Stoke City vs West Bromwich Albion

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Richard Prestegård » 19 Okt 2013, 17:52

Corner nå! COME ON!
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg ToGra » 19 Okt 2013, 17:53

0-0 Begovic har reddet Stoke i nok en kamp! Men det holder ikke med uavgjort :( Samling i bånn!
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Richard Prestegård » 19 Okt 2013, 17:54

Heades over av Shawcross. Dommer Howard Webb blåser av kampen. 0-0, og det er en mann vi kan takke for det, ASMIR BEGOVIC. Tre verdensklasseredninger gjør at Stoke unngår det fjerde tapet på rad.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Bjarne » 19 Okt 2013, 17:54

Dårligere har vi ikke vært siden 1-3 for Bolton i første kampen PL. Hughes :evil:
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg JonC » 19 Okt 2013, 17:55

Syltynn suppe, sies fra TV2 studio. Og det var hjemmelaget de siktet til. :o
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg -Tottal- » 19 Okt 2013, 18:00

En svak og kjedelig kamp....på hjemmebane må vi vise mer vilje og evne til å score enn det vi klarte i dag. Tre målsjangser på 90 minutter er for dårlig.
MH bør nok vurdere en annen lagoppstilling/taktikk for at vi skal vinne kamper....WBA farligere og vi fikk ett poeng takket være en meget god Begovic.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg gmel » 19 Okt 2013, 21:15

Kjenner lukten av Championship......
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Morten T. » 19 Okt 2013, 23:28

Sidelengs, bakover, litt framover, sidelengs, bakover og litt framover igjen....
Sannsynligvis er jeg rablende gal eller tilhører en gruppe særinger i mindretall, men jeg skjønner rett og slett ikke at noen klarer å finne det "underholdene"? Jeg vil ha direkte fotball med variasjon, hvor spillerne i større grad varierer mellom korte og lange pass og presshøyde. Nå blir alt veeeeeeldig omstendelig og veeeeeldig forutsigbart.

Kjedelig kamp og jeg savner helt klart passion og intensitet i flere faser av spillet. Stoke er ikke lenger "vonde" å møte på The Brit, dessverre.
Laget skaper faktisk ikke nevneverdig flere sjanser enn foregående sesonger( og da regner jeg ikke inn såkalte "nesten-sjanser", for dem er det flere av ), de scorer ikke flere mål og de har fått en dårligere start på denne sesongen enn den foregående, som jo flere supportere i etterkant ga uttrykk for var nærmest katastrofal og som førte til at en av historiens beste Stoke-managere måtte ta sin caps og gå.

Jeg håper Hughes finner ut av det snart.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Torstein Norevik » 20 Okt 2013, 01:10

Så nettopp kampen i opptak på en av TV2's Premier-League kanaler. Og for første gang denne sesongen er jeg bekymret ! :? I starten av sesongen spilte vi faktisk veldig bra, oppnådde resultater (seiere mot Palace og West Ham) og spilte bra kamper både mot Liverpool, Arsenal og Man. C. Men kampene mot Norwich, Fulham og WBA har vært en skikkelig nedtur (selv om vi faktisk spilte bra mot Fulham og tapet der var ufortjent).

Det som bekymrer meg er selvsagt mangelen på scoringer, og i dag også at vi produserer lite sjanser. De første kampene kunne vi skylde på uflaks, marginer imot og lignende, som vi gjerne trøster oss med når det ikke går så bra som vi ønsker.

Men 4 mål på 8 kamper er ikke bare uflaks. Det dokumenterer også udyktighet. :? Spesielt når vi vet at dette med få scoringer er en trend som har vedvart over flere år... :?

I dag savner jeg viljen til å gå helhjertet fremover med mer enn 2-3 mann. Altfor ofte stod vi med kun 1 eller 2 spillere inne i boksen når vi kom frem på kant, og mot 5-6 forsvarere å bryne seg på blir det selvsagt rått parti.

Vi mangler intensitet, tilstrekkelig vilje til å gå helhjertet fremover når sjansen byr seg, og vi mangler spisser som har evnen til å kunne utrette noe på egen hånd. Det må justeres i Januar-vinduet, hvor både Walters, Jones og Crouch godt kan få reisepass for min del, mot et par spennende spisser inn i stedet (i tillegg til Agudelo).

Er også helt enig med deg Morten i at den nye stilen blir vel omstendelig, og at vi bør veksle litt mer mellom kort og langt og med presshøyde. Og vi må bli mer aggressive ! Det blir noe merkelig når vi på overtid skal jage et vinnermål, og i stedet står og triller ball på tvers på egen halvdel. Når det er sagt skynder jeg meg å legge til at jeg på ingen måte ønsker meg tilbake til Pulis-stilen..... ;)

Synest også at Hughes hadde et par merkelige bytter i dag. Wilson inn for Adam lukter det ikke mål av, når vi skal prøve å sette inn det avgjørende stikket. Og å bruke tid på å skifte Palacios inn for Arnautovic et par minutter på overtid - når vi skal jage et mål - skjønte jeg ingenting av. :o

Begovic strålende med tre matchvinner-redninger i dag. Synest at Ireland og Arnautovich var våre beste utespillere, selv om jeg må innrømme at jeg ikke er heftig og begeistret over kroppsspråket til Arnautovich når han mister ballen eller ikke får det til helt som han vil. :? Da parkerer han noen sekunder før han kommer på at han kanskje skal begynne å spille igjen..... :mrgreen: Det bør Hughes luke av han !

Hadde nok forventet enda mer av Assaidi. Han kommer rundt noen ganger, men hadde nok kanskje trodd at han skulle vært enda mer synlig. Men det kan nok være mer å hente fra den kanten, han er nok ennå litt kamprusten, og synest uansett at det er et hakk opp i forhold til en Ethers, som er "over the top".

Om det skulle være noe positivt med de manglende scoringene, må det være at "alle" - inkludert Hughes og Coates - ser hvor skoen trykker. Da får vi håpe at det settes inn tiltak for å bøte på måltørken, selv om den ikke er noe nytt fenomen men faktisk har vedvart over flere sesonger.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2013, 22:24

Torstein Norevik skrev: Om det skulle være noe positivt med de manglende scoringene, må det være at "alle" - inkludert Hughes og Coates - ser hvor skoen trykker. Da får vi håpe at det settes inn tiltak for å bøte på måltørken, selv om den ikke er noe nytt fenomen men faktisk har vedvart over flere sesonger.... :?

Vi får håpe det, men jeg mener at skoen trykker et par andre steder også. Jeg så akkurat en statistikk som sier at vi på de første åtte kampene denne sesongen har hatt 28 skudd på mål, mot 26 på de åtte første forrige sesong. Forrige sesong hadde vi også en tøffere åpning og møtte lag som Arsenal, Chelsea, Liverpool og ManU.
Som forrige sesong er laget gjennomgående for dårlig på den siste tredjedelen, men det skyldes ikke bare spissene. Det skyldes også vinger, sentral midtbane og til og med backene. Med Pulis bak roret så tok det for lang tid å flytte opp folk eller den lange ballen ble slått for tidlig. Skal et sånt system funke så må man ha ettertrykk fra flere spillere, og når det ettertrykket( eller aggressiviteten ) var der så funka det til gangs.
Med Hughes bak roret så blir det veldig omstendelig og motstanderen er nesten alltid i balanse når Stoke angriper. Assaidi og Arnautovic er gode eksempler her. WBA tok de ganske greit ut av kampen og hadde stort sett to mann på begge fordi de, pga. den tidkrevende oppbyggingen til Stoke, fikk massevis av tid til å komme tilbake å forsvare seg.
Når et lag triller ball sidelengs og bakover sånn som Stoke har valgt å gjøre denne sesongen, så setter det store krav til resten av laget at de er i konstant bevegelse slik at ballføreren får flere valg og oppspillspunkter. Et lag som Barcelona er jo meget flinke der og beveger seg i de mye omtalte og velkjente "trekantene" som gjør at det alltid er minst to ledige spillere som kan motta ballen. En annen spiller å lære av, hvis vi ser bort i fra biting og skuespill, er Liverpools Suarez. Han er i konstant bevegelse, er nesten alltid spillbar og er meget smart i forhold til å plassere seg.

Spørsmålet må bli om det er noen særlig vits i å forsøke å kopiere spillestilen, eller deler av den, til lag som f.eks. Barcelona eller om det er smartere å kompensere forskjellene gjennom å spille på andre strenger? Norwich er et godt eksempel her, synes jeg. De nøytraliserte Stoke fullstendig i kampen på Britannia for noen uker siden og fulgte en godt utarbeidet kampplan til punkt og prikke. Jeg synes det var smart av dem fordi de endte opp med tre poeng, og i og med at jeg er av den oppfatning at supportere av et fotballag bør gi beng i stilkarakterer så var det ille å se et Stokelag som fjollete og nonchalant trillet ballen seg i mellom uten å skape noe som helst.

Den "fineste" og mest effektive fotballen jeg har sett er den Arsenal spilte på 90-tallet i krysningspunktet mellom de to managerne George Graham og Arsene Wenger. Graham ble jo kjent for "Boring Arsenal", men etablerte et godt og fysisk sterkt lag som vant titler. Wenger tok over laget i 96 og videreførte en veldig sterk defensiv med et svært så direkte spill. Det førte også til titler. Spillemessig kunne jeg ha tenkt meg at Stoke hadde forsøkt noe tilsvarende fordi de nesten har lag til det. De trenger bare noen hurtige spillere til i flere av lagdelene. Jeg tror ikke det hadde blitt så mange titler av det, men jeg tror resultatene hadde bedret seg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 194 gjester