Stoke-Liverpool

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2014, 13:49

Apropos "svartmaling". Jeg mener at mange har bedrevet overdreven svartmaling i forhold til hvilke prestasjoner som er gjort de siste sesongene, andre igjen mener det er svartmaling å påpeke at klubben har fått en av de svakeste ligastartene i moderne tid, poengmessig sett, denne sesongen.

Det er med andre ord ingen fasit og ingen som sitter med "carte blanche" i forhold til å beskrive hva som kan kalles for "svartmaling", men er det egentlig noe værre/bedre å være positiv/negativ til det som var, kontra det som er?

Jeg synes angrepsspillet har blitt bedre denne sesongen( uten at det har gitt seg utslag i det som tross alt er viktigst i fotball: poeng ), men måten å spille forsvar på har blitt betydelig svekket. Hughes har 18 dager på seg til å handle inn det som trengs for at klubben skal styre klar fra trøbbel. Det blir en spennende tid.

Apropos straffen. Jeg var overbevist om at dommeren tok feil, men etter å ha sett reprisene så er jeg faktisk ikke like sikker lenger. Det er klar kontakt, Wilson bruker hofta til å få han ut av balanse og treffer heller ikke ballen. Ikke den klareste straffen jeg har sett, men ikke helt uforståelig at han blåser heller. Værre da med den handsen fra Sterling som er i forkant av straffesituasjonen.
Her kjøres forøvrig situasjonen i reprise gang på gang:
http://www.liverpool-kop.com/2014/01/ja ... t-lfc.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2014, 13:51

Torstein Norevik skrev:
Svein Nilsen skrev: Usikker på hvorfor ikke Jones en gang var på benken?

I følge The Sentinel ville ikke Hughes si noe mer om Jones fravær enn at han var "unavailable". Så kan mo jo bare spekulere i hvorfor Hughes ikke ville si mer om hvorfor..... :? Er en spiller borte på grunn av skade eller sykdom, så er det som regel ikke noe hemmelighetskremmeri rundt det. Kan det være et signal om at Jones er på vei ut dørene.... ? :?

Det er okei så lenge det kommer inn en ny spiss av bedre kvalitet. Og det tar jeg det for gitt at det gjør.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Torstein Norevik » 13 Jan 2014, 14:11

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
Svein Nilsen skrev: Usikker på hvorfor ikke Jones en gang var på benken?

I følge The Sentinel ville ikke Hughes si noe mer om Jones fravær enn at han var "unavailable". Så kan mo jo bare spekulere i hvorfor Hughes ikke ville si mer om hvorfor..... :? Er en spiller borte på grunn av skade eller sykdom, så er det som regel ikke noe hemmelighetskremmeri rundt det. Kan det være et signal om at Jones er på vei ut dørene.... ? :?

Det er okei så lenge det kommer inn en ny spiss av bedre kvalitet. Og det tar jeg det for gitt at det gjør.

Her er vi helt enige, Morten.... ;) Jeg har hatt troen på Jones, men innser at han aldri ble den spissen for oss som jeg hadde håpet. Stort potensial, men får det altfor sjelden ut. Mye "av og på", og dessverre langt mer av enn på for oss....Vi trenger noen som er bedre, og ikke minst stabilt bedre, enn det Jones har vært..... :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg bjørn123 » 13 Jan 2014, 14:35

Kampen i går ble sterkt preget pga uheldig mål imot tidlig (som selvfølgelig gjord det lettere for Liverpool).
Men et stort problem er, og som jeg håper Huges ser, at vi har flere spillere som ikke holder PL nivå (eller så vidt holder nivå) For å ta for meg de som startet i går:

Butland - bedre enn Sørensen - ville satset på ham som 2. keeper

Cameron - blant de bedre spillerne vi har - holder nivået

Shawcross - vanvittig klumsete spiller (typisk midtstopper før fotballen ble raskere og bedre i PL) - holder ikke PL nivå teknisk og passningsmessig, holder til nød nivå ellers (Stoke bør vurdere salg)

Wilson - veldig begrenset tekniske ferdigheter - holder ikke nivået (selg)

Pieters - gjør mye rart, men allikevel ville jeg gitt ham sjansen videre - holder nivået

Walters - vanvittig arbeidskapasitet - holder nivået samlet sett

Nzonzi - holder nivået - laget bør bygges rundt ham

Adam - hadde vært en klassespiller om han hadde hatt fart - holder, pga mangel av dette, kun akkurat nivået

Whelan -holder bare så vidt nivået

Arnautovic - veldig ustabil - holder bra toppnivå - derfor holder nivået

Crouch - bedre i år enn i fjor - trenger raske spillere rundt seg - holder nivået, men ikke mer (ville solgt ham)
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Knut Ole » 13 Jan 2014, 21:48

Ikke den klareste straffen jeg har sett, men ikke helt uforståelig at han blåser heller. Værre da med den handsen fra Sterling som er i forkant av straffesituasjonen.

Da er vi to her inne når det gjelder handsen. Diskuterte dette med div. Liverpool fans som også ser dette:
1. hadde sympati for at en soleklar hands nok en gang (jf. Newcastle) ødelegger for Stoke
2. gliser enda etter at dommer/linjedommer gikk på lim-pinnen da en av deres lettvektere ramler for en smule kroppskontakt.
Det er da britisk fotball for faen!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Knut Ole » 13 Jan 2014, 21:53

Shawcross - vanvittig klumsete spiller (typisk midtstopper før fotballen ble raskere og bedre i PL) - holder ikke PL nivå teknisk og passningsmessig, holder til nød nivå ellers (Stoke bør vurdere salg)

Seriøst?
Shawx har stått fram meget bra denne sesongen. Som de aller aller fleste går det litt i bølger, men generelt meget bra nivå. Han er blitt bedre på sitt svakeste punkt: pasningskvalitet. Hadde han vært litt hurtigere ville han vært fast i Englands tropp, tror jeg. I mange matcher er han vår gigant, seinest mot Everton.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2014, 22:01

Knut Ole skrev:
Shawcross - vanvittig klumsete spiller (typisk midtstopper før fotballen ble raskere og bedre i PL) - holder ikke PL nivå teknisk og passningsmessig, holder til nød nivå ellers (Stoke bør vurdere salg)

Seriøst?
Shawx har stått fram meget bra denne sesongen. Som de aller aller fleste går det litt i bølger, men generelt meget bra nivå. Han er blitt bedre på sitt svakeste punkt: pasningskvalitet. Hadde han vært litt hurtigere ville han vært fast i Englands tropp, tror jeg. I mange matcher er han vår gigant, seinest mot Everton.

+1
Han er veldig god og sett over tid har han vært fantastisk. Han gjør noen blemmer innimellom, men ikke så mange at man ikke kan leve med det. Alle stoppere gjør det av og til, og når de gjør det blir det mer synlig. Det veies dessuten opp i bøtter og spann med mange gode inngripener. At han scorer et selvmål med "bein nr. 3" er sånn som kan skje de beste i blant oss. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2014, 22:11

Knut Ole skrev:
Ikke den klareste straffen jeg har sett, men ikke helt uforståelig at han blåser heller. Værre da med den handsen fra Sterling som er i forkant av straffesituasjonen.

Da er vi to her inne når det gjelder handsen. Diskuterte dette med div. Liverpool fans som også ser dette:
1. hadde sympati for at en soleklar hands nok en gang (jf. Newcastle) ødelegger for Stoke
2. gliser enda etter at dommer/linjedommer gikk på lim-pinnen da en av deres lettvektere ramler for en smule kroppskontakt.
Det er da britisk fotball for faen!

Han faller lett( hvor mye veier han? 35 kilo? ), men etter dagens norm i forhold til fysisk kontakt og den slags( som har blitt fremelsket av andre enn meg sjøl ) så kan jeg forstå at han blåser på den. Hadde Wilson truffet ballen så hadde det ikke vært snakk om straffe, men det gjør han ikke og da stiller det seg annerledes. Som jeg har vært inne på før, en del av ingrediensene i det vi kan kalle "moderne fotball" er bra, men en del av utviklinga er ikke bra. For meg var det du kaller "britisk fotball" mer enn bra nok underholdning en gang i tiden, men i dag vil det store flertallet tilsynelatende ha noe annet. Og i og med at det store flertallet, og ikke de som tilhører mindretallet og som KAN ha rett, legger føringer for hvordan tingenes tilstand skal være, ja så blir det som det blir.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Knut Ole » 13 Jan 2014, 22:12

Jeg synest faktisk vi gjør en god kamp i dag, tross tapet. ;) Vi er fullt på høyde med Liverpool - rent spillemessig - men vi taper på grunn av personlige feil, feilaktige dommeravgjørelser, og en liten smule ren uflaks.

Utvilsomt en god match offensivt. I mange angrep går ballen hurtig framover OG det er vilje + evne til å variere med å bre ut spillet mot krittet der ute på kantene. Backer, spesielt Cameron, gir oss ny dimensjon. Våre ytreløpere har mulighet til mer variasjon og alternativene blir flere og bedre. Flotte forspill til vårt første og tredje mål. Dette er positivt!
Og du verden så godt det er at farsene mot eksempelvis Spurs og Soton i større grad synes å være feilskjær enn en tendens.
Så gjelder det å lære + reflektere over historisk fem baklengs på Brit og være mer kynisk bakover i kommende seks-poengere. Har trua igjen.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke-Liverpool

Innlegg Torstein Norevik » 13 Jan 2014, 22:48

bjørn123 skrev:Kampen i går ble sterkt preget pga uheldig mål imot tidlig (som selvfølgelig gjord det lettere for Liverpool).
Men et stort problem er, og som jeg håper Huges ser, at vi har flere spillere som ikke holder PL nivå (eller så vidt holder nivå) For å ta for meg de som startet i går:

Butland - bedre enn Sørensen - ville satset på ham som 2. keeper

Cameron - blant de bedre spillerne vi har - holder nivået

Shawcross - vanvittig klumsete spiller (typisk midtstopper før fotballen ble raskere og bedre i PL) - holder ikke PL nivå teknisk og passningsmessig, holder til nød nivå ellers (Stoke bør vurdere salg)

Wilson - veldig begrenset tekniske ferdigheter - holder ikke nivået (selg)

Pieters - gjør mye rart, men allikevel ville jeg gitt ham sjansen videre - holder nivået

Walters - vanvittig arbeidskapasitet - holder nivået samlet sett

Nzonzi - holder nivået - laget bør bygges rundt ham

Adam - hadde vært en klassespiller om han hadde hatt fart - holder, pga mangel av dette, kun akkurat nivået

Whelan -holder bare så vidt nivået

Arnautovic - veldig ustabil - holder bra toppnivå - derfor holder nivået

Crouch - bedre i år enn i fjor - trenger raske spillere rundt seg - holder nivået, men ikke mer (ville solgt ham)

Takk for sist, Bjørn, hyggelig å bli kjent med deg og kona på siste fellestur til Stoke :) (med mindre jeg nå bommer helt, men jeg antar at det bak denne signaturen skjuler seg den trivelige nordlendingen fra Lurøy, som hadde en sønn som spiller på Ranheim....) ;)

Er enig med mye av det du skriver her, Bjørn, men er uenig på to-tre punkter.... ;)

Shawcross: Synest du er veldig streng mot Shawcross her.... :o Jo, han gjør noen tabber innimellom, men alt i alt så synes jeg han er en meget solid midtstopper og en av våre alle viktigste spillere. Kan av og til bli litt avkledd når ballen går fort langs bakken, fordi han ikke er så veldig kjapp, men tar det igjen med sold luftstyrke og at han er meget sterk i duellene. Er faktisk heller ikke så verst med ballen i beina framover, noe som er blitt mer synlig ved den spillestilen vi praktiserer under Hughes. Men jeg kan være enig i at han kanskje lovet enda mer for tre-fire år siden enn det han faktisk har utviklet seg til å bli. Han så ut til å kunne bli en klassespiller, blant de to-tre beste i PL. Det synest jeg foreløpig ikke han er blitt, men likevel - etter mitt syn - en spiller som utvilsomt holder nivået i PL med god margin, og er nok ganske sikkert blant de 10 beste stopperne i ligaen.

Walters: Er enig i at han har en voldsom arbeidskapasitet, men jeg synes ikke det i seg selv er nok til å konkludere med at han holder PL-nivå. ;) Han mangler fart, han mangler teknikk, han mangler kreativitet, han er ineffektiv og bommer på de mest opplagte sjanser og er i det hele tatt meget begrenset i sitt offensive spill. Jeg mener at man av en midtbanespiller i verdens tøffeste liga må kunne forvente mer enn bare en vanvittig arbeidskapasitet. Man skal aller helst være god både fremover og bakover. Og om ikke er begge deler, så bør man da i det minste kompensere med enten å være veldig god bakover eller veldig god fremover. Walters er hverken det ene eller det andre ! ;)

Whelan: Holder etter mitt syn ikke nivået. God tackler og ballvinner, men ikke veldig god. Er også en av de som av og til kan "miste hodet" og enten blir straffet med høstfarger og/eller farlige frispark imot like utenfor egen sekstenmeter. Ser nesten bare etter pasningsalternativer til side eller bakover, og spiller derfor sjelden kreative pasninger fremover. Med et slikt fokus blir det også veldig ofte slik at gode kontringsmuligheter "drepes" dersom ballen går via Whelan, fordi han ikke tør slå den forløsende - litt risikable pasningen fremover - men i stedet roer ned ved å slå til side eller bakover, og kontringen stopper opp.

Wilson: Ikke enig i at han bør selges, fordi han er ganske anvendelig og kan brukes på mange plasser. Slike kan være gode å ha, gitt at de holder en viss kvalitet, og det gjør Wilson. Han er ikke veldig god, men all right. ;) Har ikke blitt veldig imponert av han på midtbanen, og han glitret vel heller ikke på venstre-back, men klarte seg OK tatt i betraktning av at det var en litt uvant posisjon for han. Synest faktisk han har vært best som midtstopper, selv om det føles litt rart å si det rett etter Liverpool-kampen, der han var særdeles svak. :? Normalt ingen kandidat for start-elleveren, men kan være grei å ty til når skader/suspensjoner begynner å sette inn utover senvinteren og våren. ;)

Ellers er jeg enig i mye av det du skriver, Bjørn, selv om vi sikkert kan diskutere gradsforskjeller. ;)

Vi får fortsette diskusjonen over en pint på neste fellestur vi også. :lol: Hils kona ! VI snakkes ! :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 179 gjester

cron