Man Utd - Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg Knut Ole » 04 Jan 2011, 23:56

Mange hakk opp i 2.omg.
Både med start 11 + etter offensive bytter.
En del positivt å ta med seg. Hyggelig med Wilson som tidligere har virket usikker, men idag var foten fin. Wilko slo positivt til.
Skåringen vår var meget vakker :)
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg mfkpotter » 05 Jan 2011, 00:01

Man skal ikke være fornøyd med et hederlig 1-2 tap i dag, vi møter et redusert United lag som var opp for grabs i dag. Vi hadde absolutt sjansen, men vi evner rett og slett ikke å skape en eneste kvalifisert målsjanse utenom målet.
Er meget skuffet igjen over Etherington, skjønner ikke hva det feiler han. Delap skulle aldri ha spilt kampen i dag, skjønner ikke hvorfor Pennant ikke startet på høyre kant.
Skal ikke slakte for mye i dag, men Collins er rett og slett en skandale av en venstre back. Skyld i begge baklengsmålene og ligger igjen 100 meter fra den spilleren han skal ta ut.

Vil gi en pluss til Tuncay, Wilson og Whitehead for målet.

Tony Pulis, du kommer aldri til å vinne en bortekamp mot de store gutta, sorry.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg mahoney » 05 Jan 2011, 00:02

Irriterer meg grenseløst at vi stort sett alltid vender opp bakover og ikke fremover når vi mottar ballen.
Tror TP har fått inn defensive gener i alle mann...
Ellers en hederlig innsats. Borte mot Man U er normal sett synonymt med tap. Med litt flaks kunne vi dradd i land ett poeng og kanskje tre.
Collins, Wilko, Delap holder ikke nivået. Positivt av Wilson, som sammen med Huth/Shawcross var blant våre beste.
Tuncay hevet seg i 2. omg. og la en glimrende pasning forut målet. Med litt tillit og i riktig posisjon så hadde han blomstret.
Lørdag tar vi Cardiff!!
mahoney
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 130
Registrert: 12 Aug 2010, 22:22

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg -Tottal- » 05 Jan 2011, 00:02

Begynner å lure på om Fuller har hatt sin storhetstid. Mannen kan være ekstrem med fotballferdigheter innemellom, og gållen mot Birmingham varmer enda. Likevel...å legge seg ned å håpe på fordeler fra dommer, begynner å bli litt for enkelt og litt for ofte når farten og ferdigheter kanskje ikke er helt slik det var tidligere.

...og Collins...steike. Denne mannen må UT fra vår førstellever.
Har mer trua må Higgy enn Collins på denne plassen, selv om det innlysende at vi behøver noen med mye bedre overblikk, fart og pasninger enn det vi har pr dato.

Veldig synd at vi ikke fikk poeng idag, og det sier kanskje litt om at nivået for Stoke i 2011.

Det går faktisk OPPOVER for oss...selv med tap på Old Trafford.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2011, 00:06

Motstanderen tatt i betraktning, dette var absolutt godkjent og 2. omg. var mye bedre. Og målet viste jo at vi kan hvis vi tør og vil. Jeg likte også byttene og satsinga til Pulis på slutten. Vi tar steg i riktig retning her, synes jeg. Det er tross alt en av verdens aller beste klubber vi møtte her.

Jeg ble litt skuffa over Etherington som slumser bort mye, men jobber bra. Jones er dessverre veldig av og på, men blir stasjonær og taper en del dueller fordi han står stille. Collins gjorde slett jobb ved det andre målet( og Nani en ditto bra ), men jeg synes han ellers kom greit fra det mot en av verdens beste vinger. Men Collins trenger kanskje en pause nå?

Jeg ble også skikkelig imponert over Wilson som finner rom og er rolig med ballen. Det er litt sånn derre uslipt diamant over gutten, synes jeg. Wilkinson var også god og hadde veldig fin kontroll på Giggs. Huth pg Shawcross veldig gode i midtforsvaret og Whitehead spilte seg stort opp i 2. omg. Delap burde ikke ha starta her. Det var et feil valg av Pulis.

Alt i alt bra, selv om vi kom til få sjanser, men det var jo ikke akkurat noen bombe.

PS! Vi har diskutert mye om dommere de siste dagene. I dag synes jeg Clattenburg var en av banens beste aktører, selvom et og annet innkast jo ble dømt feil... ;)

Synes våre tre beste var:
Huth
Wilson
Wilkinson
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg Svein Nilsen » 05 Jan 2011, 00:14

Jævlig skuffa! Ok, vi tapte "bare" 2-1, men mot et svakt United lag kunne vi faktisk tatt poeng! Forsvaret solid med store minus til Collins. Han må vel snart få hvile litt. Wilk bra og Huth/Shawx strålende. Midtbanen brukbar med et lite, kun et lite, pluss til Wilson. Whithead løper mye, men kommer ikke inn i kampen, bortsett fra et strålende løp og herlig scoring. Delap orker jeg ikke kommentere, men han bør få seg en lang pause! Etherington har en formkurve som peker bratt nedover, Jones likeså og Tuncay jobbet hardt men fikk lite til med et hederlig unntak for det flotte forarbeidet til scoringen. I utgangspunktet skal vi være gode nok til å tørre mer enn vi gjorde i dag. Dessverre turde vi ikke nok i dag heller mot et av topplagene...........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg -Tottal- » 05 Jan 2011, 00:22

Er helt enig i det du sier om Wilko og Delap.

Det varmet godt å se Wilkonson idag. Uredd som alltid, men denne gang med et klart hode og god kontroll. Ikke værst når ManU er motstander. Fortsetter det slik, ser jeg gjerne han på backplass.

Delap er dessverre over the hill. Jeg har forsvart mannen, når det har haglet med motstand over at han er med fra start. Jeg mener fortsatt at han ikke er så veldig håpløs med beina som mange vil ha det til....men det ser ut som om tia hans er forbi. Innkasta er ikke lenger et dødelig våpen, ferdigheter er middelmådige. Jeg liker Rory, men trur at tia endelig er moden på midten for en utskifting her.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg torage » 05 Jan 2011, 00:26

Morten T. skrev:Motstanderen tatt i betraktning, dette var absolutt godkjent og 2. omg. var mye bedre. Og målet viste jo at vi kan hvis vi tør og vil. Jeg likte også byttene og satsinga til Pulis på slutten. Vi tar steg i riktig retning her, synes jeg. Det er tross alt en av verdens aller beste klubber vi møtte her.

Jeg ble litt skuffa over Etherington som slumser bort mye, men jobber bra. Jones er dessverre veldig av og på, men blir stasjonær og taper en del dueller fordi han står stille. Collins gjorde slett jobb ved det andre målet( og Nani en ditto bra ), men jeg synes han ellers kom greit fra det mot en av verdens beste vinger. Men Collins trenger kanskje en pause nå?

Jeg ble også skikkelig imponert over Wilson som finner rom og er rolig med ballen. Det er litt sånn derre uslipt diamant over gutten, synes jeg. Wilkinson var også god og hadde veldig fin kontroll på Giggs. Huth pg Shawcross veldig gode i midtforsvaret og Whitehead spilte seg stort opp i 2. omg. Delap burde ikke ha starta her. Det var et feil valg av Pulis.

Alt i alt bra, selv om vi kom til få sjanser, men det var jo ikke akkurat noen bombe.

PS! Vi har diskutert mye om dommere de siste dagene. I dag synes jeg Clattenburg var en av banens beste aktører, selvom et og annet innkast jo ble dømt feil... ;)

Synes våre tre beste var:
Huth
Wilson
Wilkinson


Slutter meg til oppsummeringen din Morten. Jeg har nok og er det fremdeles vært en kritiker av Pulis, men jeg synes han fortjener ros i dag med at han tør å satse på Wilson og Tuncay fra start, når de har hatt knapt med spilletid tidligere i sesongen, og at han gjør noen gode bytter. Så er jeg veldig spent hva Pullis gjør til helga mot Cardiff. Ut fra det vi så i dag håper jeg virkelig at han starter med Etherington (selv om han var svak i dag), Wilson, Whitehead og Pennant på midten og at han lar Delap starte på benken. Mot et anntatt svakere lag, håper jeg Pulis prøver spillere som kan klare å spille ut motstanderen, enn at vi skal være helt avhengig av innkastene til Delap, og heller la det være et grep vi kan bruke mot slutten av kampen. Og i mangel av noe bedre, er jeg helt enig at Higgingbothan bør få prøve seg istedenfor Collins.
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg Knut Ole » 05 Jan 2011, 09:31

Kode: Merk alt
Er meget skuffet igjen over Etherington, skjønner ikke hva det feiler han.

At prestasjonene til enkeltspillere varierer er vel ikke så uvanlig. På Old Trafford lykkes ikke Ethrington med tekniske finesser (slumser bort mye som Morten treffende skriver), men tar igjen noe av det ved å jobbe bra. Sist kamp for tre dager siden, den svært viktige matchen mot Everton, var samme mann etter mitt syn stort sett bra og er brilliant foran viktige skåringen.
Ethrington i det store og hele etter mitt syn en av Stoke viktigste spillere.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Man Utd - Stoke City

Innlegg pål - lillehammer » 05 Jan 2011, 10:20

Dette er vel tross alt det beste vi har gjort på Old Trafford på 30 år så helt ille er det ikke. Begovic hadde full kontroll på de utfordringene han fikk, midtforsvaret var meget sterkt, backene var en katastrofe offensivt og Collins var det også defensivt, på midtbanen gjorde Whitehead og Wilson det bra mens Delap var meget svak, på topp var Jones elendig mens Tuncay og Etherington fikk til lite. Ingen av innbyttene gjorde store forandringer synes jeg.

Synes alt i alt at også denne kampen viser at vi er på vei framover men vi har et skrikende behov på 2 nye backer og en kreativ midtbanespiller.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 340
Registrert: 06 Aug 2010, 18:49

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester

cron