Stoke vs Norwich

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke vs Norwich

Innlegg Morten T. » 29 Sep 2013, 16:40

Et velfortjent tap og en svak kamp fra det flere har valgt å kalle "Nye" Stoke.
Veldig omstendelig kampen igjennom og ingen kreativitet på den siste tredjedelen av banen. Allikevel er det manglende aggressivitet som skuffer meg mest. Det var tidvis et problem også i fjor og de gangene Stoke er svake denne sesongen så er det nettopp mangel på intensitet/aggressivitet som er hovedproblemet. Det er IKKE Mark Hughes sin feil og det var IKKE Pulis sin feil, nei ansvaret for å være motiverte og fokuserte til kamp ligger hos kvalmende høyt gasjerte spillere.

Det Hughes bør og kan rette på er å variere spillet mye mer. I dag lå bare Norwich og ventet på Stoke og snørte igjen sekken når Stoke trillet ball inn i de samme rommene gang på gang på gang på gang....
Å kombinere ballbesittelse med mer direkte spill og lange baller mot etablert forsvar er å foretrekke og vil gjøre det vanskeligere for en motstander å komme med mottrekk.

Jeg synes ingen fortjener pluss i dag og Wilson( åh huttetu! ), Adam, Walters, Jones og Pennant var spesielt ille. Begovic virka ustødig for andre kamp på rad og burde ha reddet målet i mot.

Jeg er ikke brennsikker, men jeg tror vi ligger dårligere an poengmessig nå enn vi gjorde på samme tid i fjor. Det er allikevel alt for tidlig å felle noen bastant dom ene eller andre veien og jeg håper dette var en glipp, men det var litt skummelt å se hvor enkelt Norwich nøytraliserte Stoke og fikk de til å fremstå svært så svake... :?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke vs Norwich

Innlegg Morten T. » 29 Sep 2013, 17:12

JonC skrev:Mens vi alle har det kjekt med storspill på the Brit: Hvilken notorisk måljeger scorte 29 mål for begge disse lagene på 80-tallet ?

Jeg kan vagt erindre en kar med tilløp til hockeysveis og ganske tynne bein som gikk under navnet Keith Bertschin....
Er vi i mål?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke vs Norwich

Innlegg gunny » 29 Sep 2013, 17:13

JonC skrev:Mens vi alle har det kjekt med storspill på the Brit: Hvilken notorisk måljeger scorte 29 mål for begge disse lagene på 80-tallet ?

Keith Bertschin?
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Stoke vs Norwich

Innlegg TrondG » 29 Sep 2013, 17:56

Vi esså jæla dårlige. Stemningen og. Mye bedre hjemme på Brann Stadion. Enormt skuffet.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Stoke vs Norwich

Innlegg Morten T. » 29 Sep 2013, 20:23

TrondG skrev:Vi esså jæla dårlige. Stemningen og. Mye bedre hjemme på Brann Stadion. Enormt skuffet.

Synd at du fikk den på førstereis, Trond... :(

Stemninga har nok blitt mer slakk de siste årene. Jeg mener det i hovedsak skyldes det utskjelte Tony Pulis var inne på på tampen av sin periode: Mange fans har kommet til etter at oppturen begynte og de har egentlig bare vært med i den fasen. Når det så ble litt stillstand i fremgangen, så har ikke stemningen vært like entusiastisk. Som Pulis så riktig sa det for å beskrive det hele:" If you're given steak and chips every day, steak and chips becomes the norm."

Dette er i og for seg ikke noe spesielt for Stoke sine supportere, men er gjengs for de aller fleste klubber som har vært i toppen noen sesonger, men Stoke-fansen har jo hatt rykte på seg for å være entusiastiske og støttende, men det har altså gradvis forsvunnet. Snakket med en engelskmann i går( fra Liverpool ) som sa at flere engelskmenn synes at reaksjonene til Stokefansen på tampen av forrige sesong og begynnelsen av denne, viser en ganske stor grad av utakknemmelighet og en ekstrem korttidshukommelse. Flere mener at man bør se på klubbens størrelse og historie, og ikke minst hvem man konkurrerer mot.

Vi lever jo i en tid hvor øyeblikkelig tilfredsstillelse er langt mer framtredende enn "stein på stein" og sånne utdaterte greier, så jeg har vel egentlig mine tvil om at stemninga vil nå samme lydnivå som en jumbojet igjen før klubben evt. blander seg inn på topp 3 og kvaler inn til CL.

Håper du for øvrig hadde en fin tur og fikk tatt noen beger med skum på. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke vs Norwich

Innlegg -Tottal- » 30 Sep 2013, 12:37

Det jeg savner mest i de siste kampene er at vi må bli bedre på dødballer (som ironisk nok har vårt viktigste våpen i alle de andre sesongene). Vi har blitt mye flinkere til å spille til medspillere og langs bakken, men det burde ikke bety at vi glemmer å vinne dueller i lufta. Mot Arsenal (av alle lag :shock: ) slapp vi inn tre mål fordi vi sover i timen med dødballer, og samtidig skaper vi svært lite i slike situasjoner.....alt skal nå skje langs bakken, og det er ingen fordel i lengen IMO. Klarer vi å få tilbake viljen til å skape sjangser og vinne dødballer - og kombinere dette med "fin-spillet" - tror jeg vi øker våre sjangser til å bli et mye bedre PL-lag.


.....ellers så er det synd å se at den så ofte stødige Begovic har gjort to dårlig kamper på rad. En keeper med zalo-hansker har et lag som Stoke ikke råd til i lengden. Og dessverre har vi ikke en typisk goal-getter som har det lille ekstra til å utnytte sjangsene våre. En sulten og ny angrepsspiller står øverst på ønskelista ved neste overgangsvindu...
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Stoke vs Norwich

Innlegg Torstein Norevik » 30 Sep 2013, 13:18

En skuffende svak opptreden fra våre gutter hjemme mot Norwich, og desidert svakest i Hughes' regjeringstid. :(

På den annen side ser jeg ingen grunn til å "å få hetta" etter èn svak kamp. Det vi har vist tidligere denne sesongen, med gode kamper både mot Liverpool, West Ham og Man. C, og til dels annen omgangen mot Palace, gjør at jeg fortsatt har troen på at vi vil kunne gjøre en god sesong, til tross for at vi fikk oss en på trynet i går. ;)

Jeg synest det virket som om gutta ble tatt på senga av Norwichs høye press og store agressivitet. Vi var på hæla fra første spark på ballen, og vi kom aldri i gang med vårt eget spill. I går var innsats og agressivitet totalt fraværende og det var noe uvanlig tafatt over laget.

Kombinert med at en rekke spillere leverte langt under pari - hvor spesielt sentral midtbane var usedvanlig svak - måtte det nesten gå som det gjorde. Kanskje det likevel i og for seg var sunt at gutta - i en periode hvor det meste har pekt oppover og vi har høstet mye lovord for vårt spill - fikk seg en brutal påminnelse om at i Premier League får man ikke en ett eneste poeng uten at man kriger om hver eneste ball og gir alt i hver eneste duell. :?

Det som også var skuffende denne gang var at vi knapt nok skaper en eneste farlig sjanse i løpet av 90 minutter. Tidligere i år har vi skapt bra med sjanser - men har ergret oss over at spissene ikke har tatt vare på disse - mens vi denne gang heller ikke skaper sjanser.

Jeg håper og tror likevel at dette "bare" var en dårlig dag på jobben, og at vi kommer sterkere igjen allerede neste kamp borte mot Fulham. Okke som er det ingen tvil om at laget skriker etter en goalgetter som kan sette sjansene og skape noe på egen hånd. Walters løper og løper, men skaper lite og er ineffektiv. Jones er - som han hele tiden har vært - veldig opp og ned, og etter en god start på sesongen dessverre mest ned i de siste kampene. Og Crouch greier kunststykket - med sine 2.01 på strømpelesten - å likevel fremstå som en av de mest usynlige på banen.

To nye spisser må inn i januar - i tillegg til Agudelo - samtidig som Jones og Crouch takkes for innsatsen. Så tror jeg at det fortsatt kan bli en veldig hyggelig sesong for oss Stoke-supportere, selv om det kanskje er vanskelig på tro på det så kort tid etter en så begredelig kamp som gårsdagens.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke vs Norwich

Innlegg TrondG » 01 Okt 2013, 02:07

Morten T. skrev:
TrondG skrev:Vi esså jæla dårlige. Stemningen og. Mye bedre hjemme på Brann Stadion. Enormt skuffet.

Synd at du fikk den på førstereis, Trond... :(

Stemninga har nok blitt mer slakk de siste årene. Jeg mener det i hovedsak skyldes det utskjelte Tony Pulis var inne på på tampen av sin periode: Mange fans har kommet til etter at oppturen begynte og de har egentlig bare vært med i den fasen. Når det så ble litt stillstand i fremgangen, så har ikke stemningen vært like entusiastisk. Som Pulis så riktig sa det for å beskrive det hele:" If you're given steak and chips every day, steak and chips becomes the norm."

Dette er i og for seg ikke noe spesielt for Stoke sine supportere, men er gjengs for de aller fleste klubber som har vært i toppen noen sesonger, men Stoke-fansen har jo hatt rykte på seg for å være entusiastiske og støttende, men det har altså gradvis forsvunnet. Snakket med en engelskmann i går( fra Liverpool ) som sa at flere engelskmenn synes at reaksjonene til Stokefansen på tampen av forrige sesong og begynnelsen av denne, viser en ganske stor grad av utakknemmelighet og en ekstrem korttidshukommelse. Flere mener at man bør se på klubbens størrelse og historie, og ikke minst hvem man konkurrerer mot.

Vi lever jo i en tid hvor øyeblikkelig tilfredsstillelse er langt mer framtredende enn "stein på stein" og sånne utdaterte greier, så jeg har vel egentlig mine tvil om at stemninga vil nå samme lydnivå som en jumbojet igjen før klubben evt. blander seg inn på topp 3 og kvaler inn til CL.

Håper du for øvrig hadde en fin tur og fikk tatt noen beger med skum på. ;)


Takk for det, Morten! Vi hadde selvfølgelig en helt aldeles strålende tur til S-o-T, til tross for en tragisk svak fotballkamp! Meget hyggelige ansatte på hotellet, trivelig by og flotte innbyggere! Bare det å få suge til seg litt pub-kultur, og ikke minst få sitte på The Boothen end er for meg paradis. ;-) Litt verre med mine to kompiser (hhv Spurs- og Liverpool-supporter), som jeg hadde håpet skulle bli enda litt mer imponert over Stoke. Men vi koste oss likevel alle sammen. Jeg kan kanskje skrive et reisebrev til neste utgave av Potters News?

Du har nok helt rett i det du skriver om trenden med tanke på stemningen på The Brit. Mye vil ha mer, og det er nok dessverre bare naturlig at "koken" på tribunene avtar når fansen kommer over rusen av å rykke opp til verdens gjeveste liga. Så merket vi jo oss helt klart at stemningen i "utgangspunktet" var svært god, og med høyt trykk ved flere anledninger. Problemet var jo at de rød-og hvitstripete på banen spilte, etter mine øyne, på nivå med en Tippeliga-klubb. Ingen sjangser. Bare håpløse tilbakespill og mye individuelle feil. Nzonzi sutret og slo ut oppgitt med armene hvert 2. minutt. Da er det naturlig at frustrasjonen brer seg, og stemningen faller. Det er slik det "skal være" i mine øyne; den britiske tribunekulturen er uorganisert og spontan, og reflekterer i stor grad det som foregår på banen. Motsetningen er den sydlandske tribunekulturen som så mange Tippeliga-klubber prøver å kopiere; der man "styrer" stemningen på tribunen med trommer, monotone evighetssanger uten noe særlig med tekst og innhold. Kunstig. For meg er det uaktuelt og hoppe opp og ned, veive med flagg og synge "forza forza allez allez" når spillere med millioner i uken ikke presterer. Da fortjener spillerne å få høre det, i ytterste konsekvens med piping og buing.

Hadde vi bare SKAPT noe i denne kampen, så hadde jo stemningen naturligvis tatt seg opp. Dessverre var dette en svært tynn oppvisning av Stoke, og da blir det naturligvis stille som natten på stadion i slike ekstremt dårlige kamper. Jeg er uansett på ingen måte redd for at ting skal "rakne" nå; vi kan så mye bedre. Men, kreativitet og fart fremover på banen trengs sårt, og kanskje kan Agudelo bidra med noe der. Helst må vi ha inn en til ved neste vindu også.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 211 gjester