Everton - Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Everton - Stoke City

Innlegg Richard Prestegård » 31 Mar 2013, 10:48

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Om Sunderland gjør rett i og sparke han vil tiden vise, men de tar et valg mange andre klubber i samme situasjon ofte gjør.

Og statistisk og historisk sett så er de valgene, med overveldene flertall, feil.
Det er forska mye på dette de siste årene og det viser seg svært ofte, forbløffende nok, at det å skifte trener/manager har liten positiv effekt. Snarere tvert i mot. Allikevel fortsetter klubbledelser verden over å ta kontraproduktive avgjørelser fordi de trenger noen å legge skylda på, og for å blidgjøre supportere og sponsorer på kort sikt.

Fotballen er en merkelig buisness... :|


Se på for eksempel Blackburn og Wolves med våre to norske landsmenn. Wolves sparka Solbakken og ligger nå under streken i Championship med en stall som skal være god nok til å kjempe i toppen og Blackburn sparka Berg etter to måneder og den neste manageren etter nye to måneder. De sliter ikke like mye, men ligger langt bak potensialet til stallen. QPR har ikke hatt kjempesuksess med ansettelsen av Redknapp til tross for at de har brukt flere hundre millioner av kroner. Jeg tror Sunderlands ansettelse av McClaren, som er tippet som arvtageren til O'Neill, ikke vil gjøre det bedre for The Black Cats. Store deler av eksperteliten kaller taimingen for sparkingen av O'Neill for bisarr og merkelig nå som det er så mye på spill...

http://www.teamtalk.com/sunderland/8609 ... g-bizarre-

http://www.teamtalk.com/sunderland/8609 ... erous-game
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Everton - Stoke City

Innlegg Lilledino » 31 Mar 2013, 11:03

O`Neill er jo history nå..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Everton - Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 31 Mar 2013, 11:36

Forferdelig frustrerende å stadig se poengene utebli og se oss bli dratt ned i nedrykkssumpa med begge beina. Jeg ser at det snakkes om at vi har fire poeng ned til vi er under streken. Men husk at både Wigan og Villa har en kamp til gode på oss. Om de unngår tap i hengekampene er de kun tre, eventuelt ett poeng bak, og vi har da kun tre poeng ned (Sunderland, evt. også Villa/Wigan).

Sesongen så langt har vært en gedigen skuffelse. Men jeg synest likevel at Everton-kampen faktisk viste fremgang selv om vi nok en gang stod igjen uten poeng. Det gir håp om at vi skal karre til oss de nødvendige poengene, noe jeg personlig også tror vi greier. Mot Everton hadde vi igjen noen (riktig nok få) angrep der vi spilte ballen langs bakken, gjennom midten. Da ble Everton løpende imellom uten å få tak i ballen. Vi er faktisk langt mer kapable til å spille slik enn det Pulis synes å tro. De kampene vi har spilt best er de gangene vi har spilt ballen langs bakken, gjennom midten og fått vingene med. De stadig gjentagende høye oppspillene fra forsvaret mot Crouch fører ingensteds hen, og er det enkleste i verden for sterke stoppere å håndtere. Påfallende ofte ender det også opp i at det blåses frispark mot Crouch.

Å sparke Pulis her og nå, med syv kamper igjen, er bare tull. All erfaring viser at klubber som gjør det i desperasjon ofte går på rat-tat-ta. Etter sesongen er en helt annen sak. Pulis har gjort for mange feil de siste par sesongene, og han sitter med et mannskap som så desidert underpresterer. Han får ikke lenger det beste ut av mannskapet han har til disposisjon, noe som vel er det aller viktigste for en manager.Og han splitter fansen i stedet for å vare en sjef som fansen samler seg om. Pulis bør gå til sommeren !

Men det er en annen diskusjon. Nå er det viktig at gutta får helhjertet backing fra tribunene, som kan gi nødvendig selvtillit, og ikke buing og mishagsytringer som fører til det motsatte.

Når det er sagt, håper jeg Pulis innser at vi må bruke spillere som Jones, Adam og Kightly når hverken Whelan, Crouch eller Walters har prestert noe som helst over lang tid.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Everton - Stoke City

Innlegg Morten T. » 31 Mar 2013, 11:57

Richard Prestegård skrev:Store deler av eksperteliten kaller taimingen for sparkingen av O'Neill for bisarr og merkelig nå som det er så mye på spill...

http://www.teamtalk.com/sunderland/8609 ... g-bizarre-

Ja, men dette er jo fotballfolk( eller "besserwissere", som sikkert noen kaller dem :roll: ) som har vært i bransjen i mange år og garantert får deja vù av slike hendelser som denne sparkingen. De har jo selvfølgelig peiling på hva de prater om, men er maktesløse mot kakofonien til en velvoksen bøling som skaper massesuggesjon og innehar snevert ordforråd...

Må hende Sunderland overlever, men den sjansen hadde statistisk og historisk sett vært vel så stor( eller større ) hvis O`Neill hadde fått fortsette.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Everton - Stoke City

Innlegg Richard Prestegård » 31 Mar 2013, 18:15

Morten T. skrev:
Richard Prestegård skrev:Store deler av eksperteliten kaller taimingen for sparkingen av O'Neill for bisarr og merkelig nå som det er så mye på spill...

http://www.teamtalk.com/sunderland/8609 ... g-bizarre-

Ja, men dette er jo fotballfolk( eller "besserwissere", som sikkert noen kaller dem :roll: ) som har vært i bransjen i mange år og garantert får deja vù av slike hendelser som denne sparkingen. De har jo selvfølgelig peiling på hva de prater om, men er maktesløse mot kakofonien til en velvoksen bøling som skaper massesuggesjon og innehar snevert ordforråd...

Må hende Sunderland overlever, men den sjansen hadde statistisk og historisk sett vært vel så stor( eller større ) hvis O`Neill hadde fått fortsette.


Det er da en tar på seg djevilansiktet og ønsker de lykke til i Championship. Litt den samme følelsen jeg har innimellom når jeg ser sløsingen som QPR har drevet med :mrgreen: ;) :twisted:
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Everton - Stoke City

Innlegg Oddvin » 31 Mar 2013, 23:40

Å sei at sesongen har vert ein skuffelese er vel å ta litt hardt i. I slutten av november var vi et av de lagene med minst baklengs mål, og vi låg relativt høgt på tabellen. På den tiden var vel nesten alle såre fonøyd med TP.
At det har gått den veien høna sparker etter nyttår kan alle være enig om, men er alt TP sin feil? At TP gjør feil laguttak er vel alle enig om når vi taper, men kan det hende at vi faktisk ikkje har spillere som er kapable til å prestere bedre? På papiret så skulle vi hatt et lag som skulle vert blandt topp 10, men det er ikkje alltid kart og tereng stemmer. Ser fram til å sitte ringsides under kampen mot Norwich og sjå at videre spill i PL er et faktum. For min del betyr spill i PL meir enn kem som er manager i klubben i vårt hjerte.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Everton - Stoke City

Innlegg TrondG » 01 Apr 2013, 13:43

Forresten, hvem var denne middelaldrende mannen som de zoomet så mye inn på før kampen og i pausen? Jeg fikk bare sett litt av kampen, og la merke til at de fokuserte mye på han i TV-2s studio. Han satt rett bak Coates på tribunen.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Everton - Stoke City

Innlegg Morten T. » 01 Apr 2013, 14:21

TrondG skrev:Forresten, hvem var denne middelaldrende mannen som de zoomet så mye inn på før kampen og i pausen? Jeg fikk bare sett litt av kampen, og la merke til at de fokuserte mye på han i TV-2s studio. Han satt rett bak Coates på tribunen.

Hvis det var en fyr med gråstenk i hockeysveisen, så var det Gerry Francis. Ansatt i Stoke siden opprykket.

Hadde han sixpence på? Da kan det ha vært John Rudge. Han er riktignok ganske gammel, men bruk av caps er jo et eldgammelt tricks for å se yngre ut enn man er... :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Everton - Stoke City

Innlegg TrondG » 02 Apr 2013, 01:34

Tror det må ha vært herr Francis! Fikk med meg at de i studio godtet seg og lo da han kom spankulerende ut tunellen, og at kommentatoren bemerket det da de filmet han på tribunen. Jeg hadde i midlertid svært lav lyd på (!), og fikk ikke med meg hvorfor. Er han et relativt nytt tilskudd i klubben? Kan ikke si å ha sett han før. :o
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Everton - Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 02 Apr 2013, 08:39

Det var Garry Francis. Han satt ved siden av John Rudge og bak Peter Coates. Francis har vært støttespiller til TP i mange år......og har nok en klekkelig stor sum for den jobben...
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 210 gjester