Newcastle United vs Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg Bjarne » 10 Mar 2013, 19:29

Fryktelig skuffende... men noen her inne trenger et opphold på sanatorium... kan vel ikke håpe at vi bommer på straffe på stillingen 0-0 :?
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg Lilledino » 10 Mar 2013, 19:32

Hadde i det minste rett tippetegn på tippekonkenzzz
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg torage » 10 Mar 2013, 19:36

Bjarne skrev:Fryktelig skuffende... men noen her inne trenger et opphold på sanatorium... kan vel ikke håpe at vi bommer på straffe på stillingen 0-0 :?


:lol: :lol: :lol: Er vel enig i det, men dog en morsom kommentar
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg centauri » 10 Mar 2013, 19:40

Knut Ole skrev:
centauri skrev:Håpet nesten av Walters skulle misse straffe, så TP endelig skulle forstå at W. faktisk er ubrukelig.

Så synd Stoke skåret .....
Sorry!
(mye pussig å lese på egen supporterside)


Det er lov å tape - det er måten vi gjør det på som er frustrerende.
Da bør vi bl.a. bruke de antatt beste til enhver tid, og det har ikke Walters hvert på over et år.

Derfor var jeg så krass m.h.t. Walters og straffe ;)
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 10 Mar 2013, 20:26

Jeg synest faktisk vi var mer positive i dag enn på en god stund. Men kanskje det er noe med at når vi har prestert fryktelig dårlig over lang tid, fremstår også en middels forestilling som oppløftende ? ;)

For meg så det ut som om vi stod noe høyere i dag enn vi pleier, var mer agressive i press, og vi spilte mer langs bakken og gjennom midtbanen ( i alle fall innimellom). Og jeg tror det er hovedgrunnen til at vi fremsto skarpere (mindre dårlige) enn vi har gjort i det siste. Som jeg har sagt før synest jeg vi er best når vi spiller på denne måten, og ikke legger 9 mann foran egen 16-meter, og bare lemper høye baller frem til en mutters alene Crouch.

I dag taper vi på personlige feil. Whelan i hovedsak, og Begovic (litt) må ta skylda for 1-1 scoringen. Hasardiøst tilbakespill fra Whelan starter det hele (ikke hans eneste blemme idag, jf. farlig dribling på egen banehalvdel, som også skapte en stor mulighet for Newcastle, og i tillegg noen håpløse pasningsforsøk fremover som gikk i hytt og vær). Deretter setter han inn tacklingen, som fører til frisparket, rett utenfor 16-meterstreken. Bego er for sin del feilplassert når frisparket kommer. Dette har jeg lagt merke til også tidligere, og jeg mener å huske et annet mål tidligere i sesongen (uten at jeg husker hvilken kamp) der han gjorde det samme. Han skal dekke keeperhjørnet -ja - men han går for tett til stanga og rekker ikke tilbake når/hvis frisparket smetter over muren. Han setter seg egentlig ut av spill selv, ved å være feilplassert. Har han for mange mann i muren eller feilplasserer han muren ettersom han selv må stille seg så langt inne i keeperhjørnet for å få sikt ?

På det andre målet gjør Wilson feil. Han ligger for langt tilbake, 2-3 meter bak de andre, oppdager det og prøver å komme ut for å sette offside, men blir for sein og opphever alene offsiden som det ellers ville ha blitt.

Fremgang spillemessig - tross tap - men fortsatt merkelige vurderinger fra Pulis. Jones/Jerome er vel spissparet som har fungert best denne sesongen, men han lar de knapt nok spille sammen, og i alle fall ikke fra start. Adam på vei inn, men beordres tilbake til benken. Walters og Whelan fortsetter med klippekort. Det ser faktisk ikke lenger ut som klippekort, mer som et abonnement.... ;) Walters riktig nok OK i dag, Whelan derimot var fryktelig dårlig. Ellers kommer byttene som vanlig for sent, Jones inn med 5 minutter igjen å spille. Hva forventer TP at Jones skal kunne utrette på de minuttene ?

2-1 målet ødela alt i dag. :( 1-1 hadde nok de fleste vært rimelig bra fornøyd med. ;) Ett skritt i riktig retning likevel - rent spillemessig - men vi trenger raskt et par seire for å unngå at vi skal måtte svette i frykt over en mulig nedrykksstrid i ukene som kommer.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg mfkpotter » 10 Mar 2013, 20:38

Stoke har spilt dårligere kamper enn i dag og det sier ikke så rent lite. Stoke er ikke bare det desidert dårligste bortelaget i PL, de er det desidert dårligste laget i PL.
TP fornekter seg ikke og setter opp spillere totalt ute av form, og en taktikk vi har sett 100 ganger før ikke virker på bortebane.

Hvordan spillere som Crouch, Whelan,Walters igjen får starte en fotballkamp er et mysterium bare en mann på planeten kan forklare.
Stoke fremstår som et lag totalt uten samhandling, et lag totalt uten individuelle ferdigheter og et lag som ingen andre enn hardbarka Stoke supportere orker å se på.

TP krangler med fansen og skylder på at laget for øyeblikket ikke har den rette balansen av spillere som kan støtte opp vår super gode spiss Crouch.

Da er det kanskje på sin plass og fortelle deg TP at du før sesongen hentet inn spillere som; Edu, Ness, Owen, Kightly, Adam som for øyeblikket ikke er i nærheten av å spille for laget ditt.
Når man i tillegg bruker nevnte spillere som er totalt ute av form så fremstår TP mer og mer som den største amatørene som noen gang har jobbet i PL.
Mannen er i ferd med å ødelegge det meste av det han har brukt 1 milliard kroner på å bygge opp.

De som fortsatt snakker om topp 10 plassering bør snarest rette sine tanker til kun en ting; Å redde plassen i PL 2013.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 10 Mar 2013, 20:40

Torstein Norevik skrev:Bego er for sin del feilplassert når frisparket kommer. Dette har jeg lagt merke til også tidligere, og jeg mener å huske et annet mål tidligere i sesongen (uten at jeg husker hvilken kamp) der han gjorde det samme. Han skal dekke keeperhjørnet -ja - men han går for tett til stanga og rekker ikke tilbake når/hvis frisparket smetter over muren. Han setter seg egentlig ut av spill selv, ved å være feilplassert. Har han for mange mann i muren eller feilplasserer han muren ettersom han selv må stille seg så langt inne i keeperhjørnet for å få sikt ?


La meg legge til at det var et veldig flott og velplassert frispark, så noen direkte keepertabbe var det vel ikke, så jeg er kanskje litt hard med Bego her ? :oops: Men poenget mitt var at den kanskje ikke var helt umulig for en så god keeper som Bego - med hans enorme rekkevidde - om han hadde stått litt bedre plassert, fordi skuddet i seg selv ikke var spesielt hardt....
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg Torstein Norevik » 10 Mar 2013, 20:55

Pulis uttaler at Cisse etter hans syn kanskje skulle ha vært utvist i dag....Ja, ja, det var vel det som var grunnen til tapet i dag, ettersom Cisse senere scoret seiersmålet... :roll:

Når sant skal sies innrømmer han "poor defending" i dag, og innrømmer faktisk også at vi ligger etter i forhold til hvor vi burde ha vært. Det gav meg et lite håp om en "reality check" også fra Pulis side. ;)

Men når han i samme åndedrag sier at vi har vært bedre på bortebane denne sesongen enn noensinne i PL, og at dårlige resultater i hovedsak skyldes uflaks, da forsvant illusjonen om Pulis' "reality check". :cry:

Og....jeg ser fortsatt ikke et snev av noe som kalles selvkritikk i Pulis' uttalelser......denne gangen heller. :(

http://www.teamtalk.com/stoke-city/8555 ... -Newcastle
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg Knut Ole » 10 Mar 2013, 21:44

centauri skrev:
Knut Ole skrev:
centauri skrev:Håpet nesten av Walters skulle misse straffe, så TP endelig skulle forstå at W. faktisk er ubrukelig.

Så synd Stoke skåret .....
Sorry!
(mye pussig å lese på egen supporterside)


Det er lov å tape - det er måten vi gjør det på som er frustrerende.
Da bør vi bl.a. bruke de antatt beste til enhver tid, og det har ikke Walters hvert på over et år.

Derfor var jeg så krass m.h.t. Walters og straffe ;)

Frustrasjon og kommentarer i kampens hete er fair.....og mot-kommentarer.
Tror jeg aldri vil håpe at en viss Stoke spiller ikke skårer.
At Walters har mangler og at disse er spesielt tydelige nå når Iren er ute av form er ikke jeg uenig i. Han bidrar med stor arbeidskapasitet og lojalitet til system, men er treg, for seint inne i situasjoner, skaper lite framover og har i perioder dårlig pasningsfot. Oftest safer han med støttepasninger når en kvalitativ offensiv spiller ville funnet mer kreative løsninger. Fint om han får hvie litt framover ja.
Men uansett, lykke de gangene ballen suser i mål for Stoke City og helt fint enten det er Walters eller Jerome som skårer.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Newcastle United vs Stoke City

Innlegg Morten T. » 10 Mar 2013, 22:04

I dag var det personlige feil som gjorde at vi tapte.
Whelan( som var forferdelig kampen igjennom )
Begovic( som var feilplassert på scoring nr. 1 )
og
Wilson( som oppheva offsiden, men som ellers var tilnærma prikkfri )

Pulis burde ha bytta Whelan, og muligens Walters, mye før, men det forteller mye om hvor unyansert kritikken kan være til tider når han lastes nesten fullt og helt for dagens tap.... :roll:

Positive i dag var Wilson, Shawcross, Shotton, Crouch i 1. omgang og glimtvis Jerome og N`Zonzi.

Jeg tror faktisk Pulis kan ha litt rett hva betreffer Jerome. Han er bedre når han kommer inn fra benken enn i 90 minutter. Man ser mye av det samme hos LeFondre( som ble kåret til PL`s beste spiller i januar ) i Reading også: Han kommer stort sett inn fra benk og bidrar mye mer enn hvis han spiller fra start. Sånne valg tipper jeg må være svært vanskelig å foreta hvis man er manager.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 226 gjester