Stoke - Southampton

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Southampton

Innlegg Richard Prestegård » 29 Des 2012, 21:40

Pulis planlegger å anke det røde kortet til Stoke. Her er link til taklingen. Er dette et direkte rødt kort?

http://gifsforum.com/images/gif/other/g ... 4a595a.gif
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Southampton

Innlegg Torstein Norevik » 29 Des 2012, 22:20

Richard Prestegård skrev:Pulis planlegger å anke det røde kortet til Stoke. Her er link til taklingen. Er dette et direkte rødt kort?

http://gifsforum.com/images/gif/other/g ... 4a595a.gif

Jeg synest umiddelbart det røde så greitt ut, ettersom jeg oppfattet det slik at N'Zonzi stemplet den liggende Soton-spilleren.

Når jeg ser reprisen i ettertid - som dere så ypperlig hadde lagt ut på Facebook-siden med stadige repetisjoner - heller jeg vel mer og mer til at det slett ikke var noe rødt kort, og trolig ikke noe kort i det hele tatt. Slik jeg ser situasjonen, er N'Zonzi på vei inn i tackling, men Soton-spilleren sparker ballen bort. For å unngå å tråkke på Soton-spilleren, flytter N'Zonzi beinet kjapt og planter det i bakken mellom Soton-spillerens bein, men uten å være borti han. Altså at N'Zonzi sin kjappe fotbevegelse er et forsøk på å unngå å tråkke på den liggende Soton-spilleren, snarere en noen intensjon om det motsatte. I så fall er det intet kort.

Men det går veldig fort, og N'Zonzi var tydelig amper i forkant av situasjonen, etter ikke å ha fått frispark i situasjonen før, så jeg kan ha forståelse for at Clattenburg oppfattet situasjonen annerledes, og oppfattet det som om N'Zonzi prøvde å stemple Soton-spilleren som en hevnaksjon. Det er tross alt helt noe annet å sitte i ro og mak å se den samme situasjonen igjen og igjen i sakte kino i ettertid.

Vi får klamre oss til håpet om at FA ser det på samme måte som jeg (og sikkert flere med meg). Det kan være forskjellen på karantene og ikke for N'Zonzi. Og han trenger vi virkelig mot Manchester City..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Southampton

Innlegg Knut Ole » 30 Des 2012, 16:08

Gikk glipp av matchen (ahhhh disse juleselskapene som har lei tendens til å kollidere med matcher), men har kikket på opptak i natt. Enig i alle oppsummeringer om en svak førsteomgang med slett forsvarsspill, mens store deler av andreomgang bar preg av gode-Stoke!! Dog ikke helt fri for defensive problemer da heller, men i de tilfellene det glapp stod Bego fram som matchvinner igjen, evt. udugelig Soton avslutninger. Deilig å se at vi nok en gang trår til i motbakke og slår tilbake. Som noen skriver er det nok en bekreftelse på at vi enda ikke er kommet på nivå hvor vi klarer å dominere matcher når vi er favoritter....liksom ikke helt vant til det. Dersom dette stemmer har vi muligens ikke så mye å frykte i de to neste kampene mot kapitalsterke man.c og chelski?
Uheldige med dømmingen i går, men andre ganger har vi sluppet tilsvarende billig fra det i situasjoner innenfor vår egen 16-meter. Denne gangen ble vi snytt for soleklar straffe. I repriser og sakte kino ser vi at det røde kortet mot N'Zonzi blir feil. Hverken spesiell fysisk kontakt, stempling eller høye knotter. Krysser fingre for at klubbens apelll blir hensyntatt. Ellers så er nok temprement N'Zonzi største utfordring. Han har ord på seg for å glefse relativt hyppig ut på der også i en viss grad knurre mot egne spillere. Vår nye klassespiller har muligens noe å jobbe med der.
Fint at Whelan og Jones enda holder høy formkurve. Som Runar K. sier kan det se ut som noen har skrudd i sikringen på Jones :) Nå er han god! Utligningen var delikat og leken: av Fuller format. Ellers jobber han og bidrar så det er en fryd og er ugjenkjennelig fra i fjor. Kombi Jones + Crouch tilrettela for årets kanonskudd av ynglingen Jerome på fort Britannia.
Virket som savnet av kaptein Shawx og stødige Cameron ble større enn fryktet lørdag både mht. struktur og kvalitet. Med disse tilbake til tirsdag kan vi angripe nedenifra - Bring on man.c.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Southampton

Innlegg bjørn123 » 31 Des 2012, 09:21

Måtte også se reprise av kampen (ble jo 6 mål ;) ) da jeg kun fulgte kampen gjennom forumet her - dog forsov meg og gikk glipp av de 20 første min. :(

Det jeg lå merke til var at Huth (også utenom fadesen på 1-2 målet) var veldig usikker og gjorde MYE dårlig forsvarspill. Wilko gjorde to grove avgjørende feil og får dermed også stryk. Husk at disse to hadde spilt også med ShawX og Cameron på laget... Da de smalt i hvereandre i 2. omg. slik at blodet sprutet var det kun at de ikke begge måtte byttes ut, som gjord at dagen deres ikke ble maksmal :D
Allikevel, de 25. siste av 1. omg var vi det beste laget - selv om det ikke sier så mye.
I 2. omg var vi det klart beste laget (skulle faktisk bare mangle- Southampton må jo være det dårligste laget i PL..?). Her ble uriktige avgjørelser fra en dårlig dommer avgjørende for at vi ikke klarte og vinne kampen. Og det er jævla synd (neste år- videodømming på direkte røde kort samt andre resultatavgjørende avgjørelser...)
Synes Stoke beste var igjen keeper samt Jones og Walters
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 209 gjester

cron