Liverpool-Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Liverpool-Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 17 Aug 2013, 15:47

Da var det slutt og det ender 1-0 til Liverpool.

En hel del positivt å ta med seg likevel, og jeg ser langt fra svart på denne sesongen. ;)

Stoke fremstår langt mer villige til å gå fremover enn før, selv på Anfield. Begovic gjør en stor kamp og hindrer flere baklengs.
Walters gjør også en god kamp, men må få avløsning som straffeskytter når han bare setter halvparten av straffene.
50 % uttelling er alt for dårlig når du skal være straffeskytter i PL. :(

Begovic er Man of the Match, Pieters også veldig god. Crouch anonym, og heller ikke Jones fikk utrettet stort det kvarteret (inkl. overtid) som han fikk spille. Det understreker vel igjen behovet for å få inn en spiss med målteft, som også kan være i stand til å gjøre ting ut av ingenting på egen hånd, slik Sturridge gjorde for Liverpool i dag. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Liverpool-Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 17 Aug 2013, 18:55

Jeg er fortsatt forbanna! På Walters og Hughes. Hvorfor i helvete skal PL dårligste spiller ta straffespark? Han traff ikke engang ballen rent.....og den lå stille!! En del positive ting men vi slipper de alt for lett til sjanser. Pieters kun sånn passe, men får noen flere sjanser. Crouch og Walters elendige - vi MÅ ha inn en ny spiss og kantspiller.
Adam god den tiden han spilte. Bego vår klart beste. Men, det er kampen mot Palace til helga som blir viktig!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Liverpool-Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 17 Aug 2013, 19:31

Svein Nilsen skrev:Jeg er fortsatt forbanna! På Walters og Hughes. Hvorfor i helvete skal PL dårligste spiller ta straffespark? Han traff ikke engang ballen rent.....og den lå stille!! En del positive ting men vi slipper de alt for lett til sjanser. Pieters kun sånn passe, men får noen flere sjanser. Crouch og Walters elendige - vi MÅ ha inn en ny spiss og kantspiller.
Adam god den tiden han spilte. Bego vår klart beste. Men, det er kampen mot Palace til helga som blir viktig!

Fascinerende å se hvor ulikt vi kan se en og samme kamp ;) Jeg synest faktisk at Walters var en av våre bedre i dag, og var involvert i det meste som skjedde fremover på banen. Og da skal det legges til at jeg slett ikke er noen Walters-fans, men lenge har vært av den oppfatning at han ikke holder mål og bør selges.....men i dag synest jeg han var bra, med unntak av straffen, som han selvsagt ikke skal ta med såpass høy bom-rate..... :?
Og som sagt, i motsetning til deg synest jeg også Pieters var bra ;) Men det at vi ser og vurderer ting ulikt er jo bare bra, for hadde alle vært enige var det jo liten vits med noe diskusjonsforum...... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Liverpool-Stoke

Innlegg Knut Ole » 17 Aug 2013, 23:11

Nye Stoke presenterte faktisk litt forandring. Samme kamp i fjor frøs vi 0-0 i en kamp stort sett med ryggen mot egen boks, og skapte minimalt i en lite oppmuntrende opptreden. I dag taper vi 0-1- Egentlig ganske fortjent, MEN vi opptrer betydelig mer positivt for den jevne tilskuer. Ballen langs gresset, langt flere pasninger og pasningstreff = mer kreativitet og flere fete sjanser. Flere av våre spillere virker mer komfortable og ser framover på banen når ballen skal omsettes. Baksiden er at forsvaret, les den defensive delen av laget virker mer frynsete og slipper Liverpool ofte gjennom, til potensielle målsjanser. En del av disse blir omsatt, men vi er også i år bortskjemt med ligaens beste keeper så vi slipper unna med en nettkjenning.
Dette henger naturlig sammen - litt mer Hawai når vi går og står noe høyere. Det funker selvsagt ikke 100% heller når gutta går framover. Initiativ på back kan bli enda bedre for å variere angrepsfasen og evnen til å vri spillet (heve blikket og slå diagonalt) bør trenes mer på for deretter å praktiseres oftere. Vi hadde et par bra overganger i dag (spes. i første omgang da rask NZonzie + Cameron kombinasjon nær gav målginende pasning. Mer MER M E R!
Kan vi håpe på at de gode tendensene fra i ettermiddag foredles videre mot svakere motsand kommende lørdag da vi møter et lag hvor vi bør dominere?
MoM: Bego Keep him!

PS Vi mangler en målskårer av kaliber + 15 mål / sesong (under 200 min per skåring). Her er det bare å håpe at Hughes (+ Coates) beviser handrekraft før 2.spetember.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Liverpool-Stoke

Innlegg mahoney » 17 Aug 2013, 23:59

Ingen tvil om at Begovic var vår beste mann idag. Men for meg så var Pieters en åpenbaring og en som tilførte oss en ekstra dimensjon på backplassen i forhold til hva vi har hatt tidligere. Noen feilpasninger innimellom, men totalt sett en type spiller som vi trenger for å heve oss ytterligere. Oppofrende, kreativ og med god "pace"/løpskapasitet.. I forhold til hva vi har hatt tidligere på backplassen, så er dette absolutt et steg i riktig retning..

På sentral midtbane så kommer N,zonzi til å bli en nøkkelfigur fremover. Han har grunnleggende ferdigheter, tacklingstyrke og pasningsfot som kan bli en "hit" i år. Bare han kan styre temperamentet sitt og blir parret med en god partner. Tror Adams passer bedre til han enn Whelan. Iallefall mot på papiret dårligere lag enn Pool samt på hjemmebane..

Er en av de få på forumet (virker det som) som har sansen for Walters.. Han gjorde en god kamp idag og kjempet iherdig hele kampen gjennom for laget.. Selvfølgelig skulle han aldri tatt straffen, men det mener jeg Walters/Hughes må ta sin kappe.. Utover det så var en av våre bedre spillere..

Crouch fikk ikke mye til idag og Pennant var direkte dårlig (preget av stundens alvor) da han kom inn.. Hans tid er på hell...Mulig Muniesa hadde vært bedre å satt inn her...

Fremover så har vi behov for friskt blod. La en av de vi har gå og Inn med en ny klassespiss. Det er mitt ønske...
Men en ting er sikkert... Begovic kan være forskjellen på at vi rykker ned eller holder oss oppe... Er sikker på at det kommer bud rimelig snart og innen transfer deadline...Skal han selges, så skal han selges jæv... Dyrt! Nok til at vi kan kjøpe 1-2 klassespillere....

Alt i alt... (Fra en Hughes skeptiker) så var det gøy å se på Stoke idag. Selv om det ble tap, så var det maneg positive ting å ta med seg... Får håpe det fortsetter...Men ingenting er så fort glemt i fotball som en respektabel kamp.. Det som teller nå er 3 poeng neste helg mot Crystal Palace..Det er et "must"! Kun seier er godt nok der!...

Uansett....Godt å kjenne at det "bobler" litt igjen...!
mahoney
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 130
Registrert: 12 Aug 2010, 22:22

Re: Liverpool-Stoke

Innlegg gunny » 18 Aug 2013, 10:40

Enig med fleirtalet her at det var mykje positivt av "nye" Stoke. Det var ein spennande kamp, og herleg å sjå når backane er med i angrep. Ser fleire roser Pieters, men eg syns også Cameron på motsatt back var god offensivt. Defensivt slit dei med plasseringa si, men så var også Liverpool ganske gode.

Vil Redknapp ha Crouch er det berre å sette ham på toget sørover til London. Me MÅ ha meir fart i angrepet vårt.

Når det gjeld Charlie Adam har eg ein følelse av at han vil få meir speletid i heimekampane, der me fører kampane meir.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Liverpool-Stoke

Innlegg O2Stokie » 18 Aug 2013, 14:26

Endelig var vi igang! Mye positivt fra kampen, og det er små marginer i PL. Tverrligger, redning på strek og bom på straffe, vi burde hatt EN margin med oss og fått ett mål... Syntes Wilson var bra på midten, N'Zonzi variabel (mange feilpasninger) og Whelan var usynlig. Ikke rart Crouch blir alene på topp, vi ternger en ny sentral midtbanespiller i tillegg til 2! nye spisser. Walters var bra, han.
Blir spennende og se hva som skjer på spiller-siden resten av august.
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 207 gjester

cron