er at forspillet til straffen var et resultat av at Wilson misset fryktelig og klarerte rett til Sterling, som fikk nokså åpen vei mot mål. Men det var også mange som mente at Sterling muligens fikk den ballen med seg delvis med hjelp av hånda, og at han burde ha vært avblåst for hands. PERSONLIG FEIL/FEILAKTIG DOMMERAVGJØRELSE

Fjerde målet er et resultat av meget godt spill mellom radarparet Sturridge/Suarez, hvor førstnevnte finter ut tre Stoke-forsvarere i èn og samme bevegelse, og frispiller Suarez. Meget godt gjort av Sturrigde/Suarez, selv om Stoke-forsvaret i dette tilfellet kanskje var litt lettlurt.

Femte målet er en flott pasning til Sturridge på lengste stolpe, hvor Butland først redder glimrende fra skrå vinkel, men må gi retur. Så er han uheldig og sklir i det han skal reise seg igjen og Sturridge får tatt ballen med seg igjen uten at Butland får grepet inn. Hadde ikke Butland sklidd der, tror jeg faktisk han hadde fått reddet situasjonen, for målet etter returen kom litt ut av det blå. TIL DELS UFLAKS

Hvor vil jeg hen ? Jo, utover disse nevnte situasjonene, som alle førte til mål, så ble faktisk ikke Butland satt på de store prøvene. De forsøkene som kom, tok han relativt enkelt. Kan forsvaret og forsvarsorganiseringen da ha vært så bort i natta, når vår keeper faktisk blir stilt på få prøver gjennom 90 minutter mot Liverpool ?

Fem baklengs - spesielt på hjemmebane - høres ille ut, og er ille ! Men jeg kjøper ikke at dette i hovedsak skyldes slett forsvarsorganisering. Hverken mål 1, 2 eller 3 kan tilskrives dårlig organisering av forsvaret, men skyldes at vi er uheldige (deflection Shawcross) og at èn spiller driter seg ut ved to anledninger (Wilson), i tillegg til at straffen ved mål nummer tre neppe skulle ha vært dømt.

Da står vi igjen med to, som kanskje det kan diskuteres om forsvaret burde ha gjort det bedre. Men vi skal heller ikke glemme at Liverpool i front hadde en Suarez som har scoret 22 mål på 16 kamper i år, og en spillesugen Sturridge, som også har rundet et tosifret antall scoringer denne sesongen. Det er vel neppe noe lag som har hatt noe mer utpreget "radarpar" denne sesongen enn det Liverpool har hatt i disse to.

Og når det gjelder mange innsluppne mål i år, så må vi også på huske at 10 av disse har kommet i løpet av to kamper, dagens kamp og Newcastle-kampen. Jeg har allerede argumentert for at jeg mener flere av dagens mål kom som følge av andre faktorer enn svak forsvarsorganisering. Og vi vet alle at Newcastle-kampen ble en sær kamp, fordi vi ledet 1-0 og hadde full kontroll inntil dommeren fant det for godt å sende Whelan og Wilson av banen. De fem vi slapp inn der kan vel derfor heller ikke tilskrives slett forsvarsorganisering, men heller det forhold at vi spilte over en omgang med 9 mot 11 mann.

Ser vi bort fra disse to helt spesielle kampene, så ville nok statistikken for Hughes se langt bedre ut. Vi har på de resterende 19 kampene sluppet inn 25 mål, noe som ville tilsi 50 baklengs i løpet av en sesong. Til sammenligning hadde vi statistikken 48-48-53-45 de fire siste sesongene under Pulis. Vi lå altså i stor grad på omtrent samme nivå når det gjelder antall baklengs under Pulis som det vi har gjort under Hughes, hvis vi ser bort fra de to nevnte kampene. Så kan man selvsagt innvende at det er litt "unfair" å trekke ut de to kampene som slår mest negativt ut for Hughes ved en slik sammenligning. Jeg mener derimot at dette er helt greitt hvis vi skal se etter en tendens, fordi disse to kampene bryter så fundamentalt med tendensen - også under Hughes - og at sammenligningen derfor blir mest reell dersom disse to kampene holdes utenfor.

Og tilbake til kampen i dag...husk at vi fikk det (feilaktige?) straffesparket mot oss på stillingen 2-2, hvor vi fortsatt var fullt med i kampen. Og kommentatorene i TV-2 studio var enige om at vi trolig ble snytt for to straffespark, noe som også ble hevdet av de engelske kommentatorene (selv om de siste vel snakket om at vi ble snytt for èn). Legger vi også til at Crouch hadde en heading i stolpen, som Mignolet aldri hadde tatt, at sistnevnte hadde et par kjemperedninger og at vi manglet sentrale spillere som Bego, Huth og Assaidi, ja, så synest jeg at bildet så langt fra er svart, heller ikke når vi snakker om forsvarsarbeidet. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2014, 10:01

Bra du er positiv, Torstein.
Jeg greier ikke helt å være like positiv med så slett organisering av de bakre rekker. Stoke får brudd i mot gang på gang og flere mål/sjanser kunne ha vært forhindret/avverget med en annen tilnærmning til forsvarsarbeidet. Selvfølgelig er det uflaks når ballen treffer "utstyret" til Shawcross pg triller i mål, men med en strammere organisering defensivt så ville MULIGENS ikke den muligheten ha kommet i det hele tatt.
I forkant av den omdiskuterte straffesituasjonen foretar Wilson et valg som forteller mye om hvordan Stoke ønsker å fremstå i år. Han forsøker å spille ballen ut til Pieters, på tross av at han er under press som bakerste mann. Dette er en villet stil, personlig mener jeg det smarteste ville ha vært å feie ballen bort for å unngå å sette seg selv, og laget, i vanskeligheter.

Og alle lag kan garantert skylde på enkeltkamper/uflaks hvis de slipper inn mye mål. Fulham og Norwich er to andre lag som lekker som en sil bakover og har sluppet inn mange mål i enkelte kamper, og dissekrerer vi dette enda mer så blir man jo faktisk sittende igjen med at ingen lag egentlig er svake bakover.

Angrepsmessig var det bra i går( selv om flere spillere var ekstremt variable, herunder Arnautovic, Walters, Adam, Crouch ), men den taktiske tilnærmingen til kampen mot et godt Liverpool-lag var ikke spesielt smart, synes jeg. Stoke gjør det veldig enkelt for dem og det endte med det aller første hjemmetapet mot laget fra Beatles-byen i Stoke sin PL-historie.

Nå er det Palace som gjelder, og hvis den fremgangen som mange mener Stoke har hatt denne sesongen skal vise seg i dagslys, så bør det bety minimum ett, eller aller helst tre, poeng. For i den kampen hjelper det ikke å være fornøyd med smålekkert spill og tversoverpasninger hvis laget blir stående igjen med en smultring. Det er fra og med nå og ut sesongen Stoke må grabbe til seg mest mulig poeng, slik at de kan ende opp med å klappe seg selv på ryggen og si "job well done".
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Torstein Norevik » 13 Jan 2014, 10:56

Morten T. skrev:Bra du er positiv, Torstein.
Jeg greier ikke helt å være like positiv med så slett organisering av de bakre rekker. Stoke får brudd i mot gang på gang og flere mål/sjanser kunne ha vært forhindret/avverget med en annen tilnærmning til forsvarsarbeidet. Selvfølgelig er det uflaks når ballen treffer "utstyret" til Shawcross pg triller i mål, men med en strammere organisering defensivt så ville MULIGENS ikke den muligheten ha kommet i det hele tatt.
I forkant av den omdiskuterte straffesituasjonen foretar Wilson et valg som forteller mye om hvordan Stoke ønsker å fremstå i år. Han forsøker å spille ballen ut til Pieters, på tross av at han er under press som bakerste mann. Dette er en villet stil, personlig mener jeg det smarteste ville ha vært å feie ballen bort for å unngå å sette seg selv, og laget, i vanskeligheter.

Og alle lag kan garantert skylde på enkeltkamper/uflaks hvis de slipper inn mye mål. Fulham og Norwich er to andre lag som lekker som en sil bakover og har sluppet inn mange mål i enkelte kamper, og dissekrerer vi dette enda mer så blir man jo faktisk sittende igjen med at ingen lag egentlig er svake bakover.

Angrepsmessig var det bra i går( selv om flere spillere var ekstremt variable, herunder Arnautovic, Walters, Adam, Crouch ), men den taktiske tilnærmingen til kampen mot et godt Liverpool-lag var ikke spesielt smart, synes jeg. Stoke gjør det veldig enkelt for dem og det endte med det aller første hjemmetapet mot laget fra Beatles-byen i Stoke sin PL-historie.


Nå er det Palace som gjelder, og hvis den fremgangen som mange mener Stoke har hatt denne sesongen skal vise seg i dagslys, så bør det bety minimum ett, eller aller helst tre, poeng. For i den kampen hjelper det ikke å være fornøyd med smålekkert spill og tversoverpasninger hvis laget blir stående igjen med en smultring. Det er fra og med nå og ut sesongen Stoke må grabbe til seg mest mulig poeng, slik at de kan ende opp med å klappe seg selv på ryggen og si "job well done".

Jeg ser poengene dine, Morten, og de er som alltid gode :)

Vi har nok et litt forskjellig ståsted når det gjelder den såkalte "nye spillestilen", og det er jo helt OK. ;) Jeg er også helt enig i at det til syvende og sist er poengene/resultatene som teller, men vi har nok kanskje en litt ulik oppfatning av hvordan vi skal oppnå disse poengene/resultatene. Vi er altså enige om målet, men kanskje bare delvis enige om veien dit.... ;)

Er for øvrig helt enig med deg i at minimum ett poeng mot Palace er et must, og aller helst tre. Palace er nok - som du selv har nevnt tidligere - trolig det svakeste laget i årets Premier League, i den grad en kan kalle noen av lagene i verdens tøffeste fotballiga for svake. ;) Og jeg håper virkelig at TP får det til i den klubben, og greier å berge de, så lenge det ikke går på bekostning av oss selv. ;) Jeg unner mannen alt godt, og selv om jeg aldri har møtt han selv, så fremstår han som en veldig reflektert og hyggelig person, som innser at verden også dreier seg om andre - og viktigere - ting enn fotball og har engasjert seg til fordel for ulike gode formål i samfunnet rundt seg. :) Det er ikke alle i toppfotballens priviligerte verden som kan si det samme.... :?

Nå håper jeg på noen signeringer i januar-vinduet, i alle fall et par-tre. Ireland er vel klar, og det baner trolig vei for Guidetti på lån, ettersom Ireland da frigjøres fra lånekvoten. Spennende svenske, som scoret mål i bøtter og spann i Nederland. Nå har det jo vist seg at suksess i Nederland ikke er ensbetydende med suksess andre steder, og det er flere eksempler på spillere som har scoret mange mål i Nederland, som faller igjennom når de prøver seg i andre - og tøffere - ligaer. En årsak kan muligens være at den nederlandske toppdivisjonen nok ikke har samme nivå som en del andre ligaer i Europa, med relativt stor forskjell mellom de beste lagene og de som ikke er fullt så bra.

Guidetti ble vel likevel i sin tid ansett som "den nye Zlatan" og som et like stort talent som Romario og Ronaldo, men har så langt ikke slått til/ikke fått sjansen i City. Kanskje ikke så rart når han konkurrerer mot folk som Aguero, Dzeko og Negredo, og han har vel også slitt litt med skader. ;)

Her er i alle fall hva Nettavisen skrev om unggutten for et par års tid siden..... ;)

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 336345.ece
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2014, 11:02

Har snakket med noen fotballinteresserte svensker jeg jobber sammen med og de er fulle av lovord om Guidetti. Det hadde vært en spennende signering tror jeg, men jeg er usikker på om han trenger tid eller om han ( forhåpentligvis ) slår til med en gang. Spillerne i bruttotroppene til de beste lagene i England er uansett mer enn gode nok for Stoke.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg pål - lillehammer » 13 Jan 2014, 11:51

Banens gigant i går var defintivt Charlie Adam. Makan til arbeidskapasitet er det lenge siden jeg har sett på han. Vanvittig bra scoring og han raderte ut Liverpools sterke midtbane nesten alene. Synd da med Marc Wilsons elendige stopperspill på 2 scoringer og dommerns udugelighet. Allerede før kampen burde han vite at når vi spiller mot Liverpool så blir det filming denne gangen fra Sterling og drapsforsøk av Skrtel.
Synd at dommern skulle avgjøre kampem som det ellers var ganske så positiv
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 340
Registrert: 06 Aug 2010, 18:49

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Svein Nilsen » 13 Jan 2014, 12:14

Når man er forbanna skal man sove på det før man uttrykker seg har jeg hørt.....! Nå har jeg sovet men er fortsatt forbanna etter kampen i går. Forbanna på slett forsvarsspill, uflaks og en ræva dommer! Det må da snart være mulig å finne en nøyral dommer på balløya :evil: Håper han fikk sett reprisen av hvordan Skrtel oppførere seg på dødball i mot. Mange klager på Shawx og Huth på samme måte, men de blir jo som skolegutter i forhold. Og straffen, faen, jeg var sikker på at han dømte for filming! En helt matchavgjørende inngrepen av dommeren som ga Liverpool seieren.
Og makan til uflaks på det første målet, og det andre målet - hvorfor får vi aldri slike mål! Men, det var en flott fotballkamp og vi var minst på høyde med et godt Liverpool lag. Stemningen var fantastisk og det skulle endt 4-4, da ville det vært en enda større klassiker.
Vi prøvde å spille fotball, og lykkes ofte. Flere av våre spillere sto fram og spilte sine beste kamper for året; Whelan, Adam og Crouch. Dessverre misset vi på en del pasninger i angrepsfasen og du gir ikke overganger til lag som Liverpool ustraffet. Vi ble straffet, men ufortjent hardt. Vi lekker litt bakover, slurver litt mye og har litt uflaks - sånt blir det fort mange baklengs av. Og, ikke å glemme, vi mangler Begovic og Huth.
Mest skuffende er faktisk at vi ikke har noen å sette inn når vi trenger enda mere trøkk fremover. Usikker på hvorfor ikke Jones en gang var på benken? I dag er det den 13. januar, vi har ikke signert en spiss ennå, og vi har kun 1 i troppen! Mark Hughes, få ut finger'n!
Ja, vi ligger poengmessig bak fjoråret og vi lekker som en sil. Det er kun 4 poeng til nedrykk. Vi kan svartmale situasjonen, men jeg velger å være optimistisk. Av disse grunnene; Vi får snart tilbake Begovic og Huth, vi får snart en ny spiss, Assaidi er med igjen, et par nye klassesspillere dukker opp, vår nye spillestil sitter bedre og bedre, trøkket er tilbake på tribunen, det blir snart varmere.........Og viktig, det er minst en 4-5 lag som er betydelig dårligere enn oss! Goooaaarrrnnnn Stoke 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Torstein Norevik » 13 Jan 2014, 13:04

Svein Nilsen skrev:Når man er forbanna skal man sove på det før man uttrykker seg har jeg hørt.....! Nå har jeg sovet men er fortsatt forbanna etter kampen i går. Forbanna på slett forsvarsspill, uflaks og en ræva dommer! Det må da snart være mulig å finne en nøyral dommer på balløya :evil: Håper han fikk sett reprisen av hvordan Skrtel oppførere seg på dødball i mot. Mange klager på Shawx og Huth på samme måte, men de blir jo som skolegutter i forhold. Og straffen, faen, jeg var sikker på at han dømte for filming! En helt matchavgjørende inngrepen av dommeren som ga Liverpool seieren.
Og makan til uflaks på det første målet, og det andre målet - hvorfor får vi aldri slike mål! Men, det var en flott fotballkamp og vi var minst på høyde med et godt Liverpool lag. Stemningen var fantastisk og det skulle endt 4-4, da ville det vært en enda større klassiker.
Vi prøvde å spille fotball, og lykkes ofte. Flere av våre spillere sto fram og spilte sine beste kamper for året; Whelan, Adam og Crouch. Dessverre misset vi på en del pasninger i angrepsfasen og du gir ikke overganger til lag som Liverpool ustraffet. Vi ble straffet, men ufortjent hardt. Vi lekker litt bakover, slurver litt mye og har litt uflaks - sånt blir det fort mange baklengs av. Og, ikke å glemme, vi mangler Begovic og Huth.
Mest skuffende er faktisk at vi ikke har noen å sette inn når vi trenger enda mere trøkk fremover. Usikker på hvorfor ikke Jones en gang var på benken? I dag er det den 13. januar, vi har ikke signert en spiss ennå, og vi har kun 1 i troppen! Mark Hughes, få ut finger'n!
Ja, vi ligger poengmessig bak fjoråret og vi lekker som en sil. Det er kun 4 poeng til nedrykk. Vi kan svartmale situasjonen, men jeg velger å være optimistisk. Av disse grunnene; Vi får snart tilbake Begovic og Huth, vi får snart en ny spiss, Assaidi er med igjen, et par nye klassesspillere dukker opp, vår nye spillestil sitter bedre og bedre, trøkket er tilbake på tribunen, det blir snart varmere.........Og viktig, det er minst en 4-5 lag som er betydelig dårligere enn oss! Goooaaarrrnnnn Stoke 8-)

Jeg sier kort og godt.....vel talt, Svein :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Torstein Norevik » 13 Jan 2014, 13:43

Svein Nilsen skrev: Usikker på hvorfor ikke Jones en gang var på benken?

I følge The Sentinel ville ikke Hughes si noe mer om Jones fravær enn at han var "unavailable". Så kan mo jo bare spekulere i hvorfor Hughes ikke ville si mer om hvorfor..... :? Er en spiller borte på grunn av skade eller sykdom, så er det som regel ikke noe hemmelighetskremmeri rundt det. Kan det være et signal om at Jones er på vei ut dørene.... ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 182 gjester