Tottenham - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Tottenham - Stoke

Innlegg Knut Ole » 29 Des 2013, 20:36

Sven-Erik skrev:3-0 slutt på en dårlig dag. Blanke ark neste kamp!! Still loud & proud ;)

Always proud to be a Potter!
Men ved inngangen til 2014 må det være lov å stille spørsmål om MH har kontroll på dette. At han gis honnør for å gjøre et bytte i det 50. minutt..... og dette står igjen som det eneste positive fra hans side sier det meste. Laget svikter i alle ledd i dag. Det er naturligvis spillerne som skal ta hovedansvaret for det som skjer på gresset, og her var det mye Championship blant våre i dag (tror vi skal få det svært tøft mot Leicester).
Men taktikk, coaching og bytter fra sjefen synes å være kritisk dårlig. Våre spillere har ikke evne til kortpasningsspill!! I dag mister vi ballen utallige ganger og ved to av anledningene skaper det overganger og mål i mot (0-2 og 0-3) og værre kunne det blitt. Upresise og trege føtter i alle fall sammenlignet med dagens motstander. Når spilleopplegget på WHL baserer seg på små-pent pasningsspill i trange soner er dette en fullstendig feilslått taktikk som vi blir straffet knallhardt på. Og disse baklengsmålene klarer vi aldri å ta igjen når det i liten/ingen grad finnes en offensiv taktikk og samhandling. Assaidi er innimellom gøy å se på, men det er grenser for hva han får til aleine. At Crouch benyttes kamp etter kamp etter kamp som spiss er utrolig. Han funker stort sett feilvendt og lykkes noen ganger med støttepasning i neste trekk. Han skal så klart også ha for å vinne hodedueller, men her mangler stort sett samhandlingen etter stuss da det ikke er noen på et timet løp. Er det trent noe større på disse bevegelsene? Det kan virke som om Jones er frosset helt ut av MH i så fall forventer jeg salg av Jones snarest mulig og inn med en robust erstatning som gjør at Crouch kan benyttes nå og da og ikke hver gang. Hva var forresten poenget med å bytte forsvarer i det 81 min. i stedet for offensiv kraft?
Kikk på statistikken fra kampen i dag, den suger. 20 vs 2 avslutninger (hadde vi så mange som to?), 519 vs 200 vellykkede pasninger :evil:
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Tottenham - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 29 Des 2013, 22:55

En meget svak kamp av Stoke i dag, det var regelrett klasseforskjell på lagene og seieren var fullt fortjent og ikke for liten. Lagdelene henger ikke sammen, og vi lykkes ikke med noe som helst.

Jeg er likevel ikke enig i at dette skyldes valget av spillestil. Vi skal ikke glemme at vi spilte meget godt borte mot Newcastle for noen få dager siden, frem til dommeren fant det for godt å ødelegge kampen for oss. Spillestilen var vel ikke vesentlig annerledes i den kampen, selv om jeg må innrømme at jeg ikke fikk sett den, og kun baserer meg på det jeg har lest. ;)

Og når sant skal sies var vi vel ikke noe bedre gjennom hele vårsesongen enn det vi har vært høst - snarere tvert i mot - selv om vi den gang spilte med en fundamentalt forskjellig spillestil. Jeg tror svaret snarere er at vi har for mange spillere som ikke er gode nok på dette nivået. :?

I dag var vi rett og slett ikke på hogget. Vi var for sene stort sett i ett og alt, og her tror jeg ligger mye av problemet med dagens Stoke-lag. :? Laget vårt mangler tempo, ettersom de aller fleste av våre spillere er relativt trege, sammenlignet med mange av spillerne de møter.

Det ser vi veldig godt når det kommer til rene løpsdueller. Men jeg tror også dette er mye av grunnen til at vi veldig ofte taper andreballen etter duellene, spillerne er rett og slett ikke kjappe nok i kroppen til å rekke frem, og kommer det lille - men avgjørende - tidelet for sent i de fleste tilfeller. Og når vi taper duellene og andreballen, da greier vi heller ikke å ta noe initiativ i kampen, og blir i stedet halsende etter, og satt under press, slik vi ble i dag.

Jeg håper derfor virkelig at vi i det kommende vinduet får inn et par-tre nye spillere, og at dette er kjappe, tekniske spillere. Med den spillestilen MH legger opp til, er det denne typen spillere vi trenger, langt mer enn fysisk sterke - men temposvake - arbeidshester.

Helt til slutt vil jeg - etter at Shawcross har fått mye pes for straffen han forårsaket - ta vår kaptein litt i forsvar. Slik jeg ser situasjonen, er Shawcross' handling en ren refleks. Adebayor smeller til , nesten i hodehøyde, bare en meter unna Shawcross. For meg ser det ut som Shawcross ren instinktiv forsøker å verge seg mot å få kanonen fra Spurs-spissen midt i fjeset. Jeg synes det er vanskelig å klandre han for det. Dette er - slik jeg ser det - en helt naturlig refleks i en slik situasjon, enten man er profesjonell fotballspiller eller ikke, og ikke en konsekvens av et nøye gjennomtenkt valg om å stoppe ballen med hånden heller enn å la være. Situasjonen skjer i løpet av en brøkdel av et sekund, og Shawcross rekker nok knapt nok å tenke, men reagerer på instinkt. Det synest jeg ikke vi kan klandre han for ;)

Og når det gjelder manglende bruk av Jones, har tanken slått meg om dette er helt bevisst og taktisk motivert ? Det er ingen hemmelighet at Jones neppe har noen fremtid i klubben under MH. Samtidig har han en kontrakt som løper ut til sommeren, og kan da gå gratis. Derfor vil det være ekstremt viktig for Stoke å få solgt han i januar, slik at det er mulig kanskje å få 2-3m pund for han, før han forsvinner.

Med et slikt utgangspunkt ville det være ekstremt uheldig om Jones nå - like før overgangsvinduet åpner - skulle bli skadet, og således relativt uinteressant som kjøpsobjekt for andre klubber i januar. Muligens kan dette være - i alle fall en medvirkende - årsak til at Hughes ikke lenger bruker Jones overhodet, selv om han sitter på benken kamp etter kamp ? Dette er selvsagt bare spekulasjoner fra min side, men tanken har streifet meg. Når det er sagt, så har Crouch vært veldig god de siste kampene, så det kan jo selvsagt også være årsaken til at Jones ikke får sjansen. Men jeg - og mange med meg - har undret oss litt over at Hughes ikke slipper til Jones i alle fall de siste 15-20 minuttene av kampene, med friske bein når motstanderne begynner å bli møre..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Tottenham - Stoke

Innlegg Knut Ole » 30 Des 2013, 12:15

Vi peker begge på hovedproblemet Torsten, at vi har endel spillere som ikke er gode nok på dette nivået. Og da faller en sofistikert små-sexy spillestil totalt igjennom i Tottenhams lekegrind. Pga føtter (og hoder) som ikke er så tekniske, lettbeinte og raske gjør vi det bare vanskelig for oss selv. Enkelt sagt ender i balltap og baklengs. Mot Newcastle var de første 35 min fantastiske og JA , pasningene satt bedre. Men jeg mener å huske at vi spilte mer direkte, varierte med mer bredde i spillet slik at mottaker av ball hadde mer space/gress/areal rundt seg hvor back bidro offensivt slik at ytreløper og back utgjorde en dobbel kraft. Denne kraften blir naturlig nok og dessverre begrenset når Wilko tar plassen til Cameron. Mot Newcastle varierte vi presshøyden i vår gode periode noe som muligens forstyrret motstander. Jeg savnet det i går og om ikke spillerne får til en slik veksling må en sjef på sidelinja gi signaler om dette.
Mot Aston Villa så vi hvor jævla enkelt det var å skape avslutninger som gav mål. Rett fra læreboka. Innlegg fra kant mot deres boks med to av våre spillere på rett plass som dels forstyrrer forsvarere og keeper og får dyttet kula i nettet. + samhandling stuss og mottak. Kjennetegn Direkte Spill! Det er vakkert i mine øyne :-)
Øv mer på det!
Når det gjelder Jones er vi nok enige at med dagens tropp vil en variasjon Crouch / Jones (60 - 30 min) evt motsatt være egnet. Eller....når noen ganger når vi ligger under (og det hender jo) benytte begge de siste 15-20 min. Men da må jo også denne kombinasjonen være trenet på feltet.
At Jones er på vei ut ligger vel i kortene siden han ikke benyttes og bare koster høy ukelønn. Men jeg vil ikke tro det er særlig positivt for markedsverdien at han ikke har tillit og ikke får vist seg fram.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Tottenham - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 30 Des 2013, 12:51

Jævlig dårlig kamp! Tottenham var ikke spesielt gode, men de møtte ikke motstand! Vi stod med lua i hånda og ventet på nyttårsrakettene. Forestillingen var flau og pinlig og samtlige spillere inkludert MH burde sendt lønna for uke 52 rett til en god sak! Kanskje til oss supportere som måtte lide oss igjennom 90 minutter uten vilje eller evne til å klare noe som helst. Vår eneste avslutning på mål var en usedvanlig veik heading midt på mål fra Crouch etter 83 minutter. I tillegg til det hadde vel Adam et frispark et par meter utenfor - That's it!
Nå er det heldigvis kun 36 timer til overgangsvinduet åpner, det betyr at vi bør ha en ny spiss og en offensiv midtbanespiller på plass innen 50 timer. Det haster. Mark Hughes, LØP OG KJØP!! Møter vi Leicester lørdag 4. januar uten 2-3 nye spillere så blir jeg enda mer grinete enn jeg er nå!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Tottenham - Stoke

Innlegg -Tottal- » 30 Des 2013, 19:17

Hvorfor ikke våge å bruke både Crouch og Jones i samtlige 90 minutter ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 204 gjester