Arsenal vs Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Arsenal vs Stoke

Innlegg -Tottal- » 22 Sep 2013, 15:36

2-1 etter første omgang. Syntes Arnautovic har vært vår beste mann hittil. Pieters reddet trolig enda et mål imot ved en av Arsenals cornere. Synd at han ikke var på samme plass når Arsenal fikk sin andre scoring. Da hadde det nok stått 1-1 til pause. Jones har vært svak, og jeg er ikke imponert over Wilson. Jeg syntes heller ikke at N'Zonzi er så imponerende som mange andre Stokies mener......det positive er at Arsenal virker ganske sårbare ved egen 16-meter, og vi har bevist at vi kan score på The Emirates. Er fortsatt håp for poeng i dag.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Arsenal vs Stoke

Innlegg Morten T. » 22 Sep 2013, 16:49

God kamp av Stoke motstanderen tatt i betraktning, men tre mål i mot på dødball holder bare ikke. Intensiteten på defensive og offensive dødballer må opp på det nivået vi har sett de foregående sesongene ellers så kan laget fort få flere smeller bakover og, ikke minst, unngå å score framover.
Bra pasningsspill til tider, men for meg blir det litt vel omstendelig og uten framdrift i perioder. Jeg skulle ønske at ballen kunne gå litt oftere og fortere i lengderetningen, men kantspillet gleder og aller mest gleder Geoff Cameron. Amerikaneren var, uten et snev av tvil, desidert best på Stoke og gjennomførte en nesten prikkfri kamp. Jeg synes også at N`Zonzi var god og det var også Huth og Shawcross.
Stoke sin desidert dårligste var Charlie Adam. Dette var dessverre tilbake til gamle synder fra forrige sesong etter å ha spilt godt i de foregående kampene: Temposvak, høy feilprosent på pasninger, mange feilvalg og altfor mange balltap. Jeg ble heller ikke veldig imponert over Pieters, Jones og Begovic i denne. Da Jones ble spilt på blank og missa på et enkelt mottak....vel, it was a wild scene og deja vu, dessverre.

Alt i alt som forventet resultatmessig, men ikke så halvgalt spillemessig.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Arsenal vs Stoke

Innlegg -Tottal- » 22 Sep 2013, 18:31

Er litt skuffa over at vi slipper inn tre mål idag, selv om det kanskje er i en av sesongens vanskeligste bortekamper. Og som du nevnte Morten, altfor dårlig at vi slipper inn alle målene på dødballer. Mot lag som Arsenal, skal vi normalt vært best når det gjelder dueller i lufta. Ser likevel mye bra i dette Stoke-laget, selv om jeg ofte blir overraska over laguttaket. Kan vanskelig se for meg at vi kommer til å slite for å unngå nedrykk denne sesongen, og har trua på at vi endelig blir et Top-10 lag.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Arsenal vs Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 22 Sep 2013, 18:48

Mye bra, men dessverre trist hvordan målene kom imot. At vi taper alle duellene i begge boksene er sjokkerende. Her må det skjerpings. Vi har mye ball, spesielt i andre omgang og Arsenal imponerte ikke. Men, vi er fortsatt alt for dårlig i angrepsfasen. Hadde vi kjøpt en goalgetter (Defoe), før vinduet stengte så hadde vi toppet ligaen.......Cameron var fantastisk bra i dag, MoM. God kamp også av Arnie og som vanlig N'Zonzie, en gigant. Adam, Jones og selvfølgelig Walters våre svakeste.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Arsenal vs Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 22 Sep 2013, 20:47

Enig med essensen i kommentarene her. Vi er spillemessig fullt på høyde med Arsenal i deler av matchen, men baklengsmålene virker billige og kommer som resultat av svakt keeperspill (første målet) og svakt forsvarsspill (de to neste). :?

Enig i at intensiteten ikke var på topp i dag, slik den var f.eks. mot Man.C. forrige helg. Og jeg er også enig i at vi må passe oss litt at pasningsspillet ikke blir for omstendelig, slik at det går ut over fremdriften.

Jones var svak i dag, etter noen bra kamper tidligere, det samme var Adam. Som flere av dere andre mener jeg at Cameron var MOM og målet var flott. Arnautovic synest jeg var veldig bra i første omgang, men synest kanskje han forsvant litt mer i andre. Likevel en klar forsterkning på venstre kant, sammenlignet med alternativet Etherington, som utvilsomt er på en klar retur.

Synest likevel at starten på sesongen alt i alt er oppløftende. Vi tør nå å stå opp mot de antatt sterkeste lagene, selv på fremmed gress og vi spiller - etter mitt syn - langt bedre fotball enn tidligere, selv om jeg er klar over at en slik påstand står lagelig til for hogg fordi det selvsagt er et definisjonsspørsmål hva som er god fotball. ;)

Det er tidlig i sesongen, men det jeg har sett så langt gir grunn til optimisme. Jeg tror en topp-10 plassering er fullt innen rekkevidde med den stallen vi har i dag, og med det spilleopplegget Hughes har lagt opp til.

Det som mangler nå er å produsere flere scoringer. Og da vil det nok være nødvendig å hente inn en spiss i Januar-vinduet, i tillegg til Agudelo som også kommer da. Crouch er ikke den han en gang var, og Jones sliter fortsatt med den ustabiliteten som har gjort at karrieren aldri har tatt helt av i Stoke. Men enn så lenge er han vel fortsatt vårt beste spissalternativ, selv om han var svak i dag og ble litt avslørt på sin noe begrensede teknikk.... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss


Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 195 gjester

cron