Wolverhampton - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Wolverhampton - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 14 Aug 2010, 22:38

Veldig enig med O2.
Vi stiller faktisk med det samme laget som i hele fjorårs sesongen (dvs. ikke de første 10 da KJ spilte...). TP er fortsatt dårlig taktisk på bortebane; Når vi har bra grep på kampen i starten med 2 spisser så setter han inn Sidibe (ikke akkurat en bakroms spiss) isteden for formsterke Tuncay. Vi blir da fryktelig baktunge i en 4-5-1 formasjon. At han byttet Sidibe ut igjen tidlig i andre omgang med Tuncay sier vel sitt! Og Huth er en fantastisk god midtstopper, han er IKKE en høyreback. Whitehead og Whelan er faktisk alt for dårlige på dette nivået - vi kan iallefall IKKE bruke begge samtidig. Og Delap, han er jo ingen høyreving!
Vi MÅ styrke laget med en kreativ midtbanespiller, det har jo også TP innsett i vel et år nå! Det finnes mange der ute som er bedre enn de vi har. Og bruker vi ikke Lawrence MÅ vi ha en høyrekant som faktisk ER høyrekant!
Og for all del; la nå ikke skaden til Jones være alvorlig - vi trenger han mot Spurs!

Veldig skuffet nå - kampen var dårlig og vi var alt for likt en dårlig utgave av fjorårets!

Nå skjerper vi oss og banker Tottenham med et par nye spillere!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Wolverhampton - Stoke

Innlegg Morten T. » 14 Aug 2010, 22:45

Har ikke fått sett kampen, men noe jeg har grunna litt på i det siste er: Er det smart å BARE møte bakgårdsklubber i oppkjøringa til verdens beste fotball-liga? Jeg mener nei og tror vi trenger noen kamper til for å komme i "stimen".

Ser at Sidibe ble foretrukket igjen, og nå må det vel snart ha gått opp et lys for alle der ute at detta ikke går lenger? Jeg driter en lang marsj i om noen kaller meg dårlig supporter eller sviker eller negativ eller hva pokker som helst, men jeg sier uansett det jeg har sagt de tre siste åra: DEN MANNEN MÅ TUPPES PÅ HUE OG RÆVA UT!!!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Wolverhampton - Stoke

Innlegg mfkpotter » 15 Aug 2010, 11:23

Det vil alltid være forskjellige meninger om hva som bør gjøres, slik vil det alltid være. Jeg mener at Tony Pulis har gjort sitt maksimale som manager for Stoke, han gjorde en flott jobb med begrensede midler for å få Stoke opp i premier league, men han har nå ført Stoke til sitt maks nivå med han som manager. Hvis målet er å holde seg i premier league så kan det hende at han klarer det for 3 gang, men jeg er ikke sikker. Hvis ambisjonene er å sikte mot Europa og klatre noe på tabellen så må en helt annen type manager inn.

Borte statistikken til Pulis er meget dårlig, han beviser det gang på gang at han ikke har lært noen verdens ting etter 2 år. Han har en meget defensiv holdning som gjorde at Stoke i fjor ga bort 20 poeng mot slutten av kampene i kamper Stoke ledet. Han bruker spillere i feil posisjoner og gjør alt for ofte meget dårlige taktiske løsninger mot slutten av kampene.
Du har ført oss så langt du klarer Tony Pulis, takk for det men jeg mener din tid i premier league bør være over.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Wolverhampton - Stoke

Innlegg JonC » 15 Aug 2010, 18:23

Eg gidder ikkje kommentere bruken av Sidibe lenger. Men at Pulis i går "innrømmet" sin feil v/ å sette ham inn for så å ta han ut, sier vel det meste. Er enig med Morten, punktum!
Skaden til Kenywyne Jones går det spekulasjoner om. La oss håpe noe av det som står i denne linken vil medføre sannhet...
http://www.stokecity-mad.co.uk/news/tmn ... ndex.shtml
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Wolverhampton - Stoke

Innlegg Morten T. » 15 Aug 2010, 18:59

mfkpotter skrev :
> Det vil alltid være forskjellige meninger om hva som bør gjøres, slik vil
> det alltid være. Jeg mener at Tony Pulis har gjort sitt maksimale som
> manager for Stoke, han gjorde en flott jobb med begrensede midler for å få
> Stoke opp i premier league, men han har nå ført Stoke til sitt maks nivå
> med han som manager. Hvis målet er å holde seg i premier league så kan det
> hende at han klarer det for 3 gang, men jeg er ikke sikker. Hvis
> ambisjonene er å sikte mot Europa og klatre noe på tabellen så må en helt
> annen type manager inn.
>
> Borte statistikken til Pulis er meget dårlig, han beviser det gang på gang
> at han ikke har lært noen verdens ting etter 2 år. Han har en meget
> defensiv holdning som gjorde at Stoke i fjor ga bort 20 poeng mot slutten
> av kampene i kamper Stoke ledet. Han bruker spillere i feil posisjoner og
> gjør alt for ofte meget dårlige taktiske løsninger mot slutten av kampene.
> Du har ført oss så langt du klarer Tony Pulis, takk for det men jeg mener
> din tid i premier league bør være over.

En god del enig. Defensivt er Pulis fantastisk bra og hele managerkarrieren hans oser av knallbra defensiv organisering og trygghet. Men offensivt er det skralt. Jeg hadde virkelig haapet at han gradvis skulle forandre angrepsspillet og kjoepet av Etherington tente et lite haap om at noe var paa gang i den retning. Men det siste kjoepet av Jones, den grenseloese tilliten til talentloese Sidibe og "trampegutter" som Whitehead, Diao, Delap og til dels Whelan, understoetter vel egentlig synspunktet om at Pulis er saare vel fornoeyd med knepne seire/tap og en god bunke med uavgjorte kamper? Det bekymringsfulle for alle fotballag er naar de lar tilfeldighetene raade, humla suse og haape det gaar bra. Vi slo f.eks. Tottenham borte i fjor etter aa ha blitt rundspilt og rumpekjoert i 89 minutter. Paa kort sikt er det selvfoelgelig gledelig og skoey og morro og alt det der, men for alle oss som ikke har noen saerlig tro paa sjansen for aa bli Lotto-millionaer saa er det bekymringsfullt som bare fy.

Jeg haaper Pulis vil slippe opp staheten litt naa, og ta noen sjanser. Faktisk var de beste kampene i fjor da backene( Wilkinson, Higginbotham, Huth, Collins ) fikk lov til aa gaa opp i banen for aa doble. Da kommer ogsaa sjansene. Og mange sjanser gir paa sikt mange maal og seire.

Jeg vil ikke ha han sparket, men Pulis maa begynne reformene i angrepsspillet NUH! :P

Ingen i en klubb er "hellige", bortsett fra supporterne.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Wolverhampton - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 15 Aug 2010, 19:26

Det er vel ingen tvil om at TP først og fremst er en Championship manager, iallefall taktisk. Men, ingen kan ta fra han en fantastisk suksess som PL manager - så langt! Men, hvor lenge kan vi skape færrest sjanser, score få mål, ligge på egen 5-meter hver gang vi leder og spille med 1-2 spillere som har offensive fiber og kan slå en offensiv pasning? Neppe særlig lenger nå. Vi har stått frem som et defensivt bunnsolid lag, med gode keepere og midtstoppere (vi bruker jo som oftest 4 av dem) og 2-3 ultra defensive midtbanespillere. Vi får fortjent honnør for kjemping og vi har vår 12.mann på Britannia.

Det er spilt en kamp denne sesongen, og de negative tanker og negative kommentarer florerer - som det alltid kommer etter et tap. Men, nå oppleves det som vi står så veldig på stedet hvil. Samme lag som sist sesong og samme taktikk - ikke noe nytt har skjedd, selvfølgelig med unntak av K. Jones som jo fikk en uheldig debut, etter å ha vært veldig lovende de første 10 minuttene. Hans erstatter fikk forøvrig følgende karakter og karakteristikk av en Stoke fanzine;

Mama Sidibe - 4 - Dreadful. Won nothing, no chasing, no distribution, no control, no awareness, just nothing. The sub was thankfully subbed himself after fourty minutes on the field

Men, vi banker Tottenham med et par nye spillere og Jones tilbake - da er alt glemt og vi supportere er igjen høyt der oppe hvor vi liker oss best 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Wolverhampton - Stoke

Innlegg Morten T. » 15 Aug 2010, 22:45

Er god og brisen paa toscansk vin og et par balle-roeskende Grappa naa, men enig Svein. Vi staar litt paa stedet hvil. Vil de andre lagene finne ut av det, eller vil Pulis sin metode fortsatt holde maal? Jeg tror mest paa det foerste, men samtidig er det 6-7 lag som uansett skal vaere svakere enn oss, saa jeg tror definitivt ikke paa noe nedrykk. Men uten nye spillere inn, som IKKE ser paa fotballen som en frastoetende gjenstand, saa tror jeg i hvertfall at vi kan glemme topp 10.

Arrivederci! :ugeek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron