Stoke - Cardiff

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Lilledino » 04 Des 2013, 23:43

Sven-Erik skrev:Får trøste oss med at Fulham tapte, kunne fort gjort det vi også om ikke Bego hadde tatt skuddet på overtid. Men jøss, disse kampene SKAL vi vinne!!

Ja, heldig der, men vi må avgjøre slikt selv....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Bjarne » 04 Des 2013, 23:44

Skuffende - tror vi trenger en ny manager :lol:
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Per Magne » 04 Des 2013, 23:45

Det er rett og slett tannløst fra midtbanen og fremover. Virker ikke som spillerne har tro på det de driver med. Ingen følger med fremover når de vinner ballen. Måtte vente til de ti siste minuttene før man forstod at skal det lages mål, så må man faktisk jobbe for det. Heldigvis er det mange lag samlet i denne gjørma, men blir det ikke bedre enn dette, tror jeg vi kommer til å slite stort utover vinteren og våren.
Brukerens avatar
Per Magne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 237
Registrert: 08 Aug 2010, 21:34
Bosted: Stekervika 23, 5353 Straume

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Lilledino » 04 Des 2013, 23:46

Bjarne skrev:Skuffende - tror vi trenger en ny manager :lol:

TP vant med CP...Haha....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg theKanel » 04 Des 2013, 23:48

Etter å ha vært Stoke fan i over 20 år, så har det jo blitt ein del skuffelser.(Og oppturer)
Men i dag var det begredelig fotball!
Eg kvir meg til resten av desember måned hvis det fortsetter i denne tralten.

Og eg skal ikkje skylde den danske kommentatoren på streamen for at eg er i meget dårlig humør no, men han bidro nok til at kvelden vart enda litt meir begredelig ...
Kan ikkje berre ha da kjekt, må ha da litt gøy og!
theKanel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 326
Registrert: 08 Aug 2010, 01:10
Bosted: Osterøy

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Morten T. » 04 Des 2013, 23:50

Trist som faen...

Satt å kikka litt på Palace-West Ham i går. Den gløden, innsatsen og viljen som Palace-spillerne viste i 1-0 seieren....vel, jeg savner det noe så ut av helvete! :(

Denne sesongen KAN bli tøff og slik det ligger an nå må vi nesten bare håpe at tre klubber gjennomgående vil gjøre det dårligere enn Stoke, selv om det akkurat nå ikke ser slik ut.
Gladfotballens frelser i Stoke, manager Mark Hughes, gikk jo ut og preppa opp denne matchen voldsomt på forhånd, men det virker som om det er tomme fraser som ikke slår inn hos spillerne.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg O2Stokie » 04 Des 2013, 23:59

For å ta noe positivt ut av dette: vi reduserte Cardiff til et dårligere lag enn oss, holdt nullen og heldigvis er det flere lag som faktisk er dårligere enn oss. Tror det kommer inn noen spillere i januar.
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Josef » 05 Des 2013, 00:12

Helt sykt ikke vi har NOEN som vil sette en ball i gåll idag..Crouch hadde en grei kamp han, men *Defoe* mangler. Nytter ikke vinner headinger der ingen med fart plukker opp. Chelsea venter i neste, der blir det nok ikke poeng. så har vi Hull og Villa. Der bør det hentes poeng, hvis ikke er jeg redd, dette blir et nedrykkdrama med umotiverte spillere, en manager på kanten av sin egen jobb, å et helvetes kjedelig Britannia..
Josef
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 917
Registrert: 06 Aug 2010, 23:01
Bosted: Arendal

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg TrondG » 05 Des 2013, 01:01

Skuffende at vi ikke klarer å treffe mål. Vi skaper i det flere sjanser, og jeg er ganske fornøyd med oppbygningen av spillet vårt, og måten vi kontrollerer kampen. Problemet er at vi roter det til i "the final third". I dag ble det gjort mange dumme valg foran mål, og vi bør få inn en spiss som vet hvor målet står i januar. Det ryktes at Diouf var på tribunen i dag, men jeg tviler sterkt på det.

Det er fort gjort å svartmale alt som svartmales kan i en kamp der vi møter en motstander som spiller for ett poeng, og vi ikke klarer å ta alle tre. Men nå må vi telle til ti og puste med magen. Vi er ikke SÅ rævkjørte som noen hevder. Grunnen til at vi ikke tar alle tre poeng i dag er fordi vi er sløve og ineffektive foran mål, that's it.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Stoke - Cardiff

Innlegg Torstein Norevik » 06 Des 2013, 00:43

En kamp som til fulle demonstrerte vår achilleshæl denne sesongen - og for så vidt de siste sesongene - den manglende evnen til å score mål.

Og det er ikke bare uflaks - som Hughes forklarte det med etter kampen - når vi gang på gang går av banen uten å score mål, og hever øyenebrynene om vi en sjelden gang greier å score mer enn ett i èn og samme kamp. Det er ikke tilfeldig at vår toppscorer står med usle tre mål etter 14 kamper !

Mot Cardiff spilte vi - etter mitt syn - faktisk ganske bra, slik tilfellet også har vært i en rekke andre kamper i år. Vi styrer kampen, har en del sjanser og mange halvsjanser, og hadde fortjent å vinne. Men det som går igjen gang på gang er at avslutningene jevnt over er elendige, og når det fyres mot mål så går ballen som regel langt utenfor eller høyt over målet. Adam, Ireland, N'Zonzi og Cameron blåste alle brukbare sjanser med noen håpløse avslutningsforsøk, og dette er ikke engangstilfeller, dette er det typiske. Leste en statistikk etter kampen som viste at vi hadde 17 registrerte forsøk/sjanser, hvorav TO !!! traff mål.

Vi trenger absolutt et par nye spillere inn som er langt skarpere i avslutningene enn de spillerne vi allerede har. Det er et absolutt must i januar, om vi skal greie å omsette bra spill til tellende resultater. Det trenger ikke nødvendigvis være to spisser. En målfarlig midtbanespiller hadde heller ikke vært av veien i så måte.

Jones og Walters bør ut i januar. Jeg har lenge pratet varmt om Jones potensiale, og det holder jeg fast ved. Men jeg erkjenner at han er altfor ustabil og laid-back til å bli den spissen vi trenger, og det blir for mange svake kamper mellom de gode kampene til at han er noen løsning på vårt problem med å score mål.

Crouch er heller ikke noen giftig avslutter, og er mer og mer glidd inn i en rolle som tilrettelegger mer enn som avslutter, slik jeg ser det. Og Walters er Walters, fantastisk arbeidsmoral og innsats, men dessverre ikke god nok som en offensiv trussel.

Crouch likevel vår bestemann mot Cardiff, selv om scoringen(e) uteble. God kamp også av Adam, som hjernen i mye av vårt offensive spill, selv om spillet hans skjemmes noe av at han av og til gjør noen merkelige valg som kan skape farlige overganger mot oss.

Alt i alt ser jeg likevel ingen grunn til å svartmale situasjonen. Det er små marginer, vi trenger et par nye spillere med gode avslutteregenskaper, så kan vi fort ta noen solide byks oppover på tabellen. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 191 gjester