Stoke - Chelsea

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Chelsea

Innlegg BoBle » 07 Des 2013, 19:21

Deilig med seier over Chelsea, men

det er synd at Stoke har mistet sin identitet, sitt varemerke.
GOOAAAAARN STOKE!
BoBle
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 108
Registrert: 31 Jan 2013, 03:38

Re: Stoke - Chelsea

Innlegg torage » 07 Des 2013, 19:23

Fantastisk resultat. Spiller fotball, scorer flotte mål, tør å angripe og går for et vinnermål. Det hadde aldri skjedd med Pulis. Hyggelig for Pulis at han er inne i en god periode med CP, men spillergleden er tilbake, ikke bare kun avhengig av stor innsats å blø for drakta. Det vil helt sikkert fortsette å gå opp og ned med denne spillertroppen, men go on Hughes, du er på gang, og jeg er stolt over Stoke slik de nå tør å spille. :D
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Stoke - Chelsea

Innlegg centauri » 07 Des 2013, 19:35

Sven-Erik skrev:Assaidi, du kan få gifte deg med dattera mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!


He-he
Håper det var godt overveid :lol:
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Stoke - Chelsea

Innlegg jørgen » 07 Des 2013, 21:41

Hør intervjuet med Assaidi!

http://www1.skysports.com/football/news ... st-chelsea

Han får ordlagt seg :lol:
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 403
Registrert: 18 Aug 2010, 16:18

Re: Stoke - Chelsea

Innlegg Morten T. » 08 Des 2013, 00:08

Dette var en flott seier og ikke minst en etterlengtet opptur etter en relativ lang periode hvor pila har pekt nedover, eller slakt nedover.

Aller først, det var fantastisk å se at en av verdenshistoriens aller største ledere, og en inspirasjonskilde for mange av oss( håper jeg ), bli hedret før kampstart. Det beviser at fotball fortsatt kan være noe mer enn bare poeng, penger og fjollete staffasje.

Selve kampen var litt rotete( fra begge lag ) og Stoke fikk en del brudd i mot etter svakt pasningsspill( spesielt i 1. omgang ) som fort kunne ha gitt laget en del baklengs, men etter mitt syn var det primært to grunner til at det ikke skjedde: Chelsea var usedvanlig lite skarpe i avslutningsfasen og Stoke var kollektivt mye bedre enn på lenge i forhold til å jobbe hjem etter balltapene. Chelsea hadde mye ball, men måten Stoke lå organisert defensivt på mot etablert angrepsspill var et deja vu av dimensjoner i forhold til det jeg har sett massevis av ganger siden Stoke ble en PL-klubb i 2008 . Det noen av oss snakket om før kampen, viktigheten av å hindre Chelsea rom når de hadde et etablert angrepsspill, ble fulgt i store deler av kampen og var periodevis en fryd å se på. Intensiteten var også god og da spesielt i 2. omgang og når den viktige faktoren er på plass så får man ofte et resultat. Jeg er nok ikke helt enig med dem som måtte hevde at spillet til Stoke var av eksepsjonell karakter, men jeg kan forstå synspunktet når man ser på hvilke 11 som sto på motsatt banehalvdel.

Jeg synes at tidvis utskjelte Walters var meget god i denne kampen og det samme kan også sies om tidvis utskjelte Crouch. Ireland var også meget god og virker å være på gang. Han har veldig mye fotball i seg og kan han finne fram det han gjorde i Man C for noen år tilbake så kan Hughes ha skutt gullfuglen med denne låneavtalen. Shawcross og Wilson var stødige bak og det samme må sies om Begovic. Backene var akkileshælen til Stoke i dag. Cameron kjørte seg inn i flere vanskelige situasjoner og Muniesa var en drivende synkemine med mange slurvete avleveringer og feil posisjonering, men det gikk jo bra til slutt. Stemningen på tribunen virket også å være god i dag etter en forholdsvis laber periode på den fronten en god stund.

3-2 er uansett et knallsterkt resultat, og da spesielt motstanderen tatt i betraktning. På tross av et svært så fuktig julebord på fredag så greide jeg allikevel å trøkke ned en pils både for reparering og feiring. :mrgreen:
Nå gjelder det å forsøke å surfe på dette resultatet og ikke falle tilbake til gamle synder mot lag som Hull o.l.

Grattis! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Chelsea

Innlegg Torstein Norevik » 08 Des 2013, 00:41

Fantastisk resultat og en utrolig bra annen omgang av Stoke. :D I første omgang var Chelsea klart best, men i annen omgang synest jeg vi var fullt på høyde, og fantastisk deilig å se Assaidi sette den perlen i det aller siste minuttet. :D

Først og fremst utrolig bra laginnsats, hvor vi spiller med høy intensitet og hvor vi greier å holde laget kompakt og med perfekt avstand mellom de ulike lagdelene. Og ikke minst, vi tør å gå fremover og angripe et så godt lag som Chelsea, vi varierer med presshøyden og vi varierer mellom å slå kort og langt. Jeg synest det er lenge siden Stoke har spilt så godt som de gjorde i annen omgang i dag, den sterke motstanderen tatt i betraktning. :D

Nå skal vi suge på denne karamellen, for dette var en opptur vi virkelig trengte ! Den gir håp og tro, og en god porsjon selvtillit inn i laget. Og den bekrefter inntrykket av at vi veldig ofte spiller relativt bedre mot de antatt sterkere lagene enn vi gjør mot de lagene der vi har større forventninger om tre poeng. ;)

Det har nok sammenheng med at de "store" lagene spiller åpnere, fordi de selv er opptatt av å angripe, mens de antatt "svakere" lagene oftere er mer opptatt av å forsvare seg - med veldig høy intensitet og voldsomt press - og derfor ofte kan være vel så vanskelige å spille mot. :?

Nå venter Hull på bortebane. Det blir nok en vanskelig kamp, for heller ikke Hull er noen "walk in the park". Ingen lag i PL er det. :?

Men vi har i alle fall fått en så god inngang som mulig til den kampen, etter seier og godt spill mot en av tittel-utfordrerne. :)

Mange gode i dag, N' Zonzi kanskje aller best, men også Crouch, Ireland og utskjelte (også av meg... :oops: ) Walters var veldig gode i dag.

Det kommer garantert til å bli både "up and downs" også i tiden som kommer. Derfor skal vi også glede oss litt ekstra over en kamp og resultat som i kveld. :D Vi har ikke vært for bortskjemte med slikt det siste året..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Chelsea

Innlegg Svein Nilsen » 08 Des 2013, 11:02

Det er slike seiere vi som supportere lever for og håper på! Fantastisk. Jeg var selv på the Brit i 2008 når Big Mama satte inn 3-2 mot Villa i det som var vår første PL seier. Samme euforiske opplevelse hadde nok 4 heldige av våre medlemmer som satt på våre sesongkort plasser i går! Da kanonskuddet til Assaidi satt i vinkelen i den 90.minutt virket det som om the Brit gikk av hengslene, herlig! En litt tafatt første omgang hvor Chelsea var LITT bedre men ikke mye. Så en andre omgang hvor gutta nok innså at her var det mulig å plukke poeng. En herlig innstilling og stor arbeidsmoral. Alle spillere hevet seg og vi var helt på høyde med Chelsea, minst! Vi merket det fra start andre omgang og frem til 2-1 målet, da hadde Chelsea nesten ikke ballen. Ireland sin scoring var vakker, klinisk avslutning helt nede i hjørnet fra 16 meter, mye vanskeligere enn det så ut. Og Assaidi, vraket etter en rufsete kamp i midtuka, kommer inn og utfordrer backen før han banker ballen i krysset fra 18 meter - vakkert!
Walters får (fortjent) mye pepper, også fra meg. Etter å ha hvilt i midtuka var han tilbake i gammelt slag, i første omgang, men hevet seg enormt og hadde mange gode innvolveringer i andre omgang. Innlegget som strøk håret....ehhhh...skallen til Ireland var det klasse over. Litt usikker hvor Crouch var akkurat da, men han hadde nok satt den! Kanskje Walters har godt av å kun spille hver annen kamp? Det blir det også fremover, fordi hans femte gule kort gjør at han må stå over mot Hull lørdag kveld. Og Ireland, han har offensive fibre som gjør laget betydelig bedre offensivt. Han blir en hengende spiss som gir Crouch bedre arbeidsvilkår, det var med på å avgjøre kampen. Wilson overraskende positiv som midtstopper, vi savnet ikke Huth i går. Også Shawx bedre enn på lenge. Når Cameron slutter med alle utsidepasningene blir han en meget solid back. Veldig bra i andre omgang, litt rufsete i første. Muniesa åpnet veldig svakt, var rundingsbøye. Kom seg betraktelig utover i kampen og også han god i andre omgang. N'Zonzi og Whelan veldig bra defensivt, holdt laget samlet og ga ikke bort de store rommene vi så mot Everton. Arnie, fortsatt ikke helt på høyden - håper og tror han har mer å fare med etterhvert. Han har litt Zlatan over seg, men rekker originalen kun til anklene foreløpig. Crouch hadde også en bra kamp, har blitt mer bevegelig de siste kampene og fikk endelig en scoring. Men, synes nok at Jones kan avlaste han litt mer enn det vi har sett i det siste.
Bring on the Tigers 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Chelsea

Innlegg gmel » 08 Des 2013, 13:44

Savnet ikke Pulis i går....
For meg er en av de største forskjellene på han og MH de håpløse byttene.
Det var utrolig skjelden at han gjorde et positivt bytte, men veldig mange negative.
Han skulle sikre ledelsen og byttet defensivt, gjorde bytter to minutt før slutt når vi lå under.
Det å ha folk som kan komme inn og snu kampen er en ting, å bruke de er en annen.
I går var jeg sikker på tap til det tredje målet vårt.
Gleder meg til Hull.
Ellers ser jeg kampene i opptak eller i forsinket utsending 20:30
Men etter at jeg fikk 3-0 i fjeset mens jeg så Arsenal sist helg blir det lite annet enn Stoke....
Alternativet er streaming, men for meg ser det ut som å se kampen under vann....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 190 gjester