Sunderland - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Josef » 06 Mai 2013, 22:58

Ville kanskje tatt et poeng borte mot Sunderland før kampen (Dog er sunderland helt ræva om dagen)
Men di spiller med 10 mann, vi leder 1-0, men ender opp med å spille helt ræva..Bortekamp yippikaey!
Bytter skjer selvfølgelig ikke før helt på tampen, vi ser alle at dette skal prøve å fases ut ut i 1 poeng til hver, det som irriterer meg noe jævlig er den
vanvittige evnen vi har til å bare drite i å prøve litt..Selvfølgelig er det viktigste å overleve i P.L, men vi må da kunne ville litt? Desverre ikke fornøyd idag..
Heldigvis kan vi kose oss med P.L neste sesong, det er så å si sikkert!
Josef
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 917
Registrert: 06 Aug 2010, 23:01
Bosted: Arendal

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg jørgen » 06 Mai 2013, 23:05

Merker jeg er så forholdsvis fornøyd med 1 poeng. Det burde man ikke være når man spiller borte mot et slikt lag, og i tillegg har én mann mer i ca 60 minutter. Vi er så tafatte offensivt at det er til å grine av. Vi har ingen, absolutt ingen, spillere som kan avgjøre kamper alene.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 403
Registrert: 18 Aug 2010, 16:18

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Lilledino » 06 Mai 2013, 23:06

Det er for jævlig å ikke vinne med en mann mer i 60 minutter..

TP imponerer ikke......
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Richard Prestegård » 06 Mai 2013, 23:18

Scenarioet er dermed ganske så klart. Skulle Wigan tape i morgendagens hjemmekamp mot Swansea, som er i totalt elendig form, vil de være seks poeng bak Stoke med seks poeng igjen å spille om. Stoke har -10 mens Wigan med tap vil få minimun minus -23, men skulle Wigan vinne, så må vi vente til søndag før vi teoretisk er helt sikre :D
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Knut H » 06 Mai 2013, 23:23

I denne kampen ser man en av TP sine store svakheter. Han har plutselig 1 - 0 mot 10 spiller helt ute av form. Hva gjør han? Ingenting. Synes det nester er patetisk å se han stå å skrike på dommere og andre i stede for å bruke hodet til å gjøre taktiske trekk for å drepe kampen. Jeg lurer på hva spillerene synest etterhvert på hans mangler. Synes Adam,s reaksjon ved bytte var talende...
Knut H
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 50
Registrert: 18 Jan 2011, 22:16

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Richard Prestegård » 06 Mai 2013, 23:27

Debatten raser på BBC Radio Stoke sitt program "Praise & Grumble" hvor fansen ringer inn og kommer med sine kommentarer. Sinnene er i kok i Stoke-on-Trent og det gjelder både de som er fornøyd, de som er skuffa og de som er forbanna. De fleste av de som er mot Pulis, er mot hans filosofi og spillestil og det i dag ble vist til det fulle.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 06 Mai 2013, 23:52

Helt typisk at vi dag er bedre 11 mot 11 enn 11 mot 10. :? Med 1-0 ledelse og mot 10 mann er det helt tydelig at ledelsen skal sikres for enhver pris, og for n'te gang taper vi poeng på den taktikken. Det har vist seg gang på gang at vi greier ikke å ro i land en 1-0 ledelse, men slipper inn til slutt når vi prøver å ri på denne.

Sunderland i dag var ikke bedre enn at vi - med 11 mot 10 spillere - burde kunnne ha punktert kampen med en 2-0 scoring.

Straks vi begynner å ri på en ledelse faller intensiteten mange hakk, og vi lar motstanderen overta styringen i kampen. Da bukker vi under til slutt.

I dag var det var bra intensitet og bra press inntil Sunderland fikk en spiller utvist. Deretter falt vi merkbart i kvalitet.

Og det blir unektelig tragikomisk når vi - midt i en kontring halvveis på motstanderens banehalvdel og med motstanderne i ubalanse og med mulighet til å skape overtall - hører Pulis' umiskjennelige stemme stå og brøle på keeper. Hvoretter kontringen stopper opp og vi begynner å spille oss bakover på banen....

En episode som for øvrig også ble behørig kommentert i TV2 studio, og hvor hoderistingen nærmest kunne høres, selv om program-lederne klarte å holde seg i skinnet.....

Det hyggelige i kveld er likevel at vi med det ene poenget og med god målforskjell nesten er sikret ny PL-kontrakt. :) Selv om en Wigan-seier i morgen faktisk betyr at vi ikke vil være mer enn tre poeng over streken, med to kamper igjen å spille.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 06 Mai 2013, 23:57

Den første timen var helt fantastisk bra defensivt og måten Stoke stengte rommene på var tatt ut av hvilken som helst fotballærebok. Når Stoke spiller forsvar på den måten snakker vi om topp Europaklasse. Ettertrykket, gjenvinning og ikke minst intensiteten var også meget god. Den siste halvtimen virka flere av spillerne slitne. Deriblant Adam, Crouch, Whitehead, Shotton, Jerome og til dels N'Zonzi. Det var Pulis sin største feil i dag. Bytter burde ha kommet før.
Intensiteten som har manglet i månedsvis kom endelig til syne da Stoke scora. Det trøkket på offensiv dødball er det lenge siden jeg har sett.

Ett poeng her er gull verdt og betyr at vi med rimelig stor sikkerhet er i PL neste sesong også.

En severdig fotballmatch med mye nerve og jeg synes Jerome var veldig god så lenge han orka. Huth og Shawcross var også meget gode.

Summasummarum: Jeg er fornøyd. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sunderland - Stoke

Innlegg Morten T. » 07 Mai 2013, 08:55

Knut H skrev:I denne kampen ser man en av TP sine store svakheter. Han har plutselig 1 - 0 mot 10 spiller helt ute av form. Hva gjør han? Ingenting. Synes det nester er patetisk å se han stå å skrike på dommere og andre i stede for å bruke hodet til å gjøre taktiske trekk for å drepe kampen. Jeg lurer på hva spillerene synest etterhvert på hans mangler. Synes Adam,s reaksjon ved bytte var talende...

Ikke for å skryte, men jeg har spilt fotball selv, dømte fotball på et greit nivå i nesten 10 år, har vanka i fotballmiljøet lenge og kjenner noen fotballtrenere som har trent lag på akseptabelt nivå og som jeg har hatt en del samtaler med.

Trenere har forskjellig stiler. Du hadde en fyr som Cæsar Menotti( Argentina-78 ) som ikke sa et ord og røyka 3-4 feite kubanere under matchene. Du har Drillo som sitter helt i ro og du har Martin O`Neill og Pulis som beveger seg mer enn enkelte av spillerne på laget og roper konstant. O`Neill er værre enn Pulis og klager på hver eneste dommeravgjørelse. Det er ikke noe spesielt og ikke noe å henge seg opp i. I trenerteamet til Stoke er jo dessuten også Dave Kemp, Mark O`Connor og Adrian Pennock som bidrar med taktiske vurderinger underveis.

Det samme med reaksjonen til Adam. Jeg har sett hoderisting, tupping til vannflasker og reklameskilt og dytting av trenere som følge av at en spiller har blitt byttet ut en drøss av ganger. Slikt skjer i veldig mange klubber og er definitivt ikke noe spesielt for Stoke. Mange liker jo også å fremheve at spillere som blir benka eller bytta ut har den rette innstillinga hvis de blir forbanna for det.

Som nevnt mange ganger før: Det finnes bedre managere/trenere enn Pulis der ute( det er jeg sikker på ), men ikke ALT han gjør eller sier( eller spillernes reaksjon på det ) bør nødvendigvis tolkes negativt.

Mye av det er faktisk helt vanlig i fotballens verden.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 199 gjester