Stoke City - Everton

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City - Everton

Innlegg Morten T. » 01 Jan 2014, 19:07

Bortsett fra de 10 første minuttene i hver omgang så blir Stoke, om ikke pissa på, så i hvertfall rimelig utspilt. Everton har et godt lag og det bør med i regninga, men det var egentlig ikke så mye positivt å hente ut av dette, synes jeg. Sånn kampen forløp så må man konkludere med at ett poeng var i overkant bra.

Assaidi var Stoke sin beste og jeg liker at han prøver å gå innover i banen. Walters var også meget god, spesielt i 1. omgang. Shawcross og Wilson solide bak og Crouch var god i 2. omgang.
Pennant ødela vinnersjansene og gjorde BARE feil de minuttene han spilte, så det var et dårlig bytte.

Hughes virka heller ikke helt stødig. Klaging på dommeren HVER GANG han var i bildet tyder på feil fokus.

Dårlig spillemessig kamp, men ok resultat.

Godt Nytt År, forresten. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City - Everton

Innlegg JonC » 01 Jan 2014, 19:10

1) Godt Nytt år!
2) Vel oppsummert !
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Stoke City - Everton

Innlegg mfkpotter » 01 Jan 2014, 19:38

Godkjent kamp av Stoke mot et av de beste lagene i PL, Everton har færrest baklengs og færrest tap av alle på bortebane. Men dette var slutten for Pennant i Stoke, en slik rullgardin som han fikk i dag er utilgivelig. Det å miste 2 poeng på denne måten, er mildt sagt jævlig. Når det er sagt så var det fortjent av Everton scoret, men det skal bare ikke skje på denne måten.
Er dessverre flere spillere som ikke holder nivået på dette Stoke laget, mye søppel som henger igjen fra TP. Nå må Hughes hente inn kvalitet i dette laget, 2-3 spillere som går rett inn på laget og ikke mer stallfyll.
Har vært et vanskelig jule og nyttårs program, og neste kamp mot Liverpool blir ikke noe lettere. Håper at det er et par nye fjes inne til den kampen.

Stoke beste spillere i dag Shawcross og Assaidi..
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke City - Everton

Innlegg Svein Nilsen » 01 Jan 2014, 19:46

Tidenes rullgardin på Pennant! Han burde vært tatt av banen etter 5 minutter, han var jo et levende frispark og gjorde alt feil. Det er HELT utilgivelig å gjøre sånne feil på dette nivået. Det var vel hans siste kamp for oss og han blir dessverre mest husket for dette. Everton er jo som vi visste et veldig godt lag, men vi holdt de bra frem til 1-0, deretter ble vi baktunge og mistet alt eget spill. Men, vi er ubeseiret i 2014...Godt Nytt Stoke År!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke City - Everton

Innlegg Knut Ole » 01 Jan 2014, 21:06

Men, vi er ubeseiret i 2014...Godt Nytt Stoke År
:)
Vi taper sjeldent....
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City - Everton

Innlegg Knut Ole » 01 Jan 2014, 21:11

Noen som veit hva som skjedde med Sørensen. Skadet eller noe? Eller tidlig pensjon hvor plassen overlates til fresh ungdom?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City - Everton

Innlegg Torstein Norevik » 01 Jan 2014, 21:26

To tapte poeng :( Ikke fordi vi fortjente tre poeng etter spill og sjanser, men fordi vi mister to poeng på et helt unødvendig straffespark på overtid :( Pennant mister fullstendig hodet, og vi straffes - bokstavelig talt - for det. Pennant leverte for øvrig en særdeles dårlig søknad om mer spilletid, og fikk ikke til noe som helst annet enn å skape frispark for Everton i farlige posisjoner, og til slutt det famøse straffesparket.

Kampen sett under ett var nok Everton best, selv om jeg synest at vi hang til dels godt med. Vi spiller bra innimellom, men skaper - som vanlig - for lite fremover. Crouch vinner en del der fremme, men gjennomgående synest jeg midtbanen er altfor sein til å komme etter og støtte opp etter at Crouch har vunnet førsteballen. Det samme skjer når vi kommer frem på kant, vi har som regel bare en eller to spillere inne i boks - mot 4-5 forsvarere - og taper gang på gang når innlegget kommer.

Vi blir også altfor baktunge siste kvarteret, og man sitter egentlig bare og lurer på hvor lenge vi greier å stå i mot. Palacios byttes inn for Adam, og jeg tillater meg å tvile på om det er et riktig bytte i en slik situasjon. Et slikt defensivt bytte er bare med på å bidra til at vi blir enda mer baktunge, noe som gir Everton anledning til å konsentrere seg om å sette alle kluter til fremover, noe som igjen forsterker presset mot oss.

En Ireland eller Arnautovich med friske bein, inn for Adam og en uthvilt Jones inn for en sliten Crouch ville nok potensielt skape mer uro for Everton-forsvaret, som da også måtte tenke hjemover i stedet for å presse på fremover. I stedet fikk vi en Palacios som kom inn utelukkende for å ligge på egen banehalvdel for å forsvare ledelsen, samt en sliten Crouch som hadde gjort sitt i denne kampen.

Synest midtforsvaret var meget solid i dag, og Pieters spilte seg stort opp etter en rufsete start. Walters gjorde en bra kamp, med sin voldsomme arbeidskapasitet, men bidrar nok langt mer defensivt enn offensivt i sin kantrolle.

Aller best i dag synest jeg likevel målscorer Assaidi var. De gangene vi blir farlige er når han får ballen på sin venstre kant. Han er også flink til å variere mellom å gå til linja og legge inn, og å trekke innover i banen for å gå på skudd. Det gjør han uforutsigbar, og vanskelig å spille imot. Enig med dere som sier at han bør signeres ASAP.

Til slutt en liten brannfakkel : ;) Er det gitt at Huth bør inn igjen i midtforsvaret når han er tilbake etter skade ? Tidligere ville jeg vært tilbøyelig til å svare et ubetinget ja, uten betenkningstid. Nå er jeg litt mer usikker. Jeg synest Wilson har vært meget solid som stand-in. Samtidig synest jeg ikke Huth har vært like bra denne sesongen og forrige sesong som han var for et par-tre år siden. En ting er at han ikke lenger er den trusselen på offensive dødballer som han var før. En annen sak er at jeg synest han har vært litt rufsete defensivt, og ved flere anledninger har glippet i markeringene, noe som har kostet/kunne ha kostet oss. Vi har også sluppet inn uvanlig mange mål etter defensive dødballer, noe vi tidligere var veldig gode på å håndtere, og ofte skyldes dette sviktende markering (riktig nok ikke bare av Huth). Alt i alt synest jeg imidlertid at Shawcross/Wilson denne sesongen har fungert vel så bra som Shawcross/Huth, og derfor synest jeg heller ikke det er noen selvfølge at Huth skal inn igjen når han er tilbake. Jeg sier ikke med dette at jeg mener at Huth ikke skal inn igjen, men jeg mener det her må gjøres en skikkelig vurdering for/mot Huth, og jeg mener utfallet på dette spørsmålet ikke er gitt. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City - Everton

Innlegg gmel » 01 Jan 2014, 21:59

Skjønner ikke hvorfor MH byttet som han gjorde...
Hvorfor ikke Ireland og Jones??
Ellers var det skitt med Pennant, var nok mye for hissig på å vise seg fram, og da ble han syndebukk i stedet.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Stoke City - Everton

Innlegg gmel » 01 Jan 2014, 23:46

Knut Ole skrev:Noen som veit hva som skjedde med Sørensen. Skadet eller noe? Eller tidlig pensjon hvor plassen overlates til fresh ungdom?

Skade
Akilles
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Stoke City - Everton

Innlegg TrondG » 02 Jan 2014, 01:35

Vi møtte et svært, svært godt fotballag som nesten aldri taper i dag, og vi tok med oss ett poeng fra kampen. Vi kunne fort tapt, men vi kunne fort vunnet også om ikke håpløse Pennant hadde rotet det til. Everton var nok best, men det er likevel fair at lagene delte poeng i dag.

På min side er jeg godt fornøyd med både poenget og prestasjonen, og jeg syntes å se at den gode gamle "fighting spiriten" er tilbake i spillergruppen - den er knallviktig! Samtidig sitter spillet bedre og bedre, og selv om vi får en smell eller to i ny og ne, så utvikler vi oss i positiv retning under Mark Hughes.

Shawcross er enorm.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 211 gjester

cron